Painonpudotushaastekaveri hukassa!?

25760
12. tammikuuta 2003 16:27

Noloa, mutta en löydä enää mistään sitä reilun parin viikon takaista keskustelua, jossa haastoin jonkun siihen 5 kilon painonpudotukseen ja aiottiin sitten kertoilla väliaikatietoja... :) Ilmoittaudu pliis vaikka tähän, niin katsotaan mitkäs on tilanteet nyt!

Itse olen nyt ollut siis viime viikon torstaista asti ilman ylimääräisiä herkkuja (paitsi yhtenä päivänä kyläiltiin kavereilla ja silloin ei viitsinyt niuhottaa...) ja eilisen punnituksen tulos oli -1 kg. Eli hyvältä näyttää ainakin täällä! :)

Vastaukset: 192

13.01.2003 13:54

Ajattelin juuri aloittaa viestin: "Akki, huhuu!", mutta onneksi selailin vanhoja viestejä ja löysin viestisi täältä! :) Mulla on sama tilanne nyt, eli
-1 kg!!! Jippii!! Se onkin sitten vaikea päästä siitä eteenpäin! :) Aattelinkin viikonloppuna, kun sorruin mässäilemään, että pitää kysyä sulta, että pidätkö mässäilypäivää kerran viikossa?! Mulla se on aika välttämätön...! Tuhosin siis joulun viimeisen konvehtirasian :/. Yleensä en mässää aivan noin rasvaisia, mutta irkkareita kyllä kuluu... Välillä meinaa iskeä motivaatiopula, eli hyvä, kun on joku kohtalotoveri!

13.01.2003 14:29

Jeeee! Kohtaamme jälleen! :)

Eli joo, mulla käy yleensä niin, että menee viikonloput vähän heikommalla itsekurilla...Jos lauantaina on baarihommissa ja sunnuntaina pukkaa vähänkään krapulaa, on saatava jotain roskaruokaa...Eihän mekään nyt ihan joka viikonloppu baarissa olla, mutta aikas usein kuitenkin, pitää välillä vähän käydä vähän irrottelemassa! :) Mut jos aattelee, että lauantainakin syö päivällä kevyesti ja illalla ottaa vähän drinksua ja syö sipsejä ja sit seuraavana päivänä vielä herkuttelee, niin eihän siinä oikeestaan tuu ku 1,5 herkkupäivää viikossa! ;) Mut oon ajatellut, että tuon verran joustan, koska ei tässä nyt mistään ylipainosta edes ole kyse!

Arkisin mulla ei tee tiukkaakaan olla ilman herkkuja näköjään, nytkin on töissä tarjolla jotain marjapiirakkaa, mutta eipä tee edes mieli. Taidan syödä omenan. Muutenkin arkisin on aina niin kiirus, ettei ehdi kotona edes lojumaan ja ajattelemaan syömistä, töiden jälkeen äkkiä joku välipala ja sit treenaamaan...Hyvä niin! :)

Mut kiva huomata, että reilussa viikossa jo jotain tapahtui molemmilla, mutta saapas tosiaan nyt nähdä, lähteekö toinen ja kolmas kilo enää yhtä helposti, mulla tuskin ainakaan! Mut oon tyytyväinen jos nyt saan painon siihen 55 kg, eli vielä 2 kg pois. Ja sit pidettyä sen siinä...Mulle muuten ilmaantuikin tässä hyviä motivaattoreita, Lanzaroten reissu maalis-huhtikuussa ja sit vielä yks sellainen näytösjuttu myöhemmin...

Jatketaan yritystä ja jos muita alkaa tää meidän juttu häiritsemään, niin postiloota löytyy osoitteesta ak@jippii.fi.

13.01.2003 14:47

Onpas helpottavaa kuulla, että sullakin menee viikonloppuna herkuttelun puolelle! Elämä menee muuten niin ankeaksi, jos edes viikonloppuna ei saa herkutella...Söin itse asiassa lauantaina baarireissulla pitsaa ja suklaan syönti jatkui vielä sunnuntaina. Eli ehkä vois puhua mässäilypäivän siasta mässäilyviikonlopusta! ;) Jos painonputoaminen tyssää, niin sitten täytyy alkaa karsimaan noista v-lopun herkuista... Mulla ei hirveesti ole motivaattoreita, paitsi tietysti maratonkuntoon laihtuminen. Sen puolesta mulla on helpompaa tuo laihtuminen (tai painonpudotus), kun en treenaa kovasti salilla. Sulla varmaan rasvaprosentti on jo aika pieni nyt! Mulla on mistä lähteä, mutta en halua kuitenkaan vähäisiä lihaksiani menettää. Käyn kuitenkin salilla ylläpitämässä lihaskuntoani vaikka en lihaksia mitenkään kovasti kasvata. Aerobista tulee runsaasti, joten rasvan pitäisi palaa!

13.01.2003 23:02

Heippa. Pääsenks mäkin messiin? Pari kiloo pitäs meinaan tiputtaa...

14.01.2003 08:59

Mukaan mahtuu! Mielellään kuullaan toisten kärsimyksistä dieetillä... Tämä on karseeta..ois jo viikonloppu (ja mässäyspäivä)!!!

14.01.2003 10:15

Voi Sirua, nyt on vasta tiistai ja nyt jo tekee tiukkaa! :) Hassua, että mulla on nyt kyllä näköjään itsekuri huipussaan...Ei tee mieli mitään ylimääräistä...Äskenkin oli aamukahvilla herkkuja tarjolla, mutta en koskenutkaan...Oon kai mä sairas tai jotain..?! :)

14.01.2003 12:01

Akki, olet kyllä sairas! Ei tuo ole muuten mahdollista! ;) Minä tahdon innostua syömään ihan oikeaa ruokaa liikaa. Äskenkin söin ruokalassa "koko rahan edestä", eli en mitään hiiren annosta...Mulla ei riitä se, että jätän herkut pois, pitää myös pienentää ruoka-annoksia :/. No, ei kai se haittaa, jos päivällä syö ihan kunnon annoksen. Illalla sitten kevyemmin ja juoksulenkille...:)

14.01.2003 12:55

Mä kyllä kans lounaalla vedän ihan tolkun satsin oikeeta ruokaa (nyt tiukalla linjalla Heset ja pizzeriat on ruokatunnilla unohdettu) ja syön sit illalla kevyemmin. Oon huomannu että tämä sopii mulle ja jaksaa salilla hyvin...Mut nyt kutsuu palaveri...

17.01.2003 09:47

Mites on viikko mennyt? Mulla edelleen tiukka linja, eilenkin sain torjuttua ihanan isot tuoreet pullat ja mahtavan jälkiruokapöydän... :)
Huomenna taas totuuden hetki, aamulla puntarille! Toivottavasti jotain on tapahtunut, illalla nimittäin tiedossa herkuttelua... :)

17.01.2003 10:05

kannustuskaverit...jos vielä mahtuu mukaan:) -6 kg olis tää tavoite, mutta mä ajattelin kyllä antaa vähän enemmän aikaa itelleni, että tulos olis pysyvämpi..jos saa kysyä niin mitkä teillä on nää lähtöluvut?

Mulla on hankalinta kun en kauheesti tykkää puputella porkkanoita yms.juureksia ja vihanneksia ja en voi käyttää maitotuotteita, niin helposti tulee vaan syötyä liikaa leipää yms.

17.01.2003 10:15

Onnittelut Akki, että jaksat pysyä tiukkana! Mulla on mennyt tämä viikko hiukka huonommin... Olen käynyt kylässä ja on käynyt vieraita meilläkin. Ja eihän sitä silloin voi niuhottaa..;). Nyt täytyy ehdottomasti ryhdistäytyä...Huomenna meen katsoon pahat pojat ja mässään siellä karkkia, sunnuntaista taas tiukka linja. Oon harkinnut, että alkaisin laskeen niitä painonvartioiden pointseja, kun ostin kerran sen pistekirjan. Kaloreita kun kertyy niin helposti, kun syö silloin kun nälkä on. Ootko Akki paljon vähentänyt normaalin ruuan syöntiä, vaan oletko vain jättänyt herkut pois?

17.01.2003 10:24

Toki mukaan mahtuu! Tervetuloa vaan! :)

Mulla lähtölukemat on 158 cm, 58 kg. 3 kiloa on nyt siis tarkoitus pudottaa, enempää tuskin saan irti, kun tuolla salilla tulee niin ahkerasti huhkittua...

Meinaatkos itse millä tyylillä pudottaa?

17.01.2003 10:29

ei mitään nälkäkuuria, ne on kokeiltu ja tehottomiksi pitkällä tähtäimellä todettu. yritän vaan vähentää herkkuja kun tähän asti on ollu sellanen 300g irtareita päivässä. Tiedän kokemuksesta et 1800kcal ruokavaliolla mun paino tippuu ainakin sen puol kiloa viikossa, mutta on vaan niin vaikeaa pystyä siihen...Mulla on lähtötilanne 168/64 ja 58 olis tarkotus päästä. Oon kyllä tyytyväinen 60:kin

Mä käyn myös salilla(2-3 kertaa viikossa). vaikuttaako se vai siihen et on hankalempi pudottaa?

17.01.2003 10:29

Normaalin ruoan syöntiä en ole vähentänyt, mut roskaruoan kylläkin. Ja sit siis nuo herkut!
Sen on huomannut, että pakko on syödä kunnolla, jos meinaa salilla nostaa muutakin kuin tangon penkistä! :)

Ja älä masennu, jos välillä vähän repsahtaa, kesään on vielä aikaa... :)

Ja kannattaa lueskella niistä pointseista näistä muista keskusteluista, niistä näkyy olevan aikas ristiriitaisia mielipiteitä...Mut kyllä mä niillä aikoinaan itse pudotin 6 kg, että eipä mulla oo mitään niitä vastaan ainakaan! :)

17.01.2003 10:36

Niinhän sitä sanotaan, että paino nousee kun salilla rupeaa käymään ja mulla se on kyllä pitänyt paikkaansa. En tiedä johtuuko se sitten kasvaneesta ruokahalusta, lihaskasvusta, nesteen kertymisestä vai mistä, mutta niin se vaan on. Mullakin vaikka paino on noussut sen 3 kg, samat vaatteet menee päälle ja peilikuva näyttää timmimmältä. Mutta ei ne kaikki lihasta ole, jotain kuitenkin...Eli siinä mielessä sitä puntaria ei kannattaisi tuijotella, mutta silti aina tuijottelen... ;)

17.01.2003 11:08

Jeps, olen huomannut, että niistä ollaan montaa mieltä. Itse en oikein osaa olla mitään mieltä. Ehkä mun kuitenkin kantsis laskea jotenkin niitä energiamääriä...Kun kerran kokeilin niiden pointsien kans, niin sitä vaan aina yllättyi kuinka nopeasti ne tuli täyteen! Oli täysi työ kerätä pointsit perjantaiksi puolikkaalle punkkupullolle. :) Käytin pointseja välillä siis vääriin tarkoituksiin, joten saihan siinä nälkääkin nähdä. ;)

17.01.2003 11:19

Mullakin joskus salitreenin aloittamisen jälkeen nousi paino 2 kg. Mutta tippui taas kun lopetin. Nyt kun alotin ennen joulua (nyt oon käyny n.3kk), ja joululomalla tietoisesti rajotin syömisiä, niin paino on nyt tän 3kk ajan pysyny grammaleen samana. Eli ehkä se rasva on palanut ja lihaksia tullut tilalle...toivon. Mulla vaan kummasti näkyy lihasten kehitys eniten käsissä...ja tuntuu että ne vaan kasvaa ympärysmittaa ihan hirveesti:(
Sitä vaan ihmettelin että ei kai sesit oo niin et kun käy salilla, painoa on jotenkin vaikeampi saada alaspäin, mut ei kai se niin oo.
Mulla on kyllä vaikeinta se herkkujen välttäminen. Pitäis käydä lukemassa siellä Kutrin sivuilla. Näytti että siellä on tosi hyviä ohjeita, mut ei oo vielä vaan ollu aikaa kunnolla lukea niitä.

17.01.2003 11:20

Ootkos kokeillut tuota etusivulla olevaa ravintoainelaskuria? Mun mielestä loistava keksintö! Pitää vaan aina osata arvioida grammoina syödyt ruoat, mutta siihen oppii aika äkkiä. Sinne vaan syöttelee annokset, niin se piirtää ruokaympyrät ja kaikki. Ja laskee tietty ne kaloritkin! Ja voit talletella niitä päiviä sinne, niin on helppo seurata pidemmällä ajalla mitä onkaan tullut syötyä...

17.01.2003 11:22

Paitsi höh, eihän se enää ookkaan tuolla etusivulla! Tietääkö joku mistä se nyt löytyy?

17.01.2003 11:23

etusivu -> ravinto -> ravintoainelaskuri noita ylävalikkoja.

17.01.2003 11:35

Mulla myös kädet ja etenkin olkapäät kehittyy huimaa vauhtia...Sit kun on suht leveät hartiat ja kapea vyötärö, niin monet luulee, että oon treenannut kauemminkin (10kk). Eli mun ruumiinrakenne on ehkä tässä asiassa ainakin mulle eduksi. Niin, ja takapuolestakin voi kuulemma päätellä, että treenattu on, mutta mun persaus on ollu varmaan jo syntyessä tuollainen pyöreä...Mutta parempi näin päin, ku silleen, että ei missään näkyisi! :) Ja ei kai se käsien ympärysmitta haittaa, jos on tiukkaa lihasta! ;)

17.01.2003 11:37

Kiitos, niinpä näkkyy! Paniikin pukkasi jo ennen kuin ehdin itse edes asiaa tutkimaan! :)

17.01.2003 11:42

Niin, mutta mä en näe sitä etuna. Mua lähinnä ahdistaa se käsivarsien kasvu, en halua että hartiat on leveät. Mut ei se oo niin ongelma. Lähinnä haluan sitä rasvakerrosta käsivarsista , reisistä ja takapuolesta että lihakset näkyis paremmin, mut ei kai se auta kun vaan kasvattaa sitä itsekuria

17.01.2003 11:43

Kokeilin sitä ravintoainelaskuria ja olen tänään syönyt jo 1600 kcal!! Tosin en löytänyt sieltä kaikkia sapuskoja ja tonnikalapastan sijaan valitsin tonnikalakastikkeen ja makaronit...

17.01.2003 12:38

Ja siru, saattaapa sulla löytyä nyt helpotusta tuosta laskurista, nyt osaat varmaan sen avulla pienentää annoksia ja valita kevyempiä vaihtoehtoja...Mullekin tuli tuon käytön myötä monia ylläreitä sellaisista ruoista, joita olin aina ajatellut suht kevyiksi...

17.01.2003 20:51

moi!
pääsiskö yks epätoivoinen messiin vielä? mulla kans 5 kg jotka pitäs kesään mennessä hukata jonnekkin matkan varrelle ja tarvisin kannustajia ja ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa. ukko ei aina oikein ymmärrä tätä kouhotusta:)
t:ninako

17.01.2003 21:51

Teretulemast vaan! Tännehän sopii! :)Muistakaas sitten kirjoitella miten homma etenee ja itsekuri pitää! Tänään teki ruokakaupassa ensimmäistä kertaa tosi tiukkaa karkkihyllyn kohdalla, mutta en sortunut! Mies osti suklaalevyn ja mussutti sitä kotona, mulla kuola valui vieressä, mutta pysyin tiukkana!

Mutta kunhan huomenna heräilen ja käyn puntarilla, niin laitan sitten tänne taas "viikkokatsauksen". Toivottavasti edes vähän ois lähenyt, niin tulis hyvä mieli ja vois hyvällä omallatunnolla käydä karkkiostoksilla! Enivei, oli miten oli, käyn kuitenkin, se on nyt itselle luvattu! Huomista odotellessa... ;)

18.01.2003 14:13

Eli viimeinkin on päästy sängystä ylös ja käyty puntarilla..... -0,5 kg eli ihan odotettu tulos! Jes! Hitaasti mutta varmasti, kyllä se tästä! Tänään ajattelin käydä lenkillä ja käydä ostamassa samalla niitä herkkuja, mutta kuumemittari näyttää 37,4 ja kurkku on kipeä. Eli voihan v***u, en paremmin sano. No, pitänee vaan makoilla ja laittaa mies kauppaan, mitähän sitä tilaisi...?! :)

18.01.2003 19:04

tänään vähän lipsahti..ja irtareita tuli ostettua 170g. Mut toisaalta, kun tänään muuten syömiset on ok niin ei kai sillä niin merkitystä. Mä ainakin sorrun vielä pahemmin jos kiellän iteltäni herkut kokonaan. Mutta ei auta kun tsempata taas...kohta lähössä bilettää:) tällä kertaa ihan vesilinjalla kylläkin

18.01.2003 19:23

Pääseeks tämmönen TOSI ylipainoinen kans mukaan?Mulla ois pudotettavaa semmoset 10 kiloa, mieluiten 15kg!!!Paino 75kg, pituus 167 ja rasvaprosentti 23.5...lihasmassaa kyl löytyy ja sehän painaa enemmän kuin läski mut silti pitäs kybä kiloo lähtee ja te vaikutatte olevanne tosissaan painonpudotuksen suhteen...omat frendit ottaa kyl mielellään "skabaa" laihduttamisesta mut seuraavana päivänä ne on jo hampurilaisilla ja ostamassa irrareit...EI PALJON KANNUSTA!!
Liikunnan suhteen ei ole valittamista...treenaan n. 3-4 tuntii päivässä koska mun tuleva ammatti on toivottavasti ammattiurheilija, mut kun sais tän syömisen kondikseen kun mul oli vähän tommosta syömhäir. juttuu..mut ei puhuta siitä...IKÄVÄ AIHE!!!Nyt tarttis vaan semmosen ihanan kaverin joka kannustaa ja oikeesti ymmärtää miltä tuntuu laihduttaa!!!Tää on meinaan välillä yhtä helvettiä...samaa mieltä?

