Painonpudotus

119335
3. huhtikuuta 2009 23:22

Tavoitteena olisi pudottaa kevään/kesän aikana 10kg painoa pois. Onko mahdoton? aikaahan on noin 4kk. pituutta on 190cm ja paino 95. Ajattelin -kaloridietietillä ja aerobisella liikunnalla pärjääväni. Aerobiseksi liikunnaksi olen valinnut "Rullaluistinhiihdon",lenkkeilyn ja uinnin. Onko mahdoton ajatus? ja onko jotain terävie vinkkejä mitä pitäisi muistaa/tietää? kiitos etukäteen

Vastaukset: 4

04.04.2009 08:08

Lätki tän sivuston laskuriin kaikki mitä menee suusta sisään ja pidä se saatu energia 5oo-800 kcal/päivä miinuksella! Syö paljon proteiinia (ainakin se kuuluisa 1.5-2 grammaa per rasvaton painokilo) ja puntillakin kannattaa käydä niin lihaksien häviäminen minimoituu. Aerobinen ei oikein sitä puolta korvaa.

Mä oon tällä formaatilla tiputtanut tammikuun alusta eli noin kolmessa kuukaudessa ton 10kg! :)
97->87. Tässä kohtaa alkaa jo itsekin peilissä nähdä positiivista muutosta ja alkaa ihmisetkin kommentoida! :D

Kannattaa myös pienentää kerta-annosta ja syödä monta kertaa päivässä muutaman tunnin välein. Kylläisyyden tunne tulee aika lailla jäljessä, joten ei kannata "syödä vatsaa täyteen" pöydässä vaan vetää vaan se yksi annos ja sitten venata seuraavaan ruokailuun.
Nykyään syön huomattavasti vähemmän kuin ennen tän dieetin aloittamista, mutta silti tuntuu, että syön kuin hevonen..

Plussana mulla on vielä korjaantunut toi ruokavalio terveellisemmäksi "itsestään" kun oon joka päivä noita makroravinnejakaumia katsellut. Kasviksia tullut enemmän mukaan ja proteiinia ja kuitua. Ennen mentiin lähinnä pelkällä makaronilla ja sekin kaikki illalla! Muuten päivällä en oikein syönyt mitään.. =(

Eli ehdottomasti mahdollinen ja hyvin realistinen tavoite neljässä kuukaudessa!

05.04.2009 06:28

Juu, elikkä laihduttamiseen kaipaisin neuvoja.
Olen 14-vuotias, n. 161 cm pitkä ja 65 kg painava mies. En koskaan ole ollut mikään terveysintoilija, ulkona tulee liikuttua aika harvoin ja ruokavaliokin rehellisesti sanottuna koostuu yli 50% noutosapuskoista. Tiedän, ettei laihduttamista tms. suositella nuorille, enkä pyrikään tasaiseen painonhallintaan - ihan vain kokemuksena olisi mielenkiintoista olla jonkinaikaa ns. normaalipainoinen. Askeettisuus ei ole mikään ongelma, mutta haluaisin jonkun luotettavan esityksen siitä että miten ihan oikeasti saisi mahdollisimman lyhyessä ajassa turhat rasvat pois vatsasta ja kenties jonkinlaista sixpackiakin näkyviin. Pituuskasvun kannalta tällaisissa radikaaleissa muutoksissa kannattaa kuulemma olla varovainen; joten en ihan omin päin ole uskaltanut lähteä dieetille. Taloudellisestikin saisi ns. laihdutuskuuri olla aika edullinen, ei mitään sörsseleitä tms. vaan tehokas ja nopea (tuskallinen ja raskas) ohjelma jonka jälkeen voisi sanoa itseään ennemmin laihaksi kuin lihavaksi.

Kiitos.

05.04.2009 13:28

Ei sun kannata laihdutusta suunnitella vaan ihan vaan ruokavalion muutosta. Noutosafkat vähemmälle ja syöt vaan kunnolla normaalia terveellistä ja monipuolista ruokaa.
En tiedä sun kehon koostumusta mutta painoindeksisi on toi 25 joten ei sulla hirveää ongelmaa näytä olevan ja senkin uskoisin korjaantuvan kun jätät roskaruoan vähemmälle.

Voit vaikka mennä koulun terkkarin kanssa keskustelemaan mitä sun pitäisi syödä ja miten paljon. Niiltä saat asiantuntevaa ja henkilökohtaista ohjausta.

Toi on yllättävää miten paljon kaloreita noista noutoruoista saa!
Esim. jos käyt Hesessä vetämässä jonkun mega-aterian, sellaisena päivänä jolloin et harrasta mitään liikuntaa, niin siinä on kerralla täytetty n. 3/4 koko päivän energiantarpeestasi.
Ja tunnin päästä on taas nälkä.. -.-
400 gramman karkkipussista tulee muuten melkein sama määrä!
Kaikki mitä syö yli tarpeen menee sitten varastoon.

Etsi joku mukava liikuntaharrastus (karate, tennis, tanssi, seinäkiipeily, whatever) mitä tykkäät harrastaa niin hyvä tulee. Liikunta pitää virkeänä, kohottaa kuntoa ja auttaa jaksamaan kaikenlaisen stressin keskellä!

05.04.2009 13:31

[quote]....
[/quote]

@Ylläpito

Mahdollisuus poistaa lähetetty viesti voisi olla kova juttu! Yritin editoida viestiäni ja vahingossa teinkin lainauksen, enkä nyt tiedä miten tän saisi poistettua!

kirjaudu sisään jos haluat vastata