POWERbreathe

74095
12. helmikuuta 2004 18:54

Eli onko kellään kokemusta tuosta laitteesta?

Muutamassa juoksija-lehdessä tuota on jo myyty/mainostettu mutta hinta on aika upee eli juoksija-kortillakin 72e.

Uusimmassa juoksijassa on Harri Hännisen lyhyt kokeilu (ilmeisesti muutamia kertoja?) laitteesta mutta siitä nyt ei paljoa selviä.

Vastaukset: 7

22.02.2004 12:49

En ole ihan satavarma, onko kyseessä vastaava laite, mutta itse olen käyttänyt ultrareathe - nimistä vehjettä. Sen tarkoituksena on vahvistaa hengitystiehyeiden lihaksistoa ja näin ollen helottaa hengittämistä. Itse olen käyttänyt laitetta rasitusastman oireita lievittääkseni. Olen huomannut selvän vaikutuksen hengitystekniikassani sekä "hengityslihaksisotn" vahvistumisessa. Kun aloitin ultrabreathella treenaamisen syksyllä, olin pyörtyä ensimmäisillä hönkäisyillä, vaikka laitteessa ei vastusta ollut juuri lainkaan. Treenaaminen tapahtuu aluksi aamuin illoin parin minuutin ajan, jolloin höngitään 25 kertaa laitteen läpi. Itse harjoitin lähinnä sisäänhengitystä, enkä siksi edes alkanut kiristää uloshengitystä säätelevää muhvia. Myöhemmin pystyin kiristämään sisäänhengitysmuhvia vähä vähältä ja huomasin, kuinka hyvin tuo treeni lämmittää hengitysteitä esim ennen lenkkiä tai muuta harjoitusta. ELi kokemuksen tähän asti myönteiset, tosin varsinainen testi tulee vasta kesällä, kun allergiakausi ja kisasesonki alkavat. Ostin ultrabreathen yhdeltä "kulkukauppiaalta" Suomessa. Hinta oli vain 25e. Voin etsiä tarkemmat saatavuustiedot, jos aihe kiinnostaa.

24.02.2004 20:12

Katos vaan, joo tottakai kiinnostaa et laita vaan.

27.02.2004 21:21

no tällaisen osoitteen löysin näin äkkipäätään. siis että itse vehje on tuon näköinen. saa siis myös suomesta

27.02.2004 21:21

siis tässä se osoite:)http://www.tvordering.com/p-ultra-breathe-lung-trainer.htm

27.02.2004 21:22

ja tässä vielä toinen...
http://www.ultrabreathe.com/ubintro.htm

28.02.2004 03:04

Kuka niitä täällä myy?

28.02.2004 10:12

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mikä tuon laitteen hyöty on? Mikä se edes on? :)

Kärsin itsekin rasitusastmasta ja jos tuosta saa jotain apua, niin kiinnostun oitis.

kirjaudu sisään jos haluat vastata