19.01.2003 14:33

Sinä nimetön, mukaan vaan! :) Ja sun kannattaa lueskella vanhoja keskusteluja noista ruokavaliojutuista, täältä löytyy kyllä todella hyviä ohjeita!

sonya, mulla taas näköjään toimii paremmin ihan totaalikieltäytyminen, jos sortuu vaikka pari karkkia syömään, menee sit useampikin. Mut saa nähdä kauanko tätä itsekuria riittää... ;) Ja tuosta irtokarkkihommasta, eli ikävä kyllä, 170 g karkkeja sisältää kyllä tosi paljon kaloreita...Mut mikäs siinä, jos paino lähtee silti putoamaan, mutta jos ei, niin ainakin on yksi selkeä paikka, mistä voi kaloreita karsia! :)

Tulin muuten nyt sitten ihan tosissaan kipeeksi, kurkku kipeä ja kuumetta melkein 39. Ei tarvii salille hinkua vähään aikaan... :(
Mut on tässä se "hyvä" puoli, että ei maistu ruokakaan kyllä, eli ei tule ainakaan syötyä liikaa...Ja saapahan huomenna nukkua pitkään, kun ei tarvii lähteä töihin... :)

19.01.2003 19:03

johan ny on...tää on yhtä repsahdusta toisensa perään. Tänään päivystyksessä tuli vedettyä kaikkee mahdollista epäterveellistä mitä voi kuvitella:( seuraavalla kerralla eväät mukaan. Muuten on ihan mahotonta kun noissa päivystyspaikoissa ei oo kun pikaruokaloita ja karkkikauppoja.
Mä en nyt jotenkin vaan saa tätä hommaa käyntiin. Tarviin aina sen alkupotkun, 5 päivää on kriittisin. Voi kuulostaa hassulta, mut 5 päivän terveellisen syömisen jälkeen mun on helpompi välttää repsahdukset. Tätä on tehny jo niin kauan, eikä koskaan se tulos oo ollu pysyvä niin alkaa kai usko onnistumiseen olla aika alhaalla. Mut onneks tän päivän syömiset on nyt takana ja huomenna on uus päivä. Pitää vaan yrittää entistä kovemmin:(

On kyllä tosi luuseri olo kun en vaan oo pystyny kieltäytyy noista herkuista

19.01.2003 19:19

...tuttu fiilis!!!Ekat päivät on aina hirveitä...koko ajan pitää ajatella mitä syö ettei repsahda entisiin tottumuksiin(siis jatkuvaan puputukseen).Mun ongelma onkin se et syön koko ajan pienii "välipaloja" ja tulee vaan hirveempi olo et ei tästä tuu hevon v####:a...mut kun saa sinniteltyy ne ekat päivät ni sit helpottaa ja ei edes tee mieli syödä herkkuja=)Mä ajattelin alottaa huomenna tän painonpudotuksen.Aattelin silleen jaksoittain eli välitavoitteet on viiden kilon välein...tuntuu pienemmältä urakalta kolme viiden kilon pudotusta kun kerralla 15kg.
Ja sonya sun ei kannata tuntee ittees luuseriksi koska niinkuin itsekin sanoit huomenna on päivä uusi...ei se pariin repsahdukseen kaadu, pääasia on et ei lannistu ja lopeta repsahduksen takii koko laihdutuskuurii!!!

Pikaista paranemista akki!Toisaalta se on ihan hyvä et tulit kipeeks(voi kun tulisin itekin)kun eiks kipeenä laihdu just kun ei tee mieli ruokaa ja silleen=)

19.01.2003 19:46

sonya, älä todellakaan masennu! Yritä vaikka vähitellen vähentää niitä herkkuja ja älä pode huonoa omaatuntoa jos repsahdat. Varmasti tulee päiviä, jolloin pystyt olemaan ilmankin! :)
Mulla kävi tänään myös kehnosti, mies oli saanut kaveriltaan suklaarasian ja toi sen tuohon pöydälle...Näkyy ainakin suklaa maistuvan kuumeesta huolimatta! ;)

Ja nimetön, eihän ne pienet välipalat haittaa, niitähän pitäisikin syödä, kunhan ne vaan on kevyitä, eikä mitään lihapiirakoita tai suklaapatukoita...Mä olen nyt yrittänyt totuttaa itseäni tähän välipalasysteemiin, että pysyisi tuo ruokailurytmi järkevänä...Itse syön välipaloina hedelmiä, rasvattomia jogurtteja, ruisleipää, rahkaa ym...Ja vaikka nytkin olen siis syönyt normaalia useammin, on paino silti laskenut. Olen siis syönyt järkevämmin...Tosi hyviä muuten nuo Danonen vitalinea jogurtit, joissa on rasvaa 0,1 g ja makeutettu makeutusaineilla. Purkissa on kaloreita vain 44. Jotain tuollaistahan kannattaa kokeilla, kun makeannälkä yllättää... :)

19.01.2003 21:17

moi kaikille!
toi protskun viesti on hyvä, pieni veto pitäs lyödä jonkun kans ja olin sen tekemässäkin mutta koulukamu perui koko jutun ja kukaan muu ei siihen ala!!! dame!!!ei täältä löytyis ehdokkaita?:) oon ihan tosissaan nyt ja se 5 kiloo lähtee mutta kaverin tartten, muuten menee hermo:)
eilen olin bilettämässä ja tänään syöny sit ku sika ja hirvee morkkis!! apuva!! vois antaa itelle pikku avokämmen lyönnin ku on nii hirvee morkkis!! mut huomenna käyn puntarilla ja laitan alkupainon sit tänne niin päästään vauhtiin. eiköhän tämä tästä. think positive:)

19.01.2003 21:33

Aargh! Taas ajauduin eilen baarin ja join viinaa kuin sieni. Kaloreita tuli varmaan ainakin tuhat...
Kamala morkkis.
Mä pystyn hyvin pitään ruokavalion kurissa, mutta alkoholille en mahda mitään kun se maistuu niin hyvälle.

20.01.2003 12:26

mut ei millään tosi lyhyellä aikavälillä, koska mulla ainakin aina ekstää ennen kun se paino tippuu, jos haluan nimittäin syödä enemmän kun pari leipää ja hedelmiä päivässä. Mua vaan ottaa päähän kun mullakin ennen autto kun popsi jotain pientä välipaloiks, mutta nyt kun on ruokavalio kaventunu kun en voi vatsan takia syödä oikein muita maitotuotteita kun juustoja niin ne jogurtit ei oikeen käy (ja tofujogurtissa on niin paljon enemmän energiaa). Pahinta on luopuminen mun herkusta raejuustosta.sniif. mutta kaikkea ei voi saada.
Mutta eiköhän tää tästä lähe... tähän mennessä tänään on menny hyvin, mutta pahin on vielä edessä. Iltapäivä ja ilta on hankalimmat:(

20.01.2003 14:27

Nyt kuule tsemppiä vaan, aattelet, että oot nyt tähän asti tänään pärjännyt ilman herkkuja, niin näytä nyt itsellesi, että pärjään iltaankin!!
Sit kun saat sellaisen hyvän uhon päälle, niin jatkat vaan ja huomaat, että kohta on mennyt jo monta päivää! En tiedä toimiiko sulla, mutta mulla on itsellä ainakin ollu nyt sellaista, että jos on keskiviikkon asti ollut ilman herkkuja ja torstaina tekis mieli, niin oon aatellu, että en perhana osta, koska sit lauantaina voi herkutella ja sanoa, että olinpa koko viikon (siis arkipäivät) ilman herkkuja! ;) Ja mulla muuten auttaa sekin, että on koko ajan menossa jossakin, niin ei ehdi istuskelemaan ja napostelemaan koko ajan jotain...

Saas nähdä miten käy, oon tässä koko illan yksikseen ja kaksi leffaa ois katsottavana. Suklaarasia oli olkkarin pöydällä, mutta vein sen "piiloon" keittiöön...Tällä hetkellä ei edes tee mieli, mut saa nähdä...Taidan kyllä tyytyä tuohon lämpimään teehen, kun on tuo kurkkukin vielä kipeä ja yskittää!

20.01.2003 14:51

Se vaan pääsee unohtumaan kuinka ankeaa laihiksella onkaan! Viikonloppuna kyllä herkuttelin kunnolla...elokuvissa karkkia, sitten baariin, jossa juomaa kului, sitten pitsaa...Sellaista laihdutuskuuria! No nyt sitten ilman herkkuja taas. En laihtunut yhtään viime viikolla, mutta ei pidä lannistua...

20.01.2003 15:10

Joo, mullakin piti herkutella viikonloppuna ihan tosissaan, oli lauantaina yhdet synttärijuhlat. No päivällä pistin miehen kauppaan kun oli itsellä jo sairas olo ja sain pantterimix-pussin, tuplan ja xxl-lakun. Niistä söin osan. Illalla oli tiedossa hyvää ruokaa ja punaviiniä, mut kuume alkoi just sopivasti nousta ja olo oli kauhea, eli söin yhden sämpylän ja join lasin viiniä ja loppujuhlat nukuin sohvalla! Että semmosta...Mut eipä tässä valittamista, paino tänä aamuna 56,2 kg, eli kai tuo valehtelee tuo vaaka?!! Ei oo meinaan varmaan vuoteen näyttäny noin vähän... :)

Ja odotas vaan, kyllä se sullakin rupeaa laskemaan! Jatkat vaan sinnikkäästi! Me täällä sua (ja muitakin) porukalla tsempataan! :)

Mut nyt on mentävä kattomaan nuo leffat, en muuten ehdi molempia kattomaan...Taidan ensin kattoo tuon 40 pv ja 40 yötä, millainen lienee? No, se Josh Hartnett on ainakin söpö jos ei muuta! ;)

20.01.2003 15:14

Kiitti Akki kannustuksesta! :)

20.01.2003 15:22

...puhuu taas bullshittiä.

Mikä sisäelin käyttää eniten energiaa? Aivan oikein, maksa. Mitä luulisit maksan polttavan energiaksi silloin kun veressä on alkoholia? Niinpä niin, alkoholia tietysti. Ja mitäs silloin tapahtuu kehon rasvoille? Ei niin yhtään mitään. On ja pysyy! ;)

20.01.2003 17:03

joo, siitä vedosta. suunnittelin sen niin että toukokuun vika pvään asti ois aikaa, onko paha? ja mulla se 5 kg pois, entäs sulla kuka se nyt olikaan?:) ja se kumpi ei pysy tavotteessaan niin tekee sit jotain todella mukavaa toiselle...maksaa summan, pizzan ja oluen tai jotain. miltä kuulostaa?
toi mun paino nyt viimeeksi oli 57.8 kg, pituus on 157cm, rasva% 23.8( 10/2002). että näin, luvut mukaan vaan!! ei yhtään jännitetä:) eli nyt näin virallisesti minun kohdallani: DIEETTI ALKO TÄNÄÄN MA 20.1.03 JA 5 KG LÄHTEE TOUKOK VIKA PVÄÄN MENNESSÄ.
huh! sainpas tehtyä päätöksen ja nyt rakkaat kanssasisaret..huh!:) ei voi muuta sanoa. nyt koiran kans lenkille, see ya!!
ninako

20.01.2003 17:10

Kappas kun ollaan saman kokoisia! Mulla tavoitteena päästä siihen 55 kg, mut jos näyttää helposti tippuvan, niin just joku 53 kg vois olla hyvä. Kerran olen painanut 52 ja se oli niin kovan työn ja tuskan takana että en edes yritä. Ja tuo 53 kiloon pyrkiminenkin on varmaan jo liikaa mulle, kun pitäis nuo lihaksetkin saada säilymään...

Mutta nyt sä olet siis tehnyt päätöksesi, pysy siinä!! Onnea matkaan ja kertoile väliaikatietoja, miten sujuu! :)

20.01.2003 18:57

veto kuulostaa erinomaiselta...mut jos sovitaan et voittaja(t) saa vaan lämmintä kättä...meinaan mä oon asettanut itelleni toukokuun loppuun mennessä tavoitteen 75kg:sta 65 ja 60 kg väliin...iso pala mut I WILL SURVIVE=)Niin kun aikasemmin kerroin aion vetästä sen 5kg erissä.Karkki ei tuu olee ongelma kun vedin marraskuussa vedon karkkilakosta toukokuun loppuun ja tähän asti on pitänyt siis melkein 3KUUKAUTTA...miten mä oon voinu elää ilman irrareita...no tuskaa se on kyl välil ollut mut kyl toisaalt on aika hemmetin hyvä olo!!!Siis ninako eiks aloiteta laihis: sä viis ja mä 10-15 kiloo toukokuun loppuun mennessä?Vaihdettais joka viikko kuulumiset siitä kuin paljon on lähtenyt...ikävää täs on se et meidän painoero on melkoisen suuri...mut ei se kyl mua haittaa!Toivottavasti ei suokaan?!?Miltä kuulostaa?Mä oon muuten täällä sit nimettömänä kun mokailin rekisteröinnissä et mua voi kutsuu sit anniinaksi=)

20.01.2003 19:39

Saat helposti itsellesi nimimerkin kun painat kirjautuneena tuolta alhaalta Oma profiili ja laitat nimimerkki kohtaan haluamasi kutsumanimen =)

21.01.2003 12:54

Eilinen meni sit vihdoinkin ihan kunnialla iltaan asti, mut sitten illalla nous kuumetta:( nyt mietin et jos tänään ei oo kuumetta niin uskaltaisinko huomenna jo mennä tanssitunnille ja torstaina salille...tekis jo kovasti mieli vaikka olo ei kyl oo hääppönen...ainakaan ei tee mieli syödä:) torstaina vaakaan. Oli tarkotus mennä jo tänään mut pitkitän sitä nyt vähän.

Ja se veto kävis mullekin, että toukokuun loppuun mennessä -5kg. Mulla lähtötilanne on kai jotain 168/64-65. Oon käyny vaa`assa iltasin ja sisävaatteet päällä ja se on näyttäny 65,3 jo pitkään.

21.01.2003 14:33

Kohtalotoveri, sairaana minäkin edelleen! Kävin tänään lääkärissä ja sain vielä pari päivää sairaslomaa. Kuulemma B-virus. Lääkäri kielsi menemästä salille 2 viikkoon!! Hypin kyllä jo seinille sitä ennen, prkle!! Mut jälkitautien kanssa ei ole kuulemma leikkimistä sitten, jos ei anna parantua kunnolla... :( No katotaan, miten tästä rupeaa paranemaan...

Mutta tuo painohomma, oon tänään taas silmät pyöreänä seissyt puntarilla, näyttää 55,8 kg!!! Ei hemmetti oo mahdollista...mutta pakko kai se on uskoa. En tietty oo hirveesti syönyt nyt kipeenä (lämpimän ruoan ja pari välipalaa kuitenkin + parina päivänä suklaata) mut en siis oo liikkunutkaan tietenkään...Munhan pitää lopettaa kohta tää dietti, jos tää näin hyvin menee...Turhaanhan mä vielä itseäni näin tiukalla linjalla pidän, jos tuloksia tulee reilussa parissa viikossa...Aloittas vasta sit vaikka reilua kuukautta ennen sitä (bikinikuva-)reissua ihan tosissaan, antais nyt vielä vähän repsahdella... ;)

Ja hei, sun kannattais käydä sillä puntarilla nakuna ja aina aamuisin ennen kuin oot mitään syönyt. Saisit paljon paremmat tulokset heti alkuun. Vaatteethan painaa aikas paljon ja iltapainoon vaikuttaa kaikki mitä oot päivän aikana syönyt ja juonut. Ja itse aina punnitsen itseni vain kerran viikossa (lauantaisin) suurinpiirtein samaan aikaan. Nyt on tullut käytyä joka päivä kun täällä kotona makoilen, mutta siis noin yleensä suositellaan vaan sitä kerran viikkoon punnitusta (jostakin oon lukenut)... :)

Just joo, näkee että alan olla jo aika turhautunut kun ei täältä neljän seinän sisältä pääse mihinkään...Tekstiä tulee enemmän kuin laki sallii... :) Päätän kuitenkin raporttini täältä tähän ja menen keittämään teetä! :)

Ps. Parane sonya pian!

