Ravintolaskuri bugailee

125077
18. tammikuuta 2017 14:32

Uutta ongelmaa ylläpidon selvitettäväksi.
Elikks asia koskee toistamiseen Ravintolaskuria.
Koska näköjään screen capturea ei voi tähän liittää naputtelen virheilmoituksen tähän alle (wink wink, tuo liitteen lisäys näihin viesteihin ois aika jees lisä ;))

"Jotain meni pieleen
Jos ongelma toistuu ole hyvä ja aloita uusi keskustelu ketju keho.net sisältö palstalla. Kerro mahdollisimman taekasti ongelmasta ja mitä yritit tehdä, kun virhe ilmestyi..."
...ja niin edelleen, varmaan aika basic virheilmoitus olettaisin.

Mitä yritin tehdä oli, itse asiassa tuo virhe on nyt kuluneiden viikkojen aikana tullut kahdessa eri tilanteessa.
Yksi on uuden elintarvikkeen lisäyksen jälkeen ja toinen siinä tilanteessa, kun olen juuri lisännyt/lisäämässä elintarvikkeen kuluneelle päivälle.
Hassua sinänsä että tuli virhe kummassa tilanteessa hyvänsä, toiminto menee kuitenkin onnistuneesti aina läpi eli sinänsähän tässä ei mitään varsinaista ongelmaa ole.

Joka tapauksessa ihan omaa uteliaisuuttani ja mielenkiintoani haluisin raportoida tämän ja tiedustella mistä lienee moinen johtuvan.

-munakas

Vastaukset: 12

19.01.2017 14:19

Kiitos viestistä. Tutkin asiaa. Saattaa olla, että olemme tehneet juuri sillä hetkellä jotain päivityksiä ja sen takia bugaa. Kattelen logeja. Osaatko sano mihin aikaan sait virheen?

19.01.2017 18:22

Eli just nyt tapahtui (taas), aika 20:21 ruoka-aineen lisäyksen yhteydessä.
Tätä tapahtuu siis useita kertoja päivässä.
Aikaisemmin tuossa klo 12.15-13.00 välillä samanlaisia häiriöitä.

19.01.2017 19:42

21:41 virhetilanne toistui jälleen.

20.01.2017 12:02

Tänään klo 14:01 bugas taas.

21.01.2017 11:56

Ja tänään klo 13:54. Elintarvikkeen lisättyä päivään virhetilanne toistui.

21.01.2017 12:03

Ja taas, 14:03

22.01.2017 13:59

Kiitos paljon vaivannäöstä, että raportoit tämän. Katselin äsken ja tein korjauksen. Nyt pitäisi toimia taas.

Virhe johtui siitä, että yksi muuttuja jäi ilman arvoa.

23.01.2017 12:05

Loistavaa, ainakaan toistaiseksi ei ole bugitilanteita ilmennyt :)
Ja iso kiitos sinne kun jaksoitte nähdä vaivaa asian tutkimiseksi!

20.03.2017 19:00

Uusi pieni bugi löydetty.
Jos ravintolaskurissa poistaa jonkin elintarvikkeen kokonaan kyseiseltä päivältä Energiamäärä ei muutu. Vasta siinä vaiheessa, kun poiston jälkeen olen esim. päivittänyt jonkin elintarvikkeen määrää, muutos tapahtuu myös Energiamäärässä.

07.04.2017 12:13

Ei toimi vieläkään.

11.04.2017 02:14

Oikeasti energia määrä muuttuu mutta ei vaan heti päivity avoinna olevaan näkymään. Voin toki korjata tuon jos se haittaa käytettävyyttä.

Tarkotitko taulukkoa, jossa otsikot on näin:

"ravintoaineet käytetty oma %" ?

11.04.2017 08:23

Juu sitä meinasinkin että ei päivity heti.
Toisin sanoen. Minulla on tuotetta A (esim. 100g) Ravintolaskuri näkymässä ja poistan sen kokonaan (klikkaan punaista ruksia).

Tämän jälkeen Ravintoaineet sarakkeen alla oleva Energiaa -määrä säilyy edelleen samana. Eli Energia(määrä) ei siis muutu mihinkään ennen kuin olen tehnyt jonkin muun päivityksen Ravintolaskuriin kuten esimerkiksi muuttunut jonkin tuotteen grammamäärää tai muuta sellaista.

Toivottavasti tajusit.
Ei siis mitenkään iso ongelma. Tuli vain joskus huomattua kun poistin erään todella kaloripitoisen elintarvikkeen (grammoineen) ja hetken päästä ihmettelin, että onpas kumma kun päivän kalorit ovat edelleen näin korkeat :D

kirjaudu sisään jos haluat vastata