Painonpudotushaastekaveri hukassa 2?

33563
20. helmikuuta 2003 21:18

Tuli sen verta hyvä vinkki edellisen keskustelun päätteeksi, että ehdotan kans, että aloitetaan uus keskustelusarja tähän. Ei tartte selata niin pitkään taaksepäin noita viestejä.

Vastaukset: 139

21.02.2003 04:31

Onnittelut kaikille onnistujille! Olette aika innostavaa seuraa, kun olette jo päässeet tulosten makuun. Hieno juttu!
Tässä joku aika sitten ilmoittauduin joukkoon, mutta flunssa on siirtänyt projektin alkua. Huomenna pitää käydä tsekkaamassa aloituspaino... (auh)

21.02.2003 08:19

Olen ajatellut samaa jo monta kertaa, mutta en ole saanut aikaiseksi. Voisinpa ilmoitella tässä oman tilanteeni pitkästä aikaa. Olen laihtunut vuoden alusta sen kaksi tai kaksi ja puoli kiloa, eli vielä ois puolet jäljellä...Argh! No viikonloppuna aion mässäillä ja ens viikolla sitten jälleen kerran ryhdistäytyä. Tulee vaan mieleen, että kuinkahan vaikeaa laihtuminen ois, jos ei harrastais liikuntaa...Juoksen viikossa kuitenkin noin 30 km...

21.02.2003 08:47

Hyvä idea tosiaan! Saisi ylläpito tehdä jotakin tuolle selailuongelmalle...Mutta ratkesihan tämä näinkin! :)

21.02.2003 08:57

Tämä nyt on ihan asian vierestä, mutta löysitkö hääpukua? Stockmanin ylimmässä kerroksessa on myös joku pieni hääpukuliike. (Varmaan myöhäistä nyt, mutta en muistanut silloin).

21.02.2003 10:24

"Olen laihtunut vuoden alusta sen kaksi tai kaksi ja puoli kiloa, eli vielä ois puolet jäljellä."

Nam ;) Tosin kohtuutonta että Anssin kaupungissa asuu pian kaikki Suomen kauneimmat fitness-naiset...

*Kunhan virnuilen*

21.02.2003 10:32

Protskun kannattaa suunnistaa kesällä Oulun Nallikariin... ;)

21.02.2003 10:50

Näiden uutisisten jälkeen pitänee illalla raahautua kaupungille nähtävyyksiä katselemaan. :)

21.02.2003 22:37

Joo, puku löytyi! Olinkin sen jo netistä katsonut aikalailla valmiiksi ja siellähän se Katariinassa oli tarjolla, eli eihän siinä muuta voinut! :) Onneksi oli vuokrausmahdollisuus, säästää puolet hinnasta... Ensin ajattelin ostaa omaksi, mutta kun eihän sillä enää sen päivän jälkeen käyttöä ole, voi nekin rahat satsata johonkin muuhun, esim sormukseen...Voi voi, vielä puolisen vuotta odottelua ennen kuin saa sen taas päälleen pukea...Mutta nyt on ainakin hemmetin hyvä syy pysyä näissä mitoissa!! :D

22.02.2003 12:29

Eli blääh, 56,1 kg. Puolisen kiloa siis noussut, mutta perustelen sillä, että menkat on alkamassa, eli nesteitä kertyy. Yleensä mulla kyllä nousee ennen menkkoja 1 kg, eli jos ei ois nyt nuo menkat tulossa, niin olisinkohan painanut 55,1 eli oikeesti laihtunut?!! Hmm...
No, se selviää viikon päästä! :)

Ja pakko hehkuttaa, että on se ihana kun tulee kevät. Nytkin aurinko paistaa ikkunasta niin lämpimästi että....Mittari näyttää auringossa +11! :) Ei enää tietoakaan -35 pakkasista!

23.02.2003 12:55

Voi harmi. 7 viiikkoa laihkaria takana ja repsahdin eilen ekan kerran. Söin lkaksi lihapasteijaa liikaa. Näkyyköhän tuo puntarissa ensi viikolla?

akki: Tosiaan ihanaa, että tulee kesä. Kävin tänään lenkillä ja piti olla oikein arskalasit päässä kun aurinko paistoi. Pikkusen olen mielissäni! Antaa tuo aurinko lisää energiaa ja olen ensi kesänä bikinikunnossa!!!! :)))

23.02.2003 14:48

Kippa, huh huh, 7 vkoa ja nyt vasta repsahdit, kadehdittavaa!! :) Ja veikkaisin, että eipä näy missään nuo pasteijat, ei varmasti. Aineenvaihdunta on vaan välillä mielissään, että saa vähän enemmän polttoainetta.

Eilen olin serkun häissä ja tuli syöpöteltyä ja myös vähän juopoteltua. Tänään myös ajattelin ottaa rennosti syömisten suhteen, mutta huomisesta alkaa viimeinen kolmen viikon biitsikuntoon kiristely ennen reissua. Sitten ei kyllä herkkuja syödä.

Ulkona paistaa taas aurinko täydeltä terältä, taidan lähteä vähän tekemään muka lumitöitä...Tai jos menisi vaan tuonne istuskelemaan...Minä se muuten otan aurinkoa toppapuvussakin aina keväisin, naapurit pitää varmaan vähän pöljänä!! Mutta kyllähän siinä kasvot vähän saa väriä... :)

23.02.2003 14:52

"kesällä Oulun Nallikariin"

Oho onko Oulussa kesäkin olemassa, luulin että vain vihreä talvi ;)

23.02.2003 16:02

"Antaa tuo aurinko lisää energiaa.."

No ei siitä jaffasta ihmisen elimistö energiaa pysty ottamaan :)

23.02.2003 22:05

No kyllä varmasti pystyy... mutta t o d e l l a pieniä määriä :) Ja henkistä energiaa saa jopa suuria määriä :D

24.02.2003 04:01

Eli rohkenin viikonloppuna salin vaa'alle (pitäisi kai ostaa oma jossain vaiheessa). Painoa 63 kg, kutakuinkin tasan. Tavoitteena tiputtaa siitä 5 kg...

24.02.2003 15:53

Ai ressi, nyt oon laihduttanu 8 viikkoa, enkä ole kertaakaan ratkennu herkkuihin (paitsi sen yhden kerran valitsin tietoisesti kebabin) :)

NYT on ihan hillitön kiusaus syödä jotain herkkua, mutta EN RATKEA. Käyn herkuttelemassa vasta sitten, kun seurava välitavoite on saavutettu. :)

Tsemppiä kaikille muillekin!

24.02.2003 16:10

Gosplan, mutta jos ratkeat, niin muista, että ei se siihen kaadu! Voi vaan virkistää mieltä kummasti! Mutta tietty jos olet päättänyt pysyä tiukkana, niin pysy! Niin minäkin aion seuraavat 3 vkoa (paitsi viikonloppuisin)! :)

24.02.2003 17:12

Mä oon retkahtanut säännöllisesti ainakin kerran viikossa, mutta silti paino on koko ajan tippunut. Ei nyt mitään huimaa vauhtia, mutta kuitenkin! Nyt ajattelin yrittää olla 2 viikkoa ilman herkkuja, mutta saattaa jäädä yritykseksi. Mutta jos 2 viikkoo pystyisin oleen herkuttelematta, niin kyllä sit palkitsisin itseni piknik -risteilyllä tms. :)

24.02.2003 18:51

Hihhei, join pari lasia vettä ja odotin kiltisti ruoka-aikaan asti :)

25.02.2003 16:25

moi!!
pitkästä aikaa. on ollut surua tässä, erosin ukosta, oltiin yhdes 10 vuotta. olo aika pihalla mutta toivot tää helpottaa. mutta pääsin tänään salille ja paino ny 57.6kg. eli pudonnut mut panen sen surun piikkiin, en oo syöny kunnolla ja itkeä tuhruttanu koko ajan. mutta näin täällä. yritän nyt pitää tällasta niukkaa linjaa safkan suhteen kun hokasin et tulen toimeen vähemmälläkin ja kuitenkin jaksan salilla entiseen malliin. mut maha on aika coolin näkönen kun ei pömpötä:), jos nyt jotain posiitivista pitää repiä tästä, heh!

25.02.2003 17:54

ninako:
Tsemppiä sulle! Kannattaa varmaan miettiä tossa tilanteessa, että jättääkö laihdutuksen hetkeksi taka-alalle ja keskittyy henkisen puolen hoitamiseen.. Tietty ihmiset on erilaisia, ja saattaa olla että sulla ei oo ongelmia noitten kahden asian yhdistämisessä...

25.02.2003 19:12

moi!!
mietin juuri samaa et pitää jättää tuo painonpud vähemmälle ja tosiaan keskittyä pitään pää kondiksessa. on nimittäin aikas vaikeeta. ostin röökiaskinkin kun tuntuu et hermo ei pidä yhtään. mutta kovasti yritän pitää rutiineista kiinni ja käydä salilla mut..ilmottelen miten tässä käy. tsemppiä kaikille:)

25.02.2003 20:34

Yritä pärjäillä! Me ollaan hengessä mukana. En voi kuvitellakaan, miten vaikeaa sulla on, mutta yritä kestää.
:)

26.02.2003 08:11

Ninako: tsemppiä sinulle! Toivottavasti jaksat hoitaa omaa psyykettäkin. Toisaalta tämä tällainen liikunta varmaan pitää kaikin puolin hyvässä kunnossa.

