venyttely

121170
31. maaliskuuta 2010 21:13

Mitä suosittelette venytysliikkeiksi, harrastan sulkapalloa ja ratsastusta. Entä pystyykö vatsalihaksia mitenkään venyttämään, koska mulla on aina kun olen tehnyt vatsalihasliikkeitä vatsalihakset seuraavana aamuna todella kipeät, yskiminen nauraminen ja kaikki muu missä vatsalihakset on kovilla tuntuu todella pahalta. Entä miten voisi venyttää käsiä, nekin minulla usein hauislihaksen kohdalta kipeät...

Vastaukset: 2

31.03.2010 22:05

Google antoi ensimmäisten joukosta tällaisen linkin. venyttelyosiossa löytyy ylävartalolle ja keskivartalolle erikseen muutamia erilaisia venytyksiä. Jos jokin venytys on epäselvä tai tahdot lisäneuvoja niin kysele toki niin koitetaan neuvoa tarkemmin. :)

En yritä sitten mitenkään mainostaa tuota sivustoa, mutta se löytyi ekana. :D tässä linkki.

31.03.2010 22:42

Sulkapallossa saa kyllä paikat aika uskomattoman kipeiksi. Itse kaipaan sulkapallon jälkeen pakaroiden ja reisien venyttelyä kaikilla mahdollisilla tavoilla. Myös kylkien venyttäminen vartaloa kallistamalla tai tangossa yhdellä kädellä roikkumalla on tarpeen.
Lyömäkäsi onkin sitten hankalampi. Hauista ja rintalihasta voi yleensä venyttää ottamalla kiinni vaikkapa ovenkarmista tai nojaamalla seinään ja "vetämällä". Oikean tavan oppii nopeasti kokeilemalla. Ongelmana on kuitenkin, että tuokaan ei välttämättä riitä. Itse olen käyttänyt sellaista, että otan vasemmalla kädellä lyömäkädestä eli oikeastani kiinni ranteen edestä kääntäen samalla ranteen kohdalta alaspäin ja kiertämällä käsivartta sisäkautta, jolloin kyynärvarren lihakset venyvät. Kyynärvarsi on yleensä melko vaikea venyttää, mutta ainakin itsellä on tämä kiertäminen auttanut.

kirjaudu sisään jos haluat vastata