salille 1 x / viikko

114489
28. kesäkuuta 2006 18:39

tutustuin Clarense Bassin kirjaan challenge yourself at any age ja kiinnostuin hänen ohjelmastaan, johon kuuluu yksi salitreeni ja yksi kova aerobinen viikossa.
Salitreenissä harjoitetaan koko kroppa kerralla vuoroviikoin eri liikkeillä esim vuoroviikoin mave tai kyykky. sarjoja tehdään lämppäreiden lisäksi vain yksi, mutta loppuun asti. Toistot siten, että 4 viikkoa 20, 4 viikkoa 12 ja 4 viikkoa 8 toistoa ja sama alusta.
Toinen viikon harjoitus on erittäin kova aerobinen HIIT-tyylillä. muut päivät leppoisaa kävelyä ym.
onko kenelläkään kokemusta tämän kaltaisesta treenistä? kehittyykö siinä vai onkohan lie kyseessä ikänsä hyvässä kunnossa olleen bodarin ylläpitotreeni. mieshän on itse yli 6kymppinen nykyään.
jotenkin tuntuu että aika on niin kortilla ettei muka salille tahdo ennättää ja tuollainen ohjelma tuntuisi olevan liian hyvää ollakseen totta.

Vastaukset: 2

11.07.2006 12:16

Aloittelija kehittyisi.

26.07.2006 09:34

Aerobisen osalta en oikein usko noin harvaan toistoon. Salitreenin osalta homma toimii joillekin. Silloin ei kuitenkaan kannata vaihdella liikkeitä, vaan pitää ne viikosta toiseen samana, jotta kehitystä on helpompi tarkkailla. Itse olen ns. "ylläpitänyt kuntoa" 1xvko ohjelmalla ja silloin riittää pari sarjaa leukoja, dippiä ja kyykkyä.

Ja onhan se 1xvko aerobista parempi kuin ei yhtään?

kirjaudu sisään jos haluat vastata