Tänään oli mulla punnitus. Taas oli viikossa tipahtanut 1,1 kg. Arvatkaa, että olin mielissäni. Enää kahdeksan kiloa pois niin saan olla tyytyväinen. Viikonloppuna söin kaksi pasteijaa ja silti paino oli laskenut. JIPPII!!!!!

Sitten vielä, sanokaa miten saisin kapeammat pohkeet. Olen siis paksupohkeinen ja en voi koskaan pitää esim. saappaita jalassa, koska ne eivät mahdu pohkeen kohdalta. Minulla on ollut aina paksut pohkeet.

26.02.2003 08:51

Tsemppiä! Voin kuvitella miltä susta tuntuu... Itsellä oli sama tilanne reilu kaks vuotta sitten. Mulla tosin meni ruokahalu eikä haluttanutkaan syödä. Se on tietynlainen shokki, kun kelaa mielessä kaiken mikä muuttuu eron myötä. Itse menin alussa lähes panikkiin, mutta helpotti pikkuhiljaa. Se siinä onkin niin huvittavaa, kun tulee niin karsee olo vaikka suhde olis niin huono, että haluaa erota. Alkuvaikeuksista kun pääsee, niin sitten huomaa kuinka ihanaa on kun sai vihdoin ratkaisun tehtyä ja uusia ihmisiäkin alkaa ilmaantua mukavasti ympärille! :)

27.02.2003 09:10

Eroa pukkaa täälläkin, tosin yhdessäoloa on takana "vain" vajaat 9 vuotta. Yksin kotona illalla nyhjätessä tulee syötyä enemmän kuin olisi tarpeen. Ei oikein nyt huvita aloittaa laihduttamista, mutta eiköhän se motivaatio tässä löydy painon kohotessa.

27.02.2003 10:44

Voi teitä Ninako ja Iili... :( Koittakaa jaksaa, kyllä se jossakin vaiheessa helpottaa, vaikka ei varmaan tässä tilanteessa paljoa lohduta. Itseki olen kokenut eron 7,5 vuoden yhteiselon jälkeen, mutta minulle oli silloin suht helppo ero, koska itse sitä halusin. Toisen osapuolen maailma loppui pitkäksi aikaa, mutta onneksi on nyt jo päässyt takaisin jaloilleen.

28.02.2003 14:14

Joo, keskiviikkona oli punnitus ja painoa oli 106.5 kg (Lähtö oli 119kg). Enää jäljellä sellaset 16.5kg ja olen reilusti ihannepainossa. :)

Nostin tosiaan viime kuusta tota kalorimäärää n. 250kcal/päivä, eikä mitään vaikutusta painon putoamiseen. Nyt ei mulla ole ollu YHTÄÄN hetkeä, että olis nälkä... mitä nyt joskus tekee vähä herkkuja mieli.

Tuloksetki nousee sailla. :)

Voimia Ninakolle ja lilille.

28.02.2003 14:31

teille akki ja gosplan.

28.02.2003 15:23

Oon mässäillyt nyt koko viikon...Toivottavasti en ole ainakaan lihonut! Jotenkin ei ole nyt yhtään jaksanut skarpata. Alkuviikon oli aivan älytön makeanhimo ja enpä sitten saanut loppuviikollakaan itseni enää ruotuun. No, kesään on vielä aikaa! ;)

28.02.2003 15:40

Mäkin herkuttelin eilen, mutta onneksi vain vähän! Piti käydä illalla hakees leffa ja samassa makuunista vähän lakritsiturkinpippureita ja niitä dracula-salmiakki-juttuja.. nami! :) Mutta en syönyt kun noin 70 g.

28.02.2003 16:01

Tsemiä kaikille. Oma laihdutus tökkii kun on jäänyt tuollainen suklaa putki päälle ;)

28.02.2003 20:08

kaikille mukavista sanoista.tää on vieläkin aika kaameeta mut pikkuhiljaa. tänään paino salilla 57.2kg eli koko ajan mennään alemmas. olen saanut osan ruokahalusta takaisin ja jopa kokenut näläntunteen taas mut isoja annoksia en voi syödä. odotan vain pvää millon helpottaa, huhhhuijjaa!mut viikonloppuja kaikille:) ciao

01.03.2003 16:04

Taas on viikko vierähtänyt edellisestä punnituksesta ja tänä aamuna puntari näytti 55,6 kg! Eli viime viikolla oli siis puoli kg turvotusta menkkojen takia...Eli nyt alkaa näyttää siltä, että paino on jämähtänyt tähän. No, ei se mitään, enempää en aio syömisiäni karsia, eli olen nyt tyytyväinen ja pyrin pitämään painon tässä. Jos se vielä sattuu vähän laskemaan, niin se on vaan plussaa sitten! :)

Tänään onkin sitten taas herkkupäivä, aloitin sen tuossa kaakaolla, jossa oli kermavaahtoa päällä, piru että maistui hyvälle!! :) Illalla herkutellaan lisää ja myös huomenna jonkin verran...Ruoka on niin hyvää! :) Mukavaa viikonloppua!

05.03.2003 07:42

Joo, vähän arvelutti tuleva punnitus tänä aamuna, kun takana oli viikko melko reilua syöntiä. Mitään varsinaista mässäilypäivää ei ollut, mutta kuitenkin aikaisempaa runsaampaa syöntiä.... tosin edelleen melko rasvatonta linjaa.

Viikon tulos: paino pudonnut n. 1 kg, nyt paino 105,6kg.

Nyt kokonaisuudessaan painoa pudonnut 13,5 kg. Tossa edellä mainitsin, että pitäis pudottaa 16,5 kg että olisin reilusti ihannepainossa... mutta kyllä mulle riittää nyt 10 kg ja olen melko sutjakkaassa kunnossa :)

Tsemppiä muillekin!

05.03.2003 08:14

Sullahan hyvin pyyhkii, onnittelen! Se on muuten hieno tunne, kun saavuttaa asettamiaan tavoitteita! :)

Mäkin olen taas laskeskellut syömisiäni tuolla laskurilla ja huomasin, että aika vähän tässä tulee kyllä syötyä. No, kumma jos ei paino vähitellen laske. Treenit kuitenkin kulkee hyvin, eli en nyt sitten ainakaan tarkoituksella tuota kalorimäärää nosta. Siinä 1400 paikkeilla se on nyt pyörinyt, vaikka tuntuu, että vähän väliä syön jotain...Proteiineja saan kuitenkin tarpeeksi, eli eipä tuo kai sitten haittaa, ainakaan niin kauan kuin puhtia riittää! :)

05.03.2003 08:16

Missäs muuten sonya luuraa? Entäs Janika? :)

05.03.2003 09:32

minäkin kuulun luuraajiin... Masentaa ihan, kun en pääse flunssasta lainkaan eroon. Tässä jää niin laihdutukset kuin urheilutkin väliin. Ootte kaikki varmaan jo ihannepainossanne siinä vaiheessa, kun minä pääsen todenteolla projektiin käsiksi.

05.03.2003 12:50

Loirinha: Kun flunssa on päällä, niin silloinhan laihtuu. Eikö niin ? ;-))

Akki: Hienoa, että olet jaksanut nyt sinnitellä pienellä kalorimäärällä. 1400 on varmaan kuntoilijalle aika hyvä laihdutuskalorimäärä.

Mulla oli tänään punnitus. Olin laihtunut 600 g. Harmittaa niin, kun ois ollut kivempi jos ois laihtunut enemmän. Gosplanilla putoaa tuo paino niin huimia lukeamia, että ihan hirvittää!

No tarstaina mennään kavereiden kanssa syömään sen kunniaksi, että yksi välitavoite on reilusti saavutettu.

05.03.2003 13:03

aijaijai Sandra :) täällä karkkipolliisii. :)
hyi hyi tuhma tyttö zot zot zooo

do eivaiskaa ehkä mun niputus vähän hellittää, mä herkuttelen edelleen tolla maitorahkazydeemillä enkä namistele ollenkaan.

mut teillä paino on ihan toista luokkaa kun mulla ni mun pitääki olla jyrkempi kunnes oon 62kg

05.03.2003 13:04

niputus...siis nipotus :)

06.03.2003 19:27

Tänään sitten tapahtui aivan hirveä repsahdus. Nyt on päällä oikein viimesen päälle hirveä itseinho.

Lähdin ukkoni kanssa syömään tänä päivänä ja kaloreita tuli varmaan miljoona. Noh, lähdin mukaan tietoisena siitä, että kaloreja tulee varmasti mutta puntari näytti sitten heti pari kikloa enemmän kuin yleensä tähän aikaan.

