Paasto ja lihasten surkastuminen?

649
27. huhtikuuta 2001 00:00

Heips!
Olen jälleen aloittelemassa jokavuotista paastoani.
Olen koko vuoden harrastanut erittäin aktiivisesti liikuntaa (5-6 kertaa viikkossa, 2 kertaa päivässä) ja lihakset ovat siis alkaneet piirtyä jo ihan mukavasti.
Pelkääkin nyt, että paaston aloitettuani elimistöni käyttää lihasmassaa ravintona. Millä tämän voisi estää? Olen asian yhteydessä kuullut puhuttavan sitriinistä..Olenko kuulut oikein? Vai onko jokin toinen "aine" mikä olisi tähän tarkoitukseen parempaa?

Vastaukset: 4

27.04.2001 00:00

Tässä asiassa olen samaa mieltä kuin jo vastanneet: älä paastoa. Itse olen sitä kokeillut montakin kertaa eri kestoisena, mutta ainakaan pelkällä mehulla ne lihakset ei pysy. Hedelmiä pelkästään vetämällä tippuu paino ja alkaa näyttää laihemmalta, mutta ikävä kyllä se paino ei tipu rasvasta.
Ihmettelen että mikä tarve voi olla paastota jos liikkuu noin hirveästi ja lihaksetkin näkyy....

Lähinnä jäi vaivaamaan miksi haluat paastota? Lihaksien kasvatus ja paasto kun eivät sovi yhteen. Voit toki yrittää estää lihaskatoa syömällä antioksidantteja, termogeenejä yms. Mutta silti menettäisit osan lihaksista (melkein yhtä paljon kuin jos et söisi noita).

Paasto on minulle ainakin henk. koht. enemmän psyykkinen juttu kuin fyysinen. Eikä ole kylläkään tullut sitäkään tehtyä hetkeen kun tarkoitus on ollut lisätä lihasmassaa.

Minäkään en voi sanoa juurikaan mitään korvaamattoman positiivista paastosta. Tuleehan siitä hetkeksi hyvä ja kevyt fiilis, muuta ainakin itselläni sama efekti hoituu huomattavasti helpommin ja tehokkaammin kunnon tyhjennystreeneillä.

Olen myös lukenut monen lääkärin kommentin paastosta, eivätkä he ainakaan löytäneet mitään järkeviä perusteluja paastolle. Kyllä se elimistö pysyy puhtaana ilmankin syömättömyyttä ja suolihuuhteluja. Kuituja vaan napaan, niin johan tursuaa p****t pönttöön!

Hei !

Älä suotta hukkaa kovalla työssä saatuja lihaksiasi. Itse olen ollut intohimoinen salilla kävijä jo monet monet vuodet ja muutama vuosi sitten innostuin paastosta. Paastotessa tuli ihan mukava fiilis ja jonkin verran painokin tippui... mutta se oli vain hetkellistä. Paino tuli treenauksesta huolimatta takaisin muutamassa päivässä RASVANA ! Lihaksien tiukkuudesta ei ollut enää puhettakaan.

Kokeilin paastoa seuraavana keväänä uudestaan ja sama juttu tapahtui.

Olen kuullut monelta muulta paastoajalta samanlaisia kokemuksia.

Hyvää kevättä !

kirjaudu sisään jos haluat vastata