Miten pääsen eroon pizzamorkkiksesta?

36544
7. maaliskuuta 2003 13:16

Tervehdys kehon väki,

olen seuraillut keskustelujanne säännöllisen epäsäännöllisesti jo lähes vuoden ajan, ja nyt sain aikaiseksi rekisteröityä seuraanne. Varsin mielenkiintoisia persoonia täällä näyttää olevan, ja kaikenlaista heidän (teidän:) luonteenpiirteistä on tullut tässä havaittua =)

Joo, lähinnä nyt haen vahvistusta tai vaihtoehtoisesti tyrmäystä tämänpäiväiselle repsahdukselleni; lounaalla sorruin tilaamaan broileri-kinkku-pizzan, tosin ilman juustoa. Nyt kuitenkin kärsin varsinaisesta morkkiksesta.

Jostain syystä mielessäni istuu tiukasti se mielikuva, että pizza on vihoviimeistä ravintoa, vaikka otinkin sen ilman juustoa, josta valtaosa pizzan kaloreista tulee (niin, ja pohja on tietty tehty valkoisista jauhoista, joten hiilareita tuli varsin runsaasti).

Eli tieto tietenkin on, että valinta ei ollut hyvä. Tässä kun yrittelen pudottaa elopainoa noin 5 kg:n verran. Pitääkö loppupäivä siten pitää "suu supussa" vai olisko mitään toivoa jäljellä?

Vastaukset: 7

07.03.2003 13:20

vedä lenkki ja pitkä ja ens kerralla tee pizza ite, ruiskuorta ja tonnifisua ja niin etes päin pois

eiköhän mieli parane

07.03.2003 18:28

Hmm..Mitkäs luonteenpiirteet täällä eniten pistävät silmään? =)

Tervetuloa joukkoon, Vera..

Älä huoli, dieettiä ei kaada yksi, edes kaksikaan repsahdusta. On ihan hyvä ottaa mukaan, varsinkin kun laihdutusta on kestänyt kauemmin, päiviä, jolloin saa syödä hieman vapaammin.

Eikä pizza ilman juustoa todellakaan ole huonoimmasta päästä.

Itse en suosittele tätä, mikä tuntuu olevan usein homman nimi, että kun "repsahdetaan", niin ei syödä loppupäivänä enää mitään. Mitä yhdestä repsahduksesta. Paljon tuhoisempaa on se, että jättää noudattamatta loppupäivän dieettiä.

Tsemppiä laihudutsprojektiin! Kysy ihmeessä jos joku asia mieltäsi askarruttaa.

07.03.2003 21:27

Ei todellakaan kannata olla loppupäivää syömättä. Se johtaa helposti vain siihen, että aamulla on hillitön nälkä, ja tyhjennät koko jääkaapin. Siinä saa kunnon mässäily-syömättömyys-kierteen päälle pahimmassa tapauksessa.

11.03.2003 10:26

kyllä mä oon ainakin huomannut että jos "repsahtaa" niin voi sitä olla ihan hyvin loppupäivän syömättä, juo vaikka jotain hyviä mehuja vaan, kyllä niillä jaksaa (ainakin minä). Ja sitten aamulla ei todellakaan ole nälkä vaan pikemminkin tekee mieli vaan jotain kevyttä. Ja sitten onkin melkein parempi olo kun jos repsahdusta ei ois tullutkaan. Mutta hei, tää on vaan mun mielipide.

11.03.2003 11:33

Sari: nyt puhttiin siitä, mikä on suorituskyvyn kannalta parasta. Jos vedät pizzaa naamariin aamupäivälä ja sen jälkeen hörpit mehua niin aika hiljaista on..;)
Henkisesti tuo on varmasti ratkaisu joillekin.
Voihan sitä olla vaikka kuuakduen syömättä, mutta eri asia on sitten että ketä se palvelee..

12.03.2003 09:28

" Lounaalla sorruin tilaamaan broileri-kinkku-pizzan, tosin ilman juustoa. Nyt kuitenkin kärsin varsinaisesta morkkiksesta."

Olisit vaan ottanu senkin juuston! Vuodessa on 360 päivää ja jos 36 päivää menee vähän överiksi niin silti sulla on 90% sellaisia päiviä että ruokailut meni just nappiin ;)

See the Big Picture? Keep it simple!

Protsku

13.03.2003 17:10

Hei kiitti kannustuksesta (muillekin!)

Ruodussa on vaan aina niin hankala pysyä (huokaus...) mutta nyt ollaan taas hyvässä vauhdissa! Itselläni on vaan sellainen "fakkiuma" aivoissa et jos jossain vaiheessa päivää syö sellaista mitä ei pitäis, niin helposti tulee sit syötyä päivän mittaan muutakin ei-niin-järkevää.

Mutta mutta! Tässä sitä opetellaan vähitellen...

Tsemppiä myös muille dieetiläisille!

kirjaudu sisään jos haluat vastata