somebody pliiiiiiiiis help mii :)

121776
13. lokakuuta 2010 16:51

Olen 21v. kolme kk sitten lapseni synnyttänyt kotiäiti. Kiloja raskauden aikana tuli kaikenkaikkiaan 10kg, mutta ilmeisesti se kaikki oli turvotusta, nesteitä ja tietysti itse pikkuherra, sillä kotiin päästyäni kiloja oli lähtenyt yhteensä 17 eli 7kg vielä lähtöpainosta.
Muutama ylimääräinen kilo tosin olisi vielä saatava lähtemään,jotta olisin pituuteeni (169cm)nähden ihannepainossani, mutta pääasiassa tarvitsisin kiinteytystä niin vatsaan, reisiin kuin käsivarsiinkin.
Kuntosalille minulla ei ole resursseja lapseni takia lähteä, mutta jos joku kiltti ja minua viisaampi haluaisi laatia minulle ohjelman,jota voisin kotona toteuttaa, olisin toooooodella kiitollinen:)

Vastaukset: 5

13.10.2010 17:20

Kiinteydyt parhaiten rasvaa polttamalla eli harrastamalla n. 5 kertaa viikossa pitkäkestoista matalasykkeistä liikuntaa. Esimerkiksi reippaat kävelylenkit n. 60 min vaunujen kanssa. Tehokkuutta vaunulenkkeilyyn saat,kun esimerkiksi hölkkäät ylämäkiä lenkin aikana tai pysähdyt esimerkiksi puistoon tekemään askelkyykkyjä lenkin lomassa.

Ota myös hyöty irti arkiliikunnasta. Käy tekemässä ruokaostokset kauempana kotoa kävellen tms. Vauvan kanniskelu kotiaskareita tehdessä lisää kalorinkulutustasi myös. Ja sitä varmasti pienokaisen kanssa teetkin automaattisesti. Kirjastossa ja varmasti myös netissä on kotijumppaohjeita, joita voi myös tehdä vauvan painoa hyväksi käyttäen.Varsinkin siinä vaiheessa kun vauva osaa jo kannatella päätään.

En ole mikään liikunta ekspertti, mutta harrastan itse aktiivisesti liikuntaa ja olen lukenut paljon aiheesta. Mutta toivottavasti neuvoistani on edes jotain hyötyä.

Suosittelisin siis 3-5 kertaa viikossa tunnin REIPAS kävelylenkki + 2 kertaa viikossa kotona lihaskuntojumppaa. Netissä on paljon hyviä kotijumppa ohjeita.

Tsemppiä projektiisi! :)

13.10.2010 17:31

Kiitos katsa vastauksesta! Vaunujen kanssa ulkoilen jokapäivä ainakin sen 90 min. ja poikakin nukkuu päikkärinsä paremmin ulkoilmassa.
Seuraavaksi alankin metsästämään niitä suosittelemiasi kotijumppaohjeita, enköhän jotakin kivaa ja tehokasta löydä:)

13.10.2010 20:31

no mutta sehän on oikein hyvä :) kotijumppa ohjeita on myös erilaisissa lehdissä. kuten esim Sport, Kg, Fit jne.

18.10.2010 02:08

suosittelisin gymstickia..saa nopsaa koko kehon treenin tehtyä ja on tehokas!video tulee mukana joten sitä on helppo seurata ja tehdä mukana!ja jos viel hommaisit fitballin niin saisit parhaiten tehtyä vatsalihakset(pallon kanssa tehtynä saa samalla paremmin aktivoitua syvät vatsalihakset)näillä pääset hyvään alkuun!:D

19.10.2010 07:30

yle 2 kanavalta tulee klo 14.15 jumppa ja sunnuntaina se tulee uusintana 11.30. Joka kerta eri tyylinen jumppa on vauhdikkaampaa, rauhallista jne nyt vuorossa seuraavassa selkäreeni.

kirjaudu sisään jos haluat vastata