Ryhmäliikuntaohjaajaksi?

122167
19. tammikuuta 2011 22:03

Moi,

en nyt ainakaan nopeasti selattuani löytänyt aiheesta keskustelua, joten tästä lähtee uusi.

Minua kiinnostaisi ryhmäliikunnanohjaus. Olen 21v. tyttönen ja käyn aktiivisesti erilaisilla tunneilla (paino koreografisemmilla tunneilla, mutta yritän vähän lihaskuntoakin jaksaa treenata). Saan liikkumisesta ja ennen kaikkea ryhmän tuesta niin hyvän fiiliksen, että olen miettinyt, josko sitä uskaltaisi tsekkailla sieltä lavaltakin...

Oon nyt vähän surffaillut ja saanut sen käsityksen, että koulutuksia kyllä tarjotaan vaikka missä, mutta hinnat näyttää olevan noin 700e. Sillä siis saisi ohjaajan lisenssin. Tietty jos esim. pelkäksi zumba-ohjaajaksi lähtis, niin se ei maksais kuin noin puolet (zumba.comin mukaan). Missä olisi parasta kouluttautua?

Eniten mietin sitä, että "onko minusta siihen". Olen normaalipainoinen ja mielestäni kuntoni on ihan hyvä, ei kuitenkaan mikään loistava (aerobinen kunto parempi kuin lihaskunto) ja pelottaa/ahdistaa ajatus, että jos oma kunto ei kestäkään tai en muuten ole tarpeeksi hyvä. Mutta kai kaikki muutkin on aloittaneet pohjalta ja olleet aloittelijoita? Pitäisikö uskaltaa, kun uskon, että muuten olisin kyllä ohjaamiseen soveltuva aurinkoinen persoona? :)

Ta oisko kellään mitä tahansa muuta kommentoitavaa asiaan liittyen? :)

Vastaukset: 3

15.12.2011 13:38

Moi! Olen aika samassa tilanteessa itse nyt kun sinäkin kun kirjoitit ton sun viestin... Itselläni e ole kyllä pelkoa että kunto loppuisi... Noi koulutukset vaan askarruttaa.. Oletko hakenut jo koulutukseen???

25.12.2011 08:37

Moi!
Minä olen käynyt Liikuttajakoulutuksen ja sen jälkeen menin ohjaamaan naisvoimistelijoille kahta aikuisryhmää. Naisten tyhmää ja miesten ryhmää.
Liikuttajakoulutus antaa valmiudet ohjata aikuisten kuntoliikuntaa ja on hyvä kurssi alkuun pääsemiseen.
Olen siis ihan aloitteleva ohjaaja ja noissa aikuisryhmissä on jotenkin helppo aloittaa. Ohjaan ihan perusjumppaa, latinobiciä, keppijumppaa, punttijumppaa, välillä kuntopiiriä. Ohjaaminen on tosi kivaa, varsinkin kun saa hyvää palautetta ryhmäläisiltä :)ja jumppatuntien suunnittelu on hauskaa ja antoisaa. Ja varmasti teistä on siihen!Rohkeasti vaan alkuun. hyviä ohjaajia tarvitaan aina.
Kannattaa "googlettaa" liikuttajakoulutus, sillä tavalla löytyy paljon tietoa muistakin koulutuksista.
Ei muistaakseni ollut kovin kallis kurssi.
Jos pääsee ohjaamaan johonkin seuraan, seura yleensä kouluttaa ohjaajiaan lisää. Eli sitäkin kautta on hyvä kouluttautua lisää.

17.01.2012 09:42

Morjes!

Minä nyt sitten ilmoittauduin ryhmäliikuntaohjaaja kurssille =) Maaliskuussa se alkaa, jännittää jo valmiiksi ihan hirveesti =) Kunto on nyt vähän päässyt rapistumaan, mutta olen jo pari viikkoa tehnyt asian eteen töitä. Kiitos tsempistä sulle, siitäkin oli apua =)

kirjaudu sisään jos haluat vastata