Minkälaista harjoittelupäiväkirjaa pidät?

121719
26. syyskuuta 2010 12:07

Mitkä tiedot ovat sinulle harjoittelupäiväkirjan osalta tärkeitä?

Vastaukset: 2

26.09.2010 23:02

Mä olen aina ollut innokas kaiken maailman listauksissa, joten mun harjoittelupäiväkirjassa on vaikka mitä tietoja.

Päivämäärä, kuntoilumuoto, kuntoiluaika, matkan pituus ja keskinopeus, jos olen pyörällä tai juoksien. Lisäksi on kulutetut kalorit, kuinka paljon niistä on kaloreista on rasvaa sekä keskimääräinen syke. Kaikki on selvissä sarakkeissa.

Aina kuun lopuksi merkkaan myös uudet nopeusennätykset, jos sellaisia on tullut. Lisäksi kuukauden aikana edetyt matkat pyörällä tai juosten.

Sen lisäksi mulla on vielä ihan omat sivunsa niille, kuinka monta tuntia jokaisena viikkona olen harrastanut liikuntaa ja kuinka paljon joka viikko on kulunut kaloreita. Nämä ihan siitä syystä, kun otin jostain lehdestä ne tavoitekalorimäärät viikossa, eli mikä on hyvä, huono, kohtalainen, erinomainen. Ja onneksi lähes joka viikko se on erinomainen :)

Minusta on ainakin tosi mukava seurata omaa edistymistä päiväkirjan avulla. Kun itse aloitin toukokuun alussa lähes nollasta kuntoilun ja edistystä on tullut aika paljonkin ja kiloja ja senttejä on karissut mukavasti.

Päiväkirjassa on lisäksi omia sivuja joillekin yleisille kunto- ja elintapajutuille, joita olen halunnut laittaa muistiin, josta on minusta ainakin apua harjoittelussa.

Ehkä päiväkirjaan voisi lisätä kuntosaliharjoittelunkin tuloksia, mutta nyt en ole niitä jaksanut laittaa.

27.09.2010 09:53

En minkäänlaista... Mulle liikunta on päivittäistä mukavaa toimintaa, jota en listaile enkä mieti etu- enkä jälkikäteen. Katson aamulla ikkunasta ulos ja kuulostelen mitä kroppa haluaa ja päätän sen mukaan. Liikun kerralla sen verran kuin tuntuu hyvältä tai on aikaa.

kirjaudu sisään jos haluat vastata