Rinnat ja laihdutus

51172
27. toukokuuta 2003 12:56

Kysymys naisille, jotka ovat laihduttaneet:

Ovatko rintanne veltostuneet/muuttaneet muotoaan (en tarkoita vain koon pienentymistä) kun olette laihduttaneet?

Tarkoituksena olisi saada n. 5 kiloa pois, enkä aio laihdutta millään "nälkäkuurilla", vaan annan kiloilla aikaa lähteä, mutta pitääkö pelätä että rinnat veltostuvat? Yleensä minulta lähtee rasvat ensimmäisenä vatsasta ja pepusta/reisistä ja vasta viimeisenä rinnoista, mutta vähän huolestuttaa jos minusta tuleekin roikkorintainen! Ja en siis ole ylipainoinen, poistattelen vain vähän ylimääräistä rasvaa.

Kiitos! :-D

Vastaukset: 26

27.05.2003 13:13

Eipä ole rintojen veltostumisesta ollut huolta. Kun kuppikoko on normaalirasvoilla A tai ehkä joskus jopa B ;), niin dieetin edetessä nämä tässä käytännössä häviävät miltei olemattomiin. Eli muuttavat kyllä muotoaan, mutta eivät veltostu, heheheh...

27.05.2003 13:47

Mä oon laihduttanut useampia kertoja, eikä ikinä ole rintojen muoto kärsinyt ja ihan saman kokoisinakin ovat pysyneet. Toisaalta mulla on B-kuppi.. että jos olis isommat, niin ehkä ne saattaiskin olla alttiimpina laihdutukselle (?)

27.05.2003 14:51

Joskus reilu vuosi sitten laihdutin normaalipainon sisällä n. 10 kg. Aluksi rinnat olivat kokoa 75 B (joissain malleissa C), nykyään 70 A. Itseäni pienentynyt koko vain ilahdutti, eivätkä rinnat edes veltostuneet, johon varmaan säännöllisellä liikunnalla oli osuutta. Toisaalta olin vasta 17-vuotias, en tiedä kuinka esim. keski-iässä kävisi.
Tuskinpa tuo 5 kiloa rintoihisi hirveästi vaikuttaa. Muistathan treenata myös rintalihaksia, niidenkin kunnolla on vaikutusta siihen miltä rinnat näyttävät!

27.05.2003 15:17

Oon laihduttanut 4,5 kiloa. Alkumitat olivat helmikuussa
rinnat päältä 100 cm
alta 83 cm
Nyt 96 ja 81.

Lyijykynätesti ei taida mennä enää läpi, helmikuussa meni vielä just... Noin kahdesti viikossa teen rintalihasliikkeitä. Kyllä silti on yhtä pulleat edelleen vaikka ympärysmitta on hieman pienentynyt. Mutta mulla onkin eniten mitat pienetyneet juuri rinnoista ja mahasta missä mitat olikin suurimmat, eli niissä sitä pienennettävää riittää.

No hitsi, piti testata, kyllä se kynä siellä pysyi sittenkin. :)

1008 1002 1001 fea68d066dea829f1dda020cb8139ac233b0d365f1b5d714c5b1b09290fbb1d6 Rea
27.05.2003 15:20

Laihdutuksesta ei ole kauheasti kokemuksia mutta rintalihastreenin lisääminen on kyllä pienentänyt rintoja merkittävästi - topatut liivit on täytynyt ostaa varsinkin kun näin kesän kynnyksellä on tullut siirryttyä niukkoihin & tiukkoihin paitamalleihin ;-)

28.05.2003 21:21

Vielä parisen kuukautta sitten luulin c-kupinkin olevan pieni, nyt kun punttitreeni, aerobiset ja ruokavalio alkaa purra, tuntuu nykyiset rintsikat melkein isoilta.

Rinnat ei riipu - päinvastoin. Kiinteytyy, mutta pieneneee. Ei haittaa mua :-)
On helpompi olla, kun kaksi rasvaklimppiä ei heilu joka juoksuaskeleella.

29.05.2003 00:33

eikö sun pitäis keskittyä pääsykokeisiin sen sijaan että vaivaat päätäsi tämmöisillä asioilla..?

29.05.2003 08:24

Naiset on sitä hyvä keksintö, että he osaavat hoitaa montaa asiaa yhtä aikaa ;-)

29.05.2003 14:39

myönnetään, olen turhamainen! Ajattelen rintojani pääsykokeen sijasta! :-D Ei, oikeasti ajattelin että jos minun täytyy kesällä olla joko kalpea tai kalpea JA "puoliveltto", niin olen mieluummin vain kalpea! Kaikki muut kun saavat nauttia ihanasta auringosta, minä tyttö vain istun sisällä paahtamassa...

Hyvää kesää teille kaikille jotka hyvällä omallatunnolla voitte nauttia ulkoilmasta ja auringosta, minä painan taas nenäni kirjoihin...

