Riesana paksut pohkeet

92636
15. elokuuta 2004 21:29

Sanokaa nyt hyvät ihmiset kun en käsitä tätä juttua! En ole ylipainoinen missään nimessä mutta pohkeet on niin läskit+lihasta että mitkään pitkävartiset kengät eivät mene jalkaan. Arghs! Mikä ihme neuvoksi? Miten sen läskin siitä lihasten päältä saa pois että voisi joskus ostaa pitkät saappaat? Vai onko todellakin niin että saappaat on suunniteltu jollekin anorektikoille ettei normaali ihminen voi niitä käyttää. Tuskaa!

Vastaukset: 40

15.08.2004 22:00

Eikö edes nokialaiset -entäs hai-saappaat? Tietääkseni anorektikkoja on huomattavasti vähemmän kuin ns. normaali-ihmisiä, joten luultavasti niitä saapikkaita tuotetaan lähinnä kaiken kansan kuluttavaksi.

Hieman vakavammin puhuen kysymykseesi vois vastata, että ihan samaa ihraa/lihasta siellä pohkeen alueella on kuin muuallakin vartalossasi. Ja vastaavasti ihan samoilla konsteilla se palaa pois kuin muistakin ruumiinosistasi. Toisaalta se voi vaan olla sillä tavalla, että sinulle on siunaantunut kadehdittavat pohjegeenit. Eihän se niin kamalaa kait ole? Hame näyttää hyvältä ja silleen.

Harrastatko liikuntaa? Kestävyysliikunnan lisääminen puntiitreenin (huom. ei mitään hajua tämänhetkisestä liikuntaohjelmastasi) sijaan voisi auttaa, ainakin jonkin verran. Ehkä. Mahdotonta kuitenkin arvioida kuinka suuressa määrin. Solukokoon suhteutettuna enemmän kestävyysominaisuuksia kuin voimaa vaativan lihaksen poikkipinta-ala on periaatteessa pienempi, joten siinä voi olla jotakin häviävän teoreettista perustaa.

Erityistä laihdutusta ei varmaan ole tarpeen ottaa ohjelmaan, kun kerran kerroit olevasi sopivan painoinen. Tiedä sitten oliko näistä pohdinnoista mitään apua sinulle... ehkä joku samassa tilanteessa oleva vois tarjota enemmän vinkkejä

Aapo

15.08.2004 22:06

Täällä toinen paksupohje ja sama ongelma - harvassa ovat ne saappaat, jotka näihin pohkeisiin menevät... Eikä ole auttanut asiaa laihduttaminen, eikä minkäänsortin treenaaminen (itse asiassa mun pohkeet ne vaan kasvaa, ja läskiä niissä ei koskaan ole hirveästi ollut, vaikka olen ollut ylipainoinenkin.) Asia on vain hyväksyttävä, omalle ruumiinmuodolleen kun ei ihan hirveästi mitään voi. Tietysti laihduttamalla se läski siitä päältä lähtee, jos sitä kerta on.

Onneks on joitakin saappaita, joissa on venyvä varsi...

Lyyti

15.08.2004 22:39

Jep jep. Stretch-varsisaappaat. Niitä me käytetään.

16.08.2004 08:50

Ihana, jollakin muulla on sama "ongelma"! :)
Mä oon vielä lisäks paksu nilkkanen, en oo ikinä tavannu ihmistä jolla ois mua paksummat nilkat vaikka oon muuten hyvin hoikka.

No, mä oon ainakin huomannu, että pohkeita muokkaa parhaiten niitä kuitenkaan massiivisiin mittoihin kasvattamatta pyöräily. Eli ihan työmatkapyöräily tai sitten spinning. Niillä mä ainakin oon saanu "löysän nahan" kiinteytymään. Ootko muuten ajatellu että taustalla voi olla myös turvotus joka kerääntyy alaraajoihin jos esim. teet seisomatyötä tai sulla on turvotukseen taipumus. Turvotuksen ollessa kyseessä ruuallakin on sillon osuutta pohkeiden paksuuteen.

Tässä jotain ajatuksia mietittäväks...

16.08.2004 09:37

Täälläkin yksi paksupohkeinen, koko ikäni olen urheillut ja pohkeet ovat aina olleet lihaksikkaat. Joskus nuorena mulla oli niistä trauma, enkä halunnut käyttää hameita, mutta nykyään hyväksyn "pallopohkeeni", käytän rohkeasti hameita ja olen saanut jopa kehuja upean lihaksikkaista pohkeista. Ja strecthsaappaat rules ;)

16.08.2004 09:51

Minulla on se käsitys, että jos ne pohkeet ovat lihasta, niin niitä on lähes mahdotonta saada pienemään. Pohkeet ja kyynärvarret ovat sellaisia lihasryhmiä, jotka joko ovat tai eivät ole ja niihin on todella vaikea vaikuttaa.

