Lapaluihin tasainen rusketus solariumissa

81865
28. huhtikuuta 2004 09:25

moi! onko jollain hyvää vinkkiä siihen, et miten mä saan solariumissa rusketuksen niin, ettei lapaluissa ole valkosia läiskiä. Ei ole kiva, kun biletoppia/olkaimetonta mekkoa pitää ja kaikki huomaa mun selästäni, et oon ollu solariumissa. Voiskohan muuten mahallaan maata siellä?

Vastaukset: 27

28.04.2004 09:36

Mä oon opetellu jakamaan painoni tasaisesti siellä maatessa. Välillä muuttelet asentoa niin, että paino on ylempänä olkapäillä ja välillä sivuilla. Kun sen on muistanu, niin ei oo läiskiä enää tullu. Häntäluun päälle tulevasta läiskästä en oo kyllä päässy eroon muuta ku sellaisia pikkareita pitämällä, että tulee fiksun näköiset rajat - se läiskä on pyllyn päällä niin koomisen näköinen... :O

28.04.2004 09:45

Moro. Olen ajatelle käydä pari kertaa solariumissa ennen kesää. Kun ei meinaa aurinko tarttua vaikka kui makoilis siellä. Mitenkäs siellä solariumis toimitaan. Eli ekaks varataan aika ja sit....oon muutes mies. Omitunenko?

28.04.2004 10:02

Kiitti nanna. Pitääkin kokeilla. Kuulostaa vaan aika epämiellyttävältä asennolta... Mut kauneuden takia kuulemma kuuluukin kärsiä, tylsää...

Cyric, kyl tosi moni mies makailee solariumissa. Yleensä eka varataan aika. Saattaa olla niin, et pääset heti sinne solariumiin. Kannattaa pyytää jotain henkilökunnasta neuvomaan miten sitä rusketusmasiinaa käytetään, et saa sen toimimaan. Mulla oli eka kerral pieni ahtaanpaikan kammo, mut se onneks katos kun tottu makaamaan kannen alla.

28.04.2004 10:11

joo kiitti vastauksesta "masu" litteä. Pitääkö olla uikkarit mukana vai riittääkö pelkät"pikkikset" Toivottavasti ei rupee mua kans pelottamaan

28.04.2004 16:19

Ei se painon "jakaminen" niin hirveän epämiellyttävää ole. Ja sen muistaa siitä, kun alkaa kuumottamaan niitä kohtia, minkä päällä paino on eniten ollu. Kun siihen tottuu, se tulee automaattisesti ja mä ainaki torkun siellä aina! :) Kannattaa muute mennä sellaisiin solariumeihin, missä aika on max 15 min. Ei tartte niin kauan olla, ja yleensä ne on tosi tehokkaita - tuollakin ajalla.

28.04.2004 16:41

oonkin aina miettinyt tuota lapaluu-juttua, hiukka tylsän näköistä kävellä ns silmät selässä.

täänks!!

28.04.2004 20:39

...tai sitten uikkarit jalkaan. Ihan oman maun mukaan. Se desinfioidaan kuitenkin aina se solarium ennen ja jälkeen käytön. Mä nanna yritän huomenna saada tasasen rusketuksen. Kiitti vaan sulle neuvoista!

01.05.2004 12:42

Siis tuleeko solariumissa kuuma. Pitääkö varata pesukamppeet mukaan....

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vaan tyhmiä ihmisiä.

02.05.2004 10:23

siis mihin teillä jää siellä valkoisia läiskiä? itselläni en oo ainakaan huomannu mitään tollasta ongelmaa? tohon selän alaosaan tulee vaan tummempi alue mutta muuten aika tasaisesti oon tummunut... tosin kyllä pyörin ja heilun siellä ku väkkärä, natisee vaan aina se masiina ku heilun siellä ;) ehkäpä sen takia on tasasesti tarttunu väriä.. :)

02.05.2004 19:16

Solariumissa saattaa tulla hyvinkin lämmi. Varsinkin jos se on ollut ahkerassa käytössä aiemmin päivällä.

Itse tykkään myös käydä nakuna ei tule rajoja :)

03.05.2004 14:22

"Siis tuleeko solariumissa kuuma. Pitääkö varata pesukamppeet mukaan...."

Monessa solariumissa on tuulettimet, jotka kannattaa paukata täysill heti kättelystä, niin olo pysyy sopivan lämpimänä toimituksen loppuun asti. Jos masina on ollut käytössä koko päivän, niin sekään ei auta vaan hiki tulee ihan väkisin.

Itse pidän mukana pientä (sali)pyyhettä johon saan pyyhittyä hikeä ennenkuin rupean pahemmin marinoitumaan tai liukastelemaan alustalla... Samalla pyyheellä saa tarvittaessa suojattua herkemmät alueet, jotka palavat helpommin, mulla alavatsa kärvähtää tosi helposti.

Joskus livahdan kotiin suihkuun, mutta kyllä viileä suihku jo salilla tekisi todella hyvää...

03.05.2004 14:41

Olisko kellään antaa vinkkejä missä päin Oulua voisi solariumissa paahtaa itseään suht. edullisesti?

03.05.2004 16:11

Pitää taas aloittaa ruskettuminen kesää varten. Pieni nätti pulma on kuitenkin. Otin talvella itselleni tatuoinnin...

