Onko kuntopyöräilystä salilla treenin ohessa mitään haittaa kehityksen kannalta?

114747
16. marraskuuta 2006 17:13

Kannattaako polkea ennen vai jälkeen treenin. Maksimissaan olen polkenut tunnin, onko se liikaa.

Kuntopyöräilyni tavoitteena on lähinnä kalorinkulutus, sykkeen ollessa n. 60% maksimista. Varsinaista aerobista kuntoa hoidan käymällä kuntosalin välipäivinä juoksulenkillä.

Vastaukset: 4

17.11.2006 13:07

Heppuli.Ei kuntopyöräilysta salin ohessa mitään haittaa sinänsä ole,päinvastoin.
Sä olet kuitenkin asettanut tavoitteesi väärin,ne ovat ristiriitaisia.Et voi kehittyä salitreenillä jos heti treenin jälkeen poljet itsesi kataboliseen tilaan.

Pyöräile 10-15 min ennen treeniä ja sama treenin jälkeen.Eka on lämmittelyä ja toinen palautumista.Tunti pyörää salilla voi toki olla ok,nimittäin ilman punttia.

18.11.2006 16:58

Heppulille vielä: en oikeen usko että kannattaa samaan treeniin tunkea noin paljoa aeroobista - rasvanpoltto - ja yrittää samalla kasvattaa pattia - salitreeni. Eli samoilla linjoilla olen joken kanssa.

19.11.2006 17:31

Riippuu täysin siitä mitkä sun tavoitteet on. Edellisten kanssa samaa mieltä siitä, että rasvanpoltto- ja massatreeniä ei kannata yhdistää yhdeksi turhakkeeksi. Mutta jos harjoittelet vaikkapa Finlandia hiihtoa tai triathlonia varten niin pyöräily + kestovoimatreeni ylävartalolle on hyvä yhdistelmä.

20.11.2006 16:59

Karpaasi puhuu asiaa: itse treenaan kesäisin huvikseni triathlonia (siis en kisausmielessä) ja teen usein pyörä- tai juoksulenkin jälkeen esim penkkipunnerrusta tai taljaa nimenomaan kestovoimaa kehittääkseni. Se toimii mielestöni hyvin, kun keho on lämmin ja adrenaliini hyrrää. Tosin pitää olla melko hyvässä kunnossa, jotta treenistä saa tehot irti. Eikä kannatta jyystää ikuisuuksia, vaan pitää treeni kompaktina ja tehokkaana.

kirjaudu sisään jos haluat vastata