Sokeri, se kielletty aina

122222
27. tammikuuta 2011 20:33

Sokerista selitetään ihan jatkuvasti telkkarissa ja muualla että sitä tulisi välttää.

Mutta minua ahdistaa nyt tietyt seikat. Kun esim. treenaan salilla ahkerasti ja haluan lihasmassaa niin kaloreita itellä tulis saada vähintään 3000 joka pvä. Niin sen määrän saaminen olisi kyllä todella vaikeaa jos sokerit jättää pois. Ja lisäksi Hyvin kallista etten sanoisi.

Tuolla "kielletyllä" sokerilla ilmeisesti tarkoitetaan nimenomaan puhdasta sokeria. Eli hiilarit tulisi täten saada kaikki kasviksista ja hedelmistä jne. Ei oikeen sovi lihasmassan kasvattajalle sokeriton ruokavalio :/

Vastaukset: 6

27.01.2011 20:33

Ja korjaus otsikkoon "se kielletty AINE".

28.01.2011 08:25

Tarkoitatkohan nyt vähähiilihydraattista ruokavaliota vai ihan puhdasta valkoista sokeria? Hieman nyt ristiriitaista infoa tekstissäsi.

Jos tarkoitit puhdasta valkoista sokeria (sekä valkoista jauhoa), niin kyllä, ne on ihan tarpeettomia. Et tarvitse niitä. Ei ne kuitenkaan myrkkyä ole, joten ihan huoletta voit joskus syödä kakkua :).

Jos taas tarkoitit ruoan hiilihydraatteja niin aika moni on vvh dieetillä, karppaajat.fi.

Omassa ruokavaliossani on hh mukana, mutta aika suuren osan hh otan kasviksista, vihanneksista, puurosta ja marjoista. Tummaa leipää syön jonkun verran myös. Harvemmin käytän tummaa riisiä ja perunaa, mutta joskus kuitenkin. Hyvin saan silti kaloreita ja puntti nousee ihan hyvin :).

0030 0004 0003 fca74d0a67136de92be849c39c85cdea8f5813ceb4550df64308eeca65ebb6be MVN
28.01.2011 09:56

Rasvaa koneeseen, niin ei jää kalorit vajaiksi.
Rainbow pähkinäsekoutuspussi 200g = n.1200kcal
Paketti 10% jauhelihaa = n. 600kcal ei puutu kuin 1200kcal... Parit banaanit, aplarit vähän kaalia, salaattia, porkkanaa ja 1 palautusjuoma + aamiaismunat ja pekoni. Helppoa, kuin heinänteko... ei nopeita sokereita... Healthy 4 sure

Niin ja Reason vielä: En ole sitten viime syyskuun syönyt sokeria... lihasta on silti tullut rutkasti lisää ja ennätykset paukkuu :D

Mvn

www.maailmanvahvinnalle.blogspot.com

1006 1001 1001 cd40b975032d711e7064f4cce9ba489696d90188faa3551037f9eb87d1d2a965 H30
28.01.2011 17:51

Mä perustelen karkin syönnin extra-energialla, tosiasiassa sokeri on vaan hyvää :D

Tavallista ruokaa, lihaa ja vihanneksia mä vedän niin paljon kuin vaan pystyy ilman että napa ratkeaa, ei tunnu riittävän. Väsyttää eikä palaudu. Sokerista saa sen viimeisen satsin millä mä jaksan päivittäiset hikoilut..

Lisäravinteet tökkii maun ja koostumuksen vuoksi, yök. Joten, vedän munkkeja, jätskiä ja karkkia jos siltä tuntuu ilman huonoa omaatuntoa.

Tää on vaan sit mun mielipide :)

28.01.2011 20:29

Siis tuollain oon just koittanuki syödä että kaikki nopeet hiilarit pois! eli ainoostaa kaurapastaa jne.

Mutta komppaan H30:n kommenttia kans että itellä kans tuntuu ettei välillä silti tunnu palautuvan millää jos ei kunnolla saa sokeria päivittäin :/

Massanlisääjää vedän 1500kilokalorin edestä joka pvä joten siitä ainakin tulee mukavasti HIDASTA hiilaria.

31.01.2011 16:51

Itse olen ns kärsinyt sydämmen rytmihäiriöistä jo noin 20 vuotta.Nuorempana urheilin reilut 20 vuotta ja alle 30 v alkoivat sydämmen tykytykset ja muljahtelut.Niitä on tutkittu useamman vuoden ajalta viimeksi Kuopion yo sairaaalassa tehtiin katetrilla nivusesta sydämmen sähköratojen tutkimus missä on mahdollista ns polttaa niitä oikoratoja mitkä sydämmen häiriöitä aiheuttaa.( Sama kuin jani sievisellä)Tehtiin.Tutkimus kesti reilut pari tuntia ja siinä yritettiin kaikin tavoin saada rytmihäiriötä päälle mutta minin kohdalla sitä ei sillon saatu aikaan.Tutkimus tehdään potilaalle hereillä ollessa ja ei mitenkään miellyttävä toimenpide!!Lääkäri naputteli pumppuun sykelukemia ja pumppu hakkasi tuhatta ja sataa,jossai 180 lukemilla alkoi näkö mennä ja sanoin että nyt taitaa taju mennä mutta lääkäri sanoi ettei ole mitenkään vakavaa ja jatkoi toimenpidettä:)Harmi näin jälkeen ajateltuna ettäivät saanut häiriötä päälle ja olisi saatu poltettua niitä sähköratoja mistä rytmihäiriön aiheuttja olisi saatu poistettua.Vaikka siinä tilanteessa ja pikku paniikissa ainut ajatus oli että äkkiä pois täältä:)Itsellä on leposyke ollut alimmillaan 34 paikkeilla yö aikaan ja heti aamusta ja siihen on lääkäri sanonut että johtuen kestävyys juoku taustasta pumppu on kehittynyt sen verran isoksi että lyö normaalia hitaammin ja pumppaa tehokkaammin verta aivoille ettei tartte sen tiuhempaan lyödä.Vanhempana on se mahdollisuus jos syke menee liian alas niin sydä lääkäri sanoi että voi olla mahdollista että joutuu tahditimen laittamaan mutta toivottavasti se ei ole ihan vielä edessä.Mutta kevyempi kuntoilu ja painonpudotus jatkuu tällä hetkellä vaikkakin välillä mujahduksi ja tykytyksiä tulee.Että ei niihin ainakaan vielä ole henki lähtenyt:)

kirjaudu sisään jos haluat vastata