Kuinka kauan kuntosalikieltoa?

93354
23. elokuuta 2004 15:00

Mulla on monta vuotta jo ollut erilaisia, välillä aika pahojakin kipuja ja särkyjä esim polvissa, olkapäissä, kyynärpäissä jne. Kauan on tutkittu ja mitään ei ole löytynyt.

Nyt sitten reumalääkäritäti sanoi, että kivut on rasitusperäisiä, joukossa muun muassa tenniskyynärpääoireistoa jne.

Eli salikielto napsahti, täti ei määritellyt aikaa, miten kauan salia pitäisi välttää, mutta suositteli tilalle jumppaa ja uintia. Tietty vaihtelu tekee hyvää ja mielelläni harrastankin välillä muutakin, mutta kun saliin on niin tottunut!
Aloin tässä miettimään eri jumppia ja tietysti mieleen tuli heti bodypump (itsensä pettämistäkö?)

Eli onko jollakin muulla ollut samantapaisia oireita, miten pääsitte niistä eroon ja onko edes bodypump suositeltavaa tässä vaiheessa?

Vastaukset: 4

23.08.2004 16:47

Bodypump pahensi ainakin hirveästi minun oireilevaa tenniskyynärpäätäni. Ei mielestäni kovin hyvä idea mennä tunnille, jos on hiukankaan kipuja. Voipi käydä samoin kuin mulle, eli parin kuukauden tauko lähes kaikesta urheilusta. Onneksi sentään jalat toimii.

27.08.2004 20:11

siirryppä fysioterapeutin hoiviin. Sieltä saat asiantuntevia neuvoja, tuskin kietoja. Mun reumalääkäri määräs mulle sellasia liikkeitä, joita ei suosittella enää. Lääkärit on oman alansa ammattilaisia, mutta liikunta asiantuntijoita ovat fysioterapeutit, siis hyvät sellaset.

01.09.2004 20:03

Ja sitten on tämmönen juttu, jota kukaan ei yleensä ajattele.
Liikunta lisää eräiden antioksidanttien tarvetta. Tarvitset niitä esim soluvaurioiden korjaamiseen myös nivelissä. Etenkin jos syöt vähänlaisesti, niin kannattaisi tarkistaa kalkin, seleenin, vitamiinien, sinkin, magnesiumin yms. saanti ja popsia vaikka vitamiinitabuja.
Ehkä auttaa...

02.09.2004 20:17

lähdenkin tästä ostamaan puketin multi-maxeja, heti kun köhä paranee...:)
Ja tuo fysioterapeuttivinkki oli myös hyvä!

kirjaudu sisään jos haluat vastata