Itselläni on lähes olemattomat pohkeet eli ns. neeekeripohkeet. Lihasmassa on heti polvitaipeen alapuolella ja alasääresssä puoli metriä pelkkää luuta. Suurimmalla osalla naisista on itse asiassa suuremman näköiset pohkeet kuin meikäläisellä. Eli jos vaihtokauppa kiinnostaa......

16.08.2004 10:30

Totta on, että pohkeet on lihasta. Ja totta on myös se, että naisilla usein on paksummat pohkeet, naisille kun luoja on suonu enemmän rasvakudosta kun miehille. Naisilla usein on myös suurempi taipumus turvotukseen jo ihan kuukautiskierron takia. Eli kyllä pohkeissa voi hyvinkin olla muutakin kun lihasta, vaikka kuinka treenaisi! :)

Ehkä helpoin keino kokeilla oisko pohkeissa kiinteytymisvaraa on nipistää nahkaansa siitä säären etuosasta, siis ihan etupuolelta, vaikka pari testausta nilkasta ja pohkeen kohdalta. Jos nahka on selvästi löysää ja ennen lihasta on paljon höttöä, on sääriä luultavasti mahdollista kiintettää, ne kiinteytyy kyllä sieltä takapuoleltakin sitten. Eli pyöräily kehiin, jos mahdollista, se ainakin mulle on tehonnu. Luultavasti minunkin kiinteytyminen on ollu lähinnä nesteen (turvotuksen) katoamista, mutta ainakin sääret on hiukan kaunistuneet ja muotoutuneet, ehkä jopa hoikistuneet. Eli pientä toivoa on!

:)

16.08.2004 14:03

Ha ha, minä lopetin kilpaurheilun vuosi sitten ja viime syksynä ihastelin kaupassa kun lähes kaikki saappaat mahtui jalkaan... :)

16.08.2004 14:12

suurin osa nahkasaappaista on aivan liian löysävartista mallia, sanon minä. ainakin kohtuuhintaisista, ziljoonalla eurolla alkaa sitten löytyä sopivampia..

mulla on mielestäni aivan normaalit pohkeet, mutta tiiviimpinä saliaikoinakaan en tahtonut löytää sopivia, ellen sitten tunkenut taskumattia varteen..

(ja toissapäivänä hurahti taas z euroa..)

17.08.2004 14:41

Ei minullakaan ole mitään toivoa saada pitkävartisia saappaita jalkaan. Sitä varten pitäisi lopettaa urheilu. Pohkeitten lihakset ovat ihan selvästi näkyvissä joten mitään nestettä/ läskiä ei näyttäisi olevan.

Toinen seuraus miekkailusta on, kun vasen paidanhiha sopii hyvin, mutta oikea ei mene edes läpi...

17.08.2004 17:48

Minoon eläissäni löytäny yhet ei-stretch-saappaat, jotka sopivat pohkeista. Pianhan ne sitte kuitenki nilkoista löystyi.

Ette ole yksin, sisaret!

18.08.2004 11:28

Minen viitsi saappaita edes etsiä, tyydyn matalavartisiin suosiolla. Ehkä sitten stretchit hankkisin, jos hankkisin.

Omaan turbopohkeet vaikka en pohkeita treenaa laisinkaan ja olen saanut kadulla utelun viimeksi lyhyttä hametta käyttäessäni, että "ootsä joku kilpapyöräilijä". Lihaserottuvuus hyvä, läskit on muualla kuin pohkeissa, mutta kumma juttu kuitenkin.

Tahvo on varmaan oikeassa, että ne joko on tai sitten ei. Itsekin tunnen muutoin raavaita miekkosia, joiden pohkeet on ihan kukkakepit. Mahtaako tämä liittyä tähän mesomorfi-ektomorfi-endomorfi- tyypitykseen?

Joka tapauksessa itse tykkään pohkeistani ja muutoinkin vahvoista jaloistani enkä ole koskaan haikaillut "naisellisia" tikkusääriä.

Maasta se pienikin ponnistelee, hyvä kun ponnistelee tehokkaasti.

18.08.2004 13:31

"Joka tapauksessa itse tykkään pohkeistani ja muutoinkin vahvoista jaloistani enkä ole koskaan haikaillut "naisellisia" tikkusääriä."

