Tärkeimmät urheiluvälineet ja treenikamppeet?

74428
18. helmikuuta 2004 09:38

Mitkä ovat mielestäsi tärkeimmät urheilua tukevat tavarat? Siis kun ajattelee vaatteita ja muuta välineistöä, niin mitä ilman et suostu treenaamaan ja mihin olet valmis pistämään enemmänkin rahaa saadaksesi laadukasta tavaraa?

Minulla tärkein on kunnon urheilurintsikat, kun olen kuitenkin kohtuullisen isorintainen naisihminen. Ilman rintsikoita ei voi tehdä mitään hyppimisiä tai lenkkeilyjä. Juuri eilen sitten ostinkin Casallin 50 euron liivit (vaikuttivat tukevilta, on riittävästi säätövaraa, materiaali tuntui kivalta), jotka nyt odottavat todelliseen koetukseen pääsyä :-).

Toinen tärkeä juttu on tietenkin kunnon lenkkitossut.

Ja sitten tulevat muut tekstiilit, kuten hyvät sukat, kevyet lenkkivaatteet jne. Sen verran turhamainen olen, että jotenkin on kivempi hölkytellä kivoissa, hengittävissä vaatteissa kuin vanhoissa t-paidoissa ja verkkareissa... Ja toki talvella ulkoliikuntaan pitää olla myös hyvät alusvaatteet.

Mikäs teillä muilla on tärkeysjärjestys ja miten eri lajien harrastaminen vaikuttaa?

Vastaukset: 45

18.02.2004 09:41

Aerobickengät on mun ehdoton ykkönen, sekä nilkkatuet ja erikoismuotoillut pohjalliset (yliliikkuvat nilkat aiheutti ennen niitä varsin raivostuttavia rasitusvammoja..).
Silloin kun vielä pari vuotta sitten hiihdin nykyistä säännöllisemmin, niin kyllä suksiin yms. tuli panostettua.

18.02.2004 09:50

Tärkeimmät... ala- ja hammassuojat.

18.02.2004 10:41

Kengät ja mukavat housut. Hinnasta silti tingitään aina eli en osta mitään täysihintaisena.

18.02.2004 10:42

Sain tietää pari viikkoa sitten fysioterapiakäynnillä, että itselläkin yliliikkuvat nilkat. Ja rasitusvamma jalassa. Millaiset pohjalliset sinulla on käytössä ja mistä olet moiset hommannut? Olisi ehkä itselläkin tarvista moisille.

18.02.2004 10:55

Mp3-soitin. Jotenkin se vetotreeni kulkee paremmin Hatebreedin, kuin Tik Takin tahtiin.

18.02.2004 11:08

1) Hyvät juoksukengät; näissä ei säästellä
2) Hyvät "tekniset" urheilutekstiilit joista ei juuri puuvillaa löydy: hengittävät ja tuntuvat miellyttäviltä päällä pitkänkin treenin ajan.

18.02.2004 11:38

Hyvät aerobic kengät ja ne saa yleensä pikkusen jo maksaakin.

18.02.2004 11:57

Kajakki ja ennenkaikkea mela
Sukset ja hiihtokengät, sauvat ja rullaluistimet ei ihan sieltä kovimmasta päästä, mutta yli keskitason selvästi
Haaveissa elää kunnon kuntoiluhybridi retkifillarin tilalle.

18.02.2004 11:59

Fedo, mitä sä muka alasuojilla teet? =P

Hmm..kai se on tärkeintä, että viihtyy omissa treenivaatteissaan, olivat ne minkälaisia hyvänsä. Jos tärkeimmistä pitää puhua, niin varmasti nostovyö sekä rannesiteet. Muu kai on vain estetiikkaa.. :)

18.02.2004 12:01

Laadukas hengittävä ja mieluiten ihonmyötäinen hihaton paita sekä shortsien tapaiset housut ja joogamatto astangassa.

