Miten saan takamuksestani läskit pois?

121077
15. maaliskuuta 2010 08:44

Olen etsinyt jokaisesta mahdollisesta paikasta jotain vinkkiä , jolla saisi persuksen pieneksi.

Onko kenelläkään antaa jotain liikuntamuotoja tai lihaskuntoliikkeitä tai ravinto-ohjeita tai jotain , joka auttaisi asiaa? Olisin todella kiitollinen avusta!

Vastaukset: 19

15.03.2010 20:06

Mä en oikein muuta osaa sanoa, mutta tietenkin monipuolinen ja terveellinen ruokavalio auttaa. (täysjyvävilja, tarpeeksi proteiineja, kasviksia ja pehmeää rasvaa) Vältellen kovaa rasvaa ja liikaa sokeria. (joskus tietysti sitäkin!)Kaikkien vartalonmalli on erilainen, mut ainakin uinti tekee hyvää koko vartalolle. :)

16.03.2010 15:26

Pitäs kaiketi mennä enon rannalle kesällä uimaan :D uimahallissa ei tällä vartalolla uida ..

18.03.2010 15:29

Kuten pnja sanoikin, monipuolinen ja terveellinen ruokavalio auttaa. Syö tarpeeksi, ja syö säännöllisin väliajoin, ettei tule naposteltua nälkäisenä mitä sattuu. Salaattien ja kasvisten lisääminen, sekä viljojen ja sokerin vähentäminen vaatii kuria mutta tekee ihmeitä!
Pidä myös huoli että rasva on hyvälaatuista: kalaa/kalaöljykapseleita, pähkinöitä, auringonkukkaöljyä tms.
Ruokavalion muutosten lisäksi esimerkiksi reipas kävely (etenkin sauvakävely) saa läskit liikkeelle ja se näkyy pian myös reisi-peppu-akselilla. Sulla on hyvin aikaa kiinteytyä ennen kesää. Tsemppiä! :)

20.03.2010 17:00

Kiitos vastauksesta , Triny78 :)
Ajattelinkin tänään juuri mennä sauvakävelylle , mutta nyt siellä sataa lunta ja maa on 10 cm lumikerroksessa , et se siitä. -.- minua turhaututtaa kun lumi ei sula. Kesällä on helpompi liikkua. Tai ei välttämättä .. Mutta kiitos vastauksista :)

21.03.2010 17:36

Mitä se lumi sauvakävelyä haittaa? Päin vastoin: sauvan saa kunnolla iskettyä hankeen eikä se lipsu ärsyttävästi kuten kesällä kovalla hiekkatiellä. Treeni on myös tehokkaampi kun tarpoo hangessa, ja ilma on ihanan raikas.

Jos säästä tekee esteen liikkumiselle, ovat todelliset syyt jossain muualla - yleensä motivaation puutteessa. Pihalle ja liikkumaan siitä! Muuten on turha kummastella, jos mitään ei tapahdu.

22.03.2010 21:23

HAHHAA , tulin muute just lenkiltä :D Ihana olo nyt , mutta oli ihan hemmetin kylmä :<<

24.03.2010 12:20

Hienoa Tzisse, niin sitä pitää!

27.03.2010 09:19

Mistä noita sauvakävely sauvoja vois saada suht. halvalla? Sauvakävelu kuulostaa tosi kivalta :) Ja jos on vielä tehokastakin.. :)

29.03.2010 12:58

mm, hyvä kysymys ... en tiedä kyllä muuta paikkaa ku urheilukaupat tai kirpputori ..

02.04.2010 17:49

Sauvoja taitaa olla ihan tavallisessa halpahallissakin.

0000 0000 0000 roh
05.04.2010 07:13

Laihdutin itseni melkein sairaalakuntoon (suurimmaksi osaksi ison pyllyni takia) Ei lähtenyt kadonnut pylly mihinkään, hyllyi vaan mukana kun kasvot ja ylä-vartalo kuihtui. Tai sitten syynä on/oli se että näin/nään itseni vääristyneesti?
Ajattelimpa että sitten isona treenaan sen timmiin kuntoon ;) Nyt viimeisimmät nuoruus vuodet aijon olla välittämättä siitä.

07.04.2010 21:41

Luulempa että se iso peppu on useimmiten oman pään ongelma normaalipainoisilla. Itselläni on päärynävartalo eli ylävartaloni on hoikka ja siro ja kaikki rasva kertyy reisiin ja peppuun. Ainakaan vielä en ole keksinyt mitään keinoa päästä eroon tuosta takamuksesta, joten olen opetellut hyväksymään sen, olenhan jo 22 vuotta sen kanssa elänyt! Harrastan ohjattuja kuntosalitunteja 3 krt viikossa + hyötyliikunta. Perusruokavalioni on terveellinen ja joskus sitten herkuttelen karkeilla ja roskaruoalla. Olen 162 cm pitkä ja painoni vaihtelee 50-52kg välillä.

