Motivaatiota laihduttamiseen

123336
15. maaliskuuta 2012 09:37

Oon nyt 2kk hölkänny 5-6krt viikossa 40-55min pvssä, noudattanu 1300-1800kcal ruokavaliota, paljon proteiinia vähän sokereita jne.

Lähtöpaino oli järkyttävä 85kg (nainen!!! pituus 168cm) ja nyt 2kk jälkeen en uskalla mennä vaakaan, koska pelkään, että masennun tosissani. Jokaisen lenkin/kevyen päivän jälkeen olo on sikaturvonnut, peilikuvasta näkyy valehtelematta turvonnut rantapallon kokoinen pakki. Eikä lekuri oo löytäny MITÄÄN ruoka-allergioita.

Kumpa joku ois kokenu saman ja osais antaa vinkkiä, oon aivan loppu rikki ja kohta menee motivaatio pitkästä aikaa alotettuun kuntoiluun ja ravinnon kyttäämiseen. Oon viimeset 6v ollu jo liikapainoinen, kun elämästäni ekat 30v olin normaalipainoinen+liikkuja+terve jne. Nyt yhtäkkiä koko ruho tuntuu olevan aivan persiillään. Mikää ei tunnu auttavan. kertokaa please jotain jos osaatte....

Vastaukset: 2

15.03.2012 11:03

Tuntui vähän samalta viime syksynä, kun rupesin lenkkeilemään enempi ja vahtimaan syömisiäni tarkemmin. Ei mitään vaikutusta painoon tai vyötärönympärykseen pariin kuukauteen. Tosi masentavaa! Nyt on joulun jälkeen kadonnut lähes neljä kiloa :)

Mikä sitten auttoi ? Se, että kirjasin syömiset ylös, tänne ravintolaskuriin. Näppituntuma ei riitä, itselleen on niiin helppo valehdella.

Toinen asia on hiilihydraatit. En voi elää ilman ruisleipää ja puuroa, mutta nykyään syön niitä vain aamulla ja aamupäivällä, illalla syödyt jämähtää vyötärölle ja turvottaa.

Kolmas juttu on se, että pitää syödä tarpeeksi. Sinun energiamääräsi on aivan liian pieni, kehosi käy taistoon säilyttääkseen jokaisen kalorin.

Älä myöskään intoile liikaa, kun aloitat liikkumisen pitkän tauon jälkeen. Pian hajotat polven/nilkan/jotain muuta, tai intosi lopahtaa. Malttia, lepopäiviä myös, ja lyhyempiä lenkkejä ! Katso vaikka kuntoplus.fi-sivuilta sopiva harjoitusohjelma. Levossa se kunto kasvaa. Mitä enemmän on ikää, sitä hitaampaa palautuminen on.

15.03.2012 11:11

kokeile vaihdella vähän ruoan sisältöä ja katso, mikä sulla toimii. Mulla ei toimi vähä hiilihydraattinen, koska sillon menee maha ihan jumiin ja alkaa turvottaa älyttömästi vaikka kalorit olisikin miinuksella. mun on pakko saada se n. 130 g hiilareita hyvistä lähteistä kuten täysjyvästä, tummasta riisistä jne. Toisilla taas nimenomaan ne hiilarit turvottaa ja niukka hiilarinen hoikistaa heti. Eli kokeile mikä sulle sopii parhaiten :)

kirjaudu sisään jos haluat vastata