Salilla saman tapainen paita, mutta pidemmät housut. Ja tietenkin tukevat kengät.

18.02.2004 12:06

Step-aerobic vaatii kunnon kengät ja ne hankin juuri joulun jälkeisalesta. Punttisalilla käytän vanhoja sisäpelikenkiä.
Myös urheilurintsikat pitää olla hyvät ja kun löydän hyvät, ostan kerralla kahdet.

Joskus on kiva palkita itseään hyvistä tuloksista uusilla treenivaatteilla (joku urheilullinen t-paita ja jumppatrikoot).

18.02.2004 12:24

"Laadukas hengittävä ja mieluiten ihonmyötäinen hihaton paita sekä shortsien tapaiset housut ja joogamatto astangassa."

Jaahas, vai "shortsien tapaiset housut"... Taas löytyi yksi, joka käyttää jotain vanhoja kalsareita shortseina ja kivenkovaan väittää niiden olevan "shortsien tapaiset housut". Irstasta!

18.02.2004 12:33

1) Hyvät sali- ja juoksukengät
2) Salihanskat, body-vyö, rannetuet ja vetoremmit
3) Sykemittari
4) Fillari maastoon ja maantielle
5) Ulkoliikuntaan tarvittavat hepeneet; windstopperit, tekniset kerrastot yms. pipot, hanskat ja nessut

18.02.2004 12:43

Ala ja hammassuojat. Käsisiteet ja Ibuprofeeni.

18.02.2004 12:46

1) Tarpeeksi hyvät juoksukengät
2) Korvalappuradio
3) Mukavat housut, joissa taskut
4) Sykemittari on kiva silloin tällöin

18.02.2004 12:52

1) Hyvät kengät (kuhunkin lajiin sopivat)
2) Sykemittari
3) Tarkoituksenmukaiset vaatteet (tekninen matsku yms. ominaisuudet)
4) Korvalappuradio lenkeillä (juoksu / hiihto / rullaluistelu / pyöräily /sauvakävely)
5) Juomavyö pitkillä lenkeillä

18.02.2004 13:01

1. Urheilurintsikat
2. tarkoituksenmuikaiset kengät
3. päällä miellyttävät vaatteet tilanteesta riippuen.
4. dödöö

heh, jos lähtis baariin niin satsi olis suht sama.

1. pushupit
2. bilekengät
3. päällä miellyttävät vaatteet tilanteesta riippuen.
4. dödöö (meikkiä)

18.02.2004 15:02

1) Juoksukengät

2) Juoksuvaatteet, talvella tuulisuojatut kalsarit

3) Sininen Rex ja viime aikoina Universal-liisteri

4) Isänpäivälahjaksi saatu jumppamatto joka haisee vieläkin kummalle

5) Leuanvetotanko

6) Sauna

18.02.2004 15:05

Laji A
1. kypärä
2. turvaliivi
3. kokopaikkaiset housut
Tätä ei voi harrastaa yksin, vaan tarvitaan "kumppani", jolle suitset, satula ja suojat

Laji B
1. vetoremmit
2. rannetuet

18.02.2004 15:09

Suurin osa liikunnastani tapahtuu jaloilla, joten hyvät lajinmukaiset jalkineet ovat tärkeimmät.

Kaikki muu on turhaa.

18.02.2004 15:23

Oikeastaan kaikki urheiluvälineet mitä minä ostan ovat laadukkaita ja joista voisi maksaa "hieman" enemmänkin. Jos se sitä vaatii, niin ei voi mitään. Urheilu kun nyt yleensäkin on minulle sellainen asia, että siitä ei tingitä. Mutta jos järjestystä lähdetään hakemaan niin ehkä se on lajista riippuen jotain suuntaan

1. asiallinen vaatetus
2. nilkka/rannetuet
3. kengät

Mutta toki jos jostain lumilautailusta vaikka puhutaan niin eri juttuhan se silloin on. Mutta yleensä en tarvi kyllä kuin ranne/nilkkatukia

