vatsakivut ja vhh

121560
26. heinäkuuta 2010 22:34

Hei,
kaipaan vähän apua ongelmaan.
Päätin aloittaa vhh-dieetin siinä toivossa, että paino laskisi pysyvästi alle 60 kilon (olen 160 /65), senttejä lähtisi ja kroppa jaksaisi muutenkin paremmin. Isona toiveena myös, että vatsa voisi paremmin.

Olen aina liikkunut paljon, nytkin 5-6 kertaa viikossa areobista, hengästyttävää liikuntaa. Sen lisäksi lihaskuntoa miltei päivittäin. Ajan työmatkan (24km/pvä) pyörällä.

Sitten varsinaiseen ongelmaan: Aloitin siis tosiaan Vhh:n, tänään on ensimmäinen varsinainen päivä. Muuten meni ihan kivasti, mutta nyt illalla on ollu melkoiset vatsanväänteet, lisäksi tuntuu, että turvottaakin, vaikka hiilareita en edes paljon mielestäni syönyt.
Kuuluuko tämä vatsavaiva jotenkin tähän alkuvaiheeseen tai jotain? Ei ole kivaa, mutta kestäähän tuon, jos tietää, että se siitä helpottaa. Laitan tähän päivän syömiset, jos siitä vaikka joku minua tarkkasilmäisempi saisi selville jotain :).

aamu: kevyt-activia, omena, muutama viipale Valion arkijuustoa
lounas: pippurilla maustettuja kanasuikaleita, keitettyjä vihanneksia ja nokare voita, muutama viipale Valion arkijuustoa, kurkkua, kesäkurpitsaa,salaattia
välipala: omena, vähän marjoja pensaasta
ilta: rypsiöljyssä paistettu kananmuna, valion arkijuustoa, pari siivua Atrian kalkkunaleikettä.

Kevyt-activia ja omenat ei ehkä ole niin vhh, mutta aamupala meni vähän "vanhasta tottumuksesta". Mietin muutenkin, miten saisin rasvan määrän oikeaksi ruokavalioon. Yritin googlettaa ja etsiä keskusteluja eri foorumeilta, mutta tulos jäi köyhäksi.

Toiveikkain mielin tähän juttuun lähden, toivon että paino putoaa ja vatsa voisi hyvin, ne on päätavoitteet.
Toivottavasti joku auttaa tätä untuvikkoa mäessä- kaikki on vielä vähän uutta ja hakusessa :)

EDIT: meni hienosti väärälle alueelle tämä.. jos joku osaavampi voisi siirtää tuonne "Ravinto"-puolelle? Kiitos ja anteeksi.

Vastaukset: 1

01.08.2010 14:21

http://karppaus.info/forum/

tuolta löytyy VALTAVASTI infoa sun ruokavalioon, aloittelevien puolella kannattaa kysellä neuvoja, jos et haku-toiminnolla löydä tarvitsemaasi.

Ateriamatriisi auttaa myös alkuun
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi

kirjaudu sisään jos haluat vastata