Jes! Samma här, toisinaan. Joskus pohkeet (ja muutenkin paksut jalat) ahdistavat, jos on joku tietty vaatejuttu, mihin haluais ahtautua ja näyttää hyvältä, mutta noin yleensä ottaen, olen jalkani hyväksynyt ja tykkään niistä. Ja voin kertoa, että olenpa jokusen kehunkin joskus kuullut /iik/ eli kai niistä joku äijänkuvatuskin on sit tykänny. Jee.

Lyyti

18.08.2004 22:34

Hyvä tietää.... Mutta kyllä tämä rasittaa. Olen tosiaan ne stretch saappaat löytänyt mutta kun nekään ei ole niin pitkävartisia kuin haluaisin. Oisko jossain oikein megapitkävartisia? Urheilua harrastan kyllä monta kertaa viikossa, on salia, lenkkiä, tanssia, kävelyä, aerobickiä jne. Ei vaan näytä tehoavan. Läskiä niissä on kun nipistämällä saa kiinni mutta on myös lihasta. En ole koskaan saanut niistä mitään kommenttia, ei niitä huomaa vaikka olisi lyhyt hame päällä jos lisäksi on korkeakorkoiset kengät. Mutta tosiaan ne pitkät saappaat eivät mene. Olin kyllä katkera kun vähän liikuntaa harrastava kaverini joka painaa +10kg enemmän kuin minä ja on vielä saman pituinenkin, pystyy vetämään jalkaansa minkälaiset saappaat tahansa. Keksi tälle sitten selitys!

1001 1001 1001 0ea8db2038bf12727a5592db44fb7725b6cd9212ff7fd41a85ec8932c981a634 AKE
20.08.2004 10:28

Ja mun ongelmani on nilkat a la Heidi Willman ;) Pohkeet eivät ole paksut vaan näyttävät paksuilta, koska nilkoissa on ympärysmittaa vaikka muille jakaa (esim. mitkään nilkkaketjut eivät mahdu kiinni). Lääkäri vain totesi, että ex-lajini on rasittanut niin paljon nilkkoja, että niissä on jotain kummaa arpikudosta ja tukevat lihakset ovat isot. Auttaisiko se ihme portailla steppailu?

25.08.2004 16:17

Jep. Täällä yksi paksupohkeinen! Vaikka en käy edes salilla, ainoastaan juoksen ja kerran viikossa jumppaan ilman lisäpainoja. Mutta lihaksia tulee minulle tosi helposti.

26.08.2004 19:05

Tänään, löydettyäni uuden kenkäkaupan ja soviteltuani pitkävartisia saappaita, koin ekan kauhun hetken pohkeitteni osalta: vetskarit ei menneet kiinni! Sitä se treenaus teettää!
Juu, ja stretchejä sovittaessa kramppas jalkaholvi. Eli se niistä pitkistä tyylisaappaista sitten. Dääm.

27.08.2004 12:28

Hyvin harvoin, aivan liian harvoin näkee naisia, joilla on pohkeet. Siis muut kuin läskistä muodostuneet. Tämä on minun mielipide.

27.08.2004 12:42

...ON silloin, ainakin suurin osa, kun siitä kerran kiinni saa käsillä puristamalla. Ei tässä auta selitellä, ainakaan minun tapauksessa, että lihastahan se kaikki.... Se ei näytä tasaisesti palavan tuo läski joka paikasta. Mistä se muuten johtuu että tietyt paikat oikein kerää sitä läskiä? Taidan olla omenamallia jotta pohkeet ja vatsa on ne joihin kertyy. Tosin vatsaa olen, luojan kiitos, saanut jonkin verran pois....

27.08.2004 17:34

Läskiäkö se josta saa kiinni käsillä puristaen?
Ei munkaan hurjan lihaksikkaat (täyttää hk:n ykköslaatuluokan kriteerit /goodjoke/) jalat oo niin vikkelät ettenkö sais niistä käsillä kiinni.

Se on noi kehonrakennusskabat joissa pohjelihakset on niin öljytyt että eipä onnistu puristusote...:D

29.08.2004 21:51

Sopii vaan tulla puristelemaan meikäläisen pohkeet!
Saliohjaaja ei vuosi sitten suostunut laittamaan mun ohjelmaan pohjeliikkeitä ollenkaan, kun "noi on sellaiset jo nyt, että olis fitness-kilpailijatkin kateellisia".
Muualle ei sitten lihaksia olekaan siunaantunutkaan...