Ei muuta kun nyt hirveälle juoksulenkille ja näyttämään tälle tyhmälle kropalle, että lähteehän ne läskit. Jos ei hyvällä niin pahalla...teen oikein kidutuslenkin...;-)))

07.03.2003 11:50

Mun mielestä on turhaa käydä puntarilla heti syötyään (mikäli ymmärsin oikein)! Totta kai puntari näyttää vaikka mitä, kun se ruoka on siellä mahassa! Mulla on tapana käydä puntarilla kerran viikkoon, nakuna, tyhjällä vatsalla ja aina samaan aikaan, näin saa sellaisia vertailukelpoisia tuloksia. Koskaan en edes punnitse iltapainoa, koska se riippuu aina syödyistä ruoista ja juoduista nesteistä...Eli luulisin että nou hätä, se paino laskee varmasti entiselleen kunhan sapuskat sulaa ja poistuu luonnollista tietä vessanpönttöön! :)

07.03.2003 12:36

Huomasin tuon...
Merkitsen ylös vain nakupainon klerran viikossa ja se on aina se "virallinen" paino. Silti tulee käytyä muulloinkin puntarilla ja katsottua, miten se tuo paino menee.

Nyt tuntuu jo hyvältä. Ei ole enää eilisestä ähky. Kävin hikilenkin ja tänään menen kuntosalille. Mitään ei ole onneksi menetetty.

Kiitos kannustuksesta!

08.03.2003 20:30

käväisin katsastamassa mikä tilanne täällä on...ja Akki oli kaipaillutkin:) piristi kivasti. Mulla on projekti edennyt ihan olematonta tahtia. Oon lisänny liikuntaa ja paino on tippunut ihan minimaalisesti koska repsahdan aina herkkuihin. on vaan niin surkee itsekuri.

Mutta kai jotain on tapahtunu ku yks kaverin kaveri näki mut eilen pitkästä aikaa ja oli todennut että Sonya se vaan laihtuu kokoajan. Hih, tuntui kivalta vaikken vielä ihan ihannemitoissani ookaan.

Toisaalta oon ihan tyytyväinen tähänkin (168/63). Mutta yritän vielä jos vaikka nää repsahdukset harvenis. Tänään tuli kyllä taas vähän motivaatiota lisää kun katseli tuolla Fitness messuilla niitä naisia. Ne oli NIIN timmissä kunnossa...siihen kun vielä pääsis. Huomenna taas sinne päivystämään ja hakemaan lisää nuijimista itsetunnolle;)

08.03.2003 20:38

Nyt tääkin vasta heräs!

Siis oliks noi messut nyt Helsingissä vai Lahdessa? Ja onko ne jees vai nou?

10.03.2003 10:49

Moikka sonya, kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Kiva ettet ole hävinnyt minnekään! :)

Mulla oli paino laskenut lauantain punnituksessa ehkä pari sataa grammaa. No, pääasia ettei ole noussut! Vielä tämä viikko sinnittelyä ennen reissua (paitsi huomenna on Helsingissä työreissu, joutunee syömään ravintolassa, mut hällä väliä!!) ja sitten ei kyllä kaloreita mietiskellä! Reissun jälkeen onkin sitten taas toinen juttu...Tällä hetkellä on kyllä vakaa aikomus yrittää käydä tuolla reissussa aamulenkillä, mikäs sen mukavampaa kuin hölkkäillä jossakin biitsillä, mutta katsotaan nyt miten huvittaa...Lomalla en kyllä aio pakottaa itseäni mihinkään! :) Jos paino nousee, niin sit nousee, kyllä ne taas pois saa kunhan koittaa karu paluu arkeen...

10.03.2003 17:45

Mulle tuli nyt oikeen suuren luokan repsahdus viikonloppuna!! La ja Su meni ihan mässäillessä! Pe kävin sentään Spinningissä, mutta muuten meni ihan penkin alle. Tekis mieli ottaa sellanen tehokuuri, että laskis ne päivittäiset kalorit johonkin 1200, nykyisen 1600 sijasta.. mutta taidan tehdä kompromissin ja lasken ne 1400 kcal. Jos vaikka sitten lähtis toi paino tippumaan edes vähän nopeammin. 2 kk pitäis saada 8-10 kg pois, mutta taitaa olla mahdotonta.. Nyt on lähtenyt 2 kk 5 kg ja se on tuntunut ihan hyvältä tahdilta. On tää niin vaikeeta kun pitäis olla kärsivällinen!!!

12.03.2003 13:42

Iloinen (ja kummallinen havainto). Pistin tänään farkut jalkaan, jotka sopi minulle viimeksi reilu 4 vuotta sitten. Nyt ne ovat juuri sopivat ja takapuolesta jopa löysät!

Ihmetyttää vaan, että kun viimeksi nämä housut mahtuivat jalkaan, niin olin vielä tästäkin 10kg kevyempi??? Painan nyt 105kg ja viimeksi pitäessäni näitä jalassa painoin 95kg. Miten on mahdollista, että nämä housut sopivat nyt jalkaan? Ei minua kyllä haittaa yhtään. Varmaan kuntosalilla käynti on kasvattanut lihasta?

Paino putosi 500g viikossa, vaikka kävin tosiaan syömässä ulkona ihan buffetissa. Tosin puntari sekosi tänään päivällä ja alkoi yhtäkkiä näyttämään n. 3 kg vähemmän kuin aikaisemmin.

Sellanen viikkokatsaus tämä.

12.03.2003 13:42

Iloinen (ja kummallinen havainto). Pistin tänään farkut jalkaan, jotka sopi minulle viimeksi reilu 4 vuotta sitten. Nyt ne ovat juuri sopivat ja takapuolesta jopa löysät!

Ihmetyttää vaan, että kun viimeksi nämä housut mahtuivat jalkaan, niin olin vielä tästäkin 10kg kevyempi??? Painan nyt 105kg ja viimeksi pitäessäni näitä jalassa painoin 95kg. Miten on mahdollista, että nämä housut sopivat nyt jalkaan? Ei minua kyllä haittaa yhtään. Varmaan kuntosalilla käynti on kasvattanut lihasta?

Paino putosi 500g viikossa, vaikka kävin tosiaan syömässä ulkona ihan buffetissa. Tosin puntari sekosi tänään päivällä ja alkoi yhtäkkiä näyttämään n. 3 kg vähemmän kuin aikaisemmin.

Sellanen viikkokatsaus tämä.

12.03.2003 13:43

Tunaroin ja viesti tuli kahdesti :/

12.03.2003 13:45

sama ilmiö, olen parissa kuukaudessa siirtyny 30 tuuman farkkuihin (ennen 34) eiks oo loistavan mukavaa gosplan kun tulee tuloksia!

se on lihas joka jyllää....eli voit ihan hyvin painaa enemmän mut jos jenkkakahvat ja vatsa on kaventunu ja kama siirtyny hartioihin ja jalkoihin...

12.03.2003 20:32

No on! Rouvaki tuumas, että "sullahan on tavaraa hartioissa ja rinnassa!" :D

Mukava kieltämättä että on tavaraa häipyny kankusta, ei kiinnosta saada sellasta "emännän perää" itelle.

Kummasti näin vajaan 15kg pudotus helpottaa lenkillä käyntiä. Nyt tollanen 6 km lenkki on sellanen päivänpiristys kun vielä tammikuun alussa se olis ollu sellanen itsemurhakierros, jonka jälkeen olisin potenu sängyssä kipuja koko loppuviikon. Mulla on kans housun tuumakoko pienentyny 4 tuumaa, 40:stä 36:een. Olen edelleen iso mies :)

13.03.2003 18:22

Leikkasin tänään itselleni kaljun :)

13.03.2003 19:49

Mullakin on sama ilmiö... Paino on pysytelly aika samassa. Oon lisänny liikuntaa aika paljon, ja housut pyörii jaloissa. Muutenkin kyllä ainakin takamuksen muoto tuntuu muuttuneen aika paljon...onneks edullisempaan suuntaan=)

Ja motivaatio on huipussaan. Kun vielä joku päivä tää mun sinnikäs yrittäminen palkittais ja noi repsahtelut loppuis. Mulla on varmaan joku vika jaloissa kun ne aina kävelee sinne karkkikauppaan...Pitäis käydä korjauttamassa:) No ei, pitää vaan tsempata. Kun ei tässäkään oo järkeä et syö aina herkkuja ja sit vähentää ruoan määrää toisesta päästä...

15.03.2003 13:25

kaljut miehet ON seksikkäitä, sille ei voi mitään. että onnee vaan gosplan

18.03.2003 15:27

Ihan kiinnostaisi tietää, että kun sä olet mainostanut treenaavasi kovaa, mutta kuitenkin syöt suht vähän, (jos muistan oikein) niin kuinka paljon oot saanut tiputettua painoa ja missä ajassa?
Ja oletko pitänyt ollenkaan herkkupäiviä, kun muistaakseni et herkuista niin välitä, tai ainakin yrität niitä välttää?
Niin, ja kuinka paljon noin suunnilleen syöt kaloreita päivittäin?

nimimerkki: "Utelias" :)

18.03.2003 15:41

reilu kaks kuukautta on treeni ollu kovempaa ja kalorit n. 1000-1200. kiloja on lähtenyt 10. Herkkuja en tosiaan syö, mutta kuten täällä olen maininnut niin tuo siideri on ollut heikkouteni. jos juon siideriä niin len pyrkinyt liikunnala vielä enemmän ko. päivinä kompensoimaan. eli noina päivinä yleensä sitten kalorit on ollut jotain 1600 esim. ja lenkki+kuntosali+peruskulutus noina päivinä on ollu 3500 luokkaa. ikinä ei oo menny "plussalle", nollille kyllä kerran. eli siis kulutus ollu sama kuin saatu energia.

