Penkin turvaraudat?

75852
29. helmikuuta 2004 20:18

Olen kuullut, että joissakin tavallisissa penkkipunnerruslaitteissa on varmistajat, joilla estetään vakavammat vammat jos tanko esim. sattuu lipsahtamaan käsistä yläasennossa. En ole kuitenkaan ikinä nähnyt millään salilla tällaisia (paitsi smith-laitteessa). Tietääkö kukaan miksi niitä ei ole? Tietysti monilla on treenikaveri varmistamassa, mutta itse treenaan usein yksin ja varsinkin kovilla painoilla on aika orpo olo. Pahimmillaanhan siinä voi henki lähteä, jos tanko tulee vauhdilla kaulalle/rintaan...

Vastaukset: 3

29.02.2004 20:38

Meidän salin penkeissä on nuo raudat. En oikein näe niistä muuta hyötyä kuin sen, että pystyy ottamaan tavallaan pin pressejä niistä raudoista.
Jos tekee tavallista penkkiä, niin ne raudat joutuu kuitenkin laittamaan rintalinjan alapuolelle, eihän siitä penkkaamisesta muuten tule mitään ja eivät ne siellä mitään varmista.

29.02.2004 20:56

Itse taas kun joudun välillä yksin treenailemaan /nyyyyh/ , niin olen kokenut nuo kyseiset turvaraudat _erittäin_ hyödyllisiksi. Hyvin varmistavat ja uskaltaa tehdä vaikka ihan loppuun saakka yssikseen..

Kantsii testailla vaan tarkkaan se, että tosiaan pystyy tekemään toistoja siinä siten, että ne tosiaan varmistavat eikä kolise(vrt. Tahvo).

01.03.2004 09:50

Samoja kokemuksia Jasonin kanssa. Jos ei viimeinen toisto enää nouse niin pystyn tipauttamaan painot siihen rautojen päälle ja vetämään itseni tangon alta pois. Kuitenkaan nostaessa ne eivät haittaa.

kirjaudu sisään jos haluat vastata