Lihasta on mutta niin myös läskiä!

47307
5. toukokuuta 2003 12:08

On raivostuttavaa, että vaikka treenaa paljon(2xviikko sali, juoksua, uintia ym jo monen vuoden ajan), niin silti se ei "näy". Siis lihasta löytyy, mutta ne on tän ylimääräisen alla... Kyllä musta huomaa, että harrastan, mutta jos söisin järkevästi, olisin erittäin kiinteä pakkaus.

Ja sitten monet ajattelevat, että jos on ylimääräistä, se on laiskuutta. Ei ole todellakaan helppo muuttaa syömistapojaan, vaikka kuinka yrittää.

Tunnistan helposti mielialat jolloin syön paljon; masennus, turhautuneisuus, tylsistyminen...

odotan mielenkiinnolla sitä "laihdutus"kirjaa, jossa pureudutaan siihen, mistä johtuu syöminen tunnetiloihin, ja miten ihminen voi oppia luomaan uusia ratkaisumalleja eikä vain syömällä lisää. Helpottaa hetkeksi, mutta jättää pahan olon.

Kommentteja... jos tälläinen kirja on jo olemassa, vois olla mulle aika paikallaan...;)

Vastaukset: 5

05.05.2003 12:34

Heh,

oletko varma, että ylipäänsä pitäisi olla tiukempi?!

Lihakset antavat kuitenkin keholle niin hyvät muodot, että sopiva määrä rasvaa päällä on naiselle just jees :]

Tässä kun on ravinnontarkkailu&kuntoilu jatkuvasti mielessä niin saattaa vauhtisokeus iskeä...

05.05.2003 12:47

HooVee: Kiva kuulla, että muukin on miesten mieleen kuin fitnesskilpailu kunnossa olevat typyt. =). Kyllä muutama kilo vähemmän ois jees, mutta ei se mun elämää onnellisemmaksi tee.

05.05.2003 13:27

Tuolla 'ravinto'-keskustelupalstalla mua viisaammat kirjoittelevat oikein hyviä syöpöttelyohjeita/ohjelmia, ei mitään dieettejä yleensä vaan ihan miten HYVÄ ruokavalio tulisi rakentaa....suosittelen lueskelemaan.

Oikeaoppinen ruokavalio vaikuttaa myös henkisesti (enkä ny meinaa hengellisesti :p).

1030 1003 1003 5cec5b78b6165308a97ec0c20ca2d83547d90debd91919b628e8257b83e5fa70 OA
06.05.2003 07:52

Mulla on just sama ongelma kuin Margella. Eli rakastan treenausta, mutta myös hyvää ruokaa. Salilla käyn 3-4 krt/vk lisäksi hölkkää/spinningiä muina päivinä paitsi lepopäivänä. Silti tulokset tulee niin hitaasti, että turhauttaa ja tiedän, että vika on lähes yksinomaan mussuttamassani ruoassa.

Ei ole elämä helppoa ;)

06.05.2003 09:34

Kiva kuulla, että on kohtalotovereita! Lisäksi ihmettelen aina, miksi kaiken maailman kirjat, missä on puhetta ruokavaliosta/laihduttamisesta, ovat samanlaisia. Esim. Jos tekee mieli jotain hyvää, keksi muuta tekemistä.No se ei ole niin helppoa ;). Itse haluaisin löytää sen alkulähteen, mikä laittaa minut aina syömään sen yhden sämpylän lisää... Mutta en kyllä syö mitään "roskaa". Noh, sit ku rasvaa lähtee, niin on iloinen yllätys alla :). Salilla on käyty yli 2 v., lisäksi oon jumpannu sitäkin kauemmin n.5 krt viikko, ja liikuntaa oon harrastanu yht. n. 6 v. Kyllä sitä koko ajan lähteekin pois, mut liian hitaasti. Toisaalta 1-2 kg vuodessa, niin tulokset on pysyviä. Ihminen on niin kärsimätön..

kirjaudu sisään jos haluat vastata