Nopea laihdutus oikealla ruualla

122051
3. tammikuuta 2011 21:20

Heips! Haluaisin saada painoa pudotettua ainakin 5-10 kiloa ja minulla on ongelma. Minkälaista ravintoa minun kuuluisi syödä ja kuinka paljon?
Rajoituksia minulla on, että en voi syödä kalaa enkä kananmunia. Onko niitten rasvat hyväksi painonpudotukseen ja miten voisin korvata ne?
Haluaisin mahdollisimman nopean ja helpon painonpudotus-ruokavalion, jolla varmasti läski ja rasva lähtee! :)

Vastaukset: 2

04.01.2011 08:48

En ole expertti, ehkä täällä joku muu on. Mutta eikös se niin yleensä ole, että hiljaa hyvää tulee? :) Sulla on kuitenkin koko loppuelämä aikaa olla tuossa samassa kropassa, niin eikö olisi järkevämpi alkaa pitää siitä kokonaisuudessaan huolta ja läpi elämän :)

Ei sitä kannata yrittää mitään oikotietä onneen-juttuja, koska se on 90% varmaa, että jos nyt hurjaa vauhtia pudotat painoa, niin ne kilot tulee taatusti sulle korkojen kera takaisin. Sun mahalaukkukaan ei kerkiä tottua siihen muutokseen, eikä kutistu siinä mukana. Olen jostain lukenut (mutta korjatkaa muut, jos olen väärässä!!!), että jos pudottaa 5kg painosta pelkästään ruoan avulla, niin siitä viidestä kilosta puolet on lihasta ja puolet on rasvaa. Ja sitten jos ne samat viisi kiloa tulee joskus takaisin niin sehän tulee pelkkänä rasvana, ja ne aikaisemmin menetetyt 2,5kg lihasta on myös muuttunut rasvaksi. En tosiaan muista mistä tämän luin, mutta ei se mistään pilipalisivuilta/lehdestä kuitenkaan ollut.

No mutta jos haluaa motivointia ja yrittää nopeaa niin katso vaikka täältä http://karppaus.info/ ja tutustu siihen ateriamatriisiin http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi Ja lue niitä onnistumisjuttuja sieltä ennen ja jälkeen galleriasta :)

Mutta ota ehdottomasti liikunta mukaan, ellet jo liiku. Äläkä seuraa sitä puntaria vaan mielummin mittanauhaa :)

0030 0004 0003 fca74d0a67136de92be849c39c85cdea8f5813ceb4550df64308eeca65ebb6be MVN
04.01.2011 09:53

Paino putoaa, kun syödyt kalorit jäävät alle kulutuksen. Säädä kalorivaje n. 400 -500kcal /vuorokausi, niin paino putoaa n.500g viikossa. Kun syöt monipuolisesti vihanneksia/lihaa/pähkinöitä/hedelmiä ja muistat vielä liikunnankin(matalalla sykkeellä pitkäkestoista + muutama punttitreeni), niin ei tarvitse enempää stressata. Jätä vielä leipä ja valkoiset jauhot, sekä sokerit pois, niin saat maksimoitua rasvan palamisen.

Liikunnan iloa,

www.maailmanvahvinnalle.blogspot.com

kirjaudu sisään jos haluat vastata