Laihdutusta ja kuntosalia

30291
4. helmikuuta 2003 21:40

Olen aloittanut kuukausi sitten kuntosaliharjoittelun ja laihduttamisen. 7 vuotta sitten laihdutin 23 kg uimista harrastamalla. Asepalvelus toi 10kg ja avioliltto toiset 10kg. Nyt uusin eväin olen pudottanut painoa... kuukaudessa 5kg.

Olenkohan ihan hakuteillä. Minulla on mahdollisuus ilmaiseen kuntosaliin (kuulema tasokas sellainen), mutta en ole saanut ohjausta hommaan. Olen tehnyt 2 x viikkoon treenin, jossa olen harjoittanut koko kroppaa. Toistoja olen tehnyt painoilla 3 x 8 sarjoja (viimeiset vedot nippanappa). Saavutanko tällä harjoittelulla mitään?

Vastaukset: 13

05.02.2003 09:28

Saavutat voimaa. Ravanpoltossa voisit tehdä myös kestävyystyyppisiä sarjoja, toistot 12-15 noin osapuilleen.

Mä kävisin lenkillä 3 kertaa viikossa ja salilla 2 kertaa JOS tavoitteena laihtuminen.

Just my 2 cents.

05.02.2003 11:07

hui. onpa vauhtia tuossa laihdutuksessasi.. :) hieno saavutus. itse olen onnistunut pudottamaan painoani sen samaisen viisi kiloa neljässä kuukaudessa. en tiedä onko miesten ja naisten laihdutus miten vertailtavissa toisiinsa.. onko tuolla nyt sitten väliä.. mutta kerron oman tapaukseni:

olen syönyt hieman vähemmän ja terveellisemmin sekä käynyt salilla koko tuon 4kk:n ajan. treenannut olen jaolla yläkroppa ja alakroppa +vatsoja ja selkärutistuksia joka kerta. nyt olen käynyt 3kertaa viikossa salilla ja ehdin siis tekemään joko 2xylä + 1xala tai toisinpäin. minulla se on mielestäni tuottanut hyvin tuloksia. aloittelin noin 3-4x14 sarjoilla mutta nyt siirtynyt 3x8-10 sarjoihin. joka tapauksessa havaittavissa on ollut kiinteytystä ja voimankin karttumista. joten en kai ihan metsässä ole.. tosiasiahan on se että lihas kuluttaa enemmän energiaa kuin läski joten tätä kautta ainakin energiankulutus kasvaa pikkuhiljaa. ja minullahan on kaikki aika käytettävissä tähän projektiini sillä aion muuttaa elämäntapojani pysyvästi. siksi olen ollut tyytyväinen tähän hitaampaan laihtumiseen. on kuulemma pysyvämpääkin.. ;)

monet suosittelevat enemmän aerobista liikuntaa laihduttajille mutta minä pidän pääni ja uskon että tällä tavallakin syntyy tuloksia. en ainakaan laihduta lihaksiani pois..

:)

05.02.2003 11:09

Millä treenauksella saisin lisää lihasmassaa? Olen pyrkinyt syömään noin 1500 - 1600 kcal/päivä ja syömistäni kaloreista noin 30-40% tulee proteiineista (raejuustoa, maitorahkaa ym.). Tahtoo palan! :-)

05.02.2003 11:27

Lisää proteiinia! :-]

05.02.2003 11:33

Lihasmassan hankinta ja laihdutus taitaa olla aika mahdoton yhtälö samaan aikaan. Korkeintaan pystyt säilyttämään jo saavutetut tulokset. Kannattaa varmaan ensin sulatella ne rasvat pois ja alkaa vasta sen jälkeen massan hankinta. Laihtuahan voi vain miinuskaloreilla ja massaan tarvitaan lisäkaloreita...

05.02.2003 12:05

.... no en oo tulos... Lisää kaloreita ja ennen kaikkea roteiinia. Siis mikäli haluat pattia. Boost puhu asiaa, et voi laihtua ja saavuttaa lihasta samaan aikaan. Laardit vaikka ensin veks ja sitten kunnon meininki päälle.

05.02.2003 14:24

Aloittelijan on täysin mahdollista saada lihasmassaa samalla kuin laihduttaa. Ei tosin 5kg kuukaudessa vauhdilla. Toi laihdutus tahti on muutenkin aivan överi. Tosin tässä tapauksessa kyse on tosin suurimmaksi osaksi nesteen lähtemisestä ja tahti hidastuu takuuvarmasti. Jos lontoonlängvits ei tuota ongelmia tsekkaa:www.hypertrophy-specific.com. Tolla saat alkuun varmasti hyviä tuloksia.
Tsemppiä treeniin ja olkoon laihdutusjumala sinulle armollinen.

05.02.2003 17:23

Tekisin samoin kuin Boost eli ensin laardit pois ja sitten habaa tilalle.

Fake it 'til you make it!

07.02.2003 15:03

"Ensin läskit pois" ei varmaan tarkoita sitä, että kuntosalillä käynti olisi "turhaa" ennen kun läskit on laihdutettu pois? Kait lihakset kuitenki kehittyy siinä sivussa? Ainakin tulokset on nousseet heti roisisti jo reilun kuukauden harjoituksen jälkeen.

07.02.2003 16:01

Kuntosalilla käynti ei ole KOSKAAN turhaa ;) Kyllä siellä aina lihaksia kasvaa... Toisilla näkyviä ja toisilla näkymättömiä :)

Niin ja jos aloittelija olet niin ne tulokset kyllä nousee vaikka pomppisit siellä päälläsi ;)

Saiskohan tosta vielä vähän epätarkemman... Hmm...

26.05.2003 05:39

Nyt on painonpudotusta takana n. 20 kg. Lisäsin kuntosaliharjoittelun 3 x viikossa ja kävin lenkillä pari kertaa viikossa. Opin hommasta seuraavaa:

1) Liian suuri kalorivaje on turhaa
2) Ankara punttitreeni on ehoton osa laihduttamista
3) Muskeli kasvaa kalorivajeen aikana vain murto-osan siitä, mitä kunnon ravinnonsaannin aikana
4) Proteiinia on saatava roisisti!

Lämpimät kiitokset vinkkien antajille (mukaanlukien myös muut viestiketjut)! :)

26.05.2003 09:51

Onneksi olkoon hienosta saavutuksesta! Ja kiva, että "palasit asiaan", niin muut laihduttajat saavat kannustusta!

1006 1001 1001 cd40b975032d711e7064f4cce9ba489696d90188faa3551037f9eb87d1d2a965 Ada
26.05.2003 10:52

Mahtavat tulokset, enpä osaa muuta sanoa. :)

kirjaudu sisään jos haluat vastata