TARVITSEN NEUVOA!

122000
18. joulukuuta 2010 23:12

Olen 17-vuotias 173cm/59kg tyttö,joka kaipaisi nyt kovasti kokeneempien apua!:)
Olen sairastanut lievää syömishäiriötä perheessäni vallitsevan alkoholiongelman myötä,koska olen koittanut ottaa liian suuren vastuun siitä itselleni.Tämän hetkinen ongelma onkin minun fyysinen sekä rinnalla henkinen hyvinvointini.Haluaisin saada kovasti tuohon fyysiseen puoleen neuvoja.Kauheasti olen selaillut eri dieetti-ohjelmia yms.,mutta en oikein tiedä mikä olisi hyväksi.

Vastaukset: 5

18.12.2010 23:17

Ongelmani on jumiin jäänyt aineenvaihduntani..Olen tiedostanut sen että olen syönyt liian vähän,koska on ollut paha olo henkisesti,mutta nyt pelkään että jos alan syömään normaalisti lihoisin..Haluaisin vain jollain tapaa saada aineenvaihduntani taas toimimaan ja sen myötä energiaa elämääni.Kiinteytys olisi myös haaveenani koska rajun laihtumisen myötäni on lihasmassa hieman huventunut (olin siis ennen 54kg).

18.12.2010 23:20

Toiveeni olisi,että saisin joltain neuvoa miten saisin aineenvaihduntani toimimaan,ja sen myötä energisyyttä.Olen myös lukenut pätkä paastosta,mutta en tiedä kuinka se sitten vaikuttaisi kehooni. (toivottavasti tulisi myös rakentavaa kommenttia ilman 'syö 5krt. päivässä,liiku säännöllisesti ja nuku hyvin-ohjeita,koska niin olen jo tehnyt)
Ruokavaliosta sen verran että syön kaikkea muuta paitsi punaista lihaa.Paljon kasviksia ja hedelmiä myös(pientä ortoreetikon vikaa..:s)

19.12.2010 10:35

SYÖ ENEMMÄN ja juo paljon vettä. Muista myös rasvan osuus ruokavaliossasi 25-35% kokonaisenergiansaannista. En voi antaa sinulle yhtään sen kummempia neuvoja, kuin säännöllinen ateriarytmi, liikunta ja lepo. Ne on hyviä neuvoja ja todellakin rakentavia :).

Paasto ei toimi todellakaan. Vetäisi aineenvaihduntasi vielä enemmän lukkoon.

19.12.2010 17:23

auttaako rasva positiivisesti aineenvaihduntaan? en haluaisi kuitenkaan että lihoisin kymmenen kiloa yhtäkkiä :/

0030 0004 0003 fca74d0a67136de92be849c39c85cdea8f5813ceb4550df64308eeca65ebb6be MVN
20.12.2010 18:25

fitnessgirl__ kirjoitti: auttaako rasva positiivisesti aineenvaihduntaan? en haluaisi kuitenkaan että lihoisin kymmenen kiloa yhtäkkiä :/

Aineenvaihdunta pysyy kunnossa, kun ravintoa saadaan monipuolisesti ja tasaisin väliajoin.
Jos keho ei saa rasvaa ravinnosta, niin silloin ei myöskään rasva-aineenvaihdunta toimi kunnolla.

Kun syö pieniä aterioita mahdollisimman usein esim. 3 tunnin välein, niin aineenvaihdunta nopeutuu tasaisen polton myötä. Itseasiassa juuri ruoansulatus ja muut vitaalitoiminnot muodostavat leijonan osan päivän energiatarpeesta.

Kun pitää huolen siitä, että saatu kalorimaarä ei ylitä kulutusta, niin 10 kilon painonnousua ei voi tapahtua.

Päivän kulutuksen voi laskea monin tavoin... Yksi helppo:

24 x omapaino(esim. 81kg) + Liikunnan muodostama kulutus (esim. juoksu 1h itselläni yli 800kcal) = n. 2800kcal/vkr

Jos haluat vielä kehittää lihasta samaan aikaan, niin on saatava hieman ylimääräistä...

Mvn

www.maailmanvahvinnalle.blogspot.com

kirjaudu sisään jos haluat vastata