Oletteko suojanneet tatuointejanne solariumiin mennessänne? Auringossahan se onnistuu rasvalla, mutta miten ja millä sollissa?
Jos suojaaminen ei onnistu, niin toivottavasti se ei haalista kuvaa yhtä pahasti kuin aurinko...

03.05.2004 17:02

Mullakin on tatska ja en ole kyl koskaan sitä suojannut. En ole jotenkin edes ajatellut koko asiaa. Voihan sitä aurinkorasvaa solariumissakin käyttää.

03.05.2004 21:20

jopa viisi enkä ole vielä kertaakaan suojannut eikä ongelmia ole ollut. Ei ole haalistanut, mutta eipä tuo minua paljoa haittaisikaan, kyllähän ne ajan mukana kuitenkin haalistuu.

04.05.2004 09:08

Solariumissa ei saisi käyttää aurinkorasvaa. En tiedä miksi - ehkä joku viksumpi osaa sanoa - mutta rasvan käyttö kielletään solariumissa. Liittynee jotenkin UVA -säteilyyn, solariumaurinkohan ei oo samaa säteilyä kuin oikea aurinko.

04.05.2004 09:55

mitä sädettä sieltä sitten lähtee? UVB? Kai jotkut rasvat siihenkin puree?

Mua kyllä toisaalta ihmetyttää rasvapurtiloitten (siis muitten ku varsinaisten arskarasvojen) kyljessä olevat yksinkertaset merkinnät tyylin uva- ja uvb-suojaus, luulis nyt olevan kiinnostavampaa jos kertoimetkin kerrottais eikä vaan olis lisätty tota kommenttina kuluttajan helpoks höynäyttämiseks.

nimim. helpommanpuoleinen höynäytettävä...

04.05.2004 13:36

Aijaa... Vai ei rasvoja solariumiin. No, en ole kyllä käyttänytkään. Kaikkea sitä oppii.

04.05.2004 14:35

Taitaa olla tuo rasvapuoli pelkästään siisteyden takia. Kukapa haluaisi mennä makaamaan toisen hikisiin rasvoihin.
Solariumeissa käytetään säteilyn lähteenä UVA-säteilyä, joka uusimpien tutkimusten mukaan edesauttaa myöskin ihosyövän riskiä. Auringon säteilystä 5% koostuu UVB-säteilystä, mutta silti polttava vaikutus auringon kokonaissäteilystä on jopa 75%. Kannattaa siis tarkastaa mitäs kaikkea se rasva blokkaa.
Eli solarium valo ON auringon kaltaista säteilyä josta puuttuvat UVB ja UVC-säteilyt. Ja aina kannattaa muistaa että itsensä ruskettaminen on kumuloituvaa koko loppuelämän...kohtuus kaikessa

05.05.2004 08:22

Suojaattekos te hiuksia millään tapaa?

Aurinkohan kuivettaa hiuksia, mutta miten on solariumin laita?

09.05.2004 18:22

white, olen miettinyt samaa asiaa!ennen en suojannut hiuksia mutta yhtäkkiä tajusin että aurinko ainakin kuivattaa.sen jälkeen olen käärinyt pyyhkeen, paidan tms hiuksiin solkkaan mennessä.

11.05.2004 20:48

nyt selvis tääkin juttu. Oon meinaan ihmetelly miks salilla joka toisella mimmillä on kummallisia läiskiä perseessä ja lapaluissa... Ite ei oo onneks tarvinnu harrastaa solkkua, kun on sen verran tullut aina talvisin reissattua. Tosin en kyllä koskaan erityisesti "ota" aurinkoa, koska kaksi lähisukulaistani on kuollut melanoomaan jota olen vierestä seurannut. EIkä se ollut kaunista.

08.06.2004 20:38

On olemassa suosituksia monestikko voi minkäkin tyyppisellä iholla käydä vuodessa solariumissa, esim. 5-15 krt/vuosi.

Haluisin hyvän kesärusketuksen. Kävin vajaa viikko sitten ensimmäisen kerran elämssäni solariumissa. Teho näkyi heti pienenä rusketuksena muutaman päivän kuluessa. Tekisi mieli mennä pian uudestaan!

Kauankohan pitäisi siis malttaa pitää väliä edelliseen kertaan?

08.06.2004 22:29

Säteilyturvakeskuksen mukaan 10 kertaa vuodessa on "turvallinen" määrä.

08.06.2004 23:53

Itse en ole ikinä hiuksiani suojannut, en ole oikeastaan kenenkään kuullut niin tekevän. Kuluttaakohan se solessa käynti niitä oikeasti?

Cuppi, satutko tietämään, että paljonko auringosta on tota ihosyöpäriskiä edistävää UVA-säteilyä?

Onko muuten solarium kauheasti pahempi, kuin auringossa lököily??

InkaLiinu: Yleensä suositellaan ainakin kokonaista viikkoa väliin ennen seuraavaa käyntiä. =)

09.06.2004 07:50

"Cuppi, satutko tietämään, että paljonko auringosta on tota ihosyöpäriskiä edistävää UVA-säteilyä?"

UVB:nhän on todettu myös lisäävän riskiä, näin ainakin muistelisin. Cuppi varmaan paikkaa jos olen väärässä :)

09.06.2004 11:41

Edelliseltä sivulta löytyy vastaus:)

kirjaudu sisään jos haluat vastata