18.02.2004 15:38

Ortopedi (toivottavasti muistan nimikkeen nyt oikein, kuitenkin joku asiantuntija:D) tutki jalat, kirjoitti listan mitä kohtia pohjallisten pitäisi tukea mitenkin yms, ja sitten vain marssin erilaisia apuvälineitä myyvään erikoisliikkeeseen. Jaloista otettiin muotit ja niitä vielä muokattiin ortopedin (?) neuvomalla tavalla ja ihan mittatilaustyönä tehtiin. Eihän tuo ihan ilmaista hommaa ole, mutta sen koommin en rasitusvammoista ole kärsinyt.

18.02.2004 17:22

Treenivyö:
-kovimpiin rykäisyihin (mukana lähinnä maastavedossa, kulmasoudussa ja takakyykyissä). Saapahan ainakin tiettyä turvallisuudentunnetta ja jämäkkyyttä keskivartalolle.

Salihansat:
-lähinnä selkätreeneissä mukana. Ei ole kiva huomata että nahka on kuoriutunut käsistä kovien vetojen ja muiden liikkeiden jälkeen. Mii vants kunnon duunarihändyt sentin paksuine nahkoineen :)

Polvisiteet:
-tulee käytettyä lähinnä etu- ja hackkyykyssä. Pitäisi jaksaa käyttää noita takakyykyssä ja prässissäkin, ainakin jos rautaa on hieman enemmän, mutta aina sitä vaan funtsii että kyllä ne polvet kestää vielä tämän /miettii/

Sykemittari:
-jos erehdyn jaloittelemaan ulos, niin onhan se huolehdittava ettei syke nouse ainakaan yli sadan /sankari/

18.02.2004 19:53

Joo, sykemittari hajos joten sitä ei enää ole kokoonpanossa.
Mutta muita tärkeitä on mm.

salihanskat (kevlar vahvistetut)

Shortsit tai college housut

Vähän makee t-paita

tukevat lenkkarit (huom.nilkat)

18.02.2004 20:11

Minä tunnustaudun pahemman sortin välineurheilijaksi, mutta ehdottomasti parhaimmat ja tärkeimmät välineet mulle ovat tukevat ja hyvät kengät (lajista riippuen tietty oikeat kengät ko. lajiin), sekä hengittävät, kivannäköiset (hyvin usein myös merkkiä Nike :) ) vaatteet, ja sitten tietty sykemittari.

Viime aikoina myös salihanskoista on tullut tärkeät. Mutta kaikkein tärkeintä treenauksessa on se, että on ylipäätänsä terve, että pääsee treenaamaan! Olen nimittäin ollut taas flunssan kourissa viimeisen viikon, ja malttamattomana odotan, millon pääsen takaisin salille.

18.02.2004 20:26

Meikäläisen urkkakamppeet nipinnapin mahtuu autotalliin ja vaatteistakin suurin osa on jotenkin sporttisia.

Tarvitsen niitä ihan kaikkia (kahdet luistimet, kolmet sukset, erilaisia mailoja noin joka lajiin jne.?. Kanootti ja kaksi melaakin löytyy.)

Helpompi olisi sanoa, mikä on turhin vehje (:no, ne on naisten vasurin golfmailasetti, en kertakaikkiaan ole ehtinyt pelaamaan sekuntiakaan moneen vuoteen.)

18.02.2004 21:25

Koska salillamme ei ole käsittääkseni soveliasta kulkea ilman housuja, niin täytyypi sanoa, että tärkeimmästä päästä ovat vanhat rikkinäiset verkkarit, joilla saa rimppakintut ihan mukavasti piiloonkin :-D

Ja jos kevääksi saisi sen uuden polkupyörän hankittua /haaveilee/

18.02.2004 23:05

Hyvä laskettelusetti: kunnon lauta, kengät ja siteet sekä mukaan lämpimät ja jokseenkin katu-skottavat kledjut:)
Salilla kunnon hanskat,remmit ja hengittävät housut ja paita esim David /palvo/ (toim.huom Davidin edustajat voivat muistaa minua tämän mainostuksen johdosta). Ja tossut kunniaan...