18.03.2003 16:22

Huh, kuullostaa aika hurjalta!
Mun pitäis kans pitää nyt loppukiri tän mun projektin kanssa, ja noin 10 kg olis tavotteena vielä tiputtaa noin 2,5 kk:ssa, mutta en taida ihan siihen pystyä! :(

18.03.2003 16:58

pystyt pystyt jos tahdot! tahdosta on kaikki kiinni, usko pois.

mulla on tavoitteena ensin painaa 62kg 1.6 ja sit vielä kaks kiloo tosta pikku hiljaa. jos ei tossa ajassa onnistu, sit menee kauemmin mutta tavoite on tärkein.

19.03.2003 12:38

Viime keskiviikosta paino oli noussut 1 kg!!! Tässä täytyy olla kyse nesteen kertymisestä (kreatiinin tankkaus käynnissä). Lisäksi join edellisenä iltana n. 2 litraa nestettä ja nukkumaan mennessä vedin hervottoman suuren lastin tonnikalasalaattia. Aikaisemmin viikolla p ä i v ä p a i n o oli sama kuin edellisen keskiviikon aamupaino, joten oletan edelleen laihtuneeni, vaikka paino oli nyt "noussut". Katsastetaan tilanne jälleen viikon kuluttua.

Olen toki nostanut päivittäisen lisäproteiinimäärän reilusti ylöspäin, joten kaloreitakin on tullut enemmän, mutta nykyinen kalorimäärä on lisäproteiinien kerakin k o r k e i n t a a n ollut 2200kcal/päivä pääsääntöisesti se on pysynyt alle 1800 kcal/päivä. Tällä liikunnalla ja tällä m a s s a l l a (106kg) pitäisi painon tolla kalorimäärällä pudota.

Nyt pitää vaan pysyä lujana ja luottavaisena, vaikka tuli ensimmäinen viikko, ettei paino pudonnut (laihdutusta takana 11 viikkoa).

19.03.2003 13:31

Jos olisin sä, piilottaisin tässä vaiheessa vaa'an sängyn alle ja siirtyisin mittailemaan rasvojen palamista mittanauhalla ja vaatteilla ja seuraamaan peilistä miten lihakset "kuoriutuvat" rasvan alta esiin.

Aivan varmasti RASVA palaa, ole huoletta, mutta omastakin siipasta tiedän, että kreatiini hidastaa PAINON laskua ja aluksi tosiaan nostaa sen. Rasvanpalaminen on eri asia kuin painonputoaminen.

19.03.2003 13:35

kutri muuten, muistan tässä että pohdiskelit joskus että miksi paino putoaa enemmän viikonloppuna ja meinasit tutkiskella asiaa, onko jotain syytä löytynyt?

mulla on ainakin selkeesti se että vaan yksinkertaisesti punnitsen myöhemmin kun heräänkin myöhemmin eli syömättömyyttä on kestänyt kauemmin

19.03.2003 16:45

Kiitos rohkaisusta. Ajattelinkin itsekseni, että 900g rasvaa olis n. 6000kcal yli kulutuksen syötyä tavaraa :)

Ootastellaan ja katellaan. Housut ainaki pyrii jaloissa :)

20.03.2003 11:22

täällä ollaan. olen hoitanut tuota psyykkistä puolta ja samalla yrittänyt käydä salilla ja nyt kävin vaakalla ja paino nyt 56.3kg!!!!! ihan mieletöntä. osa painosta lähtenyt surutyöllä ja osa ihan tarkotuksella. olen syönyt pienempiä annoksia ja makean olen unohtanut melkein kokonaan, ei tee edes mieli? outoa, mutta hieno homma! jatkan nyt samaan tahtiin koska tulosta tulee niin ei voi jättää kesken ja kun habakin kasvaa niin voi pojat:) että näin

25.03.2003 14:00

Uskomatonta, mutta totta. Painoni ei ole nyt laskenut reiluun viikkoon, mutta olen vetäissyt vyötä pykälän kireämmälle. Taas kaapista löytyi housut, jotka eivät ole sopineet jalkaan sitten viime sotien :P

Keho muokkaantuu, vaikka paino ei varsinaisesti putoa!

Huomenna jälleen punnitus.

25.03.2003 14:18

Lomamässäilyjen jälkeen käväisin tänään puntarilla ja vain noin kilo tullut lisää! Vaikka tuli syötyä, niin liikuntaakin tuli vähän huomaamatta, kun pyöräili ja katseli maisemia kävellen! 3 kertaa kävin jopa aamulenkilläkin tyhjällä vatsalla ja hyvältä tuntui! Pitää ottaa ohelmistoon viikonloppuisin, arkisin ei jaksa herätä niin aikaisin...

Ja ihmeiden aika ei ole ohi, sain miehenikin mukaan laihdutusprojektiin. Huomenna alkaa taas mässäilyjen jälkeinen "uusi elämä"! Nyt on varmaan helpompaa, kun ei toinen vedä vieressä pizzaa, kun itse syö jotain raejuustoa! :) Ja nyt on sit toinen tsemppaamassa, jos toinen meinaa repsahtaa!

Ja tavoitetta pistin nyt kyllä korkeammalle, josko saisi sen painon tuonne 53 kiloon...Ajattelin nyt joksikin aikaa muuttaa treeniä niin, että jätän salikerrat kahteen nykyisen kolmen sijaan viikossa ja lisään aerobista. Katsotaan, josko se näin lähtisi tippumaan jopa tuonne saakka... :)

25.03.2003 19:31

Tämä nyt on ehkä tyhmä kysymys, mutta minkälaisella vaa-alla mittaatte painonne?

Yleensä mä olen mitannut salilla sellasella "vanhanaikasella", jossa laitetaan eka se isompi homma kymmenten kohdalle ja sitten sillä pienemmällä säädetään kilojen tarkkuudella (hyvin selitetty :)), mutta musta tuntuu että se ei oo oikeen luotettava, vaikka vois luulla että sen luotettavampaa ei oo.. kun tänäänkin kun kävin huvikseni mittaamassa painon (muutaman viikon dietittömän ja melkeen treenittömän viikon jälkeen (selkäkipuja ja yleistä jaksamattomuutta)) näytti se, että painoa olisi pudonnut melkeen 2 kg, ja mä tiedän että se ei oo mahdollista!
Että onkohan siinä jotain namiskuukkeleita, joita joku sitten käy säätääs, ja se näyttää painot päin honkia?

Pitäis vissiin ostaa kotiin digitaalinen vaaka... :)

26.03.2003 10:24

Mä ainakin käytän digitaalista vaakaa. Mut se mun vaaka on jotenkin pöljä, siinä pitää käydä muutaman kerran peräkkäin, että uskaltaa luottaa...Ensin saattaa näyttää vaikka 5 kg enemmän ja sit välilläkin mitä sattuu! Mut muutaman kerran kun käy, niin se tulos, mitä eniten saa, on kai sit se oikea! :) Onko kenelläkään muulla muuten samoja kokemuksia? Tuolla on kyllä takuu vielä voimassa, eli voisin sen kyllä varmaan vaihtaakin, jos se on siis ihan joku vika...Hmm...*jää pohtimaan*... :)

26.03.2003 11:11

Mulla on ollu samaa probleemaa ton digitaalivaa'an kanssa. Heitto alkoi tulemaan välillä +/- 5 kg eikä samaa lukua tuntunu saavan millään. No vilkaisu pohjaan auttoi. Patterikotelon metallipäät, siis ne, joihin ne patterit koskettavat, että vaaka saisi virtaa, olivat ihan hapettuneet. Putsasin noi hapettumat ihan hinkkaamalla niitä metalliosia. Vaaka näyttää taas "normaalilukemia".

Eli kurkistus patteriloodaan voi auttaa. Täytyy kyllä ihmetellä tota nopeaa hapettumista, kun meidänkään vaaka ei ole kovinkaan vanha. Oisko pari vuotta sitten ostettu, eikä sitä edes pidetä vessassa. Hmmm...

26.03.2003 12:25

Mun vaaka on noin vuoden ikäinen, mut se on kyllä alusta asti vähän temppuillut...Pitänee tsekata kuitenkin se patteripuoli...

Ja perhana ku se mun vaaka näyttää aina vaan liikaa, ei koskaan viittä kiloa liian vähän! :)

26.03.2003 12:44

Niin ja en nyt tiedä, missä säilytät vaakaasi, mutta meillä se on sängyn alla. Sinnehän tunnetusti kerääntyä pölyä suht nopeesti ja sängyn alta vaakaa repiessä niihin vaa'an "pohjatassuihin" tarttuu pölyä/villakoiria. Tämä on myös aiheuttanut välillä outoja lukemia. Tassujen puhdistus vaikka ihan puhaltamalla auttaa myös.