21.01.2003 15:01

Sinä se olet mestari.. :) Sunhan pitää kohta jarrua painaa, kun paino menee niin lujaa alaspäin. Rentoudu nyt kunnolla ja hyvällä omallatunnolla. Niin minä ainakin tekisin, kun ei tarvitse olla töissä, treenata ei voi ja paino senkun laskee!!! Hih, mullakin tulee välillä mieleen, että mitäpä sitä vielä hosumaan, kun kesään on aikaa...ehtii vielä lihoa takaisin! ;)

21.01.2003 15:09

Ei mulla onneks sitä kuumetta ollu ku 37,1 ja nyt ei taida olla ollenkaan. Mä luulen että kuiteski meen huomenna tanssitunnille jos on ihan normaali olo. Mut jos vähänki heikottaa niin sit on pakko jättää väliin. En kyllä haluu nyt mitään kunnon jälkitauteja kun alkaa kirjotukset.

Mut sähän edistyt tossa painoprojektissa hyvin. Kateeks käy. Mun piti tosiaan käydä tänään vaa`assa mutten tiedä uskallanko kun ei nyt oo menny tää projekti kauheen hyvin. viimeks kävin viikko tai kaks sitten. No ehkä mä tänään menen niin näkee mikä tilanne on, jos on noussu niin sitten on, kyllä se taas laskee kun pääsen tästä vauhtiin.

Mulla ei oo vaakaa kotona niin en pääse aamusin käymään. Mulla oli, mutta vein sen muualle kun se vaa`assa juokseminen meni ihan älyttömäks. Ja siellä missä se vaaka on, käyn vaan pari kertaa viikossa ja iltasin, enkä viiti siellä alasti alkaa hyppimään. Ja tiedän et ne vaatteet yleensä painaa ainakin näin talvella ainakin 0,5kg ja mulla ilta- ja aamupainon ero on n.1kg. Eli siitä voi laskea. Mut ehkä voisin sen vaa`an jo kotiin kuskata kun tää tilanne on siitä jo niin muuttunu kun sen pois vein:)

Kyllä tätä tekstiä näyttää mullakin virtaavan:/ Ja koeta säkin nyt parannella ittes kuntoon. Toisaalta on varmaan ihan ihanaakin viettää sairaslomaa jos olo ei oo ihan kamala. Voi kattoa telkkaria, lueskella, tehä kaikkea mihin ei muuten olis aikaa. Mun pitää vaan laskea kirjotuksia varten:(

21.01.2003 15:22

Joo, toisaalta pitäis vaan ottaa rennosti, mutta kun aamuisin tulee telkkarista vaan chättiä ja kauniitjarohkeatuusintoja, leffojakaan ei keksi mitä vuokrais, uusia lehtiäkään ei tuu tähän aikaan, siivotakaan ei jaksa, pyykit on pesty, mies on töissä (paitsi onneksi tänään ei) jne...
Alkaa jo vähän kyllästyttää...Huomenna ei oo tätä nettiäkään, ku mies vie kannettavan töihin päiväksi... :( Hei joo, taidan tehdä vaatekaapissa inventaarion, on taas tullut sen verran shoppailtua, että pitää alkaa vanhimmasta päästä tekemään tilaa uusille! ;)

Ja onnea sonya kirjoituksiin! Hui miten tuntee itsensä "vanhaksi", tuntuu että omista kirjoituksista on ikuisuus! Pikkusiskokin kirjoittaa jo kahden vuoden päästä...Apua! :)
Mitä tanssia muuten harrastat? Mun sisko on tanssinut monta vuotta discoa, hiphoppia ja showtanssia, ja itsekin yritin tässä syksyllä, mutta kuvui vähän kokoon se projekti! :)
Ja ootko muuten ajatellut tuota lämmönnousua, mulla ainakin ovulaation aikaan nousee just pariksi päiväksi pikkaisen yli 37, voi olla vaan sitäkin!?

Niin ja siru, ei kai me aleta vähän perumaan nyt??!! ;D

21.01.2003 15:25

Ei pidä alkaa perua! Kyllä se on hyvä, että on aikaa... Muuten voi löytää kesällä itsensä entistä paksummasta kunnosta!

21.01.2003 15:32

Voihan se kuumeen nousu olla sitäkin, sopis hyvin ainakin ajankohtaan, mutta olo vaan oli niin karsee, ei paljon tehny mieli nousta sängyn pohjalta...ja kurkku ihan pirun kipee.
Mäkin oon aikasemmin tanssinu Showta ja discoa, mut ahdistuin siitä kilpailuhengestä ja selän takana paskan puhumisesta mikä niissä piireissä (ainakin vielä tän ikäisenä ja nuormpana) vallitsee. Nyt tanssin vatsatanssia ja oon ollut todella tyytyväinen valintaan. Oon nuorimmasta päästä ja porukka on tosi rentoa. Kaikki käy siellä vaan ihan harrastusmielessä. Mua kyllä kiinnostais alkaa tanssimaan enemmänkin, mutta saa nyt nähdä. nyt oon ainakin kehittyny ihan hyvää vauhtia.

21.01.2003 16:11

moi!!
sovitaan vaan et lämmintä kättä ja veto on nyt sit päällä:) ou boy!!
eilinen meni hyvin ja samaa rataa mennään tääki pvä. odotan vaan lauantaita et saan syödä ja palkita itseni jollain hyvällä jutulla.
joo, ilmoitellaan vkottain et missä mennään niin pysytään diilissä mukana. tsemiä kaikille:)
ninako

21.01.2003 16:13

Niin no joo, ei taida kurkkukipu liittyä ovulaatioon!? :)

Ja tuosta tanssihommasta, niin samat havainnot on myös siskolla...Ja SM-kisoissa ei loistavalla tanssilla päässyt alkua pidemmälle, koska eivät olleet mistään nimekkäästä tanssiseurasta...Pari kertaa yrittivät, mutta eivät enää sitten viitsineet tuhlata aikaa ja vaivaa moisen takia. Ovat sen jälkeen olleet ihan vaan katsomon puolella ja tanssineet vaan täällä pienemmissä ympyröissä! :)

21.01.2003 19:21

niin...se on paska homma koska jos oikeesti tykkäis kisata muttei niinkään välitä tosta oheisjutusta ja "sosiaalisesta" elämästä niiden kanalaumojen kanssa niin voi unohtaa koko jutun. Jos SM:llä tarkoitit Dance actionia niin siellä ei kyllä oo palkintopalleille yleensä ollu asiaa jos ei oo Step up:eista tai Taisto Bergin porukoista...mutta mä tyydyn nykyään tähän perseen pyörittämiseen;)

Lähenkin tästä venyttelemään. Eka TOSI hyvin menny päivä syömisten kanssa:) Jees, mutta kuulostellaan taas miten edistytään.

21.01.2003 21:57

Hyvä sonya, nyt vaan jatkat samaan malliin! Mulla tänään repsahti taas, söin irtokarkkeja! Mutta noh, pitää jotain huvia olla tässä sairastamisessakin...

Ja tuosta tanssihommasta vielä, mulla oli mielessä just nuo samat nimet, jotka mainitsit, mutta en uskaltanut sanoa ääneen, ettei joku suutu...Mutta mitäpä tuota suuttumaan, jos se kerran on totuus...Mut hyviä tanssijoita on varmasti joka puolella ja onneksi ei ole pakko kilpailla! :)

22.01.2003 18:21

Kiitti Randy vinkistä!Mä oon vähän tumpelo näitten tietokoneiden kanssa...niin kuin tuli jo todistetuksi=)

Ja sain muuten laitettua samalla uuden kuvan joka on itteni näköinen, et älkää ihmetelkö ketä oon...se on se sama anniina kuin ennenkin.

22.01.2003 18:28

...et mä osaan sählätä näitten koneitten kanssa !!!!!!!!!!!!!!No siis en saanut sitä nimimerkkiä anniina niin oon sit nyt Janika=)

22.01.2003 18:32

Olen tässä miettinyt tuota punnitushommaa... Laihiksen alussa tuntui että pitää käydä vaa'alla joka päivä mutta nyt myöhempinä aikoina tuntus että kerran viikossa riittää. Ostin alennusmyynnistä yhdet tsemppihousutkin joitten päällemahtumisesta voi seurata vyötärönseudun kiinteytymistä!

22.01.2003 18:36

Voit sen vieläkin käydä vaihtamassa samasta paikkaa =) ja jos se on varattu niin pieni lisä nimeen varmaan toimii...

22.01.2003 18:38

kiitti et lähit mukaan...mua ainakin kannustaa et on joku jolle purkaa tätä ainaista tuskaa laihduttamisesta!!!
Kun kerta aloitettiin maanantaina niin sunnuntai ois varmaan hyvä puntaripäivä?Tää viikko on kyl mennyt aika löysin rantein=( en ole paljon ruokavalioon huomiota kiinnittänyt...pelottaa jo pelkkä ajatus vaa asta!No kaipa tää tästä lähtee käyntiin ja toivottavasti kunnialla ettei heti ole tullut plussaa...mut tsemppistä sulle ja kaikille muillekin kevyt linjaa-pitäville=)

P.S Älä sit hermostu jos vastausta ei kuulu ihan heti koska mullei ole mahkuja päästä koneelle joka päivä=(

22.01.2003 18:55

Suomessa on tällä hetkellä lievästi tai reilusti ylipainoisia noin 2 miljoonaa ihmistä.

22.01.2003 19:41

Niin on, mut kuinka moni niistä laihduttaa, varmasti jo jonkin verran pienempi määrä...sitten kuinka moni laihduttaa tosissaan, vielä pienenee, kuinka moni tulee avoimesti sanomaan että lähetkö mun kaveriks laihdutuskuurille, ja ketkä tekee sen kunnolla, ei millään kuurilla...Kyllähän niitä on, mut mistä sit aina löytää kaverin joka tsemppaa ihan tosissaan eikä ekan viikon jälkeen lopeta ja jätä yksinään puurtamaan.

Mulla on nyt jo toinen onnistunut päivä takana:) Vielä muutama päivä niin tää alkaa sujua ilman pahempia kiristelyjä...I hope

22.01.2003 20:10

Kyllä se siitä sonya, hyvällä mallillahan tuo jo alkaa olla! Ja hei, olet näköjään saanut "naaman" itsellesi, kiva niin vähän saa suuntaa millaisen tyypin kanssa juttelee! :)

Mulla pitäisi taas huomenna yrittää vääntäytyä töihin, tuleekin aika lyhyt viikko. Yskittäähän tuo vielä niin pirusti, mut mentävä kai se on ku ei oo kuumetta enää...Ja sitten vaan oottelemaan, millon uskaltais taas lähteä treenaamaan...Joo ja paino on hyvällä mallilla, tänä aamunakin 55,8 kg. Ilmeisesti aika kuluttavaa tää yskiminen! ;)

22.01.2003 20:15

Joo, toi kuva on kyllä vaan tosi kaukana mun pärstästä. Jos ois saanu muokata vähän tarkemmin niin ois hiukset ihan vään tummemmat ja silmät varmaan kolme kertaa isommat:/

jaksamista vaan töihin. Mä vääntäydyin jo tänään tanssitunnille...Muuten meni ihan hyvin mut olin ihan läpimärkä hiestä. Yleensä en hikoa siellä ollenkaan. Mut ihan kivalta tuntu kun alkaa edistystä vähän näkyy:)No joo, ja huomenna salille. Nyt pitäis vääntää kirjallista ilmasua varten pari tekstiä. Toinen olis vapaavalintainen teksti miehestä jota joskus tulen vielä rakastamaan. Siis fiktiota, ei oo mulla tästä suuresta rakkaudesta niin vielä kokemusta;) en ihan saa kiinni fiiliksestä et sais tekstiä edes alkuun...

23.01.2003 14:58

btw...nuo tuolla chätin puolella vaativat nyt jo sitä kuvaa multa =) Eli massakauden kuva sinne ehkä lentää jo tänään...jaiks!

23.01.2003 15:47

Jaahas! Pitääpä käydä tässä illan mittaan tsekkaamassa! Nyt alkoi ihan jännittää... :) Toivottavasti eivät vaan tiputa meikäläistä sieltä pois, koska enhän mä sinne varsinaiseen chättiin ikinä pääse... :(

Mulla ei kyllä kuvien laitto onnistu ennen sitä reissua, koska ei oo yhtään kuvaa tullut koskaan digimuodossa otettua/teetätettyä...Mut sit ne reissukuvat otan kyllä digimuodossa, eli katsomme sitten voiko mitään julkaista! ;)

Mut paino ainakin tippuu kivaa tahtia, tänään 55,4. Johtuu kyllä varmaan tästä taudista jotenkin, vaikka oon kyllä syönyt ja herkutellutkin...No, en valita! :)

23.01.2003 16:17

Mäkin ajattelin kuvani sinne chattiin laittaa jos van onnistun...en oo vielä vaan keksiny miten...kun ei oo skanneria käytössä eikä digikameraa...pitäis kai kysyä jos jollain kaverilla ois:/

23.01.2003 16:54

Jees, kuvia kehiin vaan! Meinaako sonya uskaltautua ihan naaman kanssa? :)

23.01.2003 17:00

moi kaikille!
miten on mennyt? mulla ok, ei ole tullut syöpöteltyä ja salillekkin olen mennyt ja koiran kans aamulla pikku rasvanpolttolenkit on otettu. pitäs varmaan alkaa laittaa safkat ylös mitä syödä sillon ja sillon. tuntuu että noi mun annokset on nii sairaan isoja ja vähä tsekata noita rasvoja mitä syö.
sunnuntai puntaripvä...hmmm.jos lauantai on mun syöpöttelypvä niin kääk!! ei millään kävis maanantai? ois parempi pvä mulle, mut voithan sä laittaa su ja mä sit ma, vai?
sit tällasta galluppia et onko kellään kokemuksia noista cla-rasvanpolttajista, mikä hyvä merkki ja toimiiko se? aattelin koklata sellasen tähän mukaan. kokemuksia kehiin jos on:)

23.01.2003 17:04

moi taas!
noihin edelisinn lukuihin oli tullu pikku fiba eli mun paino oli viimeeksi 58.8 ei 57.8. eli korjaus ylöspäin, dame! mut ei huijata:)

23.01.2003 17:05

Rasvanpolttajista on sen verran kokemusta, että silloin kun pari vuotta sitten laihdutin tosissaan, niin söin samalla Bioteekin rasvanpolttotabuja. Paino putosi silloin 6 kg mutta veikkaan että olisi pudonnut muutenkin. Mutta ei niistä varmaan mitään haittaakaan ollut, ei siis mennyt ainakaan mulla maha sekaisin yms...Mitäs muut sanoo?

23.01.2003 18:19

Siellä lepää kuva...muuten en minäkään pahemmin tuonne chättiin pääse mutta ei tuollaista aktiivia kun sinä pihalle pistetä =) I hope

23.01.2003 18:35

Samperi soikoon, sä teit sen!! Hmm... *katsoo tarkkaan*... joo......ei ollenkaan paha... ;) Vois kuvitella että oot kauemminkin treenannu....ja tuo tatska on just perfect!! =D

Apua, mun on siis pakko pitää lupauksen nyt...Iik!! :)

23.01.2003 18:47

Kiva että kelpasi ;) Nyt sun on siis pakko pistää se oma kun rantaloma lähestyy...

23.01.2003 19:12

En mä taida kasvoja laittaa, vaikka ne olis varmaan parempi laittaa kun muu kroppa:( sen verran huonos kunnos tää muu osuus on. Mut kun ei kuitenkaan tiedä ketkä kaikki sen kuvan näkee niin ehkä parempi ettei siitä tunnista. Taas yks hyvä päivä takana. Oon syöny 1800kcal ja ollu tunnin salilla ja tehny puolen tunnin venytyksetki:)

23.01.2003 19:19

Nyt taitaa kyllä mennä pupu pöksyyn...kävin kattoo noita kuvia ja kaikki naiset on niin hoikkia. Mä en ainakaan noiden kuvien perusteella osais sanoa mitä näiden ihmisten kropassa on korjaamista...Nyt alko kyllä ihmetyttää.

23.01.2003 21:24

Hyvä sonya, oot ollu reippaana! Mä sorruin äsken Heselle hakemaan Minimegan ja voi jestas että osasi maistua pitkästä aikaa hyvälle! :) Mutta huomenna taas kevyemmin...

24.01.2003 12:39

Se on inhimillistä... Helposti alkaa liian ankaraksi itselleen, mutta kun huomaa, että muutkin sortuu niin ei se voi olla niin vakavaa. Ja Akkihan laihtuu tasaseen vauhtiin huolimatta pikkusortumisista!! Ostin eilen ison pussit irkkareita lauantaiksi. (Muutama meni jo eileen ja menee tänäänkin ;)) Sitten ostan vielä ison jäätelön! Niillä eväillä viikonloppuna!
Olen muuten tainnut laihtua vähän lisää...Varovasti arvioiden on nyt se puolitoista kiloa ainakin yhteensä lähtenyt!

