Naiset: Ootteko kasvaneet ulos vaatteistanne?

85247
1. kesäkuuta 2004 14:05

Olen aloittanut säännöllisen salilla käynnin helmikuun alusta. Käyn pari kertaa viikossa ja teen koko kropan kerralla läpi. Salilla menee vähintään se tunti ja vartti kerralla. Haaveilin siitä, että hyvän olon sivutuotteena vaatekokoni pienenevät, vaikka paino ei laskisikaan. No, nyt olen huomannut, että paino on noussut kilon ja varsinkin paidat alkaa tuntua siltä, että ois siirryttävä isompiin kokoihin. Eihän sen näin pitänyt mennä...Kuvittelin, että kun "tiivistyn" ei rasvan tilalle tulee lihasta, niin vaatekoot pienenevät. Tietysti ylävartalossa sitä rasvaa ei kovin paljon ole ollutkaan. Nyt alkaa tuntuun siltä, että pienennän painoja ettei tarvitse siirtyä XL-mallistoon.

Vastaukset: 11

01.06.2004 14:24

Hmm.. Eipä ole tuollaista vielä päässyt tapahtumaan. Ainakaan nyt ihan ulos niistä en ole sentään kasvanut :O. Housut tosin ovat löystyneet vyötärön kohdalta runsaasti kun taas juuri ne paidat ovat alkaneet kiristää käsivarsista jonkun verran. Mutta ei nyt mitenkään häiritsevästi..:)

01.06.2004 14:37

Kyllä, vaatekoot ovat kasvaneet sekä alaosan että yläosan suhteen. Jakkuja on turha etsiä ellei niissä ole stretchä sillä jos löytää jakun, joka on hyvä hartoista on se säkki muualta.
Housut, jotka sopivat lantiosta ovat liian isot vyötäröstä.
Ja mitä painoon tulee niin saliharjoittelun tuoksinassa (n. 3 vuotta) sitä on tullut 5 kiloa lisää. :(
Pitäisikö sitten iloita, että ei se kaikki rasvaa ole...

01.06.2004 14:47

Kiva kuulla, että on kohtalotovereita. Ehdin jo ajatella, että olenkohan vaan lihonut!? Reidet mulla on kaventunut varsinkin heti polven yläpuolelta, mutta tuntuu, että ihan ylhäältä ne on alkanut vähän hinkkaamaan yhteen. Teen lähentäjiä 50-60 kg:lla. On mulla toki reisissä läskiäkin, mutta kyllähän se koko kasvaa, jos läski pysyy ja lihas kasvaa vielä alla... :( Peeveli, kun pitäis tuota rasvaa saada pois. Vatsassa on makkaroita istuessa, vaikka kuinka vatsalihaksia hinkkais...

01.06.2004 14:49

Minulle kävi ensin niin (siis 3v. sitten), että vaatekoko pieneni numerolla tai kahdella (mallista riippuen) aika hätäseen. Sitten sain painoni nousemaan vähän, mutta vaatekoko on pysynyt samana. Jotkut mekot kiristää kainaloista ja t-paidoissa, paitiksissa olkapäät hieman kinnaa. Eli kasvu on ollut "maltillista" tuossa yläkropassa.

Monet farkkumallit on minun reisiini yksinkertaisesti liian pieniä, mutta onneksi löytyy vielä väljempiäkin malleja. Vartaloni muoto on muuttunut ihan totaalisesti kolmessa vuodessa. Vaatekaappini on mennyt kyllä uusiksi jo heti silloin alussa. Hyvä niin, olen tyytyväinen muutokseen.

Täytyy sanoa, että nopeasti olet kehittynyt, jos nyt jo olet kasvanut ulos vaatteistasi. Helmikuusta on niin lyhyt aika. Ole onnellinen siitä ja älä vain pienennä painoja. Osta isompia paitoja :). Mielestäni lihaksikas nainen on kaunis, ...niin ja lihaksikas mies on tosi komea ;).

Oletko ajatellut jakaa sitä sinun ohjelmaasi, niin että tekisit kunkin lihaksen vain kerran viikossa? Kävisit vähän useammin esim. 3krt viikossa ja jakaisit treenin kolmeen osaan. Näin et rasittaisi mm. sitä ylävartaloa turhaan 2krt/vko. Lihakset saisi palautua rauhassa.

01.06.2004 14:57

En mitenkään massiivisesti kuitenkaan ole kasvanut, mutta vähän on tullut sellaista tunnetta, että paidat ois kutistuneet pesussa! Niin kuin tuonne lapaluiden väliin ois tullut tavaraa... Olen miettinyt sitä, että voisin ainakin muuttaa ohjelmaa, kun olen junnannut sitä samaa alusta asti. En vaan ole oikein tiennyt, mitä muutosta siihen tekisin, kun käyn melkein kaikki salin laitteet läpi. Tuntuu, että jos jätän jotain pois, niin sitten lihakset pääsee surkastumaan niiltä kohdin. Tietysti käsipainoilla ja taljoilla vois tehdä jotain erilaisia juttuja välillä. Jaettu ohjelma vois olla ihan järkevä, mutta tuo kaksi kertaa viikossa tuntuu olevan aika sopiva määrä, mitä ehdin käydä. Kuvittelin, että muutan ohjelmaa, mutta nyt en tiedä mitä tekisin, kun olen aika aloittelija salihommissa...