19.02.2004 12:39

Eipä auta muu kuin olla täysin yhtä mieltä tuon katveen listan kanssa.

1. Urheilurintsikat
-kohtalaisen kokoisilla rinnoilla varustetulle naiselle aivan ehdottomat urheilun mukavuuden takaamiseksi

2. tarkoituksenmuikaiset kengät
-jokaiseen lajiin omansa/sopivat ja hyvin jalkaan istuvat, jotta välttyy turhilta rasitusvammoilta ja muilta ongelmilta

3. päällä miellyttävät vaatteet tilanteesta (laji ja sää) riippuen
-mikään ei ole niin kurjaa kuin hankaavat saumat, kiertyvä t-paita tai liian kuumat/kylmät tai muuten vääränlaiset kamppeet

4. dödöö
-niin oman kuin muidenkin mukavuuden kannalta ehdoton ;o)...

19.02.2004 13:01

En kyllä osaa sanoa mikä olisi tärkein.. En käytä mitään suojia. Tai korkeintaan silloin jos loukkaantuminen estäisi muuten treenin. Minusta liikoihin suojiin "jää kiinni" ja ne vain muistuttavat loukkaantumista.

Sanotaan että se vanhin, rakkain judogi.

20.02.2004 12:40

1) Hyvät kengät
1) Sykemittari (paras liikuntakaveri)
3) Talvisin ulkoillessa hyvät alusvaatteet

Noi onkin ainoat urheiluvälineet joihin olen viimeisen vuoden aikana laittanut enemmän rahaa.

4) Kivat salivaatteet on bonusta, mutta voi sinne mennä 5 vuotta vanhoissa reikäisissä jazz-housuissakin niinku tänään :)

20.02.2004 14:50

1) Hyvät juoksukengät
2) Hyvät urheiluliivit
3) Sykemittari, se oma rakas S410 :)
4) Tekniset urheiluvaatteet (ihan oikeasti en olis uskonu sanovani joskus, että puuvilla sucks!)
5) Juomavyö on ihan välttämätön kesällä ja haaveilen semmosesta uudesta hienosta...

21.02.2004 20:41

Lajista riippuen
1. Uimahousut ja uimalasit.

2. Pyörä, pyöräilykengät, pyöräilyhousut, kypärä ja sykemittari.

3. Liikkumisen sallivat vaatteet.

27.02.2004 23:15

Yleisesti arvostan kovastikin lajinmukaisia varusteita, jotka ovat minulle passeleita. Turha sitä on ilmotella mitään välineurheilua vastaan, sillä hyvä mieli tekemisestä tulee vasta, kun ei tartte murehtia vermeistä, vaan voi keskittyä itse juttuun.

Huomenna on kehissä Ride Serum 57, EX ja Nova sekä Reima Loosefit (punakamo) ja Canyon, Oakley A-Frame (toiv. peilit) ja Red HiFi.

Sunnuntaina taas italialaisvalmisteinen Itakin puku ja oma vyö (three stripes, no logo).

28.02.2004 08:30

Kyllähän tota sälää tosiaan riittää, mutta lajikohtaisestikin on aina se tärkein varuste, mitä tässä ilmeisesti haetaan.

Lumilautailussa se on kai lauta (Ride Serum 57) itse, tosin en kai tiukassa paikassa kypärääkään väheksyisi.

Pyöräilyssä helppo homma: Magura HS33 takana.

Golf, tuo välineurheilun käsitteenä kehittänyt laji, Callaway Steelhead Plus #4 (pling).