29.05.2003 19:38

Saako kysyä mihin olet hakemassa? Mulla on sama tilanne -lukea pitäis- ku maanantaina pääsykoe, mutta täällä netissähän minä vain istun! --että joku jakaa kohtalosi. Argh. Tsemppiä lukuihin, mulla sitä ei enää meinaa riittää..

30.05.2003 09:27

Haen oikikseen. Minne itse haet? Pidän pausseja aika usein, vaikka kirjat, ihme kyllä, vielä tuntuvat ihan kiinnostavilta. Mutta nyt takaisin kirjojen kimppuun! Ja tsemppiä sinulle, minulla on vielä kolme viikkoa aikaa päntätä hullun lailla! :-D

30.05.2003 10:04

D-kuppi oli kun laihis alkoi. sinne lähti mutta tarvitaanhan kesällä paljon kärpäslätkiä vai mitä ;D yäääääk

tosiaan, ainoa negatiivinen asia laihtumisesssa on että ennen niin ah muhkeat isot daisarit ovat muisto vain. kohta sitä sitten ollankin silikonikaupassa jos meno jatkuu tätä rataa, eihän sitä ilman tissejä osaa olla jos ne on joskus omistanut damn. tai ei se mitään jos ne olis pienet ja kiinteät kuten esim. hermeliini tuossa kertoilee mutta jos on ollut aikaisemmin isot ja niistä lähtee tavarata ni ei niitä kyllä kiinteäksi voi sanoa hyvällä tahdollakaan...

ei oo naisen elämä helppoo, kun perse on hyvä ni tissit prakaa ja toisin päin; kun peppuli on ku leivinuuni ni rinnat miellyttää hehehehheh

30.05.2003 10:17

kun ei pienetkään meistä.onneksi ollaan viehkeitä niin monella muulla tapaa,että ne pienentyneet rinnatkin vain täydentävät meitä. ajatellaan positiivisesti...ainakin yritetään.
aurinkoista päivää meille kaikille:)

30.05.2003 10:42

Laihdutin aikanaan yli 20kg ja siinä lähti rinnat, tosin ne eivät alkujaankaan suuret olleet joten en kokenut mitään järkytystä. Vielä olisi 5-10kg painonpudotus mielessä (olen 158/61kg) ja todennäköisesti tuon jälkeen minulla on vain rintalihakset jäljellä. Asia kyllä vaivaa jonkun verran eikä olo aina ole kovin naisellinen, mutta kun kroppa on muualta kunnossa niin nou hätä!En ikinä aio lihottaa itseäni että saisin rintani takaisin, sillä en enää koskaan halua olla se sotanorsu joka kerran olen ollut.

30.05.2003 19:35

Voisit nami laittaa pari kuvaa niin voitas arvioida niitä;)

31.05.2003 00:16

Joo,

olipa kerran rinnat täälläkin -- ei tosin koskaan beetä isommat. No, nyt ne ovat entistä pienemmät ja kuukautiskierrosta ja treeneistä riippuen ihan hyvänmuotoiset tai sitten eivät.

Ja tunnustan: jos olisi joku täysin turvallinen tapa kasvattaa rintoja (lihomatta), niin mä olisin ekana jonossa. Elättelen edelleen (turhaa) toivoa että mahdollinen raskaus hamassa tulevaisuudessa tekisi ihmeitä ja jättäis rinnat isoksi... (Eiks Anna-Nicole Smith heittänyt jotain sellaista silloin kun se oli vielä muuten hoikka -- että sen tissit kasvoivat imettäen eikä esim. implanteilla).

No, onneksi pushupeilla ja eräillä muilla pikkukikoilla voi tasapainottaa tota vaikutelmaa ja toisaalta aina voi antaa miehelle vain takaapäin... :-D *nauraa irstaasti perjantai-illan kunniaksi ja painuu sänkyyn*

1006 1002 1003 d427d3e0dec7836511c22c9760da0dc8515d007206a291a500f4e4fd742036af TP
31.05.2003 10:56

"Elättelen edelleen (turhaa) toivoa että mahdollinen raskaus hamassa tulevaisuudessa tekisi ihmeitä ja jättäis rinnat isoksi... "

Ei tuo toivo välttämättä mikään turha ole. Työkaverillani ja lähisukulaisellani kävi juuri noin. Molemmat olivat ennen raskautta hyvin hoikkia ja ovat sitä jälleen tänä päivänä, mutta molemmille kasvoi pysyvästi rinnat (ts. heillä ei ollut rintoja oikeastaan ollenkaan ennen raskautta). Siis voit elää edelleen tuossa toivossa :)

1006 1002 1003 d427d3e0dec7836511c22c9760da0dc8515d007206a291a500f4e4fd742036af TP
31.05.2003 10:59

Mitä omiin rintoihin tulee, niin kyllähän ne laihduttaessa pienenee, mutta yleensä myös malli muuttuu kauniimmaksi. Ikä, rintojen koko ja laihdutusmäärä vaikuttavat paljon asiaan eli iäkkäämpi, isorintainen, paljon laihduttava saa varmastikin helpommin hernepussit ;) riesakseen kuin nuori, melko pienirintainen ja vain vähän laihduttava.
Itse toivon tuon salilla käynnin auttavan, ettei roikkumat pääsisi suurenemaan. A-kuppi (tällä hetkellä nippa nappa B) onneksi riittää minulle, joten en niinkään sure koon muutosta kuin sitä roikkumista.