24.01.2003 13:13

Mullakin on omat laihdutusprojektit meineillään, ja olen nyt muutaman viikon ajan syönyt n. 6 pientä ateriaa päivässä. Tämä toimii mulla tosi hyvin! Paino on tippunut jonkin verran ja oon ollut tosi pirteä tän 2 viikkoo. Sellanen asia vaan harmittaa, että nyt keho on ruvennut vaatiin jonkinlaista ravintoa noin 2h välein! Varsinkin näin työpäivän aikana! Nytkin on kauhea nälkä vaikka vain n. 2h sitten söin 2 banaania. Illat kyllä menee sitten helpommin. Lämpimän ruuan kun on syönyt, niin nälkä pysyy kauemmin loitolla!

24.01.2003 17:13

Hyvä siru, kyllä se siitä! 1,5 kg on jo ihan mukavasti! :) Mä vaan mietin tätä omaa laihtumista, niin johtuu varmaan siitä, että oon nyt viikon päivät juonut nesteenä vain teetä, kun ei kylmät juomat oo oikein maistunu. Ja tee eikös poistu sit niinku jäämättä minnekään, eli mulla on nyt tän sairauden aikana varmaan vaan nesteitä lähtenyt...Eli varmaan kunhan tokenen, niin tulee sit vähän takaisinkin, mut ei haittaa, pääasia että tervehtyisin ja pääsisin taas treenaamaan!

Ja Sandra, se on jännä miten vatsa näköjään tottuu. Nyt kun on itsekin ruvennut syömään välipaloja, niin heti kyllä jos ei suurin piirtein samaan aikaan ole syömässä, alkaa vatsa vaatia ruokaa...Mutta näköjään, syömällä laihtuu, kunhan syö oikein! :)

24.01.2003 20:27

Kyllä mullekin maanantai sopisi puntaripäiväksi ehkä paremmin, joten maanantaina on sit totuudern hetk...Yaiks!!!Veikkaan et paino on pysynyt aika lähellä samana...no parempi niinkuin et se ois noussu=)Niistä kalorisieppareista...mitäköhän ne maksaa(hinta/laatu suhde)?!?Ois kyl kiva kokeilla, jos niistä on jotain apua...
Joo ruokien ylös pistäminen on tosi hyvä!Pystyy seuraa syömisiä hyvin, mut mul menee aina hermot niitten kaloreitten kanssa...tiedän kyllä leipien,jugurttien ym. kalorit mut mites sitä pitäis jonkun hemmetin makaronilaatikon tai jonkun keiton kalorit laskee???Onx hyvii vinkkejä?Tiedän et täällä keho.net:ssä on joku kalorinlaskuri mut en oikein osaa käyttää sitä=(
Toivottavasti ei tule mässäiltyä liikaa viikonloppuna..meinaan huomenna ois tiedossa leffa-ilta ym.ym...no sunnuntaina sit hirvee paasto ja koko ilta saunomista ni eiköhän se auta=)

24.01.2003 20:33

mulla ei kyllä tuu tästä laihduttamisesta hittojakaan... Kaks päivää meni tosi hyvin mut tänään olin mummolla...en vaan osaa sanoa ei kun se tuputtaa ja päivän saldo olikin sitte 2200kcal.. Enkä oo liikkunu 20min kävelylenkkiä ja 20min venyttelyä enempää:( No, huomenna lähtee taas uus yritys ja tiistaina ois se puntaripäivä... En luovuta, vaikka ei tää kovin lupaavalta vaikuta. Mä en tajua millä mä pystyin kolme vuotta sit tiputtaa 15kg ja nyt en saa edes näitä muutamaa alas:(

24.01.2003 20:49

Mikä tää chatti-juttu on?Onx siel enemmänkin jengii laittanut kuvia ja missä niitä voi kattoo?Ite en kyl pystyis varmaan pistää kuvaa yhtään mihinkään...anteeksi utelu!Mä en vaan tiedä mistään chatistä mitään...=(

24.01.2003 20:55

Sinne pitää rekisteröityä erikseen ja sitten saat postia onko hyväksytty listalle. Mä löysin osoitteen kun pistin tonne Hakuun hakusanaksi chat, olikohan se kohdassa Chat avattu

24.01.2003 21:02

Oon ymmärtänyt et sulla on ollut syömishäiriö...mäkin sairastin ja itseasiassa se kaivelee vieläkintakaraivossa=(Lähinnä oon syömis/oksentamis kierteessä...mäkin laihdutin syksyllä 10kg kuukaudessa eli söin about 100-500kcal/päivä.Kerron tän siksi et tiedän miltä susta tuntuu kun tuputetaan ruokaa ja viel kun ihminen joka tuputtaa tietää et sulla on bulimia niin sä et voi kieltäytyy koska et haluu et ne alkaa saarnaa et sun pitää syödä,syödä,SYÖDÄ!!!Sit sä kiltisti syöt ja meet oksentaa ja sit sulla on hirvee morkkis=(Mä oon tehnyt tai ainakin yrittänyt tehdä hirveesti sen eteen töitä et saisin laihdutetuksi "normaalisti" ja suoraan sanottuna se on v####:n vaikeeta kun on syömishäiriö tausta...ite aloin oksentelee jo 12 vuotiaana ja se tapa ei hevillä unohdu...en nyt haluu mitään myötätuntoo vaan kertoo miltä musta tuntuu...toivonkin että kertoisit sonya omista kokomuksista mulle ja miten parannuit vai tunnetko että et ole parantunut vieläkään?

24.01.2003 21:23

OIkeen ymmärsit, oon sairastanut..muttamutta ei kyllä kuulosta siltä että toi sulla kaivelis takaraivossa vaan on pikemminkin akuuttina päällä:( Mä en oksentele, eli siksikin mummoreissu oli hankala...Kun ne ruoat jäi sinne vatsaaan. Mutta oon kyllä tyytyväinen tilanteeseen. En missään nimessä haluais olla sairas.

Ja laihduttamisesta...mulla ei enää oo vaikeutta siinä että laihduttaminen menis yli. Pikemminkin siinä miten sen sais käyntiin. Vaikka jos ihan realistisia ollaan, eihän mulla varsinaisesti ole mitään pakottavaa tarvetta laihtua kun mitat on 168/64, mutta luulen että pystyisin paremmin hyväksyä kroppani sellaset 5 kiloa hoikempana...Mut saa nyt nähdä kuin käy. Ja oon jatkuvassa lääkärin kontrollissa ettei pääse menee överikskään. Tosin se ei tykännyt ideasta kun ei ollut ihan varma voiko luottaa siihen että tää menee nyt ihan terveellisillä keinoilla eikä sillä 400kcal per päivä. Mutta yllättyypä vielä:)

Ja parantumisesta...En sanoisi että oon ihan täysin terve. Ajatukset on vielä välillä aika sairaita ja itsetunnossakin on tekemistä. Mutta oireilun puolesta oon tällähetkellä aika terve. Tosin näin ei ole ollut pitkään. Vielä pari vuotta sitten edes vesi ei pysnyt sisällä...sitten se oireliu väheni niin että oikeastaan koko viime vuoden ajan bulimikointia oli n.2kk välein. nyt viime kerrasta on about 4kk ja seuraavaa ei toivottavasti tule. Kuten sanoin, en ole täysin terve, mutta mulla parantumisessa on auttanut terapia ja hyvät tukijoukot johon kuuluu monia ammattilaisia, ja tietenkin avoin mieli, se että oon ollut valmis puhumaan vaikeistakin jutuista, miettimään ja analysoimaan loputtomasti, ja halunnut parantua ja elää. Syömishäiriöaikaa ei elämäksi voi sanoa... Siinä menee kaikki kiva ihan ohi.

24.01.2003 22:01

Janika ja sonya, hui, nyt mua alkoi vähän hirvittämään siinä mielssä, että uskaltaako teitä täällä kannustaa laihduttamaan, ettei se mene sitten yli... :(

Mutta kyllähän ainakin sonya vaikuttaa jo aika lailla parantuneen (hyvä että olet hakenut apua) ja nuo laihdutusajatukset kuulostaa järkeviltä, mutta Janika...Toivottavasti pysyy järki mukana!
Musta ainakin tuntuis tosi kamalalta, jos mä täällä teitä tsemppaisin ja sitten sairastuisittekin...Enhän siitä tietenkään voisi itseäni syyttää, jokainenhan tekee mitä haluaa, mutta sellaisessa tapauksessa en ainakaan haluaisi olla kannustajanakaan...

Mutta jatketaan samaan malliin ja toivotaan että kaikki menee hyvin! Toivottavasti huoleni on aiheetonta, mutta tuli vaan mieleen...Mukavaa viikonloppua kaikille ja ei pidetä itseämme liian tiukoilla! ;D

24.01.2003 22:07

Sun huoli on osaks ihan aiheellinen. Unohdin Janikalta kysyä onko hän hoidossa, mutta jos ei niin kieltäisin ehdottomasti laihduttamisen. Mä olen terapeuttini kanssa sopinut alarajaksi 58 ja että jos siitä menee grammankin alaspäin loppuu homma siihen ja joudun käymään klinikalla useammin. Ja sitä en halua *irvistää* nyt kun oon päässyt taas omille jaloilleni. Mutta kattoo nyt onnistunko mä saada grammaakaan alas;) Ja tosiaan kun tarkoitus on vaan vähän kiinteytyä, ei tiputtaa tyyliin 10kg, se sitäpaitsi muuten muuttaa ihmisen ulkonäön ihan toisenlaiseksi...Ihan kun olis eri ihminen. Ja mä haluan kyllä olla ihan minä:)

24.01.2003 23:38

Mä en ole ollut missään hoidoissa...vanhemmat kyl tietää oksentelusta ym.mut ne ei tiedä sitä et sitä on jatkunut jo vuosia=(Ne luulee et tää alkoi vasta viime kesänä.Oon kertonut valmentajallenikin ja se on ainoo tuki ja turva, mutta ei sekään tajuu miltä tää tuntuu ei kukaan tajuu jos ei ole ite kokenut...tää on helvettiä jos nyt suomeksi sanotaan.Kukaan ei oikein usko kun en ole koskaan ollut sairaalloisen laiha tyyliin 45...kaikki luulee et tää on joku ohimenevä teinijuttu...kukaan kavereistakaan ei tiedä...en ole uskaltanut kertoo...paitsi yksi mun parhaista kavereista mut sekin on anorektikko,mikä ei paljon lohduta.Niin kävinhän mä syksyllä omalla lääkärillä äidin vaatimana...Lääkärin sanat oli jotain tätä rataa:"Et mielestäni ole"VIELÄ"syömishäiriöinen,meillä ei ole tarjota syömisterapeuttia, seuraavan kerran kahden kuukauden jälkeen katsotaan onko paino pudonnut"....sit se kyseli et hakuisinko laihduttaa,kuinka paljon ym. no mä sanoin et totta kai mä haluun laihduttaa,et mä en ole tyytyväinen olotilaani,ulkonäkööni ja ajatuksiini(ajatukset pyörii vieläkin koko ajan ruoassa, voi mennä tuntejakin että ajattelen mitä syön milloin syön)No sit se käski ottaa vastaan ottotiskiltä jotain hemmetin laihdutusohjeita...siis voittekste kuvitella LAIHDUTUSOHJEITA, missä neuvotaan että pitää syödä välipaloja ja ennenkaikkea monipuolisesti, minkä nyt tietää vastasyntynytkin!!!Äidilläni on ollut nuorena anoreksia ja se on tietysti huolissaan, mut sillä on käsitys että tää oli joku kokeilu olevinaan, että tää menee ohi ja sit tässä on viel semmonen probleema et äiti ei luota muhun,kun oon aina ollut semmonen et kaipaan "paljon" huomiota ei nyt sikana mut tykkään et kehutaan jne. ni äiti luulee et tää on osaltaan jotain huomion hakemista,mut tää on kaikkee muuta kuin sitä!!!...ja eihän tää enää niin vakavaa ole mutta kun itsetunto on 100astetta miinuksella ni miten sitä pystyy luottamaan itteensä ja muihin ihmisiin...ja se haittaa treenaamista ja kisojakin!!!Mä haluun ajatella normaalisti esim.treenejä,kisoja, kavereita enkä koko ajan syömistä ja ruokaa.Mä haluun laihtuu samasta syystä kuin sä sonya, et ois itellä parempi olo, olisi tyytyväinen omaan ulkonäköönsä ja oppisi rakastamaan itteensä...se on kaikki mitä mä haluun, mut se tuntuu tosi vaikeelta kun ei ole ketään kenelle puhua...iltasin on vaikee nukahtaa...silloin sitä pyörii vaikka mitä päässä...

Akki, ei kannata kantaa huolta että aiheuttaisit ainakaan mulle pahaa koska mua se ainakin vaan kannustaa ja mä ihailen sun sinnikkyyttä ja iloisuutta ja kiitos siitä että levität sitä tälle palstalle=)

25.01.2003 10:32

Janika, hyvä että olet kuitenkin käynyt hakemassa apua ja tiedät että sitä on saatavilla tarpeen tullen. Itse en todellakaan osaa neuvoa noiden juttujen suhteen, sonya varmaan osaa, koska on omakohtaisia kokemuksia!

Mutta kyselit siitä chatistä, niin se löytyy Ilmoitustauluosiosta, otsikon "Chat perustettu" alta. Siinä on suora linkki sinne (pääsee sinne jotenkin muutenkin, mutta itse aina menen tuota kautta). Mutta tarvitset tosiaan msn-tunnuksen, ennen kuin pääset sinne (sen saa sieltä sivuilta myös). Niitä kuvia pääset katselemaan eri albumeista ja itse chat löyty kohdasta "keskustelut". Itse en harmi vaan pääse chättäilemään, kun on firman tietokoneessa estosysteemit päällä! Blääh...

Ja se ravintoainelaskuri on tosi kätevä, se vie vaan oman aikansa ennen kuin siihen ideaan pääsee käsiksi. Sun pitää vaan osata arvioida aina grammoina syödyt ruoat ja syöttää ne sit sinne laskuriin...Hetkonen, lähetän tän tekstin nyt ja käyn katsomassa sitä laskuria kun en itse ole sitä vähään aikaan käyttänyt, yritän sit laittaa tarkempia ohjeita...Hetkinen siis... :)

25.01.2003 10:51

Tärkein painonpudotuskaveri katsoo sinua peilistä.

25.01.2003 10:53

Jatkoa seuraa...

Eli se laskurihan löytyy kohdasta ravinto -> ravintoainelaskuri. Mene sinne siis kirjautuneena.

Sitten siinä tekstin seassa on sinisellä kohta "omia aterioita", klikkaa sitä. Nyt pitäisi lukea että "valitse alasvetolaatikosta haluamasi ateria", valitse nimetön (jatkossa voit tallettaa tänne omia aterioitasi ja pääset tarkastelemaan niitä myöhemmin). Nyt pitäisi lukea että "lautanen on tyhjä". Sitten valitaan vasemmalta kohta "hae elintarvikkeita". Sitten syötetään siihen "anna nimi tai nimen osa"-kohtaan esim. makaronilaatikko (kirjoituksessa pitää olla tosi tarkkana) ja painetaan "hae". Kone antaa listan eri vaihtoehtoja, joista valitset itselle sopivan, esim. makaronilaatikko naudanjauhelihasta. Sit syötetään paljonko annos oli grammoina (tähän saa apua ruokamitat-kohdasta laskurin etusivulta, sinne on listattu kaikenlaisia eri ruokien tyypillisiä annoskokoja ja painoja) ja painetaan "lisää". Nyt pitäisi alkaa näkyä ruokaympyrää, kaloreita ja muita ravintoarvoja. Sitten samaan lautaseen saa lisättyä ruokia alhaalla olevasta "lisää elintarvike"-kohdasta.
Sitten kun lautanen on valmis, sen voi tallettaa ja nimetä ja sitä pääsee myöhemmin vielä katsomaan ja muuttamaankin.

Itse ainakin aikoinaan opettelin syömään tuon avulla, kun ei ollut hajuakaan noista proteiinimääristä yms...Mutta tuon avulla valkeni kummasti! Ja pitää vaan sitten muistaa, ettei sitten anna sen kalorimäärän jäädä liian alas, kutri.netissä löytyy hyviä vinkkejä ja laskureita sen kaloritarpeen laskemiseen. 500 kcal ei ole kenellekään tarpeeksi, mutta senhän sä jo tiedätkin! :)

Kokeile, toivottavasti saat jotakin selkoa mun selostuksesta... :)

25.01.2003 10:55

Protsku on oikeassa, mutta kivempaahan tää tälleen porukalla on! :)

25.01.2003 10:59

No on on ;)

25.01.2003 12:27

Kiitti ohjeista akki!Nyt ymmärrän sen idiksen=)Pitää mennä heti kokeilemaan...

