Terveellinen painon nosto

87716
22. kesäkuuta 2004 19:37

Mä kaipaisin teiltä apua, taikka neuvoja terveelliseen painon nostoon....
Olen tällä hetkellä 50-51kg, ja pituutta on 174cm...Ja ikää 19....
Sairastuin anorexiaan 4 vuotta sit ja olinkin hoidoissa sen takia, mutta en vieläkään ole kokonaan päässyt taudista eroon....

Tai siis nyt olen päättänyt nostaa painon terveellisempiin lukemiin, jo ihan terveyteni takia...

Haluaisinkin neuvoja tohon painon nostoon, että minkä verran energiaa mun pitäs syödä ylimäärästä per päivä (siis tietysti vaan noinsuurinpiirtein), jotta saisin painoni nousemaan terveellisesti, niin että saisin kehostani silti kiinteän ja saisin painoa myös lihaksen muodossa? Tai siis nimenomaan pääpainotteisesti lihaksena....

Käyn salilla ja harjoitan ulkoilua...

Olisin erittäin kiitollinen jos viitsisitte neuvoa!=o)

Vastaukset: 3

22.06.2004 19:44

Heh, "painon nostosta" tuli kyllä mieleen jotain ihan muuta kuin massan lisääminen... En valitetavasti jaksa syventyä asiaan sen enempää, mutta eiköhän se sieltä ravintopuolelta parhaiten lähtee käyntiin.

22.06.2004 19:56

Niin, siis kyllähän tuota "muutakin painoa" tietysti täytyisi varmaankin antaa tulla....Ja siis pitäisikin...
Ja aionkin!=o)

Unohdin muuten mainita että nykyinen energiamääräni millä painoni pysyy tuossa, on siinä 1700-2000kcal hujakoilla. Siis sellaisina päivinä kunm en ole liikkunut paljoa mitään.... ja tuolla siis painoni on pysynyt...

25.06.2004 19:08

Aiheesta on käyty "Ravinto" -palstalla detailled keskustelu, joten selaa taaksepäin, mikäli et oo sitä jo tehny.

Mut lyhesti kommentoisin silti. Eli eipä siihen painon lisäykseen auta muu kuin syöminen syöminen & syöminen! Anoreksian jälkeen voi olla tosi vaikee syödä ns. normaalia ruokaa rasvoja vahtaamatta, mutta se olis mun mielestä ainoo oikee tie.

Koeta jättää kalorien laskeminen ja syödä vaan ihan rennosti sitä mikä maistuu niin paljon, ettet koskaan mene nälkäisenä nukkumaan. Älä nipota treenistä äläkä ruoan terveellisyydestä - sille sulla on aikaa sitten, kun oot terveissä mitoissa. Liian laihana rehkiminen ei tuota tulosta. Keskity ensin ennemmin massan keräämiseen.

Pyri syömään ainakin kerran päivässä vaikka mensassa tai työpaikkaruokalassa, jossa et itse pääse vahtimaan ruoan sisältämää rasvaa yms.
Tee syömisestä sosiaalinen tilanne, josta nautit, johon satsaat sisällöllisesti ja jolle on kunnolla aikaa. Älä vertaa itseäsi muihin, jotka diettaavat jatkuvasti ja syövät epäsäännöllisesti ja liian vähän. Sinun tianteesi on toinen ja haluat siitä ulos!

Kyllä se siitä!

kirjaudu sisään jos haluat vastata