Paino nousee vapaa päivänä

20240
26. marraskuuta 2002 07:47

Hei viisaat jättipäät, miten se on mahdollista et kun esim. neljänä päivänä polet hullun lailla vaikka kuntopyörällä, nii paino aamu aamulta vaan nousee, ja sit ku on aika pitää välipäivää niin toisena aamuna se paino on taas humpsahtanu alaspäin.. ei kylläkään vähentynyt entisestään.. Tää kaiffari joka tätä multa kysy niin on oikestaan aina liikkunut mut nyt enemmälti laihdutus mielessä.. ja oli suorastaan pettynyt kun liikunta vaan lisää sitä painoa... raukka vallan häjissään.. yritin selittää jotain nestehöpöhöpöjuttuja vaa ei kai se uskonu.. se kyl sano juovansa vettä hullun lailla ja laskee tarkkaan syömisensä.. Oiskos siinä asian ydin et se kuitenki syö joko liikaa tai liian vähän? Olen suorastaan laiska, enkä jaksanut kaivella vanhoista jutuista... Ja toisaalta mä en osannu viisaasti kertoo.. joten irtoistko täältä vähän tietoo??? Tieteellisiä faktoja!!! HEH Hmm.. mites oli se juttu jossain lehessä, et ihmisillä jotka liikkuu viitenä päivänä viikos peräkkäin toimii aineenvaihdunta ku junan vessa, ja taas jos et liiku ku joka toinen päivä niin se ei ole niin tehokasta...? Mitäs perää siin on? Eihän sitä kaikki jaksa hullun lailla painaa viikkoo putkeen ja sit heittäytyä pariks päivää köllimään... tuntus että siihen vois vaikka kuolla :)

Vastaukset: 12

26.11.2002 08:16

tyyppi syö aivan varmasti liikaa ja ei tiedosta syövänsä liikaa. karkkeja yms epäterveellisyyksiä menee, myös rasvaista ruokaa. Ei voi laihtua vaikka liikkuu jos syö päin h*ttiä. Tärkeämpää on se ruokavalio. Ja toinen juttu on kuinka kauan se oikeen on touhunnu tota polkemista. Ei paino jossain viikossa parissa välttistä lähe tippumaan grammaakaa. Mutta sanon silti vaan sen että ruokailutottumukset on kuitenkin päin p*settä.

0062 0003 0003 7473c46ad0e423d231fc9cdf8fa169f082bb6bf086d429210d2bd568d63316b7 jk2
26.11.2002 09:35

On vähäisempää kuin luullaan. Yksi pyörälenkki (tunti) kohtuullisella vauhdilla polttelee normaalitallaajalla max. 600 kcal (?). Tuollaisen lenkin jälkeen on melko seis ellei huippukuntoilija ole. Finelistä voi katsoa kuinka paljon makkaraa voi syödä 600 kcaliin. Se ei ihan kauheasti ole.

Se on höpöä että painonputoaminen loppuisi jos syö liian vähän. Hitto, ei elimistö miksikään energianlähteeksi muutu vaikka menisikin ylläpitokaloreille tai alle. Lihasta palaa joo ja puutostauteja saattaa kehittyä, sekä aineenvaihdunta hieman hidastua, mutta varmasti paino tippuu. Ja dieetin jälkeen saattaa tulla paino takaisin nopeammin kuin hitaamman rasvanpolttokauden jälkeen. Mutta kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin jostain se elimistö kannibalisoi energiaa.

26.11.2002 10:26

Mua huvittaa kauheesti ihmiset (=naiset), jotka juttelee ihan pokkana, että "en ole syönyt muuta kun appelsiinin päivässä varmaan viikon ajan, mutta silti ei paino putoa, kun toi aineenvaihdunta on ihan nollassa." Tekis mieli sanoa, että sä se sitten olet ihme kone kun et tarvi mitään polttoainetta mutta silti porskutat eteenpäin niinkun ennenkin, etkä silti menetä elopainoa!

26.11.2002 10:33

Heh. Se on tuo mielikuvituksen voima ihmeellinen! Hirvittävän monilla ikilaihduttajilla on Sandran kuvaamat puheet julkisissa tilanteissa, mutta kotona sitten vedetään pizzaa ja pastaa suklaalevitteellä. Ihan kuin syömättömyydestä ja laihduttamisesta olisi tullut joku smalltalkin erityisversio.

"Mä en oo siis syöny tänään ku porkkanan"
"No mä en oo syöny tänään mitään."
"MÄ taas juon vaan eviania. Se puhdistaa elimistöööö."