25.01.2003 16:32

Et saa missään nimessä jäädä yksin tonongelman kanssa!!!!Jos sulla sitä oksentelua on jatkuvasti se voi koitua hengenvaaralliseksi. Kuinka paljon sä tiedät syömishäiriöistä? Onko kukaan kertonu sulle mitä vahinkoa ne aiheuttaa fyysisesti ja psyykkisesti? Se lääkäri on ollut taas näitä syömishäiriöiden suhteen ammattitaidottomia...Näitä löytyy paljon ja usein he käännyttävät vaikeastikin sairaat takaisin kotiin. Ei saa vaan antaa periksi siinä vaiheessa. Sun elimistö voi mennä tosi huonoon kuntoon jos et saa apua.

Ja laihdutus ei ole keino parantaa huonoa itsetuntoa. Se pitää rakentaa ihan muilla keinoilla. Mulla tän laihdutuksen tarkoituksena ei ole tulla tyytyväisemmäksi itseeni, vaan kroppaani. Epävarmuutta itsestä pitää vahvistaa muilla keinoilla, mulla ne keinot on löytyneet terapiasta.

jos et halua mennä uudestaan sille lääkärille, koetapa vaikka soittaa tähän numeroon. En oo varma mihin aikoihin ne sieltä vastaa mut luulen et arkisin n.10-16 (?) 09 566 2198, se on syömishäiriökeskuksen palveleva puhelin. Siinä ei mun mielestä ole mitään muuta maksua kun sama kun jos soitat kotipuhelimeen. Siellä on ammattitaitoisia ihmisiä jotka tietää PALJON syömishäiriöistä. heiltä voit kysyä neuvoa ja ohjeita, miten toimia seuraavaksi ja minne hakeutua hoitoon. Voit käydä tsekkaamassa myös tämän yhdistyksen sivut www.syomishairiokeskus.net . muuten voisin ehdottaa että tulisit samaan tukiryhmään missä käyn, mutta siellä käyvien pitää olla edes jonkinlaisessa hoitokontakstissa, niin lähdepä ensin etsimään sitä hoitopaikkaa, myöhemmin voit tulla sinnekin jos haluat.

Tää kaikki voi tuntua susta hämmentävältä. Sanoin täällä just yhdelle toisellekin tytölle et syömishäiriöisistä usein tuntuu ettei ole tarpeeksi sairas, ettei uskalla hakeutua hoitoon kun tuntuu ettei ole tarpeeksi sairas, oikea syömishäiriöinen. Mut toi tunne kuuluu syömishäiriöön. Sitä ei saa kuunnella. 30kiloiset anorektikotkin ajattelee usein vielä noin:( Eli nyt lähdet hakemaan apua, joohan..? Ilmottele itestäs ja miten aiot edetä.

26.01.2003 16:33

Niinpä...toi kuulostaa niin helpolta, mut se on kaikkea muuta mun tilanteessa!Katsos kun jos mä kerron tästä mun ongelmasta vanhemmilleni niin siihen loppuu mun urheiu-ura ja se on viiminen asia mitä haluun...ja "salaa" apua hakeminen tai psykiatrilla käynti...siitä ei tulis mitään koska jos vanhemmat sais tietää niin =( AAAAAAAAAAAArgh...mä tuun hulluksi!Ja jotenkin sen ekan lääkärinkäynnin jälkeen ei edes tee mieli hakee mitään apua...tuli semmonen fiilis et en edes tartte sitä ja en mä ole edes pahimmasta päästä...
Ja mulla on semmonen hassu fiilis et en jotenkin kehtaa/uskalla myöntää äidille et mulla on ongelmia...ja sit sen jälkeen kun äiti sai tietää ongelmasta niin en pystynyt edes oksennella niin paljon kun se tarkkaili ja tutki vessoja...ja sit tuli viel paskempi olo kun ahmi ja ei päässyt oksentamaan...Sit se asia vaan jotenkin jäi...ihan kuin mitään ongelmaa ei enää olis...
Ja mua hävettääkin kun oon niin läski ja puhun syömishäiriöstä...voi olla et mä suurentelen ongelmaa ...mut ainoo asia mikä on varma on että itteeni en ole tyytyväinen ja varsinkaan kroppaani. Jotenkin tuntuu että pystyn itse itsäni parhaiten auttaa tässä asiassa...mun pitää ite selvitä tästä.Tarttisin vaan jonkun ihmisen joka kuuntelisi ja tukisi...
mä oon yrittänyt monta kertaa laihduttaa terveellisesti,mut se on hemmetin vaikeeta yksin...ja aina se laihduttaminen menee siihen et lopulta ei syö mitään ja sitä en haluu!
Tuntuu kun ei olis mitään ulos pääsyy tai ratkasua.Ihan sama mitä tekee tai miten tekee niin tekee väärin...

26.01.2003 18:20

Mä edelleen olisin lääkäriin menemisen kannalla:) Mutta jos se on ehdoton ei niin sitten en tiedä. Ehkä sun täytyy sitten löytää se tyytyväisyys itseesi itse. ja voithan sä täällä kirjotella ihmisten kanssa tai voit mailata mulle jos haluat.Mutta jos oksentelua alkaa taas olla niin sitten siinä ei oo kyllä oikeen vaihtoehtoja...lupaathan mennä lääkäriin jos sitä tulee vielä?

26.01.2003 22:24

moi!!
mä lueskelin noita juttuja ja kyl sun täytyy hakea apua, sun kirjotuksista paistaa niin läpi tarve saada jutella näistä asioista ammattilaisen kanssa. helppohan täältä on sanoa mutta ole rohkea ja vaadi apua, on nimittäin sun oikeus sitä saada. jos lekuri ei ala millekkään niin "lyö nyrkkiä" pöytään ja ole kovana!! itse olen saanut muuhun krooniseen vaivaan apua olemalla aika pahana vast. otolla. oikeesti, meni hermo kun homma ei toimi:)
mut ole kovana ja tiedä oikeutesi ja ton sairauden vaarat. ethän joskus halua osastolla hoidettava? mutta tsemiä kovasti:)
ninako

26.01.2003 22:28

moikka taas!!
eli huomen ois sit se puntaripvä...ou boy!! mut eiköhän se siitä. pääasia ettei ois menny ulospäin. huomisiin:)

26.01.2003 22:35

Ja mä yritän huomenna viimeinkin kampeutua töihin...Voi olla tekemistä, kun sijainen on tehnyt viikon mun hommia...Paperit sekaisin ja silleen, mut eipähän tarvii koko päivää surffailla... ;)

Ja huomenna alkaa mulla taas tiukka linja, meni tää sairausviikko vähän herkutellessa. Lauantaina sit puntarille seuraavan kerran, tänään oli tilanne 55,9 kg. Saapahan nähdä, milloin uskaltautuu taas treenaamaan, yskä on vielä, eli pitänee alkuviikko ainakin vielä ottaa iisisti...Mut nyt alkaa 24, pakko mennä kattoo! :)

27.01.2003 00:20

Hei, kirjoittelen tanne ekaa kertaa. Kyllapa taalla puhutaan asiaa! Mullakin on joku syomishairio, ei ihan bulimia mutta varmaan aika lahella kun olen oksennellut enemman viime aikoina.

Ma pelaan latkaa Kanadasssa yliopistossa ekaa vuotta et oon kanssa urheilija. On jotenkin kamalaa etta nyt kun pitaisi keskittya treeneihin tai kouluun niin lueskelen vaan naita palstoja.

Olen 170 cm pitka ja noin 63 kg. Olen kylla aika sutjakka mutta haluaisin saada nuo vatsalihakset nakyviin niin pitaisi saada laskia vatsasta pois sita ennen.

Olen aina jonkunlaisella dietilla, jaksan sellaisen 4 paivaa ja sitten saan taas ahmimiskohtauksen mika pilaa koko viikon kovan tyon. Inhottavaa!

Ei taa ainainen ruoan ajattelu ole mitaan elamaa. Mutta on kiva tietaa etta on kohatalotovereita.
Olen kylla varma etta heti kun saan nuo makkarat pois vatsasta niin koko ongelma loppuu kun voin silloin syoda normaalisti.

Ma rupeen kanssa laihdutusporukkaan, jos viela mahtuu. Taalta saa niin hyvaa kannustusta, meinasin juuri syoda leipaa (vaikka just soin lounaan) mutta sitten meninkin pesemaan hampaat, niin ensimmainen voitto on jo saavutettu. Ens viikonloppuna saan puntarin, rupeen sitten tarkemmin painoa tarkkailemaan.

Yritan nyt syoda silleen 1500-1700 kaloria paivassa ja treenaan kovaa ainakin tunnin paivassa. Pitais saada laskit sulatettua ennen helmikuun 15:ta paivaa, onhan tassa viela 20 paivaa aikaa. Sen jalkeen sitten rupean tosissaan keskittymaan normaaliin syomiseen kun nyt saan 'viimeisella laihiksella' naa makkarat pois.

Mutta kuule Janika jos haluat yhdessa paasta eroon tasta syomishairiosta niin voidaan alottaa yhessa seuraamaan kehitysta. Kylla me varmasti onnistutaan kun on aina tammoinen tukiryhma takana:)

27.01.2003 07:14

Syömishäiriöisille löytyy myös keskustelupalsta osoitteesta www.syomishairioistentuki.fi. Siellä saattas olla vielä enemmän ymmärtävää porukkaa. Eikä siellä todellakaan vaihdella laihdutusvinkkejä, vaan käsittääkseni osa on jo (ainakin osittain) parantuneita, ja ideana on purkaa ajatuksia ja kannustaa toisia parantumaan ja hakemaan apua. Tsemppiä teille!

27.01.2003 11:58

MÄ en suosittelisi akuutissa vaiheessa olevalle, enkä muiilekaan tota keskustelupalstaa...Itse pyörin siellä muutama vuosi sitten ja sain sieltä vinkkejä (sairaana niitä repii helposti muiden kokemuksista) ja ahdistuin entistä enemmän. Harva siellä käyvä on tyäsin parantunut. uskon että muuten he eivät siellä jaksaisi käydä. Siellä on niin paljon sairautta ja ahdistusta, että se alkaa helposti tuntua ahdistavalta. En todella suosittele!!!! (Ja mä en todella ole ainoa joka näin on kokenut...jos seuraa keskustelua siellä, huomaa että tietyin väliajoin ihmiset aina yrittävät lopettaa palstalla käymisen koska se vie heitä alaspäin, mutta eivät onnistu)

27.01.2003 12:33

Ihan oikeesti tätä tekstiä on kamala lukee kun porukat on niin laihiksella ja niin laihiksella mut sit ainoo asia mitä ne jankaa on eht kohta saa syödä, esim. lauantaina! Sairasta, kandeis ottaa vähän pitkäkestosempi asenne tohon, eli sillee et ei tosiaan edes ajattele et suklaa on hyvää tms. Vaan aina terveellinen ruokavalio. Sit kun sitä noudattaa, jo joku terveellinen,eim. mandariinit ja vesimelooni maistuu hiton hyvältä! Ite en ainakaan SUOSTUIS vetään mitään rasvakökkösuklaata naamaan. Tää nyt varmaan suututtaa monii mut sooooriiii

27.01.2003 12:56

Siis kysehän on siitä, että pitää sen yhden herkkupäivän viikossa, vaikka miten muuten söisi terveellisesti. Toisille ne herkut on niitä mandariinejä, toisille sitä suklaata.

Ja onneksi sua ei kukaan pakota lukemaan näitä laihisjuttuja... :)

27.01.2003 14:21

moi!!
miksi h...ssä pitäs luopua kaikesta hyvästä vain sen takia että haluaa näyttä hyvältä ja pudot painoa??? kyl elämässä pitäs olla muutakin kun nuo ajatukset ja mulle ainakin on kannustuksena se pvä jolloin saan syödä mitä ikinä haluan ja sit taas tiukka linja. sehän jopa laittaa aineenvaihdunnan liikkeelle kun kerran vkossa syö hyvää.
yhdyn akin lauseeseen et kukaan ei onneksi pakota sua lukemaan näitä juttuja...
by the way, puntaripva ja vaaka näytti 58.2 kg. great!! alaspäin menossa hitaasti mutta vakaasti. ja huomatkaa.. lauantaina söin mitä halusin!!!!!!jopa ihaaannaa suklaata:) hihii!!!

27.01.2003 14:28

Hyvä ninako!! Eikös oo kiva huomata, että kyllä se siitä tippumaan lähtee, kun vaan vähän yrittää! :) Ja tuollainen pudotustahtihan on just sopiva, eivät tule heti sitten edes takaisin kun vähitellen tippuu...

Mullakin meni lauantai ihan syöpötellessä, kerrosateria dippimajoneesilla, jäätelöä varmaan puoli litraa, suklaata, punaviiniä...Ja itseasiassa eilenkin oli yhdet synttärijuhlat ja sitä jäätelöäkin oli vielä jäljellä...Mutta en revi stressiä, koska paino on pudonnut jo niin hyvin!

Jatkakaamme!! :)

30.01.2003 19:45

Tänään vihdoinkin uskalsin mennä vaakaan. Olin ihan varma et se on noussu mut se olikin laseknu kilon. Jes!!!!! Okei, kolmessa viikossa, mut toisaalta laskenu kuitenkin, ihan sama kuinka vähän. ja salin peilistä näyttää ainaki et oon kiinteytyny aika paljon:)

Viikon päästä alkaa liikkakurssi jossa on nuori MIESmaikka. En aio sille kertoa mun sairaudesta, koska se on kuulemma ihan fanaattinen ja tykkää vaan niistä jotka on tosi urheilullisia. Ja se mun sairaushan estää multa kovan treenin, eli mun pitäis toisinsanoen kertoa sille että "niin muuten, joudun sitten aina puolet tunneista istuu sivussa ja syömään" no way. Tää on nyt taas ihan älytöntä, tajuan sen kyllä itekkin, mutta haluisin vaan olla sen suosiossa enkä yks niistä ei urheilullisista laiskoista joita se joutuu potkimaan liikkeelle.

Mä oon muuten julkkis:) Mua haastateltiin uusimpaan City-lehteen ja siinä oli kaks pätkää mun juttuja...Se aihe onkin sitten vähemmän mukava:(

Mutta jees, toi painon putoaminen oli niin hyvä juttu et nyt oon tosi hyvällä fiiliksellä.. Ja olin kirjallisen ilmaisun palautteessa ja saan 9:n:).10:stä kuulemma tiputti vaan toistuvat kielioppivirheet:(

30.01.2003 19:46

Itsekeskeisestä tilityksestä;) jäi puuttumaan...Miten muilla on sujunut?!

30.01.2003 21:01

Olisko mitään ideaa siinä että joka kortteliin valittaisiin Laihdutusvastaava? Hän voisi sitten pitää puhuttelun vastaantuleville sohvaperunoille liikunnan tärkeydestä yms. LV:n toimenkuvaan kuuluisi myös oikeus tarkistaa ihmisten kauppakasseja ja jos huonoja ruokavalintoja ilmenee niin tällaiset henkilöt tietysti ravintokurssille!

