Piikkimatot

120666
28. joulukuuta 2009 08:49

Saakohan noista muodikkaista piikkimatoista niitä hyötyjä mitä luvataan? Onko kokemuksia?

Vastaukset: 11

28.12.2009 12:29

Eipä ole vielä tuosta omakohtaista kokemusta. Ajattelin sellaisen kyllä jossain vaiheessa hankkia, koska telkkarissa sitä joku joogaohjaaja asiantuntevasti kehuskeli.

Hyvää vuoden 2009 vihoviimeisiä päiviä Sinulle, Tonnis.

http://kuntoguru.blogspot.com

28.12.2009 12:46

Kiitos samoin Arthuro. Iso sijoitus tuo ei olisi ja toivottavasti enemmän kuin hintansa väärti. Itsekin näin Aamu-tv:ssä hiljattain joogaohjaajan puhuvan positiivisia tuotteesta.

28.12.2009 13:56

Olen testannut parin kuukauden ajan, rentouttaa mukavasti selkää, kiihdyttämällä verenkiertoa sinne. Varsinkin mulla toimii tuonne lapojen väliin. 10-20 minuuttia makailua, sitten vähän liikkuvuustreeniä rintarangalle ja selkä kiittää.

29.12.2009 14:50

Tiäks marks... Mulla tuo lapojen seutu on aina koko kropasta pahiten jumissa, joten kuulostaa hyvältä. Ostanpa piakkoin.

30.12.2009 09:13

Meillä on nyt joulusta asti ollut tuollainen ja tuntuu kyllä toimivan jumeihin. Olin aika yllättynyt.

30.12.2009 10:01

Mä näin ton samasen aamutelkkarin ohjelman, ja kiinnostuin ikuisen selkäjumituksen vaivaamana. Kuulostaa ihan hyvältä noi teidänkin kehut, pistetään harkintaan..

Akonan, mistä hommasit/paljon suunnilleen tuollainen maksaa?

31.12.2009 04:39

[quote]to drown a rose kirjoitti: Mä näin ton samasen aamutelkkarin ohjelman, ja kiinnostuin ikuisen selkäjumituksen vaivaamana. Kuulostaa ihan hyvältä noi teidänkin kehut, pistetään harkintaan..

Akonan, mistä hommasit/paljon suunnilleen tuollainen maksaa?[/quote]
Alle 10 euroa, tai viisi euroa. Sport liikkeestä noita löytää, ainaki löysin mutten ostannut kun ei ole selässä vaivoja

31.12.2009 06:13

Me saatiin lahjaksi joku HS:n artikkelin kehuma ylihieno malli. Tuossa on erillinen niskatyyny ja käsittääkseni piikkejä on enemmän kuin muissa malleissa. Ei mitään käsitystä onko mitään käytännön eroa muihin malleihin :)

31.12.2009 08:36

Mä olen tehnyt tuota useimmiten niin että laitan maton sohvalle tai sängylle kovan lattian sijasta. Alusta antaa hieman periksi ja ainakin meikäläisen kieron selän kannalta parempi sillä piikit yltävät paremmin joka paikkaan :) "Huonona" puolena on totaalinen rentous, joka saattaa jopa johtaa nukahtamiseen.

28.04.2010 13:16

Piikkimatto pistää veren kiertämään ja sen jopa näkee makaamisen jälkeen. Selkä punanen ja niin rento olo, että ei jaksais edes nousta. Helpottaa selkä/hartiaongelmia ja rentouttaa psyykkisestikin:) Joo itekin sängyllä pidän.
Joo ja kannatta kokeilla matolla seisomista! tosin sukat jalassa. Tekee hyvää.

27.06.2010 19:55

Yli puolen vuoden kokemuksella voin kyllä sanoa, että piikkimatosta on apua. Se rentouttaa, ja auttaa kipeytyneisiin lihaksiin. Olen nukahtanut siihen vaikka kuinka monet kerrat. Ylös nousu matolta vain on välillä aika tuskaista, kun selkä on täynnä "pieniä kuoppia" ja aivan punainen. Kysyin myös eräältä kollageenihierojalta, että uskooko hän piikkimattoon vai pitääkö täysin hömppänä, niin se kyllä kehui kans. Täytyy varmaan uskoa asiantuntijan sanaa :)

Sen verran täytyy kyllä sanoa, että olen kahdella eri piikkimatolla maannut, toinen 49€ http://www.yantramattan.se/fin/index.html , ja toinen halvempi kopio 15€. Eron huomaa aivan selvästi, halvemman maton piikit ei tunnu juuri missään, kun oli tottunut käyttämään parempaa versiota. Tarkkailin oikein lähemmin, niin halvemmassa oli ainakin lyhemmät piikit. Se varmasti vaikuttaa siihen tuntumaan, jonka matosta saa.

kirjaudu sisään jos haluat vastata