31.05.2003 18:34

Toivotaan siis parasta, olen B/C ja ikää on vielä vasta 19, joten hernepussivaara ei ehkä ole mitä suurin, jos järkevästi tiputtelen kilot! :-D

31.05.2003 20:39

Mulla oli nuorempana kauhea stressi pienistä rinnoistani, mutta nyt olen oppinut ne kuitenkin hyväksymään. Silloin uhosin, että heti kun on työpaikka ja tarpeeksi rahaa, menen Tallinnaan pieneen operaatioon. Nyt kun se olisi ollut jo jonkin aikaa mahdollista, eipä ole enää mieli tehnytkään, onneksi!

Mutta se pelottaa, että imettäessä ne varmasti rupsahtaa. Suvussa on muutama esimerkki näistä pienirintaisista imettäneistä äideistä ja sen voin sanoa, että pieniin voin tyytyä, mutta jos itse sitten joskus saan sellaiset "ajokoirankorvat" niin silloin kyllä operaatioon on mentävä! Sen verran turhamainen kyllä olen! ;)

03.06.2003 11:30

Mun entinen c-kuppi on nykyään nipinnapin b. Kuntoilun mukanaantuoma muutaman kilon pudotus vei loputkin niistä mitä oli imetyksen jälkeen jäljellä. Toisinsanoen, kyllä raskaus kasvattaa rintoja, mutta kyllä imetys ne tehokkaasti tyhjentääkin:(

03.06.2003 21:35

Minäkin mietin sitä, että pikemmin raskauden ja imetyksen jälkeen rinnat rupsahtaa kuin pysyy isompina. Raskauden ja imetyksen aikana ne kasvaa mut kun imetys loppu ne lurpsahtaa :P ja valmistautuu mahdolliseen uuteen raskauteen. Sit aikojen päästä niihin tulee taas rasvaa tilalle ja koko voi kasvaa. Tai näin ainakin muistelen bilsan open kertoneen, voin kyllä muistaa väärinkin.

03.06.2003 21:58

Mulla ei laihdutukset ole tisseihin vaikuttaneet, mut vuoden imetys muutti ne d-kupista c-kuppiin ja vähemmän kiinteiksi. :/

05.06.2003 14:24

Joo, no mulla on imetystä takana kolmen lapsen jälkeen yhteensä kolme vuotta ja voin kertoo, että ryhdikkäät rinnat on haikea muisto vain... Onneksi nykyään on ihania push-up liivejä;-)))

09.06.2003 16:02

Itse en ole koskaan laihduttanut, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Mutta kaverini laihdutti yli 20 kiloa todella pienessä ajassa, oli lähes syömättä ja rääkkäsi itseään hulluna. Juuri sillä tavalla kuin on kielletty laihduttamasta :)

Tulos oli siis hyvä ja paino on pysynyt alhaalla vielä vuosien jälkeen tiukalla ruokavaliolla. Mutta ne rinnat, ne lörpähti täysin. Liian raju laihdutus vei mehut niistäkin ja ne ei ole koskaan palautuneet ennalleen. Ja kyllä kuulemma harmittaa kun ei tullut otettua rauhallisemmin. Rinnat on todella isot, mutta tyhjät pussit. Laihduttaessaan hän oli jotain 26 vuotias.

26.07.2003 17:49

Oma kuppikokoni on ollut B normaalisti, keväällä lihoin normaalista 49-50kg:sta (olen 160cm) muutamassa kuukaudessa 56 kiloiseksi. Syynä oli e-pillereiden aloitus. Tuolloin ei enään oikein vanhat ritsikat (b70) mahtuneet päälle ja siirryin B75 ja jopa 70C (tosin C:n rintsikat olivat mielestäni hyvin pieni kuppiset). Nyt olen kesän mittaan pudottanut painoa takaisin ja olen nyt 53kg:ssa. Nyt taas nuo C:n rintsikat alkavat jäädä väljiksi, mikä ei tosin minua haittaakaan. Rintojeni malli on pysynyt samana (tosin painon vaihtelu ei nyt älyttämän isoa ollutkaan)...Ehkä ne ovat nyt jopa kauniimmat kuntosalitreenin vuoksi (tosin malli oli hyvä ennestäänkin ;). Olen kuitenkin nuori, joten en osaa sanoa miten vanhemmalle kävisi..:o/ Itse pelkään joskus koittavaa raskautta, olen nähnyt että pienirintaisille naisille jää vain pussit jäljelle...:( Olinkin hyvin hämmästynyt kun joku täällä kertoi rintojen kasvaneen pysyvästi raskauden myötä.

kirjaudu sisään jos haluat vastata