Vatsalihaksen revähdys?

98972
25. lokakuuta 2004 15:26

Ylävatsani kramppaavat todella helposti, mm. kengän nauhoja sitoessani, aivastaessani (kiva ajaa autoa, kun yhtäkkiä kramppi iski risteyksessä) jne. nämä siis yleensä salin jälkeen. Enkä osaa varmasti edes treenata vatsaa kovaa:-(

Nyt sitten viime öinä olen herännyt vatsalihasten "tärinään", tuntuu vähän niin kuin elohiiireltä tai -rotalta, kun se on isompi värinä.

Tietääkö kukaan voiko vatsalihakseni olla revähtäneet, ja/tai mistä moiset krampit mulle iskee?

Vastaukset: 10

26.10.2004 15:42

Mulla autto magnesiumpillerit kramppeihin melko hyvin.

26.10.2004 15:54

Tärinä ei johdu lihasten revähtämisestä. Jos näin olisi käynyt se mitä tuntisit olisi lähinnä kipua. Magnesium voi kokeilla tuohon tärinään. Toisaalta normaalilla suolatasapainolla jo saa ihmeitä aikaan. Tuo kyllä kuulostaa erikoiselta että vatsasi kramppaa jatkuvasti. Oletko varma että kyseessä on juuri lihakset eikä niinkään esim pallea?

26.10.2004 17:34

bume

Joo, mullakin tehonneet ennen, silloin tosin yleensä kramppasi pohkeet. Pitänee alkaa taas syömään (purkki on vielä tallessa).

Cuppi

Ei ne nyt KOKO ajan kramppaa, siis kunnolla krampanneet viimeisen kk:n aikana ehkä 3 kertaa, mutta ne on todella kivuliaita,en meinaa pystyä suoristumaan ja ylävatsaaan nousee näkyvä patti, ja kyllä se mielestäni on vatsalihas ja aina oikeanpuoleinen ylävatsa tuntuu minua kiusaavan.

26.10.2004 17:36

Mee lääkäriin.

26.10.2004 17:49

Nauravat mut ulos, jos meen tän takia sinne.
Krampin takia prkl...

27.10.2004 08:37

No kannattaa kuitenkin aina muistaa että kipu ei ole elimistön normaali olitila. Se kertoo aina jostain vammasta,siitä että sellainen on tulossa tai tämä ei ole sinulle terveellistä. Tuollaiset krampit eivät kuulosta hyvältä. Helpoimmalla pääset kun menet sinne lääkäriin. Ja muista että ihmisiltä on poistettu mm. hamstereita perseestä, joten ei tuo sinun ongelmasi aivan taukohuoneen keskusteluihin pääse.

27.10.2004 09:20

Mene nyt sinne lääkäriin, ei sinulle kukaan naura. Sittenpähän sekin selvii ja voit nukkua yösi rauhassa.

Tolle täyty vähän nauraa :)) "Ja muista että ihmisiltä on poistettu mm. hamstereita perseestä"

27.10.2004 09:22

Siis eikö kellään muulla muka vatsalihas koskaan kramppaa? Jos ei niin oon mä aika friikki.

Itse luulen, että syy on siinä etten ole treenannut vatsalihaksiani riittävän hyvään kuntoon. Nykyisin treeneihin kuuluu kyykkyä, leukoja ym. ja taitaa onnettomat vatsalihakseni joutua vähän turhan koville.

Ekoja kertoja vatsalihakset kramppasi vuosia sitten astangassa, kun loppuliikkeissä, kun niskahartiaseisonnan jälkeen pisti polvet maahan pään viereen. Silloin kerroin siitä vetäjälle, joka totesi siihen, että nythän on ainakin treeni mennyt sinne minne pitikin!

Tämä pitkä sepustus sen takia, ettette luulisi mulle tässä yhtäkkiä puhjenneen jonkun sairauden:(

27.10.2004 09:32

"Tämä pitkä sepustus sen takia, ettette luulisi mulle tässä yhtäkkiä puhjenneen jonkun sairauden:("

No höpö höpö, ei kukaan sellaista luule. On minullakin vatsalihakset joskus krampannut, mutta se tapahtuu niitä treenatessa, ei yöllä tai muuten levossa. Eikä mulle nouse mitään patteja. Tuntuu vain kuin se lihas olisi tavallaan lipsahtanut pois paikoiltaan hetkeksi. Kiva selitys, mutta siltä se tuntuu.

Jos ne sinua häiritsee ja ne on kivuliaita ja häiritsee sinun elämääsi, on viisasta mennä lääkäriin. Turha murehtia, ota asiasta mielummin selvää asiantuntijalta l. lääkäritä.

Kerro minulle joskus tuosta joogasta lisää. Olisi hauska kokeilla. :)

27.10.2004 12:13

Pari vuotta sitten kaukalopalloa pelatessa sain taklaustilanteessa mojovan tällin kaverin kyynärpäästä ylävatsaan alimpien kylkiluiden tasolle. Viikon kipujen jälkeen menin lekurille, kun arvelin, että yksi kylkiluista olisi saanut hiusmurtuman tai jotain vastaavaa. Kyse olikin syvän vatsalihaksen paikallisesta revähdyksestä.

Eli ei aiheuttanut ainakaan minulla mitään kramppeja, vaan ihan paikallista pientä särkyä ja vähän kovempaa kipua tietyissä liikkeissä.

Mutta lekurillä käyntiä suosittelisin minäkin sinulle, jos vaiva ei mene pois..

kirjaudu sisään jos haluat vastata