Toisaalta patterit voivat myös vedellä viimesiään, joten vikana keinona, jos noi em. ei futaa, niin vaihda patterit. Jos ei sittekään, niin vaadi rahat takasin :)

26.03.2003 12:57

Mulla se on veskissä, mutta ei kosteassa, koska kylppäri on erikseen! Patteritkin on vaihdettu...Otetaanpas tänään se puntari tarkkaan tutkiskeluun ja jos ei auta, niin eikun Prismaan takaisin! :) Paitsi sittenhän jos mä sen vaihdan, niin se ei oo enää sama vaaka...sehän saattaa näyttää alusta asti jo jotain eri lukemia...Hui, enhän mä taida sitä uskaltaa vaihtaakaan... :)

26.03.2003 13:08

Jep, mutta ajattelepa, jos se uusi vaaka näyttääkin vähemmän?! No, eikö tärkeintä olisi kuitenkin, että vaaka näyttää OIKEIN, eikä heittele niitä lukuja ihan ilmasta?

Niin, semmonen jutska tuli vielä mieleen, että seisotko vaa'alla aina samassa paikassa? Joissain vaaoissa tulee heti heittoa, jos jalkojen paikkaa puntarilla vaihtelee esim. ulkoreunalta keskelle.

26.03.2003 13:14

En oo sitä kohtaa hirveän tarkkaan ajatellut (en siis ole mitään merkkejä ym piirrellyt) mutta kyllä ne jalat taitaa aina samassa kohtaa olla. Ja itse puntarin pidän aina tarkalleen samojen laattojen kohdalla, silleen tasaisella, ettei keiku mitenkään kummasti!

Joo ja tärkeää tietty on että vaaka näyttää oikein, mutta nyt kun samalla vaa'alla aina on käynyt, on nähnyt tarkkaan sen muutoksen, olipa se todellinen paino sitten puoli kiloa enemmän tai vähemmän...Huh kun tää on joskus tarkkaa tää laihduttaminen! :)

26.03.2003 13:36

Huhuh... Vihdoinkin oli paino tipahtanut. Tuntuu välillä, ettei tuo paino tahallaankaan inahda, eikä sentit lähde vaikka en ole koskaan syönyt enempää kuin kulutukseni. Yleensä päiväaklorimäärä on noin 1200 kcal.

Puntari temppuili meilläkin mutta saatiin takuuseen uusi puntari. Ihme homma, kun mummolassa puntari näyttää kaksi kiloa vähemmän kuin meillä. Uskon silti tuohon meidän puntariin. ;-)

Painan tällä hetkellä 61 kiloa. Haluaisin jossain vaihessa kesäkuuta painaa sen 55 kg. Tammiuun alussa aloitin laihkarin ja silloin painoin 71,5 kg. Miten ihmeessä saan nuo loppukilot pois? Nyt tuo painonputoaminen on ihan hirveästi hidastunut. Siis kuukaudessa olen laihtunut alle kaksi kiloa. (ja tuokin kaksi kiloa sen takia, kun menkat alkoi juuri) :((

Antakaa vinkkejä, että pääsisin rantakuntoon.... Liikuntaa (rankkaa) harrastan noin 5 krt vikkoon.

29.03.2003 17:49

tänään aamupaino tasan 66kg! ihmeiden aika ei ole ohi, 12kg takana, 4-6kg pudotus jäljellä, en oo ihan vielä päättääny onko se toi 62 vai tasan 60.

31.03.2003 20:34

Mikähän tässä hommassa nyt on pielessä. Kolmatta viikkoa paino junnaa paikallaan. Salilla kyllä tulokset nousee ja paita kiristää nyt rinnan kohdalta eikä vatsan kohdalta :)

Mutta todella nyt ihmetyttää, kun paino pysyy paikallaan,. 14kg se tipahti nätisti, mutta nyt pysähty. En oikein voi luopua noista lisäravinteista, koska ei 70 minuutin rankkaa punttitreeniä jaksa, jos ei palautusjuomaa nauti, eikä mua kyllä huvita laihduttaa lihaksiakaan, joten proteiinia tulee otettua. Joka tapauksessa kaloreita tulee päivässä n. 2000 nykyseltään, mutta liikuntaa on samana päivänä joko 45 min juoksu/hölkkä TAI tuo 70 min punttitreeni. Jos liikunnasta on välipäivä, niin kalorit pysyy alle 1800kcal/päivä.

Mistäs siis kiikastaa? Merkkaan tietokoneelle j o k a ikisen pikkupalankin mitä otan. Painoa vielä on jälellä 105 kg, josta pitäs 10kg nipistää.

31.03.2003 20:40

Mites ne sentit? Kai sä olet mitannut niitä? Ja aika vähältä kuulostaa toi sun kalorimääräsi edelleen. Mitäpä jos kokeilisit nostaa sitä 200-500 kcalilla? Ja mitä jos unohtaisit sen vaa'an ja siirtyisit tuijottamaan mittanauhaa ja vatsamakkaroiden koon pienenemistä? :-)

Tsemppiä!

31.03.2003 21:27

Oletteko kuulleet vyötärö-lantiosuhteesta? Kaikkihan varmaan tietävät perinteisen 90/80 cm navanympäryssuosituksen miehille ja naisille, naiset siis tuo jälkimmäinen 80 senttiä ja miehet 90 senttiä.

Vyötärö-lantiosuhteessa hyvän terveyden rajana pidetään lukua 0,90 eli se ja kaikki sitä pienemmät luvut korreloivat turvallisen rasvajakauman kanssa. Keskivartalon rasvaa pidetään terveydelle vaarallisimpana koska siitä huomattava osa on sisäelinten ympärillä ja kuormittaa näin kehon aineenvaihduntaa.

Oma navanympärys ei ole vielä lähelläkään tuota miesten 90 sentin suositusta, toisaalta vyötärö-lantiosuhde on sekin 1,07 eli rasvat ovat kohtalokkaasti juuri tuossa navanympärillä.

Olisipa mielenkiintoista kuulla muiden painonpudotushaastekavereiden strateginen vyötärö-lantiosuhdeluku ;)

01.04.2003 07:47

Jatkoa tuohon edelliseen sen verran, että voidaanko seuraavia lukemia pitää terveellisenä, olkoonkin että navanympärys on lantiota selvästi pienempi:

Vyötärö 105 cm, lantio 110 cm (105:110=0,95)

Toisaalta, jos katsottaisiin pelkästään navanympärystä 105 cm ja verrattaisiin sitä suositukseen 90 cm niin siitä äkkinäinen päättelisi että 10 kiloa painosta pois ja äkkiä. Mutta tuon vyötärö-lantiosuhteen perusteella viisikin kiloa laihdutusta saattaisi riittää lukemaan 0,90 pääsemiseksi.

P.S. Huomattakoon, että edellä mainitut luvut eivät ole Protskun ympärysmittoja ;)

0062 0003 0003 7473c46ad0e423d231fc9cdf8fa169f082bb6bf086d429210d2bd568d63316b7 jk2
01.04.2003 08:31

Protsku, kuvailet miehessä nk. läskipersettä :)

Ei tietääkseni yhtä vaarallinen kuin perinteinen omenalihavuus, ei tietty hyväksikään. Ja näyttää aika pahalta ;)

5 kg poisto ei välttämättä kohdistu jenkkakahvoihin pelkästään, jos sitä ihraa on liikaa pakaroissa ja yläreisissä niin lähtee sitä sieltäkin. Ehkä jopa suhteessa enemmän.

01.04.2003 08:59

"Jos sitä ihraa on liikaa pakaroissa ja yläreisissä niin lähtee sitä sieltäkin. Ehkä jopa suhteessa enemmän."

Totta, jatkan kuitenkin tätä pohdiskelua sen verran että miksi omenalihavuutta eli kansanomaisemmin sanottuna kaljamahaa pidetään miehekkäänä, läskipersettä taas ei? Säilytetään kokonaispaketti edellisen esimerkin tasolla 105+110=215 mutta muutetaan suhdelukua:

Vyötärö 115 cm, lantio 100 cm (115:100=1,15)

Tässä on nyt klassinen niin sanottu "kaljamaha" ja indeksillä 1,15 suositus 0,90 ylittyy kohtalokkaan paljon. Kuitenkin jostain syystä tällaista pömppämahaa pidetään aika miehekkäänä juttuna ja tätä minä en ymmärrä.

P.S. Oma suhdelukuni on siis jo pariin kertaan mainittu 1,07 eli ei sentään 1,15 mutta joka tapauksessa kaikki yli 1,0 menevät indeksit kertovat pömppämahasta.

01.04.2003 09:23

Linkki:

http://www.ktl.fi/kansanterveyslehti/arkisto/1996/5/9.html

"Omenalihavuus on tyypillistä miehille. Sen sijaan naisille tyypillinen lantion seudulle kertyvä ylimääräinen rasva ei ole samanlainen terveysriski."

Olkaa siis naiset kiitollisia siitä jos ylimääräistä rasvaa on pelkästään ahterissa. Kaikki on terveyden osalta turvallisten rajojen sisäpuolella mikäli navanympärys vain 90 senttiä!

Miehet raatavat ikänsä niska limassa ja kuolevat maha pömpöttäen...

