Mitä tehdä, kun rasva kertyy polviin?

122579
27. toukokuuta 2011 12:07

Moikkis kaikille!

Mitä tehdä, kun rasva kertyy polviin? olen koko ikäni ollut hoikka ja viimeisen pari vuotta harrastanut salilla käymistä, kävelylenkkejä, kotijumppaa välillä enemmän välillä vähemmän mutta hirveen pitkiä treenittömiä jaksoja ei ole ollut. Olen saanut laihdutettua joulusta 2,3 kg, talven mittaan kerty pikkasen ylimäärästä. Periaatteessa oon painooni nyt tyytyväinen, eli mitat 162cm 51,7kg aamulla. Mutta tää parin kilon pudotus ei ole vaikuttanut mun jalkoihin ollenkaan.

Vastaukset: 8

27.05.2011 12:12

Mun kroppa on sellanen, että rasva kertyy pääosin alaruumiiseen. Eli reisiin ja peppuun. Rasvaprosentti mulla on tällä hetkellä siinä 21 hujakoilla mittauksien mukaan. Ongelma on kuitenkin nimenomaan se, että läski kertyy polvien ympärille. Mun polven päällä ja sivuilla on oikein kunnon rasvakertymät. Aivan kuin joillain todella ylipainoisilla henkilöillä näkee. Mitä mä voin tehdä niille? Ne on ollu siinä monta vuotta. Rasvaimuko on mun viimenen keino, kun mikään muu ei auta?

28.05.2011 10:19

Moikkis vaan, katsa.

Se, että rasvaa kertyy enemmän ala- kuin yläkehoosi johtuu sukupuolestasi eli naishormoneista. Miehillä läski kertyy yleensä navan yläpuolelle.

Toisena sääntönä on, että rasva lähtee viimeksi sieltä missä sitä on eniten. Keholla kun on kova hinku pitää kiinni rasvavarastoistaan.

Vaikka rasvaa on vaikea paikallisesti poistaa muulla kuin mainitsemallasi rasvaimulla, voit vahvistaa reisiesi ja pakaroittesi lihaksia jalkatreeneillä ... jatkuu ...

28.05.2011 10:26

jatkoa ... Tee erilaisia kyykkyjä: oman kehon kuormalla, käsipainoilla, levytangolla ... vaihtele jalka-asentojen leveyttä.

Tee myös liikkeitä takareisille: koukistuksia ja maastavetoja suorin jaloin.

Hyviä videoita löydät:

http://www.muscleandstrength.com/exercises/quads.html

http://www.muscleandstrength.com/exercises/hamstrings.html

Terveisin Arthuro
http://kuntoguru.blogspot.com

29.05.2011 20:21

Hei!
Tiedän, että erilaiset kyykyt vahvistavat ja kiinteyttävät kinttuja. Mutta ongelma on juuri se, että minulle on tehty monia saliohjelmia personal trainerin toimesta. mutta ei ole auttanut tähän polven alueen rasvaan toivotusti. ehkä ihan pikkasen mutta ei huomattavasti. Eli kyykyt yms. erilaiset reiden koukistaja/ojentaja liikkeet on kokeiltu.

Mutta kiitos kuitenkin linkeistä ja vinkeistä :)

29.05.2011 21:17

Jos haluat rasvaa pois polvistasi tai mistä tahansa kehoa, niin ruokavalio liikunnan lisäksi auttaa siihen. Rasva% pienemmäksi = vähemmän energiaa ruoasta ja lisää energiakulutusta liikunnalla.

30.05.2011 11:26

tätäkin kokeiltu on, laihdutin itseni 46 kiloiseksi syömällä kulutusta vähemmän ja liikkumalla. No tulos oli se, että yläkropasta tuli luuranko mutta polvifläsät pysy.. Olen siis kokeillut vähän kaikkea. Siksi olenkin epätoivoinen..

30.05.2011 11:36

Sitten neuvoni on, hyväksy polvesi (itsesi) tuollaisena kuin ne on ja lakkaa olemasta epätoivoinen :)

30.05.2011 15:59

no ehkä toi olis kaikista järkevin mutta ei todellakaan helpoin keino.. Mutta kai se on vaan hyväksyttävä, että mulle on periytynyt äidin puolelta tällaiset muhkupolvet.

kirjaudu sisään jos haluat vastata