Paras laihdutustapa pudottaa 8 kg

124886
27. tammikuuta 2003 17:38

voisko joku auttaa mua ja kertoo et mikä olis paras laihdutustapa mulle ku haluan pudottaa n.8kg. oon nyt 168cm/67kg...
tarvin tosi pahasti apua!
aloin nyt käymään jumpissa 3kertaa/vko ja 1kerran viikossa salilla...
oon päässy eroon kaikista roskaruoista sekä karkeista...
Pitäis olla kesään mennessä kunnossa...AUTTAKAA!!!...kipa

Vastaukset: 3

27.01.2003 17:58

Nyt 168/67 ja tavoitteesi 168/59, miksi haluat laihduttaa painon noin alas? Viimeiset kilot on joka tapauksessa niin tiukkaa hommaa että sinun kannattaa varata rojektiin ainakin yksi vuosi. Ja mä vaihtaisin jumpat salilla käymiseen että ns. jälkipoltto tehostuu! Hermeliinillä on tästä tarkempaa tietoa.

Muista myös syödä riittävän usein.

28.01.2003 11:23

kipa: kun lukee samantyyppisiä viestejä kuin sinun oli, tulee usein harmiteltua kysyjän puolesta että miksi kyseinen henkilö ei ottanut asiaa puheeksi syksyllä taikka edes alkutalvesta..Näin ollen projektiin olisi riittävästi aikaa eikä tarvitsisi kiirehtiä.

Pointti on siinäkin että laihdutukseen aika saattaisi riittää, muttei todellakaan siihen, että aloittelijana alkaisit ymmärtämään täysin mistä ravitsemusasioissa on kyse ja vielä soveltamaan tietojasi käytännössä, kun puhutaan painonpudotuksesta.

En kuitenkaan todellakaan heittäisi kirvestä kaivoon vaan sinuna unohtaisin tuon kahdeksan kilon tavoitteen, alkaisin laihduttamaan ja katsoisin mihin päädyttiin kun rantakausi alkaa. Maltti kun todellakin on valttia.

Ensiksi olisi mukava kuulla miten syöt päivittäin, ihan konkreettisin esimerkein. Tältä pohjalta pystyisi jo antaa jonkinmoisia neuvoja siitä mitä tehdä ja mitä muuttaa ruokavaliossasi.

Tällä erää sanomasi perusteella en voi neuvoa muuta kuin että mainitsemasi jumppa 3krt/vko on varsin hyvä lisä dieetillä. Kehotan sua todella miettimään että mikä on se liikuntamuoto, jolla haluat lisätä kulutustasi. Dieetillä kun muutenkin pinnaa kiristää niin olisi todella tärkeää, varsinkin aloittelijana, että liikuntamuoto jota harrastat, on todellakin sellainen josta nautit. Joka siis ei ole pakkopullaa.

Vaihtoehtoja on monia. Suosittelisin kuitenkin kahta salikäyntiä viikossa. Aerobisen liikunnan puolelta voisit miettiä vaikka että sopisiko sinulle tunnin reippaat aamukävelyt ennen aamupalaa 4-5 kertaa viikossa? Vaiko juuri kyseiset jumpat? Taikka että polkisit kuntopyörää kahden salitreenin päälle 30-50min + ne 3 jumppakertaa viikossa. Mieti asiaa ja kerro mihin päädyt..;)

28.01.2003 16:12

Itse olin suunnilleen sinun mitoissasi reilu 3 vuotta sitten, kun aloin laihdutuksen. Puolessa vuodessa pääsin nykyisiin mittoihini 169/53-54kg. Jumppasin päivittäin ja lenkkeilin ja söin kevyesti. Tein varmasti virheitä. Proteiinit ja hyvät rasvat on syytä muistaa laihduttamisessa.Syö terveellisesti ja liiku järkevästi. Kuntosalia 2-3 krt vko ja aerobista vaikka päivittäin n.30min.

kirjaudu sisään jos haluat vastata