01.04.2003 09:23

Mulla on tavoite saavutettu! Tai oikeastaan ylitetty! Tavoitteena oli laihtua 5 kg, mutta 10 kg on lähtenyt kevyesti... Ei muuta kuin kesää odottelemaan! :)

01.04.2003 09:42

Eikö kukaan onnittele mua?? :(
Täytyy paljastaa: APRILLIA!!!! :) :) :) :)
Yritin epätoivoisesti kerätä onnitteluja tähän ankeaan aamuun, mutta huonolla tuloksella...Alkää suuttuko! ;) Tosiasiassa olen laihtunut vain sen 3 kg, eli 2 kg pitäis vielä pudottaa... Tiukassa ovat!

01.04.2003 09:52

Onnea Siru! Heh ;)

01.04.2003 09:53

Kiitti protsku! Pelastit päiväni! :)

01.04.2003 16:42

Ole hyvä! Kertokaapas nyt hyvät ihmiset noita vyötärö-lantiosuhteitanne niin saadaan tästäkin hieno Hall of Fame ;)

Protsku 1,071

02.04.2003 14:37

Joo, menipä kolme viikkoa ennenkuin paino lähti taas alaspäin. Nyt oli pudonnut paino n. 500g. Kyllä helpotti :)

Ja Kutri: Kyllä, sentit on pienentyny roisisti vyötäröltä!!!! N. 4 viikossa on lähteny vyötäröltä n. 4 cm.

02.04.2003 14:59

Hyvä gosplan!! :D

Mulla on myös nyt myös itsekuri pitänyt ja innolla odotan lauantain puntarituokiota! :)
Nyt onkin tässä ihan hyviä motivaattoreita kunnossa pysymiseen, parhaimpana varmaan häät heinäkuussa! Hääpuku on hommattu ja siihen täytyy mahtua! Paitsi no joo, lopulliset mitat otetaan vasta pari viikkoa ennen h-hetkeä, eli se siitä... :)

02.04.2003 20:18

"4 viikossa on lähteny vyötäröltä n. 4 cm"

Olet siis laihtunut noin 3,5 kiloa? Hyvä homma.

04.04.2003 15:15

Itse havahduin kolmisen vuotta sitten, kun paino kipusi 86 kiloon.. Liityin painonvartioihin, kun oma itsehillintä ei riittänyt jättämään kaikkea törkyä syömättä, ja pudotin painoa sillä tavalla ensin 75 kiloon.

Sen jälkeen olen jättänyt kaupassakäynnit kertaan/viikko, siten tulee ostettua jäätelöä yms. vain murto-osa siitä mitä ennen, ja nyt paino on kokolailla ok, 59 kg (pituus 172 cm). Koitan muutoinkin syödä kokolailla terveesti ja liikuntaa harrastan tätä nykyä päivittäin, ellen muuta niin kävelyä ainakin.

Kyllä se paino putoaa jos haluaa, kaikki on loppuviimeksi kiinni vain omien korvien välistä ja motivaatiosta, kaikkien ei tarvitse ollakaan mitään kukkakeppejä, pääasia kai, että on itse tyytyväinen itseensä ja on hyvä olla?

Joten tsemppiä kaikille;-)

08.04.2003 11:01

Kutrin ohjeita mukaellen kolmen kuukauden tulos:

Vyötäröltä pois 20 cm.
Painoa pois n. 15kg.

Viimeisen kuukauden tulos:

vyötäröltä pois 4 cm.
Painoa pois n. 3,5kg.

Huomenna punnitus taas.

08.04.2003 12:25

Tuosta omenalihavuudesta sen verran, että se on vaarallisempaa kuin päärynälihavuus sen takia, että rasvaa on silloin enemmän kehon elinten yms. ympärillä. Päärynälihavuus taas on enemmän tuon ihonalaisen rasvakudoksen tekosia.

09.04.2003 08:33

Täytyis todellakin alkaa nähdä nälkää, että laihtuminen jatkuis.... Juoksen n. 50 km viikossa, mutta paino jököttää samassa. Olen jättänyt herkut pois. Syön säännöllisesti (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala). Iltapala on esim. ananasta ja raejuustoa, joten ei mitään raskasta enää illalla. Olen tullut siihen tulokseen, että mun ei pidä syödä silloin kun on nälkä, vaan kärsiä nälästä. Pysyisin varmasti samassa painossa, vaikka en liikkuisi. Söisin silloin sen hetkisen nälän mukaan. Laihduttaminen on inhottavaa kitumista!!! :( :( :( Toiset sanoo, että kyllä se paino laskee, kun syö "normaalisti" ja lisää liikuntaa.....

09.04.2003 09:36

Oletkohan normaalipainorajojen sisällä? Olet varmaankin. Sillon nuo kilot ei todellakaan lähde kovin helposti.
Yritäppä laittaa ylös kaikki syömisesi ja liikuntasi. Syö noin 1200kcal/päivä. Eiköhän tipahda.

Mulla paino taas jökötti melko pitkään samassa. Olin jo ihan varma, etten saa rikki 60 kiloa mutta tänä päivänä oli punnituspäivä ja puntari näytti tasan 59kg. Ette voi kuvitella sitä riemun määrää. Paino jökötti siksi paikallaan, kun olimme paljon kyläilemässä, enkä päässyt lenkille ja bodypumppiin muutamaan viikkoon. Heti kun jatkoin liikkumista. lähti paino.

Nyt paino on tippunut tammikuun alusta 12,5 kiloa. Edessä on vielä 4 kiloa. Olen yllättynyt itsestäni positiivisesti. Elämäni ensimmäinen laihkari/elämäntapamuutos taitaa onnistua.

09.04.2003 10:01

Olen normaalipainoinen, eli painoindeksini on 22,57. Kuitenkin juostessa tuntuu, että haluaisin karistaa muutaman kilon kyydistä. Ja vatsamakkaroitakin on... Ei kai se auta kuin pienentää annoksia. Maanantaina kävin viikon pitkän lenkin ja kulutin 844 kcal. Se on kyllä helppo korvata ruualla..

09.04.2003 11:22

Oletko kokeillut Zonea?..Yleensä ihmiset ovat laihduttaneet perinteisellä kalorinlaskumenetelmällä, mutta paino jämähtää aina johonkin. Sitten, kun ovat siirtyneet Zonelle, on painokin lähtenyt putoamaan jälleen. Mäen osaa oikein niitä titeellisiä selityksi tuolle ilmiölle, mutta toimii!

09.04.2003 11:34

hohhoijaa. mä jumitan 65.5 kilossa taas voi tana. mitään ei oo tapahtunu viikkoon-puoleentoista. tosin aerobinen on jäänyt vähemmälle (2 * 40 min + 2 * 80 min) viikossa mutta punttia vielä rajummin kuin ennen.

no, sit taas katon tota mun exceliä ja toteen että kappas kappas, taantuma tulee täsmälleen samassa kohtaa ku viime ja sitä edellisessä kuussa. eli e-pillerikiekon alotuksesta viikko ollaan jumissa. eli no hätä, kroppani taitaa olla säännöllinen eli viikon päästä pitäis taas tippua ennusteen mukaan sitäkin nopeammin. let's see

09.04.2003 11:36

Ei kannata masentua, vaikka tympiihän se varmasti kun mitään ei tapahdu! Itselläkin on menossa jämähtämisvaihe näköjään, vaikka kalorit on alhaalla, ei paino liikahda mihinkään...No, ne ensimmäiset 3 kg lähtikin tosi helposti, eli nyt ei ehkä enää niin ole mistä lähteä...

Ainoa asia, mistä mä voisin vielä karsia, on herkkupäivät, joita tulee nyt 2 viikossa eli viikonloppuisin...Eikä silloinkaan tule mitään älytöntä määrää syötyä, mutta huomattavasti erilailla kuin arkisin. Mutta tällä hetkellä aion nuo viikonloput ottaa rennosti, ei muuten kestä pää, kun eihän tässä kuitenkaan mitään sen kummempaa pakkoa ole! :)

Tsemppiä vaan, kyllä se kesällä sit biitsillä palkitaan!! ;D

09.04.2003 11:53

Unohdin muuten mainita, että mullakin on herkkupäivä kerran viikossa, jolloin syön karkkia yms. :) Olen silti aatellut, että se ei estä laihtumista... Siitä alan viimeiseksi tinkimään! :)

09.04.2003 12:10

Zonea kannattais varmaan kokeilla, mutta olen niin laiska, etten jaksais noudattaa mitään erityisiä ruokavalioita, vaan syödä terveellistä ruokaa kohtuullisesti. Sitä aattelin, että kannattaistkohan mun jättää leipä pois ruualta?? Siinähän tulee hiilareita aika runsaasti. Vai voiko ruisleipä Polar 5%-juustolla päällystettynä olla paha asia laihtumisen kannalta? ;)

09.04.2003 12:24

Minusta sinun kannattaa pitää edelleen yksi herkkupäivä viikossa ja yksi konsti jolla voit huijata kehon aineenvaihduntaa on sekin että vaihtelet vähän noita ruokailuaikoja: syö joskus päivän pääateria aamupäivällä ja joskus vasta iltauutisten aikaan jne.

