Laihdutus+lihasten kasvatus?

4712
3. toukokuuta 2002 20:33

Millaisella treenikokonaisuudella saa parhaiten pienennettyä rasvaprosenttia mutta toisaalta kasvatettua lihasmassaa?

Vastaukset: 3

03.05.2002 20:48

Aijai.... aika pahan pistit. Tuo tavoite on nimittäin usein ammattikehonrakentajillekin mahdoton yhtälö. Yleensä kun elimistö on miinuskaloreilla se joutuu pinnistelemään jo pelkästään siitä että säilytetään hankittu lihasmassa, puhumattakaan siitä että hankitaan uutta.

Tee keskipitkitkiä 10-12 toiston sarjoja, 6-10 sarjaa per lihasryhmä noin 1min palautuksilla.

Kuitenkin enemmän rasvaprosentin vähenemiseen ja lihaksiston kehittymiseen vaikuttaa kokonaisuutta ajatellen ruokavalio kuin treenit.

03.05.2002 23:58

..että oma dieettini on onnistunut toistaiseksi hyvin; tulokset eivät ole pudonneet yhtään ja olkapääliikkeissä tulokset ovat päinvastoin nousseet, josta olen yllättynyt. Pudotan painoani hyvin hitaasti, enkä ota turhaa stressiä jos joskus iskee hillitön makeanhimo; silloin syön vaikka suklaata vähän tai jäätelötuutin. Syön yksipuolisesti kaikenlaista rasvatonta ruokaa, mutta muutaman kerran viikossa jotain rasvaista. Jos tekee mieli pitsaa, jaan sen neljään osaan koko päivälle (esimerkki) ja nälkä pysyy loitolla, energiaa hyvin. Pidän välillä taukoa aerobisesta treenistä ja paino nousee, mutta sitten otan taas muutaman viikon tosissani ja paino putoaa jälleen. Uskon että tällainen yhtälö (laihdutus + lihasten kasvu) voi olla mahdollista ainakin jos ei ole loppuuntreenattu jässikkä: mahdollisimman hidas dieetti. Ja tiedoksi että omalla kohdallani uskoisin minua auttaneet merkittävän paljon lisäravinteiden käytön, joihin kuuluu: soija-, maito- ja heraproteiinit, glutamiini, kreatiini, maltodekstriini, fruktoosi ja dekstroosi, joita käytän muutenkin kuin ei-dieetillä.
Treenikokonaisuuteni on 3krt/vko sali, aerobista 3krt/vko, mutta kyllästymisen hetkinä: salia 3krt/vko (koska tykkään siitä=) ja aerobista esim. 5km pyörälenkki 2-3krt/vko,
joka ei ole kyllä paljon, mutta riittää toistaiseksi minulle painon pudotukseen. Muistakaa: erittäin rankka aerobinen liikunta voi pudottaa yllättävänkin paljon lihasmassaa, itse otan iisimmin näin syksyyn kestävän dieetin alkuhetkillä.

0012 0001 0003 00471853962c8632adc51e48ce0f15780048046a2e0718cf37864c4fed2281e0 ppm
04.05.2002 11:25

Kannattaa muistaa, että rasvaprosentin tippuessa lihakset alkavat näyttää hieman isommilta. Lihasmassan kasvattaminen dieetillä tuskin onnistuu, mutta jos suunnittelet dieettisi hyvin ja treenaat punteilla, niin lopputuloksena on lihaksikkaamman näköinen vartalo.

Jos haluat saada lisää lihaksia, mutta olla kesällä kuitenkin suht. tiukka, niin suosittelisin, että opettelet nyt diettaamaan järkevästi treenaten samalla kovaa. Syksymmällä kannattaa sitten lisätä ruokamääriä, vähentää aerobista liikuntaa ja treenata kovaa punteilla, jolloin lihasmassan kasvatus onnistuu parhaiten.

kirjaudu sisään jos haluat vastata