Step-aerobic historiaa?

121784
14. lokakuuta 2010 11:14

Step-aerobic taitaa olla lajina kuollut ja kuopattu? Siis tämä aerobic, jossa laudan päälle askelletaan. Olen muodostanut jonkinlaisen riippuvuussuhteen tähän lajiin. Kävinkin ennen tosi hyvillä, koreografisesti haastavilla tunneilla, mutta kyseisessä paikassa tunnit loppui jo pari vuotta sitten, tilalla vain bodupump- ja esim. zumbatunteja. Inhoan kuntosalia ja kaikkea painonnostoa, kokeneena steppaajana taas perusaerobic tuntuu uskomattoman tylsältä ja tehottomalta. Olisin valmis jotain maksamaankin, jos tällaisia tunteja olisi jossain edes pari kertaa viikossa, mutta en ole löytänyt ainoatakaan urheilukeskusta tai liikuntapaikkaa, jossa olisi tarjolla oikeaa meininkiä. Ns. voimastep on kyllä jossain listoilla, sitäkin kokeiltu, mutta siinä ei tuota lajin hauskuutta eli koreografiaa ole yhtään.

Osaako joku siis sanoa onko koreografisia, haastavia Step-aerobictunteja Helsingin seudulla missään? Kotona osaisin myös suunnitella itse itselleni tosi hyvän tunnin, mutta kun pikku kaksiossa ei mahdu tekemään kuin paikallaan jotain lihaskuntoa. Mitään vuokratiloja itsensä liikuttamista varten ei yksityishenkilölle varmasti ole tarjolla.

Kamalaa tämä pitkään jatkunut kunnon liikunnan puute, käyn vaan uimassa ja lenkeillä, ei riitä. Motivaatio kateissa, koska muita yhtä addiktoivia lajeja ei ole löytynyt. En meinaa millään tottua siihen että steppaamaan ei pääse. Apua!

Vastaukset: 1

22.10.2010 14:30

I feel You! Kävin itse noin 10 vuotta sitten aktiivisesti koreografisilla step-tunneilla ja pari viime vuotta olen ohjannut niitä. Jouduin kuitenkin luopumaan stepeistä, koska yksi sali halusi vaihtaa freestyle-tunnit Les Millssin bodysteppiin ja toinen päätti lyhentää tunnit 30 min mittaisiksi! Ikävä tosiasia taitaa olla, että vaikeampiin steppeihin ei vain riitä asiakkaita. Tämä on todella sääli, koska koreografinen step on tosiaan aivan toisesta maailmasta kuin esim. tuo bodystep :(

PS. Juttuja jumppaohjaajan arjesta ja ryhmäliikunnasta yleisesti löytyy osoitteesta http://www.ryhmaliikunta.fi

kirjaudu sisään jos haluat vastata