01.06.2004 15:15

Tein itse silloin alussa ihan maga mokan l. treenasin kuin hullu monta kertaa viikossa ja koko kroppa kerrallaan, hip hei. Eihän siinä ole mitään järkeä. Laihduin vain ja lihakset ei kehittynyt lainkaan niin kuin ne olisi voinut kehittyä järkevällä ohjelmalla/treenillä. Ajattelin kanssa, että jos jätän jotain pois niin lihakset pääsee surkastumaan jne. l. juuri niin kuin sinäkin. Hulluutta! Nyt sitten taistelen oikeenlaisen ruokavalion kanssa. Treenini (puntti ja aerobinen) määrä on niin suuri, että joudun todella panostamaan siihen ravintopuoleen jotta kehitykseni jatkuu haluamaani suuntaan.

Suosittelen sinulle todella vakavissani, että kiinnittä huomitota siihen miten treenaat, syöt ja lepäät. Jos joku tästä kolmiosta pettää tai menee väärin koko touhu menee pepulleen. Teetätä ihmeessä itsellesi ohjelma. Teidänkin salilla on varmasti asiantuntevaa henkilökuntaa, ketä osaa auttaa sinua ohjelman laatimisessa. Näin säästät paljon aikaa ja vaivaa siinä treenaamisessasi. Itse opin nämä asiat kantapään kautta. Opinnot jatkuu yhä :).

01.06.2004 15:22

Täytynee pyytää asiantuntijaa laatimaan mulle uusi ohjelma, niin touhu saa uutta pontta! Ja eihän sitä tosiaan voi aatella niin, että aina täytyy kaikki lihakset tehdä, ettei ne surkastu. Muutenhan ohjelma paisuu ja paisuu, jos mitään ei voi jättää pois. Siltä se vaan on tuntunut!

01.06.2004 15:40

Hienoa, hyvä tyttö! Varmasti saat ihan toisenlaista potkua treeniisi, kunhan saat uuden ohjelman. Muista kiinnittää huomiota myös siihen sapuska puoleen.

Mä treenasin silloin aikoinaan vähintään 2h/krt. Vähän pääsi ohjelma paisumaan juu kun piti hinkata kaikki läpi samana päivänä. Ei siis MITÄÄN järkeä. Miten saatoinkaan olla niin hölmö.

Kannattaa lueskella aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, netistä löytyy myös hyvää tietoa ja juttelemalla muiden kanssa saat hyviä vinkkejä jatkoa ajatellen.

02.06.2004 23:13

Minulle(kin) kävi niin, että ensin vaatekoko pieneni, mutta sitten paidat eivät enää istuneetkaan niin hyvin, kinnasivat vähän selästä ja käsistä, tai ainakin siltä tuntui.

Sitten kävi niin, että tuli talvi ja löysemmät vaatteet ja nyt huomaan, että kesävaatteet kiristävät muualtakin. Sillähän EI tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa, että talvella kävin 3 kuukauden aikana salilla ehkä kolme kertaa, mutta yhä vaan jatkoin syömistä kuin treenaisin kolmesti viikossa. ;P

Mutta nyt lähtee taas rrrauta uuteen nousuun!

03.06.2004 07:59

Paitakoko pieneni s:stä xs:ään, mutta käsivarret ei tunnu millään mahtuvan, jos paita ei ole stretchiä. ;) Millaisella treenillä kasvaisi joka puolelta? Olisiko kuitenkin kyse siitä, että rankka harjoittelu lisää ruokahalua...

03.06.2004 08:14

Mulla on nyt 2 vuotta säännöllistä saliharjoittelua takana ja koen suurta riemua joka kerta kun kaivan kaapista vanhoja paitapuseroita esiin ja koitan niitä päälleni! :D
Vyötäröstä jopa väljiä, mutta selkä ja käsivarret tarttuvat kiinni!!

Onneksi otin mittoja saliharrastusta aloittaessani, ja nyt on palkitsevaa huomata, että esim. käsivarteen on tullut 3,5 cm lisää, rasvaprosentin kuitenkin pienennyttyä nyt viimeisen vuoden aikana 5 % (tiedä paljonko se oli silloin 2 vuotta sitten)! Eli mä ainakin vaan nautin siitä että vaatteet käy pieneksi! Treeni on mennyt juuri sinne minne pitääkin! :)

kirjaudu sisään jos haluat vastata