Voiko kehonrakennus olla myös suositeltava urheilulaji?

122970
18. lokakuuta 2011 12:48

Mun kummipoikani on nyt 17-vuotias ja tosi kiinnostunut kehonrakennuksesta. Ymmärtääkseni hänen kaveriporukassaan on tällä hetkellä lihakset kovassa huudossa. Hän on puuhastellut painojen kanssa muutaman vuoden, mutta lähinnä futiksen ohella. Nyt futis on jäämässä, ja kiinnostus muskeleita kohtaan sen kun kasvaa. Hänellä on huoneessaan muskelimimmien kuvia seinät väärällään ja jalkapallostarat ovat saaneet väistyä näiden tieltä.

Pikkupaikkakunnalla, jossa hän asuu järjestetään kehonrakennuskisat, joihin hän on vuoden päästä tähtäämässä. Tämä nyt on varmaankin vain teinipojan askartelua, mutta olen miettinyt, että pitäisikö minun kummitätinä puuttua asiaan ja koettaa saada häntä muuttamaan mielensä? Varmaankin aika mahdoton tehtävä, mutta kumminkin.

En tunne lajia kovin hyvin, joten korviini on lähinnä kantautunut negatiivista. Voiko kehonrakennus olla myös suositeltava urheilulaji? Onko jollakulla kokemusta tai vinkkejä?

Terkut mari3

Vastaukset: 3

18.10.2011 20:27

Tuskin pystyt kääntämään hänen mieltään :) Antaa mennä kisoihin ja onhan se parempi laji kuin ei lajia ollenkaan. Todella monella teinillä ja hieman vanhemmallakin on tuollainen kehonrakennusvaihe. Menee monella ohi :)

19.10.2011 17:26

Heippa, Mari

Olen viimeisten neljän vuosikymmenen aikana tuntenut melko monia kilpabodareita, niin Suomessa kuin muuallakin. Kuten ihmiset yleensä, he koostuvat monenlaisista yksilöistä. Ei kehonrakennus sinällään tee kenestäkään huonompaa ihmistä sen enempää kuin muukaan kilpaurheilu tai mikä elämän kilvoittelu tahansa.

Sinun Mari olisi siis hyvä päästä ennakkoluuloistasi lajia kohtaan. Älä missään nimessä ala antaa mitään "kummitätineuvoja" tuolle nuorelle miehelle.

20.10.2011 18:35

Moikka ako ja arthuro!

Kiitos asiallisista (ako) ja isällisistä (arthuro) vinkeistä. Mä olisin silti tyytyväisempi, jos poitsu luopuisi kehonrakennussuunnitelmistaan. Vaikka jalkapallo tai normaali kuntosaliharjoittelu on paljon terveellisempää ja sosiaalisempaa toimintaa kuin peiliintuijottelu ja kananrintojen pureskelu. Mutta tottahan tuo on, että kaikki kilpaurheilu on jollain tasolla vähemmän terveellistä. Joten oma kai on asiansa. Mä en tiedä, mitä sä Arthuro tarkoitit kummitätineuvoilla, ihan kaverina ajattelin pojan kanssa jutella. En ole mitään sormi ojossa täti Moonika -tyyppiä...

kirjaudu sisään jos haluat vastata