Kiipeilyssä kengät (5-10, X-Ray), tosin taas turvallisuutta parantavat vermeet ovat aina välillä kovassakin arvostuksessa.

Kamppaillessa vyö, vaikka se kuulostaakin kornilta. Se on kuitenkin se väline, jota vaihtaa harvoiten. Asuja ja suojia tulee ja menee, mutta vyö vaan on ja rispaantuu.

01.03.2004 20:36

tärkeimmät urheilukamppeeni, hmm... tässä ne joissa satsaan laatuun & hinnasta ei tingitä;

Kesä:
juoksukengät & urheilurintsikat

Talvi:
laadukas, hengittävä alusasu & lämmittelyasu,
sukset& sauvat& monot, hyvät hanskat

Jutut joihin en satsaa yhtä paljon ovat esim sali- ja juoksuvaatteet, sisätreenikengät yms. Muuten kyllä, mutta budjetti ei oikein riitä...

02.03.2004 10:45

1. Salihanskat. Jo kymmenen vuotta vanhat, but still going strong. Ne saa haudata mun kanssani. Käsissä jalkapäivinäkin...

2. Kunnon lenkkarit juoksulenkeille.

3. Kuoritakki sadekelien ulkoiluun.

4. Lämpökerrasto ja gore-tex-jalkineet talviulkoiluun. Ja hurtalle haalari tai takki, jottei senkään tissit jäädy pakkasella.

5. Raybanit. Silmät on mun arka kohtani.

02.03.2004 17:49

Kyllä mullakin aika kärjessä on kunnon urheilurintsikat ja sitten kengät. Kenkiä on kaapit täynnään, lajiin jos toiseenkin, mutta kunnon sporttiliivejä ei ole monia... :( Eiköhän niitäkin vois ruveta keräilemään...
Itsekin joskus kauhistelin urheiluvaatteiden hintoja, mutta pari kertaa alessa retkahdettuani, oon alkanu todellakin tajuamaan sen, minkä takia niillä sitä hintaa kohtuullisen paljon on. Rahalla saa ja hevosella pääsee... ;)
Mukavia kevättreenejä kaikille! :)

16.03.2004 15:57

1. Sykemittari
2. Lajikohtaiset vermeet: spinningkengät, juoksukengät jne.

Laadusta en yleensä tingi.

16.03.2004 16:49

täytyy myös lisätä sykemittari listaani, sain eilen synttärilahjaksi!

Tänään oli jo mukana salilla, vielä kun oppisi ottamaan hyödyn irti, näin alkuun ainakin on kiva vaan ihmetellä sykettä.

1005 1003 1003 e242d21c343ea9ceba70de3a7a042b2e05c820edf3230a650ee6ac7f59ed6118 hoo
16.03.2004 17:16

vesipullo!

1003 1003 1002 e201a334921e6ebc3b01078c63d161b538d7a0340d557be61ce2c9e66c6b1871 cee
20.03.2004 15:43

1. vesipullo
2. sykemittari
3. asialliset kengät
(joo ja pakko kai on olla myös jonkinlaiset vaatteet... ;-)

20.03.2004 16:01

Salilla:
- vesipullo
- ränsyiset, kuluneet treenikuteet

Kotona:
- waimoke
- hmm...öö..vaatetus...öh...no, ei ny tuu mieleen

21.03.2004 07:34

Kyllä ne hyvät juoksukengät taitaa olla se asia mistä viimeisenä suostuisin luopumaan. Hyvät urheilurintsikat myöskin oleellinen osa varustusta. Jopa ilman sykemittaria voi pärjätä kuten nyt olen huomannut kun rakas polarini joutu lähtemään reissun päälle Kempeleen suuntaan.. Ikävä kyllä on aika iso :-(

24.03.2004 08:21

1. pyöräilykengät
2. vesipullo
3. sykemittari
4. hyvin istuvat kuteet

kirjaudu sisään jos haluat vastata