Spinning -housut

77518
16. maaliskuuta 2004 13:26

Mistä vois netin kautta hankkia laadukkaita spinning/pyöräily -housuja?

Vastaukset: 10

16.03.2004 22:06

Työkaveri, joka pyöräilee ihan kilpailu mielessä neuvoi, että kannattaa ehdottomasti ostaa sellaiset pyöräilyhousut, joissa on henkselit. Jyväskylästä kannattaa käydä kyselemässä siitä Yliopistonkadun alapäässä olevasta pyöräilyliikkeestä, jos netistä ei tunnu löytyvän.

17.03.2004 15:45

Itse en kyllä henkselihousuista pidä. Yhdet on ja tuolla kaapin perukoilla ovat maanneet..Ulkona vielä menee, mutta sisällä hiostavat valtavasti. Mutta on totta että suurin osa pyöräilyhousuista alkaa olemaan henkselillisiä. Mutta, jos sattuu olemaan mies ja harrastaa spinningiä niin säämiskälliset housut ovat ehdottomat. Ihan mukavuuden kannalta.

18.03.2004 22:26

Älkää ihmiset pistäkö ropojanne spinninghousuihin, vaan hankkikaa kunnon ajohousut pyöräilyyn! Säämiskä on parempi, lahkeet pidemmät, eivät rullaannu inhottavasti. Ja henkselit on makuasia. Pysyvät paremmin päällä, ehkä vähän kuumemmat, mutta kuka sitä spinnaamassa huomaa? Mulla ainakin hiki virtaa ihan urakalla joka tapauksessa.

18.03.2004 22:40

Joko spinningiinkin myydään omia housuja?! :O

Säämiskät ne juu olla pitää! Sisätiloissa on kyllä aivan sama onko pöksyissä henkselit vai ei, ulkona on eri juttu. Itsekin viihdyn enemmän ilman henkseleitä, kunhan paidan helma on riittävän pitkä.

19.03.2004 13:36

Ei kai säämiskähousuja ole ollut enää 10 vuoteen. Toppaukset ovat jotakin ihan muuta materiaalia.

Onko muuten spinning-pyörien jarrut aiheuttanut teille ongelmia? Olen kuluvan talven aikana käynyt paskakeleillä pyörittelemässä spinningissä ja jarrupala on palanut puhki neljä tai viisi kertaa. Siis pyörä on hajonnut ehkä joka viidennellä-kuudennella kerralla, ja kerran jopa samasta pyörästä kahdella perättäisellä kerralla.

19.03.2004 14:28

..Tiedä noista nykyhousuista. Tuli -90 luvun alussa hommattua kassillinen kerralla kun kerrankin halvalla hyvää sai. :oP
Kohtapuoliin täytyy tosin täydentää varastoja..

Vastuspalaako tarkoitat? Eipä ole ongelmia ollut, mitä nyt joskus alkaa vinkua ärsyttävästi kuluneena.

19.03.2004 21:07

"säämiskää" kyllä tunnutaan nykyäänkin vielä myytävän. ainakin esim. netistä löytyvien hinnastojen mukaan.. en tiedä millaisia ne todellisuudessa ovat, puhutaanko vain nykyisistä toppauksista säämiskän nimellä vai mitä..mulla on ajan myötä spinning muuntunut entistä enemmän tavalliseksi pyöräilyksi mut molemmissa on samanlaiset nakamuran topatut pöksyt menneet. henkselein varustettuja vois myös kokeilla mut veikkaisin et henkseleistä on enemmän hyötyä ulkona polkiessa kuin spinningissä.

11.05.2004 08:51

Kaipailen pyöräilyhousua ulkopyöräilyyn, päällyshousua sekä ...kröhöm...alushousua.

Naisen alkkarimalleissa nimittäin kumpparinauhat tms. pureutuvat ikävästi nivuksiin, eikä edes sellaiset lahkeelliset mallit ole hyviä kun niidenkin saumat painavat sisäreisiin. Tangat ovat ihan toivottomat ja viime aikoina olenkin pyöräillyt ihan ilman - eipähän ainakaan tule hiertymiä! :D

Mutta mistä liikkeestä lyötyy hyvin näitä pyöräilyvaatteita? Pääkaupunkiseudulta jos tiedätte, niin aina parempi...

11.05.2004 12:16

Vähän riippuu tietysti fillarin satulasta. Ainakin maantiepyörien satulat ovat aika kovat ajaa ilman ns. pyöräilyhousuja, jossa on "kuukautissuoja" kiinteänä. Niitähän on sellaisia alkkareitakin saatavilla, joissa on pehmuste. Mutta ne on lähinnä tavikäyttään tarkoitettuja paksumpien trikoiden alle.

Suosittelen kyllä lämpimästä ohuita stringejä. Ainakin schiesserillä on mahdottoman ohuita ja kestäviä alusvaatteita. Tosin myös kallita... Sokokselta ainakin löytyy.
Henkselimallit eli ns. bibsit on ulkopyöräilyy parhaat. Ne suojaa myöskin ristiselän, vaikka paita vähän nousisikin.

Sisällä spinnatessa tosin ehkä tapettomat ja lisää hiostavatkin. Niissäkin kyllä hinta muodostuu laadusta. Italialaiset tekee loistavia pyöräilykamoja.

16.05.2004 22:49

Piruetista saa tilattua sekä alus- että päällyshousuja. Tarvittaessa tekevät mittojen mukaan ilman lisämaksua. Olen ollut tyytyväinen, kun tällainen hukkapätkäkin saa jumppahousunsa valmiiksi riittävän lyhyinä. Spinnivaatteista minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta jumppikset ovat ainakin olleet erittäin mukavia käytössä.

Firman virallinen osoite:
http://www.piruetti.fi/

kirjaudu sisään jos haluat vastata