laihdutus ei onnistu

124762
26. helmikuuta 2015 06:38

moikka. olen 68 v mies. olen laihduttanut niin pitkään kuin muistan mutta ei onnistu. painan 101kg pituus 176sm. olen seurannuta keho netin kautta päivittäisen kulutuksen. eli en ole ottanut joulun jälkeen alkoholia ja olen yrittänyt vähentää syömistä. käyn kolme kertaa viikossa kuntosalilla jossa raskas punttiharjoitus ja lopussa 15min tehointervalli kuntopyöräily, lisäksi kerran viikossa kuntojudo 1,5h. tarkkailun aikana kehonetin suositus on aktiviteetista riippuen 2500-3500kcl. kumminkin kalorian saantini jää säännöllisesti 1400-1600kcl tasolle. miten voi olla mahdollista että ei paino putoa. eikö tuo laskuri ole tarkka. klo 7,00 kaurapuuro, n 60g, 40g mustikoita, 8g margariinia. klo 12,00 kuppi kahvia mustana, ilman maitoa sokeria, pala ruisleipää, 25g, kylmäsavulohta n50g, juustosiivu n.40g. klo 16,00 esim jauhelihakeitto 450g klo 19,00 kahvi ja leipä kuten aiemmin. illalla appelsiini. luulisi että jo tuon alkoholin poisjättö antaa pelivaraa muutaman satatuhatta kaloria mutta paino ei hievahdakaan. täällä päin ei ole ravintoterapeuttia joka voisi katsoa mikä tuossa minun syömisessäni on vikana, sillä jotain vikaahan siinä täytyy olla. tuossa on esimerkki yhdeltä päivältä mutta perusjutut ovat aina samat, ainoastaan lämminruoka vaihtelee. salaattia syön ilman kastiketta älyttömät määrät joka päivä. löytyiskö viisasta joka kertoisi missä teen väärin
terv. OVASMA

Vastaukset: 2

27.02.2015 03:28

Hei, oletko tutustunut keho.netin artikkeleihin? esim. http://keho.net/artikkelit/mika-ihmeen-saastoliekki-441 voisi olla avuksi.

Jos haluat ravitsemusterapeutin avustusta niin esim. http://www2.mealtracker.fi/lang-fi/ (maksullinen) sivusto voisi olla avuksi.

03.03.2015 06:42

ok. kiitos vinkistä. mulla on mitä ilmeisimmin ollut tuo artikkelissa mainittu proteinin puutos. ostin proteinijauhetta ja olen ottanut sitä treenin jälkeen palautumiseen. ja ihme kumma, paino on alkanut laskea, ei hirveitä mutta kumminkin liikahtaa oikeaan suuntaan. pitää kokeilla vielä että ottaa proteinia muulloinkin kuin treenin jälkeen, josko se vielä petrais tilannetta. kiitos
ovasma

kirjaudu sisään jos haluat vastata