26.11.2002 10:42

homma selittyy maanvetovoiman tai painovoiman paikoittaisena lisääntymisenä...

tai sitten vähän todennäköisempi vaihtoehto mistä Pala jo kirjoitteli, eli toi syöminen. Kun ei se liikunta oo mikään taikasana yksistään.

26.11.2002 10:46

Sama toimii (ihme kyllä) myös toisinpäin. Tunnen yhden miespuolisen henkilön joka on erittäin pitkä ja laiha. Valittelee aina sitä kun ei saa millään massaa ympärille. Oli jopa yrittänyt suklaan syöntiä mutta kun ei vaan rasva keräänny niin sitten ei. =)
Yritin hänelle ehdottaa että salin puolella vois saada ihmeitä aikaan jos vaan on kärsivällisyyttä, mutta hän ilmoitti että harrastaa koko ajan rullaluistelua yms. eikä se auta mitään! =)
En sitten viitsinyt ruveta jankkaamaan...

26.11.2002 11:22

jos kulutus on vaikka joku 1900 kcal siihen vaik sit neljänä päivänä heitetään 400 kcal pyörällä sotkemista nii sanokaas paljonko kestää syärä ettei vallan pullistu entisestään?? Tahtoo taas teillä lähtiä mopo käsistä... ASIAAN!!

26.11.2002 11:22

Painoa on aivan turha mitata, joka päivä. Kerran viikossa riittää. Mittaaminen pitää suorittaa AINA samanlailla kuin edellinen ja HUOM samalla puntarilla. Eli tee punnitus samana päivänä, samaan aikaan mieluiten aamusta heti wc:ssä käynnin jälkeen ennen kuin pistät mitään suuhun. Koita astua aina samalle kohdalle puntarilla, tee punnitus kaksi-kolme kertaa jotta voit olla varma, että saat oikean tuloksen.

27.11.2002 07:39

pointti oli muuten se et se paino nousee hetkellisesti, kun yhden päivänkin on ilman mitään urheilusuoritusta paino tasaantuu ja näyttää laskeneen.. ei se et se kilokaupalla nousis koko ajan.

0062 0003 0003 7473c46ad0e423d231fc9cdf8fa169f082bb6bf086d429210d2bd568d63316b7 jk2
27.11.2002 10:40

No jos yhteensä kuluu 2300, niin eikö sopiva ruokamäärä dieetillä ole sitten noin 1800 kcal = 6x300 kcal välipaloja, tai 4x200 + 2x500 kcal isommat ruoat? Kyllähän tuolla tiedolla voisi jo itse sen verran vaivautua että kävisi laskurissa koostamassa muutaman esimerkkiruoan?

Varoituksen sanana, tuo on aika tarkkaa puuhaa. Ei tarvi kuin vähän veltostella ja yliarvioida liikunta, ja arvioida epätarkasti ruokamäärä niin tulee monen sadan kcal heittoja.

Ja helposti putoaa myös siihen ansaan että kituuttaa työpaivän, ja sitten luottaa siihen että illalla voi syödä reippaammin vastineeksi. Loppupelissä iltasyönti sitten tasaakin päivän niin että ollaan +- samassa missä kulutuskin. Been there, seen that...olenkin lakannut ruoan tarkan laskemisen ja alkanut noudattamaan tapaa jossa syön niin pieniä välipaloja että tulee nälkä jo kolmessa tunnissa, ja syön illalla vain niin paljon että nukkumaan mennessä on ihan pikkuinen nälkä.

Pitäisi muuten saada vapautus heittää poskilitsari joka kerta kun joku puhuu laihtumisesta tarkoittaen pelkkää vaakan lukemaa :)

Jos haluat hauskaa pitää, niin kehota kaverillesi lyhyttä kreatiinikuuria "painonpudotuksen avuksi".

Nimim. "krealla +2kg / 4 vrk"

27.11.2002 10:43

''krealla 4-6kg/ 5 vrk.''

27.11.2002 10:51

Jea - sulla oli kai Palaa minne pakata vettä? Mä olen tällainen 75 -kiloinen pätkä.

Olisi muuten ihan oikeasti hauska suositella kreaa jollekin pahaa-aavistamattomalle "kiinteyttäjälle".

"Joo, odota vielä viikko, kyllä se siitä lähtee toimimaan. Ota tästä muuten vähän lisää..."

kirjaudu sisään jos haluat vastata