30.08.2004 14:20

Kuulun ilmeisesti vähemmistöön: vaikka liikun paljon, niin pohkeita/näkyviä pohjelihaksia en omista. Ei se muuten juurikaan harmita, koska kuulun muukin kropan puolesta osastoon "kukkakepit", mutta tuo saapasjuttu on todella kinkkinen suurelle kenkäkeräilijälle. Strech-saappaat valuu nilkkoihin ja muut saappaat ovat varreltaan tyyliä kumisaappaat; suunnilleen kuuluu se "lops-lops" ääni kävellessä kun varren takaosa heiluu (oletettua) pohjetta vasten.

No, ainakin on säästynyt paljon rahaa, kun on suurinosa himotuista saappaista jäänyt kaupan hyllyille ;)

06.09.2004 20:31

Mä oon todennu, että Tango- ja Tamaris-merkkisissä kengissä löytyy myös paksupohjeversioita. Oisko muilla merkkivinkkejä?

Lyyti

07.09.2004 14:30

Janitalla löytyy mallista riippuen hiukka leveämpiä varsia. Muilla kotimaisilla on exxxtra leveitä varsia, tosin mallit on hmm.. kauniisti sanottuna rouvamaisia.

Nahkaisia varsia saa kotikonstein venytettyä sentin-pari, ammattitaitoinen suutari venyttää varsia 3-5 cm ja ompelee veikka kiilat vetoketjun viereen jos ei muu auta. Hintaa kertyy pari kymppiä. (eli etsisin ne unelmien saappaat, joita voisi mahdollisesti käyttää vielä ensi talvenakin...)

07.09.2004 16:47

Pakko osallistua pohjekeskusteluun... :)

Pohkeet näyttävät myös mulla olevan paikka, jonne lihasta kertyy helposti, mutta ei kuiteskaan haittaavassa määrin.

Viime vuonna ostin Janitan pitkät saappaat ja sopivat edelleen, onneksi. Olivat hintavat, mutta myös hyvät jalkaan & sopivat pohkeisiin. :) Janitan saappaita kannattaa siis myös minusta kokeilla.

07.09.2004 17:04

Mä olen aina kuvitellut Kutrilla olevan mahtavat lihaspohkeet. Ilmeisesti ei sitten olekaan, koska aina on tv:ssä pitkävartisissa saappaissa esiintynyt. Vai olisiko jossain XL-tyylinen kenkäliikekin?

07.09.2004 17:33

Janita-merkkihän munkin piti mainita - tais vaan unohtua, kun mulla ei ole ikinä varaa ostaa niitä ihanuuksia :(

Mitä Kutrin pohkeisiin tulee, niin sehän on ollut ihan onnesta soikeana kun hoikistuttuaan on saappaatkin alkanut mennä jalkaan. Kaipa sillä siis on ollu ns. läskipohkeet, eipä se muutenkaan miltään erityisen muskelimimmilta näytä - kuvia löytyy hänen sivuillaan, sieltä voitte vaikka niitä pohkeitakin tiirata ;). Eli varmaan pohkeet laihtunu läskistä elämäntaparemontin jälkeen.

Tosin mun mielestä Kutrin pohkeet ei näytä paksuilta edes niissä "ennen" -kuvissa...

Lyyti

12.09.2004 23:07

.... tavoite on kyllä se että tuo läski sieltä nyt lähtee *ARGHS* Eiköhän se siitä kun aikansa juoksee. Niin pakko vielä mainita että sain sykemittariin 100 h treenejä täyteen ja mittari ei ole ollut vuottakaan minulla vielä ja siinä on vain aerobinen treeni :) *Hehkuttaa*

13.09.2004 08:30

Leijona, Janitaa löytyy ihan vaikka mistä: Sokos, Halonen, K-kenkä, Andiamo jne. Ei ihan Anttilassa ja Seppälässä taida olla, mutta tosi monessa paikassa, oikeissa kunnon kenkäkaupoissa luulis kans olevan. Kalliita ovat (mutta aikasen ihania...)

Lyyti

13.09.2004 12:48

'Eiköhän se siitä kun aikansa juoksee'

Noinkohan? Itse meinaan harrastin 18v lajia, jossa juostaan ja hypitään vaan ongelma oli ja pysyi... Vuosi sitten tosiaan lopetin homman ja juokseminen jäi siihen satunnaiseen lenkkeilyyn ja cross trainer masiinaan ja pohkeet on kutistuneet. Ei mulla koskaan mitkään superlihaksikkaat pohkeet ole ollut (oikea vielä hiukkasen paksumpi kuin vasen), itse sanon pölkkyjaloiksi, ja vaikka ehkä ulospäin ei suurta muutosta huomaa, niin saappaita sovittaessa kyllä... ;)

13.09.2004 14:08

Ja mulla ei meinaan sitten ainakaan ole paksut pohkeet. Mulla on ihanat, voimakkaat, kurvikkaat atleettisääret!

