Laihdutus ei onnistu - apua kaivataan

122925
25. syyskuuta 2011 21:05

Oon siis 17 v tyttö ja pituutta on 167cm ja painoa noin 63kg... oon yrittäny tässä laihduttaa noin kaks kuukautta mutta mitään ei oikeen tapahdu ja en tiiä mikä on pielessä...

Vastaukset: 6

25.09.2011 21:08

Urheilen noin 4 krt viikossa useimmiten kuntosalilla ja noin 1,15h kerralla, niin että hiki on kokoajan.
Ja mun syömiset menee suunnilleen näin per. päivä:
aamulla: kuppi kahvia, banaani
päivällä : kouluruoka(noin puol lautasta salaattia, ja 1/3 ruokaa), lasi maitoa
Iltapäivällä: kuppi kahvia, ruisleipä
Illalla treenin jälkeen joko pari palaa ruisleipää , tai banaani ja raejuustoa, tai tonnikalaa ja pastaa vähän. Ja mulla on aika paljon lihasta mutta rasvaa löytyy myös (mm rinnat,reidet)

25.09.2011 21:08

Ja siis tarkoituksena ei ole saada enään yhtään lisää lihasta vaan rasvaa vähemmälle eikä haittaisi jos lihastakin lähtisi , minulla todella massiiviset reiselihakset kin.. ja vettä juon päivässä noin 2 litraa. Tarkoitus olisi laihtua ainakin 6 kiloa.. Kiitos avusta ja neuvoista jo etukäteen !!

26.09.2011 17:57

Tsekkaa Arthuron kunto-blogi, sieltä löytyy vaikka mitä! Ja laihdutukseen neuvoja löytyy kehon hausta, sinne vaan sana "laihdutus" ja eikun lukemaan ja toteuttamaan.

25.12.2011 11:52

Et ole ylipainoinen, miksi laihduttaa? Jos haluat lihaksiakin lähtemään, älä ihmeessä harrasta kuntosalia, vaan aerobista. Mutta mitä ne lihakset haittaa?
Tuolla ruokavaliolla et voi myöskään laihduttaa, dieetillä syödään enemmän. Älä ihmeessä pilaa vartaloa millään vähäkalorisilla dieteillä, kun vielä olet noin nuori! Elimistö luulee olevansa nälänhädässä ja alkaa varastoimaan rasvaa kroppaan heti kun syöt, kun se varautuu siihen seuraavaan "nälänhätään".
Oikealla dieetilläkin syödään enemmän, varsinkin kun kulutuksesikin on noin suuri!!
Ja sitä rasvaa kuuluu naisilla ollakkin rinnoissa ja reisissä, se on hormoonitoiminnankin kannalta vältäämätöntä.
Kannattaa jutella jonku esim. personaltrainerin tm. ravitsemus-liikunta-ammattilaisen kanssa.

23.01.2012 11:46

Moi! Jos ei mikään auta niin kannattaa kokeilla laihdutuslääkkeitä.Mä koikeilin sitä uutta Orlistat Sandozia ja se ainakin toimi mulla. Juo runsaasti vettä syö pieniä annoksia monesti päivässä.Esimerkiksi aamulla rasvatonta luonnon jogurttia ja marjoja. Lounaaksi kanasalaattia, välipalaksi raejuustoa, pähkinöitä ja hedelmiä,niistä saa tärkeitä vitamiineja ja kuituja jotka auttavat sinua jaksamaan ja pitävät kylläisenä.Päivälliseksi uunilohta tai jotain kevyttä keittoa.

26.01.2012 18:33

Laihdutuslääkkeitä ei suositella henkilöille joiden BMI < 28. Ja muutenkin ne pitää niiden käytön yhteydessä suositellaan vähärasvaista ruokavaliota. Esim. Emilian ruokavalio ei tosiaankaan tarvitse mitään laihdutuslääkettä. Niiden vaikutus on vain vähentää rasvan imeytymistä. Tämä myös haittaa rasvaliukoisten vitamiinien imeytymistä joista voi jo muutenkin vähäravinteisessa ruokavaliossa tulla puutosta.

kirjaudu sisään jos haluat vastata