Jos kroppa tuntuu olevan ns. epätasapainoinen eli yläkroppa on paljon pienempi kuin alakroppa, kannattaa vahvistaa yläkropan lihaksia kuten selkää rintaa ja olkapäitä. Lihasmassa tasapainottaa vartalon muotoa ja siitä tulee tasapainoisempi. Sitäpaitsi vahva ylävartalo on myös ryhdikäs ja tekee sen myötä itsevarman ja kauniin näköiseksi! Älä siis keksity pelkästään pepun treenaamiseen!

16.04.2010 10:15

Vai perse pois. Noh ihmettelläämpäs sitä persustaa lihasryhmänä. Siihen kuuluu etureidet, takareidet pakarat ja pohkeetkin. Mikäs nyt sitten vaikuttaisi tuohon lihasryhmään? Oikeanlainen salireeni, pyöräily, lenkkeily.

Salilla kyykky(takakyykky), askelkyykky, maastaveto, suorinjaloinmaastaveto, hyvää huomenta, ja prässi. Paras on kuitenkin syvälle tehty kyyky. Pitkät sarjat kovalla intensiteetillä, eli ei liian pitkillä tauoilla. 15-20 toistoa korkeintaan 2min tauoilla. Kunnon persusta rääkki voisi olla esim. 4x15-20 kyykkyä, 3x15-20 maastavetoa ja 3x15-20 askelkyykkyä.

Mutta mitä tämä reeni tekisi ilman oikeaa ruokavaliota? Pyri siis ihan kuluttamaan enemmän kuin syöt ja vältä sokerieta ja kaikkea valkoista. Mutta rasvaa ja proteiineja ei kannata rajoitella, ota ne ylimääräiset kalorit pois sieltä hiilihydraateista.

22.04.2010 12:18

Samaa mieltä lazyn kanssa tästä reenistä:) Ja se Aerobinen liikunta myös kunniaan. itekki saanu takapuolta pienemmäks sillä+kuntosaliharjottelulla. Ja tietty ruokavaliolla. Joillakin naisilla kun kertyy tasan kaikki takareisiin ja takapuoleen:)Eilen oli jalkatreeni taas. kyllä se siitä. Maltti on valttia. Etenkin takapuolen kanssa. Hitaasti on tuloksia tullut, mutta tullut kuitenkin.

11.05.2010 09:13

Aikani olen isopeffaista ja ruipelokätistä vartalotyyppiäni tuskastellut minäkin ja todennut, että kokonaan pois ei muodokasta pyllyä saa, mutta linjoja voi hieman parannella...
Kunnon kuntosalitreenin olen minäkin parhaaksi havainnut. Ylävartalon lihaksiin kannattaa panostaa alavartaloakin enemmän, että saa lihasta ja muotoa. Olkapäistä, yläselästä, rinnasta, käsistä ja korsetista löytyy paljon lihaksia, jotka kannattaa kaikki huomioida... Kyykätään että pakaroissa polttaa, mutta hieman pidemmillä sarjoilla.
Itselläni jalat ja takapuoli myös keräävät herkästi nestettä, ja siihen aerobinen liikunta on paras ratkaisu.
Isompikin takapuoli näyttää huomattavasti kauniimmalta ryhdikkään ja lihaksikkaan (lihaksia ne on pienetkin lihakset!) ylävartalon, timmin vatsan ja napakoiden pohkeiden kaverina.

23.06.2010 06:55

Mä oon käsittänyt että kovia rasvoja ei tartte vältellä vaan sokeria ja valkoista jauhoa. Vaikka ei kai ne viralliset suositukset mihinkään muutu kovin helpolla.

13.01.2012 08:48

Niin, tällasen kapean, pienen ja rasvattoman pepun perintönä saaneena olen suorastaan kateellinen naisellisille muodoillenne. Teillä sentään vyötärö erottuu. Siltä naisen pitääkin näyttää, minun mielestäni. Pitäkää rasvapeite kohtuullisena ja olkaa ylpeitä!

16.01.2012 15:33

Moi! Mulla auttaa salilla käynti, juokseminen ja vähärasvanen ruokavalio. Sen lisäksi olen nyt onnistunut hoikistumaan lisää ja helpommin uuden laihdutus lääkkeen Orlistat Sandozin avulla.Olen onnistunut pääsemään jouluna tulleista kiloista huomattavasti nopeammin, eikä haittavaikutuksiakaan ole ollut kun olen syönyt monipuolisesti ja vähähärasvaista ruokaa useita kertoja päivässä.

19.01.2012 15:43

Tutkimukset ovat osoittaneet että vaikeimmat paikat poistaa rasvaa ovat juuri vyötärö, reidet ja pakarat. Tämä johtuu monesta syystä, mutta suuria syitä ovat aineenvaihdunnan vähäisyys, ihmisen biologinen kehitys ja vääränlainen tai liian vähäinen ruokavalio ja/tai liikunta tai niiden suhde toisiinsa. Uinti, juoksu, crosstraining, jumpat, pitkät hiilarit kohtuudella ja lyhyet pois ja rasva vähemmälle mutta ei pois. Niillä se lähtee. Syökää terveellisesti ja sopivasti ei vähän eikä liikaa..

kirjaudu sisään jos haluat vastata