30.01.2003 21:03

Voi olla et olis laihdutusvastaavalle tarpeen luotiliivit ja muutenkin iskunkestävä varustus;) Mutta mulle ainakin kävis et laihdutusvastaava kävis mun kauppakassini läpi:) Oisitko sä vapaaehtoinen tohon hommaan vai? :D

31.01.2003 08:45

sonya, kiva kuulla sinustakin taas! Olinkin jo ihmetellyt, mihin kaikki on kaikonneet...No, eipä tässä itsekään ole taas ehtinyt paljoa surffailla, kun on taas palattu normaaliin arkirytmiin! Toissapäivänä uskalsin ensimmäistä kertaa taudin jälkeen lenkille ja eilen salille! Voi jestas, että teki hyvää!!! Ja tänään jalkapäivä! :)

Ja hyvä, niin se vaan putoaa, hitaasti mutta varmasti! :) Mulla taas puntaripäivä huomenna, saa nähdä mitä on tapahtunut...Ihan ihmisiksi olen kyllä tämän viikon ollut, mutta keskiviikkona iski niin kauhea salmiakinhimo, ettei voinut auttaa. Hyvää makumaasta-pussi piti ostaa ja meni kerralla. Jaiks!! Mutta muuta en sit illalla enää syönytkään. Hitto, kun mulla ainakin ennen menkkoja tulee tuollaisia himoja, no onneksi vaan kerran kuussa! Eli sallittakoon sen verran! ;)

31.01.2003 09:33

Oli ihan pakko kirjottaa, kun oot mun mielestä, ainakin kirjotuksies puolesta, tosi hyvä tyyppi! Tunnut oikealta terveyden perikuvalta, ja noi sun iloset elämän asenteet oikeen loistaa sun jutuista!! Jatka samaan malliin! :)

31.01.2003 10:25

Voi kiitos Sandra, tulipas hyvä mieli!! :)
Mutta jotenkin en osaa pitää itseäni terveyden perikuvana, ruokavaliopuoli on kyllä todellakin ollut hakusessa aika pitkään, nyt alkaa tulla jotain järkeä tähän hommaan...Mutta härkä kun horoskoopiltani olen, niin johtuneeko siitä, että olen melkoinen kulinaristi, eli ruoka maistuu! Mutta niinhän sen pitääkin, että jaksaa! :)

Ja siinä olet kyllä oikeassa, että positiivista elämänasennetta kyllä löytyy. Ei pitä ottaa liian vakavasti, vaan aina vähän huumoria mukaan, niin kyllä se siitä! Samaa voi suositella kyllä ihan kaikille!! =D

31.01.2003 11:33

nää syömishäiriöt. itse oon sairastanut masennusta ties kuinka kauan. kymmenisen vuotta sitten alkoi oireilua esiintyyn ja viitisen viime vuoden aikana ollu pahakin. nyt oon tervehtymäs. oon käynyt jo yli vuoden psykoterapias ja se on ollu suureks avuks. laihduttamisen uskalsin alottaa vasta sitten kun oon ollu paremmas kunnos. (nykyään siis onnellinen!!) no mun masennus olikin sitä luokkaa että paino nousi ja nukuin älyttömästi. yleisestihän luullaan et just toisinpäin. ja mulla meni tosiaan kauan ennenkuin tajusin hakea hoitoa. koska en ollut "niin pahassa jamassa".. että on niitäkin joilla menee vielä huonommin. mutta nyt terapias oon huomannu kuinka paljon aivan vääriä ja itseäni syyllistäviä ajatusratoja mulla on ollut.

en siis ole sairastanut syömishäiriöö mutta masennusta. ja molempien taustalla kuitenkin usein riittämättömyyden tunteet. ettei ole hyväksytty sellasena kuin on vaan täytyy olla jotain vielä enemmän ja parempi ja täytyy tavotella täydellisyyttä. mut se lamautti ja mulle rakkaan harrastuksen, piirtämisen, lopetti kokonaan. hukkaan heitettyjä vuosia kertyi. toisaalta kuitenkaan en hetkeekään vaihtais koska oon oppinut niin paljon itsestäni..

mutta hyvät ihmiset hakekaa ammattiapua!! siinä ei ole mitään häpeemistä. ja te olette sen arvoisia juuri nyt. ei muutamaa kiloa kevyempänä vasta..

varmasti he joille tämä oli tarkoitettu tunnistavat itse itsensä. (muutkin kuin täällä kirjoitelleet..) ja jos tuntui pistos sydämmessä niin tämä oli tarkoitettu juuri sinulle. välitä itsestäsi ja hae apua. sinun ei tarvitse olla yksin!!

kaikkea hyvää toivoen, viivi.

31.01.2003 11:45

Asiaa! Jaksamista vaan kaikille.

31.01.2003 12:02

Tuli paha mieli, kun luin noita nuorten tyttöjen juttuja laihduttamisesta ja siitä, kuinka ruoka hallitsee elämää. Heitin itse n. 2-3 vuotta elämästä hukkaan 17-19-vuotiaana saman asian takia. Jälkeen päin tuntuu tosi turhalta.

Huvittavaa on se, etten koskaan ole tuntenut itseäni rumemmaksi ja lihavammaksi kuin silloin ihannepainoisena. Nykyään tuntuu siltä, että se tapahtui jollekin toiselle ihmiselle, jossakin toisessa elämässä. Painoa on tullut lisää, mutta ajattelen nykyään niin, että tämä on minun ainoa ruumiini ja haluan olla sille mahdollisimman hyvä, koska minä ja kroppa ollaan "stuck with each other" koko loppuelämän ajan. Sen vuoksi yritän syödä terveellisesti ja liikkua sopivasti. Sen vuoksi hemmottelen sitä joskus hyvällä ruualla, kuumalla kylvyllä tai oikein pitkillä yöunilla. Miltä se näyttää muiden ihmisten silmissä, on loppujen lopuksi toissijainen juttu. Pääasia, että se toimii ja on terve.

Tiedän, ettei tämä lohduta teitä tässä vaiheessa yhtään, mutta ajatelkaapa, että maailmassa on tosi paljon rampoja, vammaisia ja pyörätuoliin sidottuja sairaita ihmisiä. Teillä on sentään kroppa, joka toimii. Älkää uhratko sitä jonkun mahdottoman länsimaisen kauneusihanteen perässä juoksemiseen.

Olen sitä paitsi varma, että olette kaikki ihan normaalipainoisia, nättejä tyttöjä. Älkää heittäkö nuoruusvuosianne hukkaan, hakekaa ajoissa apua.

31.01.2003 12:27

Toi on aika jännä juttu...Mustakin tuntuu niin kun ne synkimmät vuodet, kamalimmat asiat olis tapahtuneet jollekin toiselle, että se on vaan pahaa unta. Muutuin ihan eri persoonaks. Nyt alkaa onneks olemaan niin päin että mussa on mua itseä enemmän kun sitä sairautta. Ja kyllä tuntuu hyvältä. Vaikka tietty välillä on vaikeeta ja itsetunto edelleen aika hatara. Mut kyllä se vielä siitä.

Ja syömiset on sujuneet ihan hyvin. Mulle ei muuten terveellinen syöminen oo ongelma. Mutta se makeenhimo vaan iskee joka päivä eikä siihen auta mitkään hedelmät. Mut oon huomannu et parhaiten se pysyy kurissa kun sallin itelleni tietyin väliajoin herkkuja enkä ajattele niitä kiellettyjen listalle. Nipistää sitä ruokavaliota sitten jostain muusta päästä sinä päivänä. Ei ehkä ihan oikeaoppinen tapa, mutta oon huomannut että näin bulimia pysyy poissa. Jos kiellän jotkut herkut iteltäni kokonaan niin niitä meneekin sitten naamariin joku kerta tuhat kertaa enemmän.

Ootteko muuten lukenu City-lehdestä sen syömishäiriöjutun. Olin vähän pettynyt siihen, siitä olis saanu tosi hyvän jutun jos toimittajalla olis ollut enemmän taitoa/aikaa tähän hommaan. Mutta idea oli hyvä. Kerrankin kerrotaan se toinen puoli syömishäiriöistä, se jossa ei ole mitään kadehdittavaa tai ihailtavaa. Munkin juttua oli siinä pieni pätkä. Kunpa ei olisi tohon aiheeseen mitään sanottavaa, ettei olisi kokenut mitään siitä..ja kuitenkin, ehkä olisin ihan eri ihminen ilman kaikkea sitä.

31.01.2003 13:23

Lukaisin juuri Cityn jutun, kyllähän se oli aika karua tarinaa. Ei voi kun huokaista helpotuksesta, ettei tarvitse enää elää tuota oravanpyörää. Mietin vain, kuinkahan moni tyttö tuostakin sai nyt idean että hei, kun ei oksentaminen muuten onnistu niin työnnetäänpä nyt putkenpätkä kurkkuun. Ainahan sitä ajattelee, että vaikka kauhutarinoita riittää, niin ei ne pahimmat sivuvaikutukset kuitenkaan voi osua MUN kohdalle. Ja mielenterveyden heilahtelut ja normaalin elämän unohtuminen tuntuu siinä vaiheessa varsin toisarvoiselta, eikö vain?

Myrtti - sitten kun sinä lopulta pääset eroon tuosta tuhoisasta käyttäytymismallista (sillä itse opeteltuahan se on), saatat vielä jossakin vaiheessa olla tyytyväinenkin, että olet käynyt sen läpi. Uskoisin, että olisin itse paljon kylmempi ja itsekkäämpi ihminen, jos olisi koko elämä mennyt hienosti. Nyt ei ainakaan voi tuomita kovin helposti muiden ihmisten mielenterveyden flippauksia ja masennuksia, kun tietää että se raja terveen ja sairaan välillä voi todellakin olla hiuksenhieno.

Huono puoli on se, että tämän kanssa joutuu elämään aika kauan "parantumisenkin" jälkeen. Aina se jossakin siellä ytimenjatkeessa piileskelee, valmiina hyökkäämään voimalla takaisin sopivan tilaisuuden tullen. Täytyy vain yrittää kasvattaa itsestään niin voimakas ja onnellinen ihminen, ettei sellaista tilaisuutta tulisi.

31.01.2003 13:25

Sori, osoitin äsken tuon yhden huomautukseni Myrtille, vaikka tarkoitin Sonyaa. Aivot happanee...

31.01.2003 17:24

En mä mielestäni enää niin tuhoisasti käyttäydy. Oon normaalipainoinen eikä tota bulimiaoireiluakaan enää oikeastaan ole. Ne city:n muut jutut joita luin, oli kyllä aika hurjia. Just varsinkin toi putkenpätkä. Hirvitti se tyttö, tai poika joka sen on kirjoittanu. Täytyy olla tosi syvällä siellä sairaudessa.

Mutta ihmettelin kyllä vähän toimittajaa... Olisi voinut jotain valikointia tehdä, mm. ton putkenpätkä jutun olis mun mielestä voinut jättää pois. Mutta jos ei itse ole sairastanut, ei välttämättä ymmärrä miten sairaimmistakin jutuista voi joku sairauden alkuvaiheessa oleva ottaa mallia.

31.01.2003 19:03

sori kun en ole kirjotellut!!!On pitänyt miettii asioita ja pistää niitä tärkeys järjestykseen ja se ei onnistu jos täällä vaan jauhaa siitä ongelmasta...Kiitti kun jaksoit "kuunnella" ja niin tyhmältä kuin se tuntuu niin ekan kerran tuntu et joku välittää ja tietää miltä tää tuntuu...
Mä itkin kokonaisen päivän ja vajosin niin syvälle itsesääliin et itteekin ihan kuvottaa...
Mä päätin et nyt saa loppuu...mun on pakko edes yrittää päästä yli tästä...no nyt on kolme päivää mennyt tosi hyvin.Oon syönyt terveellisesti ja ahmimatta!!!Mä en ole ikinä pystynyt näin pitkään olee ahmimatta=)Pelottaa ajatella tulevaisuutta ja sitä ei toivottua ahmimiskohtausta...mä yritän pysyy vahvana ja elää päivän kerralla->tähän asti toiminut!
KIITOS sonya ja kaikki muut jotka ootte tukenut...ja eiköhän jatketa laihiksia ihan normaaliin tapaan "välikohtauksesta"huolimatta!?!Toivott.voin jatkossakin jutskata teidän kanssa näistä asioista meinaan se auttaa...tuntuu vähän tyhmältä kun ei nää edes toisen kasvoja,mut toisaalta se on helpottavaa kun toinen ei tiedä ketä oot..ei tartte kierrellä ja kaarrella...nyt meni vähän vaikeeksi toivottavasti ymmärsitte mitä tarkotan=)

NINAKO:sorry kun en maanantaina ilmotellut itsestäni...siis paino oli plus miinus nolla..paremmin kuin kuvittelin!!!Luulin et olisin lihonnut,mut onneksi en ollut=)
Mutta sullahan lähti hyvin käyntiin tää projekti!Hyvä, jatka samaan malliin niin et huomaakaan kun oot jo tavoitepainossa=)

31.01.2003 20:33

Kutrilla on hyviä kirjoituksia syömishäiriöistä ja yhdyn hänen mielipiteeseen siitä että yleensä taustalla ovat henkiset syyt. Ehkä asia on niin että joku valitsee alkoholismin ja toinen sitten syömishäiriön?

31.01.2003 23:27

Olen kanssa miettinyt kovasti tata syomishairion voittamista, se on nyt ajankohtainen aihe. En tosiaankaan halua saada bulimiaa, tuntuu etta olen vahan niilla rajoilla. Paatinpa etta pidankin pari kolme viikkoa taukoa kaikista laihdutus-yrityksista. Ei mulla ole mitaan hengenhataa sen asian kanssa muutenkaan kun en paasekkaan parin viikon paasta Braziliaan.
Tassa onkin kesaan asti hyvaa aikaa saada se 6-pak tai joku valimuoto siita nakyviin. Latkakausikin loppuu jo reilun viikon paasta niin paasen juoksemaan oikein kunnolla, sehan kuluttaa valtavasati kaloreita...vaikka ei kai sita nyt pitaisi edes ajatella.
Yritan syoda ihan mita haluan useita kertoja paivassa, siis 5-6 pienta ateriaa niin etta verensokeri pysyy tasaisena, ja sallin itselleni vaikka jatskipuikon tai keksin joka paiva. Ehka se auttaa hillitsemaan ahmimishaluja.
Saan tanaan vaa'an, sittenpahan nakee etta muuttuuko paino mihinkaan suuntaan tana parin viikon taukona. Sehan se paa-asia on etta paino pysyisi tasaisena ja sitten vahitellen putoaisi muutaman kilon. Aloitan helmikuun puolessa valissa uudella energialla ja voimalla jarkevan -500 kalorin dietin. Ehka se silla tavalla siita lahtee kayntiin. Mun opistossa on myos sellainen tukiryhma, taidanpa kayda katsomassa minkalainen se on, mutta yritan olla ajattelematta mitaan ruokaan liittyvaa, ehka se auttaa eniten. Muutenkin on aivan naurettavaa etta sita edes niin paljon miettii, sen nyt pitaisi olla vahapatoisimpia ongelmia maailmassa. Tosiaan, kiitos kaikille kommenteista ja neuvoista. Kylla varmaan olette pistaneet monet ajattelemaan.

01.02.2003 10:32

Kivaa, että Janikakin palasi linjoille! Toki jutut jatkuu edelleen, ei välitetä tuosta "välikohtauksesta"! :) Ja nyt kyllä kuulosti jo hyvältä tuo sun kirjoitus, jatkat vaan samaan malliin, ilman ahmimisia, nyt on jo niin hyvä alku! :)

Mutta niin, mulla oli taas tänään puntaripv, ja JEE, 55,4 kg!!!! Eli nyt on lähtenyt noin 3 kg, eli mähän olen kohta tavoitteessani! Mutta samaa mallia aion jatkaa siihen reissuun asti ainakin, tuskin se enää tuosta kovin paljoa ainakaan tippuu, mutta jos vielä vaikka kilon, niin olen tosi tyytyväinen! Vyötäröstäkin lähtenyt 2 cm... :)

Mutta nyt tuli porukka hakemaan serkun polttareihin, eli täytyy rientää! Tiedossa varmaan hauska päivä ja tänään kyllä syödään ja juodaan(kin) hyvällä omallatunnolla! Pakkanen vaan hirvittää, -30!! Palataan astialle! :)

01.02.2003 13:03

Eihän siinä taustalla paljon muuta ookaan kun henkiset syyt. Se voi näyttää tosi ulkonäkökeskeiseltä touhulta mut lopulta se on ihan muuta. Mä ainakin olen terapian avulla löytänyt ne syyt jotka mulla siihen johti, ja ne ei kyllä todella johtunut pinnallisuudesta tai siitä et olis oikeesti ollut tarvetta laihduttaa.

Mitä muuten Kutri on kirjottanut syömishäiriöistä, on tainnu mennä vähän ohi..?

03.02.2003 10:23

Huh, olin loppuviikon laivalla ja mässyttelin huoletta seisovasta pöydästä useaan kertaan. Ilmeisesti sain sieltä jonkun taudin, kun laatta lensi eilen illalla komeasti kympin lenkin jälkeen. Oli kyllä aika rankka reissu, joten en tiedä oliko se rasitusta vai mitä... Nyt olen kuitenkin työmaalla ja on aika sutjakas olo. En ole uskaltanut syödä mitään! Ehkä se kompensoi nyt sitä laivalla mässäystä sopivasti! :)

03.02.2003 11:11

siru, no eipähän jääneet herkut ainakaan minnekään muhimaan! ;) Mutta sitä vatsatautia tuntuu olevan edelleen liikkeellä ainakin täällä päin, voihan se olla sitäkin! Toivottavasti paranet pian! :)

Tulipas tuosta mieleen, että mulla on vielä kokematta tuo laivan seisova pöytä...Pitäis joskus lähteä testaamaan! :)

03.02.2003 11:58

Kyllä tässä alkaa jo elämä voittamaan! Olipa hyvä, että se oli niin lyhytkestoinen tauti. Kävin vetämässä ruokalassa ihan kunnon satsin ruokaa ja sisällä on edelleen! Pelkäsin jo, että joudun sängyn pohjalle makaamaan....Onpa jotkut joutuneet jopa tiputukseen mahataudin takia. Olipa mulla onnea!! :) Pitääpä illalla mennä puntarille, että mihin päin se paino on liikahtanut!

05.02.2003 19:09

Mulla tavoitteena 24kg painonpudotus, 7 kg jo takana?

05.02.2003 19:09

Tavoitteena pudottaa 24kg painoa, 7kg jo takana.

