Sulkapallomailan hankinta..

104416
2. helmikuuta 2005 16:48

Vanha sulkapallomaila irtisanoi sopimuksensa ja olen nyt hankkimassa uuttaa mailaa harrastekäyttöön. Pelikertoja tulee viikossa normaalisti 1-2. Tällä hetkellä ostoslistalla kärjessä on Yonex MP-28 maila (n. €60 Racket&Golfista), joka pitäisi soveltua sekä hyökkäys- että puolustus pelaamiseen.

Mietin kuitenkin, että olisi järkevämpää osaa hieman edullisempi maila ja vaihtaa siihen kokonaan uudet laadukkaat jänteet.

Eli löytyykö enemmän sulkapalloa pelanneita henkilöitä, jotka osaisivat neuvoa ja suositella, kumpi ompi järkevämpää, ostaa hieman laadukkaampi maila ja käyttää mailan omia jänteitä vai säästää mailan hinnassa ja panostaa osa investoinnista uusiin jänteisiin?

Vastaukset: 6

02.02.2005 17:41

Vierestä olen seurannut iskän sulkapallistiuraa (20vee apaut) ja aika hyvin näyttää itse niitä mailojansa virittelevän. En edes muista milloin olisi uuden mailan ostanut. Jos osaat siis itse ährätä niin anti mennä vain. Vähintä mitä siitä saa on ääretön vitutus.

02.02.2005 22:20

Luulisin että olis ihanne jos saisit pelikavereiltasi/muilta pelaajilta eri tyyppisiä mailoja edes erän ajaksi kokeiluun. Se voisi auttaa muodostamaan käsitystä, että mikä olisi itsellesi sopiva maila. Huonosta "rungosta" ei varmaan saa hyvää mailaa, vaikka laittaisi hyvät jänteet ja itsellesi optimaaliseen kireyteen. Kun sinulla on hyvä maila, voit vielä hifistellä eri jänteillä ja kireyksillä.

03.02.2005 08:25

Huonosta "rungosta" ei varmaan saa hyvää mailaa, vaikka laittaisi hyvät jänteet ja itsellesi optimaaliseen kireyteen. Kun sinulla on hyvä maila, voit vielä hifistellä eri jänteillä ja kireyksillä.

I agree. Chin kanssa kun tuossa mätkittiin sulkapalloa niin kyllä siinä mailakin joutui koetuksille, kun vahingossa osui seinään tai lattiaan (voi pelata myös golfia) ja hyvin kesti!

:)

03.02.2005 11:15

Martzi ei varmaankaan nyt tarkottanut sen mailan kestävyys ominaisuuksia. Jos niitä hakee niin kannattaa varmaankin ostaa halpaa mallia jossa on jotain terästä se runko.

Mä oon Inkerin kanssa samaa mieltä, että kokeilet mahdollisimman montaa erilaista mailaa. Jos siellä hallilla on myynnissä mailoja, niin kannattaa pyytää testiin. Eli jos ostat liian letkun mailan, niin ei sitä oikein pelkillä jänteillä tarpeeks jäykkää saa ja sama toisinpäin.

Yleensä noissa mailoissa ei alunperin kyllä mitkään luksus jänteet ole, mut voihan niillä koittaa pelata sen aikaa kun ne kestää. Joskus se jännitys tulee esiin kuitenkin.

03.02.2005 13:18

Martzi ei varmaankaan nyt tarkottanut sen mailan kestävyys ominaisuuksia. Jos niitä hakee niin kannattaa varmaankin ostaa halpaa mallia jossa on jotain terästä se runko.

Niin, en minäkään usko hänen sitä tarkoittaneen. Kerroinpa vain omista pelikokemuksistani.

03.02.2005 14:40

Kiitoksia vaan kaikille neuvoista!! Netistä vähän lueskelin, että mailan valinnassa on monta niksiä ja asiaa, jotka kannattaa ottaa huomioon, esim. pelityyli (hyökkäävä/puollustava ja 2-peli/4-peli), oma pituus, pelaajan sukupuoli, jänteiden kireys jne jne.

Jos jollain on samoja tarpeita, niin hyviä neuvoja ja vinkkejä saa esim. seuraavista osoitteista:

mailanvalinta ja aivan loistavan linkin sulkapallomailan jäteistä ja niiden valinnasta löysin osoitteesta:
sulkapallo.fi

Pelipaikassa on tosiaan myynnissä Yonexin sulkapallomailoja, joten täytyypä kysyä, jos myyjä antaa muutamaa mailaa vähän testiin seuraavalla kertaa. Valikoima vaan taitaa olla aika suppea..

Nyt pikkuhiljaa voisin heittää sulishaastetta Progelle. Viime kerralla (olin pitänyt peleissä puolen vuosikymmenen tauon) tuli NIIN PAHASTI turpaan, että pohojalaanen sisuuntu ja alkoi harjoittelemaan säännöllisesti seuraavaa kertaa varten. Joten Proge, olehan varuillasi, meikä vaatii revanssia! ;)

kirjaudu sisään jos haluat vastata