Lihominen +itseinho

125053
25. kesäkuuta 2016 22:48

Olen kärsinyt syömishäiriöistä n. 20 vuotta ja ollut lähes koko ajan hoikka. Nyt olen kumminkin päästänyt itseni lihomaan. Syynä on mm. uusi parisuhde ja sen myötä liikunnan väheneminen sekä ruokahalun lisääntyminen syystä x..? Itseinho on tätä myöten valtava, vihaan itseäni todella. Minulla on myös pakkoliikuntatausta, eli en haluaisi lähteä rääkkäämään itseäni pakon edessä, vaan haluaisin löytää liikunnan ilon. Nykyään harrastan oikeastaan vain kävelyä, kuntosaleihin ym ei ole varaa ja niistä nousee myös ahdistus. Ruokaa on vaikea vähentää koska siitä seuraa ahmimista mistä seuraa ainakin oksentamisen yrittämistä, se on aina ollut minulle vaikeaa, siksi en varmaan ole bulimikko.

Olisiko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta, miten tätä kannattaisi lähteä purkamaan? Lääkärissä olen käynyt mutta hänen mielestään minulla on ongelmia vain itsetunnon kanssa mutta tämä ei ole totta, olen oikeasti lihonnut, sen näkee ja tuntee vaatteista. Vaa'alle en uskalla mennä, ahdistus on liian suuri ja minulle tulee itsetuhoisia ajatuksia oli vaa'an lukema melkein mikä tahansa koska se on aina liian suuri.

Olen vegaani, mutta älkää syyttäkö sitä tästä. Olen ollut 10 vuotta hoikka vegaani, vasta nyt pari kuukautta sitten pulskistunut.

Löytyykö kohtalotovereita tai muita kilttejä ihmisiä, jotka osaisivat auttaa?

Vastaukset: 0

kirjaudu sisään jos haluat vastata