normaalipainon sisällä painon pudotus

123148
12. tammikuuta 2012 13:08

Hei ! tulin kysymään neuvoa painonpudotukseen. Olen normaalipainoinen tyttö, joka haluaisi pudottaa painoa 10 kiloa kesään mennessä ja kiinteytyä huomattavasti. pituutta minulla on 166cm ja painoa 67kg (minulla on aika paljon lihasta, kukaan ei ikinä usko painoani :D) Niin, kysymys kuuluukin, miten saan pudotettua painoani menettämättä lihaksiani?
Minulla todettiin heinäkuussa tyypin 1 diabetes, jonka takia painoa tuli se 10 kiloa.
Syön terveellisesti, ja yleensä vähemmän kuin kulutan (en kuitenkaan laske kaloreita tarkkaan) mutta silti paino on ja pysyy ! En syö herkkujakaan enää kun sillointällöin kohtuudella. Missähän mahtaa olla vika? Juon myös reilusti, n. 3L päivässä. Harrastan liikuntaa vähintään kolmesti viikossa, lenkkeilen 1h reippaita kävelylenkkejä ja käyn kuntosalilla.

Vinkkejä kokeneemmilta?

Vastaukset: 4

19.01.2012 15:53

Painoa pudottaessa ei koskaan voi täysin keskittyä poistamaan vain rasvaa. Se on vain yksinkertaisesti mahdotonta ilman leikkausta. Kuitenkin lihaksia voidaan pitää yllä proteiinin määrää lisäämällä ruokavaliossa ja rasvan ja hiilihydraatin poistamisella. Näiden suhde siis muuttuu niin että suurempi osa energiasta saadaan proteiineista. Laihtumisen edellytys on siis että kulutat enemmän mitä syöt. Diabeteksen takia sinun on oltava tarkkana että saat tarpeeksi hiilihydraattia.

19.01.2012 16:04

10kg pudottaminen terveellisesti vaatii aikaa. Viikko tahdiksi katsotaan yleensä 0,5-1kg /vko joten aikaa voidaan katsoa max 20vko ja min 10vko. Jos mietit niin suurempiakin määriä on helppo pudottaa jos vain on motivoitunut liikkumaan ja ravinto on kunnossa mutta silloin lihaskato on suurempi. n 500-1000kcal energiavaje päivässä takaa laihtumisen mutta se on teoreettista ja ensin lähtee neste. Oikea ravintosuhde ja lihaskuntotreeni ylläpitämään lihaksia. :D

16.02.2012 10:16

Moi. Mä ole liikunnan ja ruokavalion lisäksi käyttäny aina välillä ,kun haluan laihtua lisää, siis juuri esim kesäksi, ihan apteekista saatavia laihdutusläkkeitä apunani. Niillä saa laihduttamisen hyvin käyntiin ja puntari näyttää nopeammin pienempää summaa, eikä tarvi luopua ihan kaikista houkutuksistakaan. Mun mielestä Orlistat Sandoz on hyvä, sillä saa laihutettua vähän helpommin ja nopeammin kuin mitä yleensä :)

08.03.2012 19:54

Minä olen hyvinvoinitohjaaja.
Tahtoisin tehdä sinulle hyvinvoinittestin jotta saa peremman kuvan sinun tilanteestasi ja voin yksilöidä sinulle ohjelman ja voin seurata kehitystäsi. Hyvinvoinittestin tekeminen maksaa 12,30€ tavataan kerran ja sitten tapaamme uudestaan jolloin annan sinun tulokset ja sinun henkilökohtaisen ohjelman. Kehossa olevat syyt mistä ongelmat johtuvat ovat 4.
1.Trauma
2.Stressi ulkoinen ja henkinen
3.Ravintoainepuutokset
4.Myrkyt kehon omat ja ympäristön

kirjaudu sisään jos haluat vastata