09.04.2003 12:39

Eipä mahda ruisleipä ja 5% juusto lihottaa! :)Itsellä on se etu puolellani, että en ole koskaan osannut syödä ruoan kanssa leipää (paitsi keittojen kanssa patonkia yms.). Syön aina leivät sit erikseen esim. väli- tai iltapalana...Ei siis joudu niitä karsimaan...Mutta voithan kokeilla, jos osaat olla ilman, vaikka eihän niistä nyt niin paljoa kaloreita tule, ellet ihan koko limppua yhdellä aterialla vedä! ;) Toisaalta, tässähän on sekin pointti, että jotkuthan sanoo, että se leipä pitää sit näläntunteen loitolla pitempään...eli hmm...mikä sit lienee parasta...? :)

1008 1001 1003 77185f1a35d6ce6daa47ba9ae8e1c108d480ef5b0d3f7e17394c12c46312de76 Jli
09.04.2003 14:36

Mulla laskee paino heti, jos liikun ja syön vähemmän. Nyt kun olen käynyt kahdessa jumpassa päivittäin, syön ihan hirveitä määriä ja koko ajan tekee mieli herkkuja!

09.04.2003 14:48

Sama homma täällä, olenkin luopunut vaa´alla käynnistä lähes täysin. Peili ja etenkin vaatteet kertovat paremmin missä mennään. Paino näyttää junnaavan paikoillaan, mutta vaatteet ovat ilmeisesti venyneet kaapissa kun ei ole enää sopivaa päällepantavaa vaikka ruoka maistuu välistä liiankin hyvin.

10.04.2003 18:52

Nyt on alkanu lihakset kuoriutumaan läskin alta. Jalan lihakset näkyvät kaikkine rajoineen jaloista! Kuvaannollisesti sanoen, tissiliivit on nyt heitetty nurkaan ja rintojen tilalla alkaa olla rintalihakset :)

TSEMPPIÄ KAIKILLE!

Niin ja vähän vielä tiedotusta:
Olen edelleen nostanut kalorimäärää. Otan ylimääräiset(?) kalorit nyt ennen treeniä ja treenin jälkeen, koska olen rakentanut kuntosaliharjoittelua reilusti entisestä. Nyt en enää jaksaisi treenata vähemmällä kalorimäärällä.

10.04.2003 22:09

Jep, kuukauden olen kärsinyt 1000kcal:n päivävajeesta ja 5 kiloa on kokonaisuudessaan pudonnut, kreatiinista huolimatta. Rasvat 15%. Vielä kuukausi tai kaksi... pyykkilauta ei oo ihan kohillaan vielä.

11.04.2003 08:31

...ja sittenhän me kaikki nähdään tulos, kun se pyykkilauta on kohillaan, vai mitä?!! ;D

11.04.2003 09:41

Mulla on jotenkin motivaatio hukkunut jonnekin matkan varrelle. Painon putoaminen on niin hidasta ettei sitä voi edes putoamiseksi sanoa. Repsahdan karkkin kokoajan ja sitten taas paino pysyy samassa. Viimesen puolen vuoden aikana on tippunut säälittävät kolme kiloa. Nyt tilanne on 168/64 ja vielä haluisin 6 kiloa pois. Hanklalta tuntuu kun asuu kotona ja muut käy kaupassa, ei voi pahemmin vaikuttaa mitä siellä jääkaapissa on. Kun ehdotan esim. vähärasvasempaa juustoa tms. sanoo vanhemmat että pikkuveli ei taas tykkää niistä ja se on kasvava nuori...ihan kun kasvava nuori ei vois syödä vähärasvasempaa ruokaa. No joo, eipä se nyt niin suuri ongelma ole. Suurempi on se itsekurin puute. Ja pelko etten taas saisikaan painon laskua pysähtymään. Ehkä pysyttelen nyt tässä vaan enkä valita:(

11.04.2003 09:53

Kiva kuulla sinustakin taas! :) Älä huoli, olethan saanut kuitenkin sen 3 kg pois! Jospa ne vain oli ne "ylimääräiset" ja enää ei ole mistä otaa niin helpolla...Ja siinä olet oikeassa, että jos vaarana on se että laihdutus menee sen terveellisen rajan yli, on varmasti parempi, että hyväksyt itsesi nyt sellaisena kuin olet! Olethan kuitenkin jo sen 3 kg kevyempi, eli onnistuihtan sinä! :D

Mites muuten kirjoitukset meni?

11.04.2003 10:10

Tuli mieleen, että akki ois hyvä ehdokas kuukauden keskustelijaksi (jos täällä sellaisia valitaan). Siis sillä perusteella, että akki jaksaa aina kannustaa ja olla positiivinen!

11.04.2003 10:46

Hienosti olette onnistuneet. Mä ite oon ilman esityistä ruokavalion muutosta saanut jo hurjat 2,3 kg pois kuukaudessa, vain jättämällä vedon takii kaikki namut pois, mukaan lukien suklaakuorrutetut jätskit ja vaik 4 pv siitä ajasta oikeesti laihiksella. Hommasin uuden hienon fillarin joten kilot lähtee liikkeelle ja nyt pitäs oikeesti ruveta paiskii hommia ku ois ns. kadotettavaa massaa n.10 kg liikaa. Salilla käyn 2-3 krt viikossa.

11.04.2003 14:12

Sinähän olet täysin normaalipainoinen. Mitäs, jos keskittyisit kiinteyttämiseen ja lihasmassan hankintaan sen sijaan kuin laihduttamiseen. Varmasti syöt terveellisesti ja hyvin. Ja ehkä liikutkin mutta kannattaa muistaa, että olet jo laihtunut kolme kiloa ja se on hyvin.

12.04.2003 13:41

Te aina piristätte:) Ja Akki varsinkin on kyllä aina niin positiivinen niin kun Siru sanoikin.

Ja vielä painojauhantaa...Kyllä mä tiedän että oon normaalipainoinen ja nyt alan jo omastakin mielestä näyttää siltä. Syön ihan terveellisesti muuten paitsi liikaa karkkia ja liikun ainakin omasta mielestäni ihan sopivasti (3krt/vko salitreeni ja 1-2krt/vko tanssitunti) mikä on nyt ruvennut näkymään:) Paino on pysynyt aika lailla paikallaan mut housut on löysät jalassa. Mutta aina vaan on päässä se "jos vielä vähän..." Mutta enköhän mä pikkuhiljaa ala luopua noista laihtumishaaveista. Tämä on kuitenkin mulle se paino missä mun kroppa voi hyvin=)

12.04.2003 20:28

Nyt kuulostaa hyvältä!! Ihan turhahan se on muutamasta kilosta välittää, jos muuten on hyvä olo! =D

Ja kiitos mukavista kommenteista... :)

13.04.2003 17:43

Tää mun koko laihdtusprojekti on suurimmaks osaks kuitenkin ollut kiinni huonosta itsetunnosta. Mun painossa ei todellisuudessa ole ollut mitään vikaa. Nyt on vaan itsetunto lähtenyt sellaseen pieneen nousuun ja huomaa että oma ihanne siitä minkälainen on täydellinen kroppa, on tullut lähemmäksi sitä mitä itse oon, eikä enää ole (ainakaan joka hetki) Christina Aguilera tai Calista Flockhart =) Eli nyt alkaa homma olla terveemmällä pohjalla. Ja tänään tanssitunnilla yks nainen ihasteli kuinka hoikka oon. HIh, tulipa hyvä mieli.

Oon muuten paljon tässä paranemisprosessin aikana miettiny tätä kauneusihannetta mikä meillä vallitsee, siis en nyt tarkoita anorektista ihannetta, vaan sitä yleensäkin kuinka paljon tuijotetaan ulkonäköä vaikka hoetaankin ettei sillä ole väliä. Ja sitä kuinka ainakin suomessa itsensä kehuminen on rumaa ja siitä leimataan omahyväiseksi yms. Tää yhteiskunta on niin sairas. Kun joskus vielä sais sen verran itseluottamusta ettei tarvis välittää niin paljon ulkoisista normeista ja muiden ihmisten mielipiteistä.

13.04.2003 20:54

Tärkeintä olisi, että olisi itseensä tyytyväinen mutta kun media työntää jatkuvasti langanlaihojen mallien kuvia nenämme eteen, tulee väistämättä sellainen olo, että olen läski, vaikka olenkin normaalipainoinen.

Mieheni osti eilen bodauslehden. Kannessa oli nainen, joka ei missään tapauksessa ollut lihava mutta normaalinnäköinen. Mulle tuli aivan mielettömän hyvä mieli siitä, että tuollaisiakin naisia kuvataan lehtiin, eikä ainoastaan tikkuja ja langanlaihoja anorektikkomalleja.

Pikkuhiljaa minäkin olen alkanut hyväksymään sen, että olen harteikas nainen ja en ollenkaan siro. Pituutta minulla on 158 cm mutta hartiat on todella leveät.

Pitää olla kaunis muttei saa olla itseensä koskaan tyytyväinen???

13.04.2003 21:40

Vai oikein kuvia pitäs... missäs sun kuvat on?

;)

14.04.2003 08:51

No ne mun kuvat jumittaa edellen siellä videokamerassa...Mutta kyllä ne sieltä tällä viikolla varmaankin saadaan siirrettyä, mikäli Teknisille tulee postilähetykset ajallaan ja saadaan piuhat ostettua! :)

19.04.2003 23:12

Joo, tuleepa syötyä.

