Paino jumittaa...

34607
27. helmikuuta 2003 11:52

Moi kaikille! Taas täällä yksi tyttönen valittelee kun paino ei laske. Olen laihduttanut kolme viikkoa, eikä mitään tuloksia ole näkyvissä. Mitat 161 cm/57 kg. Haluaisin 5 kg pois, sillä löysää löytyy vyötäröltä, lantiosta ja käsivarisista. Tupakoinnin lopetin 3 kk sitten enkä mielestäni ole lihonut. Hyvät neuvot olisivat nyt tarpeen!

Kävin äsken laskemassa tolla ravintoainelaskurilla YHDEN päivän energinsaantini, joka oli 1225 kcal. Tässä esimerkkipäiväni:
7.30 1 dl kaurapuuroa (keittämättömänä mitattu), kuppi kahvia, lasi fun light mehua, multivita-vitamiinitabletti.
10.30 200g rasvatonta jogurttia
13.00 kaksi täysjyväruisleipäpalaa (2x40g) ja kevytaamupalajuustoa 1 siivu (12 % rasvaa).
150 g vihreää salaattia (salaatti, tomaatti, kurkku) jossa seassa noin 30g raejuustoa (2% rasvaa). Kuppi kahvia.
15.30 1 banaani TAI 1 omena.
18.30 55 g Jasmineriisiä (= n.1/2 dl), 150g kalkkunasuikaleita marinadissa, 1 rkl 15%:sta ruokakermaa. 3 dl rasvatonta gefilus piimää.
21.00 100g omatekoista rahkaa (sis. rasvatonta maitorahkaa, pilttiä, vähän sokeria) kcal 75/100g.
Näillä eväillä siis kertyi tuo 1225 kcal. Saatan syödä myös yhden "vanhan auton" (25g) treenien jälkeen parina päivänä viikossa. Pidän "mässypäivän" lauantaisin jolloin syön muuten ihan samoin, paitsi tuohon lisään 200g karkkia ja 2 kevyt siideriä. Olen kirjannut kaikki syömiseni ruokapäiväkirjaan, enkä ole kertaakaan syönyt edes mässypäivänä yli kulutukseni. (Arvioin kulutuksekseni ilman liikuntaa noin 1700 kcal/pvä). Harrastan vain aerobista liikuntaa 4 krt/vko koska yritän nyt polttaa sitä rasvaa, painoilla treenaaminen on jäänyt...

Energialaskurin mukaan Protskuja kertyy noista safkoista 88,06g/29,4%. Hiilareita 137,63g/45,9%. Rasvoja 33,03g/24,8%. Olisin enemmän kuin kiitollinen neuvoista!

Vastaukset: 6

27.02.2003 11:57

Olet reipas tyttö kun otat noin perusteellisesti selvää asioista jo etukäteen! No joo, tuo P-29, H-46 ja R-25 on ihan jees. Sinun pitää vain huolehtia jatkossa siitä että syöt joka päivä VÄHINTÄÄN 1.500 kcal ja teet sitten energiavajeen liikunnalla.

Kannattaa tehdä tuollaiset 3-4 pitkää kävelylenkkiä viikossa, sauvoilla saat keskisykkeen tasolle 130-140 kunhan opettelet tekniikan. Näillä saat jo yksistään poltettua kaloreita roppa kaupalla.

Tsemiä Wilma !!

27.02.2003 12:05

Tuli tässä mieleen, että kun itellä tuppaa välillä jäämään ruokapuoli 1000 kalorin paikkeille (kiireen takia) ja joskus taas sitten mennään 2000 kalorilla, niin eikös tän pitäis olla ihan hyväkin elimistölle? Siis vaihdella vähän eri päivien energiamääriä, jottei elimistö liiaksi totu siihen dieettiin... (?) Keskiarvoksi oon laskenut 1600-1700 kcal / päivä.

27.02.2003 13:17

lisää proteiinien määrää ja sanoin siis nousee kokonaisenergia.Ja pitkiä kävelylenkkejä (yli kaks tuntiakaan 140 sykkeellä ei oo pahitteeks)

vaihda toi sokeri rahkasta makeutusaineeksi, et huomaa käytännössä eroa mutta turhat sokerit saa jätettyä helposti pois tuolla tavoin.

itse jättäisin tuon kerman pois ja korvaa vaikka tomaattikastikkeella tms uncle bens zydeemillä.

nää nyt on tämmösiä "viilauksia" vaan

laske huvikseen myös kaikki päivät ruokapäiväkirjasta, tai siis laske saldoa joka päivä. oletko varma että merkkaat taatusti kaikki mukaan? esim. kahvia enemmän jossa sokeria tms?

27.02.2003 13:30

Jos vaan mahdollisuus on, niin suosittelisin ottamaan myös salitreeniä ohjelmaan. Laihduttaessa menettää kuitenkin aika helposti lihasmassaakin, joten sitä olisi hyvä ylläpitää.

27.02.2003 13:44

Kyllä mä mielestäni merkitsen ihan kaiken ylös mitä syön. Omistan jopa ruoka vaa-an, jolla punnitsen ruokamäärät. Kahvin juon mustana ilman sokeria. Totta on, että jos joskus poikkeaa totutusta kaavasta esim. juhlissa, ei syödyistä kaloreista ja määristä voi olla sata varma. Mutta omien laskujeni mukaan miinuskaloreita on kertynyt vähän vajaa 9000, eli kilon pitäisi olla kadonnut, vaan ei ole.

Kai nuo kävelylenkit voi korvata tolla pyöräilylläkin. Pyöräilen kuntopyörällä 4 kertaa viikossa tunnin kerrallaan. Kyllä hiki lentää ja luulisin sykkeen olevan ihan kohtuullinen. Salitreenin ajattelin ottaa mukaan kuvioon kuukauden kuluttua. Haluan nyt ensin sitä rasvaa pois, voi olla että lähtee hieman lihastakin niin kuin yleensä laihdutuksessa tuppaa käymään. Kiitos vinkeistä, jos jollekulle tulee vielä jotain mieleen niin olen pelkkänä korvana =)

27.02.2003 15:04

hyvinkin oot voinut laihtua laskemasi kalorivajeen mukaan, mutta mulla ja varmaan lähes kaikilla muillakin maailman naisilla vaihtelee kummasti tuo paino kilon ja kakskin jo ihan kuukauden vaiheiden mukaan...
että älä vielä huolehdi, kolme viikkoa on loppujen lopuksi aikas lyhyt aika lähteä arvioimaan tuloksia varmuudella. tsemppiä!

kirjaudu sisään jos haluat vastata