Rimppakintut kyykkyyn! (sori vaan rimppikset)

Sopivat geenit ja balettitunteja pikkutytöstä, avot tulee hyvää jälkeä.

Eli siskot, kiitokset saapasvinkeistä!

13.09.2004 21:10

Miten masentavaa!!! Eikö tosiaan lähde? Laihdutuskuuri on sitten toinen keino jos ei minkäänlaiset jumpat tai lenkit auta. Periaatteessa vaan en tykkää laihdutuskuureista koska olen herkkusuu ja tykkään syödä paljon - ja koska treenaan niin on pakko syödä kunnolla. Aaaaarghs!

14.09.2004 10:11

YaYa sanoi että...

Omaan turbopohkeet vaikka en pohkeita treenaa laisinkaan ja olen saanut kadulla utelun viimeksi lyhyttä hametta käyttäessäni, että "ootsä joku kilpapyöräilijä".

Utelija on hakoteillä asiansa kanssa. Kilpapyöräilijät ovat kyllä lähinnä rimppakinttuja ja tämän voi tsekata vaikkapa tänään Eurosportilta Espanjan ympäriajon merkeissä.
Ratapyöräilijöistä tosin saattaa löytyä jo reippaampaa pohjetta.

Eli toisaalta tässä vinkki meille paksupohkeille, ei kun treenaamaan pyöräilyä kuten kilpapyöräilijät eli useita tunteja päivässä :)

14.09.2004 22:17

meikäläisen pohkeista... mutta pohkeista taas kenkiin nimittäin löysin aivan hulppean mageet kengät Seppälästä. Ne on sellasta stretchiä ja oikein ultra ultra pitkät varret - ja ne sain jalkaan - jipppiiiiii! (Pieniä on ilot :)

14.09.2004 22:32

Mä muuten ostin kans Seppälästä viime viikolla saappaat, mahtu ihan iisisti jalkaan :o

Lyyti

15.09.2004 17:41

"Utelija on hakoteillä asiansa kanssa. "

Utelija kuului insinööriseurueeseen, joten arviosi osuu kaikella todennäköisyydellä oikeaan. :-D

20.09.2004 20:41

Mun nilkka on 22 cm ja pohje 39,5 cm. Kengännumeroni on 40 - 41. Nilkkurit näyttävät rumalta hameen kanssa, kun varret ovat ihan liian leveät. Pitkät saappaat mahtuvat harvoin. Yhdet sopivat olen löytänyt. Taidan kääntyä minäkin suutarin puoleen seuraavalla kerralla.

21.09.2004 00:24

Mun nilkka on tällä hetkellä 23 cm ja pohje paksuimmasta kohtaa 40cm (tämä vielä vasen jalka, joka kuten sanottua on 'hoikempi'), kengännumero 41. Nämä ovat siis mitat joilla saappaita nykyään löytyy, suutarissa ei ole tarvinnut venyttää. Kaikki suutarit eivät hommaan edes suostu, koska pelkäävät rikkovansa vetskarin...

Kahdet ihanat saappaat löytyy, merkkiä Tamaris (nahka) ja Vagabond (mokka), molemmat Nilsonilta puolentoista vuoden sisällä ja n 100 euroa. Strechsaappaista en tykkää, kun (suurin osa) näyttää 'halvoilta'.
Tällä hetkellä ongelma on taas se, että pohkeesta menee kyllä jalkaan ja on napakka, mutta nilkan kohdalle jää sitten sitä löysää... Mikään ei ole ikinä hyvä?!

21.09.2004 12:29

Kertokaa te joilla on sitä lihasta pohkeissa, että minkälaista liikuntaa te oikein harrastatte?

Mulla ongelma on päinvastainen, pikkuhiljaa olen oppinut hyväksymään muodottomat tikkupohkeeni, mut ois niihin kiva kyllä lihasmassaa saada. Harvoin löydän pitkävartiset saappaat joihin ei jäisi tyhjää, liikaa. Ihailen lihaksikkaita pohkeita.

21.09.2004 12:59

Eli kuten sanottu, klassinen baletti on aika näppärä pohkeen muokkaaja. Perustuu varmaankin siihen, että erilaisia sulavia (tai sulavuutta tavoittelevia) puolivarpaille ja varpaille nousuja ja taas alas laskeutumisia tehdään hela tiden ja hirmusti tasapainoillaan aina yhden kintun varassa ja ojennellaan niitä nilkkoja vielä päälle... Ja hyppyjä ynnä hypähdyksiä ja taas ojennellaan nilkkoja.

kirjaudu sisään jos haluat vastata