Salitreeni ja laihdutus

122748
1. elokuuta 2011 12:11

Painoa olisi tarkoituksenani tiputtaa n. 8kg! Olen alkanut taas käydä salilla noin 3krt/vko ja tuntuu ja näkyy että olen kiinteytynyt, mutta vaaka on eri mieltä. Tuntuu että paino ei ainkaan tipu. Tosin tein eilen treenin ja tänään aamulla kävin vaa'alla, saattaisiko olla jotain merkitystä?

Olen myös yrittänyt käydä sen pari kertaa lenkillä viikossa. Ruokavaliokin on ollut rempassa jo hetken aikaa, tuntuu vaan ettei paino putoa, onneksi pysyy edes samoissa. Mielipiteitä, kokemuksia?!

Vastaukset: 3

02.09.2011 11:13

Punttitreenin jälkeen lihaksissa on solun sisäistä nestettä eli se voi vähän vaikuttaa painoon seuraavana aamuna. Mutta älä tuijota sitä vaakaa, koska ympärysmitta kertoo huomattavasti enemmän. Lihas mahtuu tiiviimpään tilaan, mutta painaa enemmän kuin läski. Eli kehon rasvan määrä on parempi mittari laihdutuksessa, koska ethän halua laihduttaa lihaksiasi vai mitä? kannattaa siis ottaa mittanauha kauniiseen käteen ja mitata rinnan-, vyötärön-, ja lantion ympärys ja seurata näitä mittoja.

0030 0004 0003 fca74d0a67136de92be849c39c85cdea8f5813ceb4550df64308eeca65ebb6be MVN
02.09.2011 13:10

Kompataan Kartsaa... Samalla kannattaa muistaa painonpudotuksen peruskaava (kuluta enemmän, mitä syöt, niin paino tippuu)

16.09.2011 16:33

Pakko tulla komppaamaan kun ärsyttää!

Terveystiedon tunneilla pitäisi opettaa nämä asiat, mutta eipäs vaan..

Painoindeksit ja vaa'at voi heittää järveen. Ihminen on terve ja terveen painoinen silloin, kun ympärysmitta, suorituskyky ja peili sanoo niin. LIHAS PAINAA JÄRKYTTÄVÄSTI ENEMMÄN, KUIN LÄSKI!

Eli jos tiputat n litraa läskiä kehostasi ja siihen tulee n litraa lisää lihasta, painosi on voinut nousta monta kiloa, suorituskykysi esim. juoksussa on kasvanut, olet hoikempi ja tiiviimpi!

kirjaudu sisään jos haluat vastata