laihduttamiseen apuja

122098
9. tammikuuta 2011 19:21

Nyt tosiaan tarvisi jotakin hyviä neuvoja ja vinkkejä kuinka lähteä laihduttamaan terveellisesti mutta nopeasti 30-40 kiloa.
Apunani nyt 5pvä viikossa liikuntatreeniä, nuttrilet valmisteita ja oma tahto.
Josko näillä alkuun pääsisi mutta silti ois tervetulleita hyvät vinkit ja tietysti kokemuksista motivaatiota.

Vastaukset: 13

09.01.2011 21:53

Oma tahto on jo hyvä alku :). Mihin sinulla on kiire? Ei 30-40kg ihan hetkessä ole tullut, niin ei ne ihan hetkessä lähde poiskaan. Malttia! Liikunta on hyvä asia, mutta ruokavalio vieläkin tärkeämpi. Syötkö pelkästään nuttrilet valmisteita vai myös oikeata ruokaa? Jos syöt pelkästään nutrilett valmisteita, niin miten opit syömään oikein, kun lopetat niiden syömisen? Kilojen pitäisi pysyä pois, se varmasti olisi toivottavaa ja jos et ole opetellut syömään oikein, kilot tulevat takaisin korkojen kera. Laita ruokavaliosi täysremonttiin ja liiku säännöllisesti, näin saat pysyviä tuloksia aikaiseksi, terveellisesti.

13.01.2011 23:06

Minulla saman suuntaiset tavoitteet. Viime heinäkuussa tein päätöksen ja nyt 17 kilo jo lähtenyt elämäntapa remontin jälkeen. Ensin puolitin ruoka-annokset mitä söin(olin "niin paljon kuin mahtuu" -syöjä)ja muutaman viikon jälkeen nälän tunne alkoi hävitä. Pikkuhiljaa rupesin lisäämään liikuntaa ja vaihdoin karkit, sipsit jädet yms herkut hedelmiin ja itsetehtyihin smoohtieihin. Nyt harrastan liikuntaa 3-4kertaa viikossa ja jumppaan melkein joka ilta 15min vatsoja ja selkiä, joskus joogaa yms.

13.01.2011 23:15

Jostain syystä en pystynyt kirjoittamaan pidempää viestiä mutta jatketaan. Kalorilaskurit on auttanut "herkuttelu päivinä" Joita olen pitänyt kerran kahdessa viikossa. Sinä päivänä saa syödä mitä vaan, mutta sen viikon liikunnassa pitää kuluttaa sen verran enemmän että jäädään suurin piirtein +/-0. Jostain luin että jos ihminen toistaa jonkun toimen 20 kertaa siitä tulee tapa ja itselleni toi liikunta rupee jo muuttumaan sellaseksi. Aikaisemmin tänään tuli oikein hinku lenkille,

13.01.2011 23:16

Kun en eilen enkä tänään ollut vielä tehnyt mitään. Painon olen mitannut kerran viikossa ja se tahti on ollut aika lailla kilo per viikko viimeiset 4kk (-joulu). Mä toivotan hirveesti tsemppiä ja motivaatiota sinne. HYVÄ ME! Kesäkuntoon 2011

18.01.2011 16:23

Nyt tarvitsen tiukkoja vinkkejä painonpudotukseen. Olen 160/67 ja lihonut aika lailla vuoden aikana. Inhoan itseäni ja olotilaani. Laihdutuin kuusi kiloa kesälomalla toissakesänä, mutta nyt olen saanut reilusti takaisin. Ruoka maistuu ja liikkuminen on jäänyt pelkäksi kävelemiseksi.MIllainen kalorimäärä olisi sopiva päivittäin jos pudottaa kilon viikossa?
MIllaista ruokaa saa syödä? MInulle tulee painoa kun katselenkin herkkuja.

19.01.2011 07:51

Jos tahtoo todella pudottaa painoa ja pysyä tavoitapainossaan + saada kaupan päälle hyvän olon, päästä turvotuksesta, närästyksestä jne. kannattaa lähteä vähentämään hiilihydraatteja: sokeri, pasta, leipä, peruna, riisi, maissi jne. pois. Tilalle rasvaa.