Sukulaisen valmistujaiset = mussutusta

Vieraita monta päivää = mussutusta

Onneksi hommaa tasoittaa eilinen 10 km hölkkälenkki ja tämänpäiväinen 6 km hölkkälenkki. Kaloreita tullut eilen 3500 kcal ja tänään 3200 kcal. Noh, kulutin onneksi tossa kympin lenkissä reilu 1000 kcal ja 6 km lenkissä 700 kcal.... joten jospa tota ihraa ei oo aivan mahottomia kertyny :/

20.04.2003 18:39

no mulla on kertyny kyllä pääsiäisenä sunkin edestä. Kun sais tän hiipivän paniikin vaan kuriin ja palais normaaliin ruokavalioon niin kaikki olis hyvin. Nyt vaan tuntuu että näytään kahden kepin nokkaan roikkumaan pistetyltä valaalta. Nice...

22.04.2003 10:19

Mulla meni kans mässäilyksi! Perjantai aamuna puntari näytti 55,4 kg eli laskua oli jopa tapahtunut puolisen kiloa viikossa, mutta nyt pääsiäismussutusten jälkeen puntari näytti 57,4!! Heh!! Mutta ei se mitään, menkkojen alkaminen turvottaa noin kilon ja se toinen kilokin varmaan lähtee, kun taas tänään on palattu normaaliin rytmiin! Eli äkkiä näköjään nesteitä kertyy...

Eipä vaan tänä aamuna oikein meinannut rahka-raejuusto-jogurtti-seos upota, kun oli 4 päivää syönyt vähemmän terveellisesti! ;)

Mutta onneksi tuli liikuttuakin, kaksi kertaa selviydyin jopa 40 minuutin aamuhölkälle ja siihen muut päälle. Ja ai niin, sunnuntaina ekaa kertaa tälle keväälle luistelemassa ja oli ihan MAHTAVAA!! =D

22.04.2003 10:28

Pääsiäisenä vetelin yhteensä 30kpl kotitekoisia munkkeja. Maalaisliikunta puri silti, eikä takapakkia tultu kuin puoli kiloa. Hahaa! Kiitos aineenvaihdunnan omituisuus, kiitos.

Ja akki... ne kuvat... tekosyyt alkavat loppua...

:D

22.04.2003 10:42

Soitappa tänne Teknisille ja kysy missä posti viipyy, jos et usko!! ;D Piti tulla viime viikolla mutta eipä mitään kuulunut...

Mutta nyt on toivoa, hoksasin just äsken kun työkaveri kävi puhumassa digikamerasta, että täällä töissähän meillä on sellainen piuha ja saan sen tänään yölainaan! Jospa se passais siihen meidän kameraan...Eli jos hyvin käy, kuvaa pukkaa tänä iltana...kai...ehkä... ;)

22.04.2003 17:09

1. Leposyke on laskenut reilusta 70:stä 52:een

2. Juoksulenkki sujuu: alussa 3 km tuotti tuskaa, nyt vetelen kerran pari viikossa 10km lenkin ja ens kuussa tarkoitus vetäistä 14km

3. Mieli virkeänä ja hyvän kunnon&reippaan mielen myötä myös suhde puolisoon voi paremmin kuin koskaan aiemmin

4. Lasten kanssa jaksaa olla iloisena eikä isin pinna ole kireä juuri koskaan!

Painoa tippunut nyt yhteensä 17kg,

Tsemppiä edelleen kaikille!

23.04.2003 23:36

Pääsiäinen on ohi ja mässytykset myös. Nyt sitten oikein kova spurtti, että päästään jokainen kesäkuntoon. Uskotaan ja toivotaan niin, että kaikilla, joilla pääsiäisen takia paino nousi, on kertynyt nestettä ja suolisto muhii täynnä biomassaa. Eli kyllä sitä laihdutaan!!

Mutta mulla tapahtui aivan valtava jymypaukku tänä aamuna kun astelin vaa'alle. Pudotusta oli 1,2 kg vaikka joka päivä kalorit meni yli 1300 viime viikolla. Kiittelin hyvin nöyrästi sitä, että menkat oli pääsiäisen aikaan, joten ne laski painoa.

Ollaan me tyttäret onnekkaita, kun menkat aina laskee painoa vaikkei niistä kyllä muuta iloa olekaan. :)

24.04.2003 12:52

Mullakin pääsiäinen meni ihan penkin alle... Noh, uudella innolla eteenpäin.

Vähän vaan jännittää, että miten käy ton vapun kanssa. Ettei vaan sama meininki jatkuis.. :(

24.04.2003 13:01

outoo, että sulla menkat laskee painoa..mulla on päinvastoin..alavatsa rupee jo hieman ennen menkkoja pullottaa ja menkkojen aikana paino nousee 1kg.

28.04.2003 18:12

Joo, painoa lähtenyt nyt 118 kg. Olen siirtynyt pikkuhiljaa korkeampiin kalorimääriin. Rasvat on edelleen pois ruokavaliosta, mutta proteiinia ja hiilihydraattia olen lisännyt. Nyt kasvatellaan jo enempi lihasmassaa... paino tipahtaa tuossa lenkkeilyn ja punttisalin ohella.

28.04.2003 18:30

118 kilon laihdutus on muuten aikas paljon! Sulla oli lähtöpaino sit vissiin melkoinen?! ;D

Mulla junnaa paikallaan, vaikka mitä teen. 55,6 viime punnituksessa. Vaihtelee siinä muutama sata grammaa suuntaan sun toiseen. 3 kg lähti silloin jo aikaa sitten helposti, nyt ei millään. No, jospa se siitä. Nyt kalorimäärät nousee varmaan huomaamatta, kun en enää jokaista suupalaa jaksa laskea, jospa se vaikka auttais pattitilanteessa!

Mutta gosplan, ilmeisesti nyt on siis oikeasti se 18 kg tippunut, eli sulla on kyllä sujunut ihan mielettömän hyvin, onnea sille! :D

28.04.2003 18:42

Mission complete! Teidän vuoro, olkaa hyvät!
Jään odottamaan...

:D

28.04.2003 23:38

Kirjoitin varmaan vähän huonostyi tuon viestini. Siis tarkoitin, että oviksen jälkeen paino nousee mutta kun menkat on ollut, paino taas laskee. Minulla näin.

Gosplan: ei sulla taida olla ihan 118 kiloa lähtenyt. Ennemminkin 18? ;-))

Akki: Musta tuntuu, että kun välillä unohdat kalorit, kehosi lipidivarastot täyttyväty ja taas kehosi polttaa ravintoa enemmän. Sitten kun taas spurttaat laihikselle, lähtee kilot paremmin. Muista silti aina, että lihas painaa enemmän kuin läski. Aika hoikka taidat jo ollakin. Muuten minkäs mittainen olet?

Mulla pituutta on 158 ja nyt painan n. 57,5 kg. (Pudotusta takana 13 kg). Vielä pitäisi ehkä noin 2-4 kiloa saada pois.

29.04.2003 16:56

Tismalleen saman mittaisia ollaan! :) Paitsi käytän aina korkeita kenkiä ja ilmoitan mieluummin pituuden kengät jalassa, eli ehkä jopa 165 cm! ;D

Ja ei tässä kyllä varsinaista laihdutustarvetta todellakaan ole, kunhan vaan katson, mitä nyt oikealla ruokavaliolla ja treenillä saa kropasta muokattua...Mutta sun pudotus on ollut ihan mieletön, ei kai sua tututkaan enää tunne?! Mahtava suoritus! :D

29.04.2003 21:34

Eli korjaukseksi nyt, jos joku erehtyi tuon mun painonpudotuksen suhteen, paino on siis todella tippunut "vain" tuon 18kg, eikä todellakaan 118kg. :)

Sain synttärilahjaksi sekuntikellon ja vähä aikasemmin hankin sykemittarin, niin jopas nyt on uutta motivaatiota käydä juoksulenkillä.

Paino jurrasi pitkään samassa, mutta huomenna on punnitus ja näyttäis, että nyt on rapsahtanu alaspäin reilusti!.

Minä alan olla kohta tavoitteessa!!!

29.04.2003 21:40

Kiitokset sivuiltasi löytyneestä loistavasta vinkistä. Minäkin kaivoin kaapinperukalta käyttämättömänä lojuneen blenderin. Nyt ropsahtaa aivan taivaallisen hyvät protskupirtelöt usein ja niistä tulee täyttäviä välipaloja!

esim.

1 prk maitorahkaa
2,5 dl maitoa
jäisiä mustikoita/mansikoita
Canderell-makeutusainetta

tai

3dl maitoa
1 dl proteiinijauhoa
kipene kasvirasvajäätelöä
3 tl kaakaojauhetta
Canderel-makeutusainetta

29.04.2003 21:50

Tiesitkö että jos haluat entisestään keventää tota suklaapirtelöä, käytä jääpaloja jäätelön sijaan.

Onnittelut pudonneista kiloista, vaikka eihän ne kilot, vaan vyötäröltä kadonneet sentit ole ne, jotka sun tapauksessas on tärkeät, vai mitä?

29.04.2003 23:34

Jep. Sentit on tärkeitä. Niitä onkin lähtenyt vyötäröltä enemmän kuin kiloja koko miehestä :-).

Täytyypä testata tuota jääpalapirtsiä.

kirjaudu sisään jos haluat vastata