Spinning -kengät

75960
2. maaliskuuta 2004 11:34

Tietääkö kukaan Espoosta paikkaa, josta saa spinning -kenkiä miehen isolle kaviolle? Eli siis kokoa 45-46.

Annankadulla (muistaakseni) on Fillarikellari ja ainakin nettisivujen mukaan isoja kokoja löytyy mutta ei aivan heti tule mieleenikään lähteä keskustaan.

Vastaukset: 11

02.03.2004 12:16

Neljäkutosia pyöräilykenkiä löytyy ainakin sieltä Fillarikellarista.
Espoossa kannattaa kokeilla esim. Bike Planettia Friisilässä.

02.03.2004 13:32

Itse isokokoisena löysin sopivat pyöräilykengät Kauppaveljiltä [http://www.kauppaveljet.fi/] liike tosin sijaitsee myös Helsingin keskustassa verraten lähellä Fillarikellaria.

Espoosta löytyy Olarin Kuunkadun/Kuunkehrän tietämiltä isohko pyöräliike jonka nimeä en nyt muista tähän hätään, ehkä myös sitä kannattaisi kokeilla?

03.03.2004 07:44

Kiitos neuvoista. :)
Täytyy käydä katsastamassa mainitsemanne paikat.

03.03.2004 09:32

Minäkin haluaisin vihdoin spinningkengät neljän vuoden aktiivisen polkemisen jälkeen. Kertokaas, mitä kengistä pitäisi tietää ennen kuin menee niitä liikkeeseen sovittelemaan. Hintahaarukka? Vinkkejä, vinkkejä..

03.03.2004 09:44

Kengät on käytännössä samat kuin mitkä tahansa mtb-kengät, yleensä spinning-saleilla on käytössä Shimanon lukkopolkimet, eli kannattaa valita sen kanssa yhteensopivat klossit kenkiin. Maantiepyöräilykengätkin käy, mutta kävely on turhan epämukavaa, koska pohja on muuten tasainen ja klossi pistää esiin ikävästi, eli suosittelisin maastopyöräilykenkiä jo ihan käyttömukavuuden kannalta.

Hinnat taitaa pyöriä siinä 50-120 eetun välillä..

03.03.2004 11:01

Mulla on Sidin -maastopyöräkengät. Voin suositella lämpimästi. Ovat kuin sukat jalassa. Myy Velosport Helsingissä.

03.03.2004 15:20

Itse olen harkinnut kenkien ostoa jo pitkään, mutta hinnat on niin suolasia että en ole raaskinut panostaa. Olen kyllä tutkiskellut vaihtoehtoja lähinnä näin netin kautta... En kyllä ole vielä törmännyt 50 euron kenkiin. Useimmilla sivuilla esitellään vain noita Shimanon kenkiä, joista halvimmat olivat muistaakseni jotain 80 euroa. Halvemmat kiinnostaisi kyllä kovasti!

03.03.2004 16:04

Zandi: katsoitko Opan laittaman linkin? näytti olevan kovalle alennuksella laatukenkiä.

Esimerkiki hieman vanhempaa mallia olevat

Shimano SH-FR65 110,- 55,-! .

Hyvät peruskengät.

03.03.2004 16:57

Alkuvuodesta myydään monesti vanhoja malleja pois varastoista lojumasta, eli parhaat löydöt tekee tähän aikaan vuodesta.
Jos pelkkää spinningiä harrastelet, kannattaa ottaa huomioon, että kengät hengittää hyvin. Monet halvat popot on siinä suhteessa surkeita, ovat tarkoitettu enemmän retkikäyttöön. Pieni satsaus kannattaa tässäkin asiassa.
Ja tuo heittämäni hintahaarukka oli vetäisty puhtaasti stetsonista, ei kannata ottaa liian tarkasti.. :o)

Ei muuta kun kauppoja kiertämään!

03.03.2004 22:46

No juu, enpä tajunnu katsoa tuota linkkiä. Pitääkin mennä käymään k.o. liikkeessä heti kun vaan ehdin.

11.03.2004 13:47

Tarvitsisin kanssa kengät,
osaatteko suositella jompaa kumpaa kenkää:
Shimano SH-FN01
Shimano SH-MO38

kirjaudu sisään jos haluat vastata