06.02.2003 09:39

Voisitpa pudottaa minunkin puolesta... ;) Kuukaudessa lähti puolitoista tai kaksi kiloa, mutta nyt näyttää aika seesteiseltä...

06.02.2003 09:56

Jes gosplan, kiva saada miehiäkin mukaan! :)

Ja tänään jo ajattelin, että taisi hiljentyä tämäkin keskustelu, mutta kiva että onhan täällä vielä elämää!

Mulla on mennyt tämäkin viikko ihan ok, lauantaina taas puntarille. Vetäisin eilen sellaiset farkut jalkaan, joita en ehkä ole pariin kuukauteen pitänyt, niin on kyllä jotain tapahtunut. Ennen nämä oli reisistä ihan tiukat, mutta eipä ole enää! Ja vyötäkin saisi laittaa tiukemmalle, mutta ei ole reikiä enempää! :) On se vaan kiva tunne kun saa jotain aikaan!

06.02.2003 10:19

Paljonko olet yhteensä jo pudottanut? Mullakin on vähän housut venähtäneet! ;)

06.02.2003 10:29

No hitsi vieköön, jos tuota puntaria on uskominen, niin se 3 kg on nyt lähtenyt!!! :D

Eli periaatteessa olen jo tavoitteessani, mutta katsotaan nyt miten se rupeaa tuossa pysymään...

Mut joo, se on kyllä totta, että housut saattaa kaapissa itsekseen venyä. On muuten joskus käynyt niinkin, että vaatteet on kaapissa kutistuneetkin...On se ihmeellistä! ;)

06.02.2003 10:36

Otin kuvan toistaiseksi pois kun ei siellä enään muillakaan ole. Katsotaan sitten myöhemmin jos sen väliaikaisesti sinne lykkää :)

06.02.2003 10:37

Sonya -- oon kirjoittanut vain BED:istä eli pakonomaisesta ahmimisesta (tuttu vaiva). Itsellänikin vasta heikon naisellisen itsetunnon syiden löytyminen hypnoosissa (lapsuuden traumat, totta kai ;) sai mut uskomaan, että olen oikeasti kaunis ja ihana ihminen -- ja nyt kieltäydyn sitten uskomasta enää mitään muuta, vaikka muut kuinka mua haukkuisivat! ;D

06.02.2003 11:24

:(

Ei vaan joo, Tenavan kanssa tuossa kirjoiteltiin ja hän selosti vähän tuota taustaa, miksi ne kuvat sieltä on hävinneet...

Mut ei kai siinä, vilautellaan sitten kunhan minäkin omani saan aikaiseksi! ;)

06.02.2003 11:44

Voisitko mullekin selvittää taustaa...osote löytyy sieltä sivujen profiilista.

06.02.2003 13:29

U have mail...

06.02.2003 13:36

Tänks, mutta en saa tuota pirulaista toimimaan! Oisin sullekin jo kirjoittanut, mutta ehdit siis ensin! Jospa tuo tässä kohtapuoliin suostuisi aukeamaan! :)

06.02.2003 13:40

Kohta paino putoaa alle maagisen 110 kg rajan. Lähtönä oli 119 ja eilen oli mittarissa 110.9 kg. Olen nostanut päivittäistä kalorimäärää parisataa kcal (Kutrin sivujen innostamana) ja vauhti eikun kiihtyy.

Kiitos Kutrille vinkeistä, joiita sivultasi sain.

06.02.2003 19:20

Eipä sun tartte muiden haukkuja kuunnellakaan, ainakin sen kuvan perusteella joka siinä Sport lehden haastiksessa oli, olet todella kaunis nainen:)

Mutta vaikea se on joskus itse nähdä...Toi hypnoosi kuulostaa mielenkiintoiselta. Käyn kyllä jo terapiassa. Sekin on auttanut ihan mielettömästi. Vaikka edistyminen onkin hidasta. Mutta uskon että opin rakastamaan itseäni no matter what the others say, kunhan saan käsiteltyä asiat jotka tähän tilanteeseen on johtaneet. Uskomatonta vaan miten vaikeaa voi joistain tavallisista asioista puhuminen olla. Esim.seksuaalisuus on aihe josta olen terapiassa täydellisesti vaiennut.

Mut ainakin media aivopesi loistavin tuloksin uskomaan että mitä laihempi ja vähäpukeisempi, sen kauniimpi. Huomaan että tykkään pukeutua pieniin vaatteisiin ja seksikkäästi, ja tiedostan kyllä että silloin olen herkästi katseiden alaisena, mutta sitten kun joku katsoo, ahdistunkin ihan suunnattomasti. Voi mikä pikkutyttö vielä olenkaan=)

Mutta musta tuntuu niin hienolta kun tajuaa nää asiat. Tajuaa kuinka sokeana on juossut kaiken sen perässä minkä käsketään. Kun tämä prosessi on ohi, musta tulee vielä pirun vahva ihminen=)

Ja muuten, eilen taas pitkästä aikaa, tanssitunnilla peilistä mua katsoi viehättävä ja hoikka nuori nainen=)

06.02.2003 20:33

Nyt kuulostaa tosi hyvältä! :D Muistat nyt vaan, että se sama kaunotar siellä on joka ikinen tanssitunti tästä eteenpäinkin!!

Vai on Kutri päässyt lehteen...Hmm...Uusin numero vai? Pitääpä salilla vilkuilla josko tuota lehteä siellä olisi...Kivaa saada lisää oikeita kasvoja näiden saman näköisten päiden tilalle! :)

07.02.2003 19:42

Haudi taas kaikille!Kiva et porukassa on yks mieskin mukana;)
Viime maanantaina puntari näytti 1,2 kiloo vähemmän...aika hyvin viikossa!!!Mut saas nähä ens maanantaina kuin paljon on lähtenyt, toivott.saman verran!Hemmetti et tuntuu hyvältä nähä kun puntarin lukema pienenee...se antaa lisää puhtii laihikseen=)
Kiva kuulla sonya että sulla on kaikki parempaan päin menossa...mäkin toivon et voisin joku päivä kattoo peiliin ja todeta et siel on hoikka..no kauneudesta en tiedä mut kuitenkin hoikka ja tyytyväinen ihminen!Ja yhdyn ak(k)in kommenttiin ja jatkat vaan samaan malliin sonya!Rutkasti zemppistä kaikille=)

07.02.2003 20:03

Akki sä jaksat aina tsempata :) Tulee hyvä mieli aina kun lukee sun juttuja. Mullakin on paino tippunut. Onko se nyt sitten hyvä vai huono... Olo on ollut tänään vähän vaikeampi. Näin yöllä kamalan painajaisen ja jotenkin se ahdistus vaan jäi päälle:(

Kävin lääkärissä aamulla. Se jaksaa ymmärtää, tukee, kannustaa mutta silti on tiukkana. Sain vähän noottia taas. Ihan oikein. Huomaan että oon vielä niin kakara ja kykenemätön huolehtimaan itestäni että tarvin jonkun, joka säännöllisin väliajoin potkaisee persuksille ja sanoo että mietis nyt tyttö vähän.. Ja mä mietin. Ja tulen aina samaan lopputulokseen. Tää mun touhu on säälittävää. Järjellä tajuan, ja kuitenkin muuttuminen on niin vaikeaa.

08.02.2003 13:53

Mukava, että ukkoki kelpaa mukaan :) Tänään punttitreenin jälkeen kattelin peilistä, että muistutan enemmän jo omaa sukupuoltani: ei oo tissejä enää! Lihasta on tullu tilalle.:D

Vyötärönympärys pienentyny 7 cm tähän mennessä!

08.02.2003 18:56

Pitänee mullakin antaa taas viikkotiedotus, tänään paino 55,5. Eli samoissa kuin viimeviikolla, taisipa olla 100 gr enemmän! Hui!
No ei toki hätää, senhän tietää, ettei se tästä enää juuri helposti tipukkaan, pääasia että pysyisi suurin piirtein näissä lukemissa... :)

Nyt on sitten tälle päivälle treenit tehty ja nyt on vuorossa Two Dogsin korkkaus, saunominen ja texmex-herkkujen kokkaus kavereiden kanssa ja jälleen kerran suuntaaminen tuonne Kajjaanin "vilkkaaseen" yöelämään! Mukavaa viikonloppua kaikille! Päätän raporttini täältä tähän. =D

10.02.2003 18:02

moi kaikille! tää on uskomatonta, kävin äsken salilla puntarilla ja...nyt näytti 59.4kg eli kilon enemmän!!!!!!!! voi sonta!!! mikäs neuvoksi, en oo syöny mit hyvää nyt mut silti paino nousee. nestettä maybe? mut näin se vaan on ja hermo menee:) mites muilla? ai nii, kiva saada ukkoja mukaan:)

10.02.2003 21:04

Älä ninako huoli, tuollaiset vaihtelut painossa ovat aivan normaaleja. Nestetasapainon vaihtelut vaikuttavat, ja päivän aikana syödyt ruuat. Vaa'alla kannattaa käydä aina samaan aikaan päivästä ja samat vaatteet päällä, niin tulokset ovat vertailukelpoisia keskenään. Mä punnitsen itseni aina heti herättyäni niin ei erilaiset syömiset sotke tuloksia. Ja ihan syntymäpuvussani..:)

11.02.2003 08:27

Ninako, älä välitä, mullakin oli tänään vähän ihmeelliset lukemat puntarissa...Yleensä käyn puntarilla vain lauantaisin, mutta ajattelin, että käynpä nyt huvikseen...Näytti 1,5 kg enemmän kuin lauantaina, mutta veikkaanpa, että johtuu siitä, että sunnuntaina oli helkkarinmoinen krapula, eikä oikein mikään pysynyt sisällä, eli nyt varmaan elimistö yrittää tasoittaa tätä nestetasapainoa...Eli en revi vielä stressiä, katsotaan "virallisena" punnituspäivänä uudelleen. :)

Mäkin olen muuten tarkka tuosta puntarilla käynnistä, kerran viikossa, lauantai aamuisin kun on saanut nukkua pitkään ja mielellään vielä kunnon "täysistunnon" jälkeen ja nakuna tietty. Eipähän paina mikään ylimääräinen! ;)

11.02.2003 08:40

Mulla on kans samanlainen punnitushetki lauantaiaamuna! ;) Olen huomannut, että silloin saa parhaat tulokset! Illalla on lähinnä masentavaa mennä puntarille, kun se näyttää kilon tai puolitoista enemmän. Mutta olen silti saanut aamupainoa pari kiloa alhaisemmaksi kuin vuoden alussa, eli ihan hyvä alku. Olen vähän laskenut senkin varaan, että kun lenkit pitenee maratonohjelmassa, niin täytyyhän sen jossain näkyä! Sunnuntaina kävin jo 12 km:n lenkin. Nälkä tosin oli sitä sorttia, että jääkaapin ovi kävi tiuhaan. Jälkipolttokin tuntui olevan tehokasta, kun meinas vielä yölläkin tulla nälkä. :)

11.02.2003 08:58

siru, kiva että muillakin on samanlaiset "erikoistumiset" tässä punnitushommassa! :)

Huh, mä en ikinä jaksais juosta 12 km, never!!
Se on muuten jännä juttu toisaalta, koska aerobiceissä ja spinnigeissä kyllä jaksaa ja rullaluistimillakin menee pitkää lenkkiä kovaa vauhtia kovilla sykkeillä, mutta tuo juokseminen on aina ollut mulle jotenkin vaikeeta...No, kaikki ei sovi kaikille, niin kai se on!

Ai niin, oon muuten tulossa lauantaina Ouluun sovitelemaan hääpukuja... ;) Joutuu ehkä muuallakin vähän shoppailee...

11.02.2003 09:04

Se onkin varmasti hauskaa puuhaa sovitella hääpukuja! Kävin itsekin kerran pyörähtämässä siinä Katariinassa (en oo varma muistinko nimen oikeen). Piti vaan äkkiä luikkia ulos, kun ei ollut edes häitä tiedossa! Oli niin hienon näköisiä pukuja ikkunassa, että oli pakko mennä sisälle asti... Voi shoppailu on ihanaa...Yritän olla nyt shoppailulakossa, kun en suunnilleen muuta ole tehnytkään viime viikonloppuina!!

11.02.2003 09:06

Muistakaa ottaa sellainen hääpuku missä on sitten kasvunvaraa...

11.02.2003 09:14

Ei oo kyllä tarkoitus siihen mennessä vielä kovin kasvaa, mutta mistäs sitä koskaan tietää... ;)

Sen verran mitä oon sovitellut, niin on kyllä yläosasta niin napakka, että saa olla vasta aika tiukassa kunnossa silloin! Ja on muuten just tuo Katariina mihin oon menossa...Jospa sieltä joku löytyisi... :)

12.02.2003 11:01

Jeesh! Mulla oli 1 päivän kestäny oksennustauti viime viikolla. Suoli ja maha tuli sitte i h a n tyhjäksi. Niinpä viikon laihdutustulos oli melkonen: - 2 kg! Nyt on lähteny yhteensä 10kg ja se NÄKYY... housut on melkosen löysät jo. Voi olla, että tässä parin viikon sisällä painon putoaminen on vähä hitaampaa, kun suoli taas täytyy :)

Hyvin kuitenki menee, kun ruokamäärän lisääminen ei hidastanut laihtumista yhtään! Alan vakuuttua näkemyksistäsi Kutri!

12.02.2003 11:26

Hyvä gosplan! Siitä se lähtee! :)

Mä tulin muuten eilen siihen johtopäätökseen, että nyt kun olen jättänyt "ylimääräiset" syömiset pois ja keventänyt tätä linjaa, niin syön varmaan nyt sitten liian vähän. Salilla meinaan loppuu puhti. Pitänee varmaan ruveta taas laskemaan kalorit tuolla laskurilla, etteivät jää liian vähiin huomaamatta...

12.02.2003 12:07

Löysin nämä sivut. Mahtavaa, että on tmuitakin, jotka kamppailee joulun jälkeisistä kiloista. Pitäisi saada itsensä hyvään kuntoon kesäksi.
Vuoden alusta olen laihdutellut. Nyt painoa on lähtenyt noin 5-6 kiloa.

Olen syönyt päivässä n. 1200 kcall ja harrastan sauvakävelyä sekä jumppaa viidesti viikossa.

Pitäisköhän kalorimäärää lisätä, että saisin sellaset kymmenen kiloa vielä pois? Pituuteni on 158, joten en otdellakaan ole vielä missin mitoissa.

12.02.2003 13:05

Samantyylisiä tavoitteita minullakin. Jos porukkaan sopii, niin olisi kiva tällä tavalla tehdä projektista hauskempi ja lisätä itsekuria samalla. Tavoitteena pudottaa noin 6 kiloa ennen kesää. Miksi päiväksi olette sopineet punnituksen?

12.02.2003 13:14

Tännehän sopii, tervetuloa vaan! :)

Kippa, kalorimääräsi kuulostaa aikas alhaiselta, katsele esim kutri.netin laskureilla noita tarkempia määriä...Siellä on ollut puhetta siitä, että turha on kituuttaa jatkuvasti tosi pienillä kalorimäärillä, kun suuremmilla määrillä saattaa laihtua jopa paremmin!

Ja loirinha, nuo punnituspäivät vähän vaihtelee jokaisella, riippuen vähän omasta elämänrytmistä...Mut parasta on aina käydä noin kerran viikossa, samana päivänä, suurinpiirtein samaan aikaan ja samalla vaatetuksella tai mieluummin vielä ihan ilman vaatteita! :)

12.02.2003 13:29

Loirinha: minä punnitsen keskiviikkeaamuisin vaa'alla itseni.
Kerran kuussa mittaan mittanauhalla, paljonko senttejä on kadonnut.

akki:minäpäs kokeilen, jos lisäisin kalorimäärää sadalla kcalrolla päivässä. katsellaan sitten, miten paino tippuu.

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen!

12.02.2003 20:15

Minä otan ennen salille lähtöä aina pikku kupillisen muroja, esim. Kellogsin K Extra (tai joku sellanen). Siitä tulee maidon kans noin 200 kCal ja sillä jaksaa salitreenin mukavasti. Siitä en sitte välitä, jos kalorit menee päivällä sen verran yli... kyllä se sali kuluttaa mun painolla monin kerron sen. Mutta tosta murosta saa puhtia just sen salin verran ja sen jälkeen syönki sitte maksimaalisen proteiinipitoista ruokaa.

12.02.2003 20:22

BFL:n mukaan treenit pitäisi tehdä tyhjällä mahalla. Tässä on sikäli järkeä, että normaalisti ruokaa syövän ihmisen kehossa pitäisi olla hiilihydraattivarastot noin kahdeksi vuorokaudeksi. Lisäksi ylipainoiset voivat käyttää hiilarin tilalla rasvaa kun ei treenata älyttömän kovalla intensiteetillä.

Treenin jälkeenhän toki voidaan sitten tankata juuri niin paljon kuin hyvältä tuntuu!

Tärkeintä on se että treenaa ja lepää sopivassa suhteessa, ruokailu kyllä tulee itsestään.

