vieläkö ehtii kesäksi kuntoon?

121226
13. huhtikuuta 2010 19:55

Olen 22-vuotias nainen 162cm/51-52kg. Harrastan kolmesti viikossa Less Mills tunteja. 2 x Body Pump ja kerran viikossa Body Attack.

Kyselisinkin, että miten saisin pudotettua rasvoja? Haluaisin kesäksi eroon "löllöstä" jota mulla kertyy eniten takapuoleen ja reisiin. Pahimpia ongelmakohtia ovat yläreidet, takapuolen alla on selvästi ylimääräistä rasvakudosta. Toinen ongelma alue on polven sisäsyrjät. En oikein tiedä miten näistä "löllöistä" pääsisi eroon.

Viime kesänä painoni oli 47kg enkä silloin harrastanut muuta kuin satunnaisia kävelylenkkejä hyötyliikunnan lisäksi. Marraskuussa aloin käymään em. tunneilla ja paino siis kivunnut sen myötä ylös päin. Ennen treenaamisen aloittamista kävin inbody mittauksessa, jonka mukaan kehoni lihasmassa oli normaalia alhaisempi. Rasvaprosentti oli 23. En ole käynyt uudestaan mittauksessa, joten en tiedä tämän hetkisiä arvojani.

Vastaukset: 5

14.04.2010 09:31

sä oot NORMAALIpainoinen, joten jatka vaan treenailuja niin kiinteydyt. Paino on noussut varmasti sen takia, että olet saanut lisää lihasta ja lihas painaa enemmän kuin läski. Vaikea muuten sanoa mitään, kun ei tiedä sun syömisiä. Rasvaprosenttikin on ollut ihan ok, mutta käy mittauttamassa uudelleen, niin saat varmaa tietoa.

14.04.2010 13:48

Esimerkkipäivä syömisistäni:
liikunta 60min Body Pump

Aamupala:
2 siivua Fazer täysjyväpaahtoleipää, n. 10g flora 40%, 2 siivua oltermanni 17%, lehtisalaattia, lasi kotitekoista mustaherukkamehua

välipala/ lounas (en ehtinyt koulun lounaalle, yleensä kyllä käyn):
200g rasvatonta raejuustoa + 250g kirsikkatomaatteja
0,5 l vettä

päivällinen:
50g täysjyväspagettia + 200g tomaatti-soijarouhekastiketta, runsaasti lehtisalaatti-kurkku-paprika-salaattia
0,5l vettä, lasi rasvatonta maitojuomaa

välipala:
3dl rasvatonta jogurttia + 40g hedelmämysliä

iltapala:
2 viipaletta Uotilan maalaisruislimppua + 10g 40% flora, 2 siivua kalkkunaleikettä, 1 tomaatti, 2 porkkanaa
kuppi teetä ja lasillinen sokeritonta mehua

vettä litkin pitkin päivää

15.04.2010 09:40

Laskin noin-tuntumalta syömisesi ja tämmösen tuloksen sain:
1218 kcal HH:169 g R:23,5 g PR:79,2 g

Sun perusaineenvaihduntasi on n. 1300-1400 kcal ja toi bodypump kuluttaa ehkä n. 400 kcal tunnissa.

Jos tää olis mun ruokavalio (olen 160cm/50-52kg) niin vähentäisin pikkusen hiilareita ja lisäisin rasvaa. Mutta kuten sanottu olet normaalipainoinen ja kun jatkat treenailuja niin varmasti kiinteydyt. Kärsivällisyyttä ja tsemppiä :)

15.04.2010 19:57

Joo toi olikin tosiaan poikkeus päivä kun jäi lounas väliin, yleensä syön kyl pikkusen enemmän :) mutta kiitti paljon vinkeistä täytyy koittaa vähentää niitä hiilareita. Ne onki ehkä vähän mun heikkous :/

16.04.2010 10:19

Kuules. Saat ton keitsun noin-tuntuman mukaan aivan mitättömän määrän rasvaa. Kun taas hiilihydraattia noinkin iloisesti. Karsi noita hiilareita ja lisää rasvaa.

Aamu aerobista ja enemmän rasvaa ja vähemmän hiilaria niin pitäs homma lähtee uuteen nousuun.

kirjaudu sisään jos haluat vastata