Tanita mittaus, apua!

124044
23. tammikuuta 2013 01:04

Kävin viime vkolla salillani kehonkoostumusmittauksessa (vaakamainen laite,jonka päällä vain seistiin, tanita) ja rasvaprosenttini oli sen mukaan vain 9... tästä kauhistuneena menin toiselle salille mittauttamaan, siellä myöskin tanitan laite tosin siinä pidettiin myös käsissä "kahvoja", tulos rasvaprosentti 5?!
onko todella mahdollista naisen edes saada noin alas rasvoja?

myönnän,olen syönyt huonosti viimeiset kuukaudet stressistä johtuen ja treenannut suht kovaa 3-4krt/vkossa. Mutta jotenkin tuntuu silti hullulta,että se noin alas olisi mennyt?
Pienikokoinen olen ja tiedän että ovat varmaankin liian alhaalla,mutta eikös noissa rasvoissa rupeasisi jo muitakin oireita tulemaan?

Voiko tulokseen vaikuttaa kädessäni oleva metalli, käteni on operoitu useaan otteeseen ja sisällä runsaastikin metallia?
Mittaajat eivät osanneet ottaa tähän kantaa.

Vastaukset: 2

23.01.2013 08:53

Hei Md85

Mikäli vatsalihaksesi eivät erotu selvästi, ovat 9 ja 5 prosenttiasi mittausvirheitä. Nuo kun ovat kisakunnossa olevan naiskehonrakentajan lukemia.

Pelkkä huono syöminen, vaikka treenaisitkin suhtkoht kovaa, ei naisella pudota arvoja noin alas, etenkin kun mukana on stressiä.

Noin pienet prosentit jatkuessaan muutamaa päivää pidemmän ajan sotkisivat hormonitoimintasi niin, että kuukautiset jäisivät tulematta.

23.01.2013 11:54

Moips,

Kiitokset vastauksestasi!

Kyllähän nuo lihakset näkyvät,mutta ei nyt mitenkään hurjan selkeästi.. Enkä todella koe olevani yhtä tikissä kunnossa kuin kehonrakentajat kisakunnossa.. Sen takia tuo kovin hullulta kuulostaakin että noin alhainen olisi :D HUH!

Pienihän mä olen,painoa pitäis olla enempi, ton testauksen jälkeen etenkin olen kyllä katsonut että suuhun menee tarpeeksi tavaraa ja extraa myös että jokusen kilon saisi lisää.

kirjaudu sisään jos haluat vastata