13.02.2003 08:35

Tuli eilen mieleen tuo sokeriasia, kun käväsin yhdellä painonhallintaluennolla. Itse olen pyrkinyt vähärasvaiseen ruokavalioon ja olenkin syönyt mm. rasvattomia makeutettuja jogurtteja. Eilen pysähdyin ajattelemaan, että siitähän saa aika paljon sokeria... Luennoitsija ainakin väitti, että 100 g:ssa makeutettua jogurttia on 4 sokeripalaa eli 200 g:n purkissa on sitten jopa 8 palaa?? Ehkä mun kannattaisi rajoittaa tätä jogurttien syöntiä, niin ehkä sitten paino laskisi helpommin. Miten Akki ja muut, miten suhtaudutte sokeriin?

13.02.2003 11:19

Siru, tarkistaaksesi luennoitsijan väitteen, tarvitaan vain hieman maalaisjärkeä, mutta jos se on hieman hukassa, niin peruskoulumatikallakin selviää mainiosta.

Ensinnäkin, jos kyseessä on rasvaton ja maukeutusaineilla makeutettu jugurtti (esim. Valio) niin 100 g:ssa tuotetta on 40 kcal, joka jakautuu seuraavasti: 0,1 g rasvaa, 3,4 g proteiinia ja 6,2 g hiilareita. Ja 1 g hiilareita on sen 4 kcal.

Missä myydään palasokereita, jotka painavat 6,2g/4=1,55 grammaa (luennoitsija väitti, että 100 g:ssa on 4 sokeripalaa)?? No ei missään. Jos jugurtissa olevt hiilarit muutettaisiin suoraan sokereiksi, olisi yhdessä 200 g:n purkissa 12,4g sokeria eli 49,6 kcal. Jos yksi sokeripala painaa 5 g (hatusta heitetty), niin koko jugurttipurkissa on tällöin n. 2,5 sokeripalaa.

Käyttäkää ihmiset aivojanne, ei siellä peruskoulussa turhaan olla istuttu, eihän?

13.02.2003 12:19

Minä syön paljon danonen vitalinea 0,1 % jogurttia ja erityisesti vaniljan makuista. Siinä ei ole lainkaan sokeria (makeutusainetta kylläkin) ja rasvaa vain 0,1% . Kaloreita purkissa on n. 65.

Jos mielii makeaa vaikkapa puuron päälle sokeria, kannattaa kokeilla canderel-valmistetta. Maistuu ihan samalle kuin sokeri ja kyllä on hyvää.

Ja valion vähäkaloriset mehukeitot, ne on aivan ihania ja niissä ei ole "lainkaan" kaloreita.

Minä, joka olen melkoinen herkkusuu, olen saanut pois -6,5 viidessä viikossa. Vielä on kymmenen edessä. Jos tuon kymmenen saan pois, olen sen verran painanut ala-asteella. ;-)

13.02.2003 12:28

Oletpa hienosti saanut painoa pois!! :)
Minäkin harrastelen niitä Valion vähäkalorisia mehukeittoja. Ne on todella hyviä! Rasvan määrän pystyn aika helposti pitämään alhaisena, mutta olen niin makeanperso, että kevytjädeä ja jogurtteja kuluu...ja sokeria siinä samalla! Täytyypä testata niitä Danoneja!

13.02.2003 12:40

Mä syön välipaloina Fannyn rasvatonta rahkaa. Siinä on muistaakseni proteiinia 7g, hh 13g, ja rasvoja 0,2g... tarpeex hyvä mulle!

13.02.2003 16:46

Huh, päivä istuttu palaverissa, nyt äkkiä pois töistä! Mut sen verran tähän, että en mitenkään varsinaisesti karta sokeria, mitä nyt teehen ja kahviin laitan aina makeutusainetta. Ennen söin ihan normaaleja jogurtteja, mutta nyt olen löytänyt juuri nämä Danonen Vitalineat (tosi hyviä!!) ja esim. Valion Helmi-jogurtit, jotka on makeutettu makeutusaineilla. Ja löytyi tästä Danonen sarjasta myös hyvän makuinen rasvaton suklaavanukas, jossa on kaloreita muistaakseni 90/100g. Eli kevyttä suklaaherkkua siis! Mutta itse olen kyllä sen verran sallinut, että jos iskee TOSI kova makeannälkä, niin sitten ostan ihan rehellistä karkkia! Onneksi se iskee nykyään suht harvoin... :)

13.02.2003 19:18

Mä en ole edistynyt tossa painoprojektissa yhtään. Paino junnaa vaan paikallaan. eihän mulla varsinaisesti pudottamisen tarvetta oo. Olis vaan kiva olla muutama kilo hoikempi. Kroppa (ja vähän pääkin) vaan pistää niin hanakasti vastaan. Mä kun oln itsekurista saarnannu, en pysty siihen ite. Tää on menny ihan älyttömäks. Melkeen joka päivä karkkia...masennukseen, josta masentuu lisää ja syö taas lisää karkkia jne. IHme ettei paino nouse, toisaalta oon liikkunukin enemmän.

Mutta hienoa että edes joillain onnistuu=)

14.02.2003 09:48

Höh, äläs nyt masennu siellä...Eihän se paino tipu, kerran ei ole mistä tiputtaa. Jos nyt tuntuu, että haluat herkutella, niin anna mennä vaan, sit kun joinakin päivinä tuntuu, että ei tee herkkuja mieli, otat silloin kevyemmin.
Mäkin olen koko viikon napostellut sipsejä kun viime viikonlopulta vähän jäi...Mutta en jaksa ottaa stressiä, jos on paino noussut, niin sitten on. Eihän tässä mihinkään missikisoihin olla menossa! ;) Ja toisaalta, jos kerran olet liikkunut enemmän, niin kärsiihän sitä sitten vähän enemmän syödäkin, eikä paino nouse...

Tsemppiä vaan ja pää pystyyn! Ja hyvää "nettiystävänpäivää"! =D

14.02.2003 15:25

Kiitos taas kannustuksesta Akki, sä jaksat aina=) Ja hyvää ystävänpäivää sinnekin päin! LÄhden tästä syömään vaikka hedelmiä kun taas karkkihammasta kolottaa...ja lukemaan matikkaa:( Ei olis nyt varaa surffailla netissä yhtään.

16.02.2003 18:45

Tällä viikolla paino ei ollut tippunut ollenkaan...aaaarghh=(Mä astuin ainakin kolkyt kertaa puntarille, mutta joka kerta näytti samaa ja voitte arvaa et kyrsi...no täytyy myöntää et en kyl kauheen tosissani ole alottanut tätä laihista tai jotenkin mä en vaan löydä motivaatiota vaik kesä on tulossa ja kaikkee.Mä vaan siirrän ja siirrän tätä alottamista kunnes kohta on enää kuukausi aikaa kun pitäis näyttäytyy bikineissä siinä kunnossa ettei tartte koko ajan ajatella et mikä makkara näkyy tässä ja mikä toisessa asennossa!!!Mikä teidät onnistujat saa motivoitumaan?Mä tiedän et se lähtee itsestää,kukaan muu ei voi tehä sitä sun puolesta,mut mitä te sanotte itellenne kun avaatte jääkaapin vaikka ei ole oikeesti nälkä ja ahmitte niin et halkeette...mä oon umpikujassa jos nyt niin voi sanoa.Mä oikeesti haluun laihtua,mutta mistä motivaatio?

16.02.2003 22:14

1½ kuukautta painonpudotusta ja sallin nyt itselleni viikonloppuna nautinnon: rasvainen kebabannos! Joo ja seuraukset oli karut... lähes rasvaton ruokavalio oli totuttanut vatsan kevyelle ja kebabista seuras kunnon vatsanväänteet. Jopa maistu ruisleipä raejuuston kera hyvälle taas!

Saas nähdä keskiviikkona, miten kepapit vaikutti. Tuskin kummoisesti?

16.02.2003 23:39

Hei vaan, kijoitin tanna joskus aikaisemmin mutta sitten paatinkin lykata koko laihista ainakin muutaman viikon. Nyt olen taas valmis aloittamaan uudestaan kun huomasin etta paino on noussut 65 kg! Kaikilla nayttaa menevan niin hyvin, miksei se sitten multakin onnistuisi viitisen kiloa tiputtamaan.

Kuule Janika, pidapa tauko koko laihiksesta, vaikka se on tosi vaikeaa niin ala tunne mitaan syyllisyytta jos syot herkkuja reippaasti. Anna itsellesi viikko, pari, niin varmasti kyllastyt koko ahmimiseen kun se ei ole enaa kiellettya. Niin mullekin kavi, ahmimiskohtaukset on todella pienentyneet ja harventuneet kun annoin itselleni vahan lomaa. Ei kai siella Suomessa nyt kuukauden paasta missaan bikiineissa voi viela olla! Hyva kun kesallakaan tarkenee, joten on sulla nyt viela kolmisen kuukautta aikaa. Ja muutamankin kilon tiputus piristaa mielta ja antaa lisaa inspiraatiota.

Muuten sellainen kysymys mulla oli kun Kutrin sivuilla sanotaan etta marjoja voi syoda miten paljon haluaa, niin voiko se todella olla mahdollista? Jos niin on niin mulla ei tule olemaan mitaan ongelmia! Sellainen iso kippo marjoja, jugurtti ja annos all bran plus muroja sekaisin on parasta mita tiedan! Ja kylla nalka lahtee nopeesti.

Nyt kun latka-kausi on ohi niin ajattelin aloittaa ainakin kolmesti viikossa spinnauksen. Onko kellaan taalla siita mitaan kokemusta? Kun ei sita aina jaksa juosta ja kayda punttisalilla...

Hyvaa kevatta vaan kaikille ja onnea painonpudotuksessa. Se on kylla makee tunne kun saa kilon tippumaan! Kunpa jo ensi viikolla paasisin 64 kg...Yritan vahan tiivistaa naita viesteja, ei naita vuodatuksia varmaan kukaan muuten jaksa lukea :)

18.02.2003 13:50

Olen jonkun aikaa miettinyt, että haluaisin lähteä käymään kuntosalilla. Harrastan pari kertaa viikossa sauvakävelyä ja pari kertaa viikossa kuntojumppaa. Nyt ajattelin, että siirtyisin kokonaan jumpastya tuonne kuntosaliharjoittelupuolelle.

Miten kannattaisi aloittaa, mitä pitäisi tietää ennenkuin aloitan? Miten osaan käyttää kuntosalilaitteita? Onko joitain weppisivuja, joissa kerrotaan kuntosaliharjoituksista kuvien avulla?

Huomenna ois punnitus ja kyllä pelottaa, kun viikonloppuna söin rasvaisen pikasuuan.

18.02.2003 14:04

Useilla saleilla saa samaan hintaan ohjauksen ja ohjelman. Ainakin useilla kaupallisilla saleilla täällä päin on sellainen käytäntö. Jos haluaa kuitenkin käydä esim. halvemmilla kaupungin saleilla, niin alussa kannattaa käydä vaikka kuukausi sellaisella salilla, missä saa ohjauksen.

18.02.2003 15:39

kurkkaa sivu:
http://groups.msn.com/viimeistenkilojenrutistuspoppoo

18.02.2003 15:40

kurkkaa sivu:
http://groups.msn.com/viimeistenkilojenrutistuspoppoo

18.02.2003 17:50

moikka! tässä ollut pikku paussi kirjuuttelussa. te ette voi uskoo taas..yleensä biletän 1krt/vko, max 2 mut ny on ollut niin haipakkaa että olin koko vkonlopun oulussa parhaan kamuni luona ja kyllähän sen tietää että meno on aivan tajuton:) luulin et tänään puntari ois näyttäny miljoonaa mut ei!! eli tän pvän saldo on 58.9kg. pakko olla tyytyväinen..mutta joku tuolla aikasemmin puhui et ei ole oikein ottanut tätä projektia vakavissaan, noh, mulla taitaa olla sama vika. tai oikeestaan se vika on tossa bilettämisessä. oikeesti, ei ikinä oo ollu näin paljon menoa ja hubaa!!heh!! mut iteppähän saan kärsiä. nyt ois ollu taas tulevaks vkonlopuks 2pvän bileet mut onneksi on tentti maanantaina ja työhaastattelu. muuten oisin varmaan menny mukaan. mutta näin täällä.

mites muilla on kevät alkanu? väsyttääkö ketään yhtä paljon kun mua? ihan niin väärin kun olla ja voi kun pvät pitenee ja aurinko paistaa niin meikä nukkuu!!

18.02.2003 17:52

siis biletän kuukaudessa noi määrät, ei vkossa. huh!! ei nyt sentään vkossa, heh!

19.02.2003 12:49

Mullakin on ollut tässä niin kiirusta, että jäi lauantaina väliaikatiedotuskin antamatta...No, puntari näytti samaa kuin edelliselläkin viikolla, eli 55,5, vaikka olin napsinut sipsejä pitkin viikkoa...Eli hyvä niin. Nyt kun sais vielä vähän nipistettyä pois ennen ulkomaanreissua! :) Alkuviikko on nyt mennyt syöpötellessä, kun olin kahden päivän koulutuksessa Helsingissä. Pakkohan se on syödä kunnolla, kun kerran tarjotaan! :) Mut nyt sit loppuviikko kevyemmin...No, viikonloppu meneekin taas juhliessa kun menee sukulaiset naimisiin! Mutta en revi stressiä! :)

Ja mä en oikein osaa sanoa tuosta väsymyksestä, mutta se on kyllä mahtavaa, että nyt on valoisaa kun pääsee töistä! Sitä päivää tulee aina talvella odotettua ja nyt se on parisen viikkoa ollut niin!! Ihanaa kun tulee kevät ja sitten KESÄ!!! :D

19.02.2003 13:35

Tänään oli punnitus. Painoa oli tippunut kuitenkin 700 g. Arvatkaa, että olin mielissäni. Taas olen intoa täynnä laihduttamisessa. Tämä kun on niin helppoa. (Kun ei vaan satu olemaan herkkuja näkösällä).

Viikonloppuna söin rasvaisen pikaruuan ja ei se painonpudotukseen ollut vaikuttanut.

Lähdempäs tänään nyt sitten kokeilemaan kuntosalia.

19.02.2003 16:02

Vaikka en nyt "virallisesti" ookkaan teidän "laihdutusryhmässä" mukana, niin ajattelin silti tilittää tuntojani. Nyt on reilu kuukausi kevyttä elämää takana, ja nyt tuntuu että alkaa vaikeemmat ajat! Koko ajan tekee mieli lähteä lähikauppaan ostamaan kaikkea hyvää ja vaan mässäillä. 3 kg on tippunut, ja vauhti on ollut hitaampaa kun ajattelin. :(
Kai tässä täytyy vaan yrittää tsempata..

19.02.2003 18:43

Paino pudonnut viikossa jälleen 1 kg, vaikka palkitsin itseni viikonloppuna kepapilla. Olen lisännyt syömistä ja silti paino lähtee! Nälkä ei ole edelleenkään, vaan syön pari lämmintä ateriaa + aamupala ja välipalat. Kuntosalillakin tulokset nousee koko ajan!

KYLLÄ MOTIVOI!

:)

20.02.2003 09:08

Hyvinhän tuo kuulostaa muillakin sujuvan! Jatketaan vaan samaan malliin! :)

Ja Kippa, ei se todellakaan siihen yhteen herkkuannokseen kaadu, kunhan ei joka päivä syö. Jaksaa taas sit paremmin tsempata, kun välillä ottaa vähän rennommin! :) Mä ajattelin tämän viikon vähän löysätä, kun meni tuo alkuviikko jo pipariksi, mutta sit seuraavat 3 vkoa ennen sitä etelänreissua ajattelin kokeilla sellaista proteiinipitoista ruokavaliota noin 1600 kalorilla. Katsotaan mitäs siitä seuraa!

Mutta tsemppiä vaan kaikille, lauantaina taas viikkotiedotus! :)

20.02.2003 20:21

Kävin tänään pitkästä aikaa ja vaihteen vuoksi sellaisella 45 minuutin hölkkälenkillä. Olipa hieno tunne, kun huomasi siinä lenkkeillessä, että painosta todella on 10kg pois! Samoin kuntosalilla ja uimassa käynnit huomasi jalkalihasten paremmasta kunnosta! Vielä olis 15 kg edessä... saapa nähdä millaista on meno sitten tavoitepainossa! :D

Tsemppiä kaikille!

20.02.2003 20:40

Olen ihan mielenkiinnon vuoksi seurannut tätä keskustelua. Hienostihan teillä näyttää sujuvan! Tsemppiä vaan kaikille! Ihan tälleen ohimennen ajattelin vihjaista, että kannattaisiko aloittaa "Painonpudotushaastekaveri hukassa!? number 2"..:)? Aika pitkälle pitää sivujen yli hyppiä uusimmat viestit löytääkseen, sen verran kuumana keskustelu käy..:)

kirjaudu sisään jos haluat vastata