Aiheeseen kannattaa tutustua lääkäri Antti Heikkilän blogissa. Itsekin hyvin ennakkoluuloisena tutustuin kyseiseen ruokavalioon mutta suorastaan järkytyin siitä, miten monia ihmisiä se on parantanut ja auttanut laihtumaan. Kaikista järkyttävintä on miksi virallinen taho paheksuu sitä (härskiltä lobbaukselta haiskahtaa!)

Ps. Kun siat halutaan lihottaa oikein nopeasti teurasvalmiiksi, niille syötetään viljaa!!

19.01.2011 14:41

Lobbaus toimii kyllä joka suuntaan. Kunkin ruokavalion kannattaja korostaa sen hyviä puolia ja jättää huonot mainitsematta.

Voi toki ja kannattaakin kokeilla eri ruokavalioita, mutta tärkeintä on syödä vähemmän energiaa kuin kuluttaa, jos laihtua haluaa. Mikä sisällöltään kullekin sopii, on yksilöllistä. Sen löytää vain itse kokeilemalla ja miettimällä, mikä on itselle tärkeintä ja mitä haluaa saavuttaa.

Mulle aiheuttaa pahaa oloa elävien olentojen tappaminen liukuhihnatahtiin - vaikka sitä "tuottamiseksi" kutsutaankin. Se närästää tosiaan huomattavasti enemmän kuin perunan syöminen...

19.01.2011 18:18

Myönnetään, että aloitin aika yleistävään sävyyn tuon edellisen viestin. Olen nimen omaan sitä mieltä, että parhaan ruokavalion itselleen löytää kokeilemalla ja kuuntelemalla itseään.

Olen itsekin massatuotantoa vastaan sen kaikilla osa-alueilla. Raadollisuutensa lisäksi se vaikuttaa hyvin negatiivisesti ruuan laatuun ja ravinteikkuuteen. Myös Heikkilä painottaa puhdasta, lisäaineetonta, mahdollisimman luonnonmukaista ruokavaliota.

Itse kamppailin ylipainon kanssa 14-vuotiaaksi asti, mikä sitten psykologisista syistä johti syömishäiriökierteeseen. Olen vuosikausia laskenut kaloreita ja noudattanut orjallisesti ravintosuosituksia pitääkseni painoni alipainon rajoilla, mutta kehoni terveenä tällä hyvällä ruokavaliolla. Nälkä kouristi vatsaani, turvotti, maha oli sekaisin ja mielessä pyöri vain kalorit. Ajattelin kuitenkin, että minähän voin todella hyvin, kun näin terveellisesti syön.

Viime syksyyn asti kartoin rasvaa kuin ruttoa suuren kalorimäärän takia ja kylmä hiki vousi otsalle, kun karppaajatuttujen luona sain eteeni voita ja kermaa. Päätin etsiä netistä tutkimustietoa heidän mielipuolista ruokavaliotaan vastaan, mutta puolueetonta tutkimusta (joka ei ole elintarvike- tai lääketeollisuuden rahoittama) en löytänyt. Päin vastoin. Ajattelin siis, että ei kai siihen kuole, jos hetken karppausta kokeilee, kun niin moni näyttää voivan kyseisellä ruokavaliolla niin hyvin.

Nyt olen vasta ymmärtänyt miltä tuntuu olla terve. Mahaoireet ovat loppuneet, olen paljon energisempi ja nälkää ei tarvitse enää nähdä, vaikka paino on edelleen samoissa lukemissa. Minun ei siis enää tarvitse laskea kaloreita, koska kroppa kertoo milloin se tarvitsee energiaa (en IKINÄ uskonut että tämä olisi mahdollista!!).

Ihmiskeho on hieno järjestelmä ja kontrolloi sopivaa energiansaantia nälän- ja kylläisyydentunteella, mutta nämä signaalit ilmeisesti häiriintyvät sopimattomalla ruokavaliolla.

0030 0004 0003 fca74d0a67136de92be849c39c85cdea8f5813ceb4550df64308eeca65ebb6be MVN
20.01.2011 09:01

mari3 kirjoitti: mutta tärkeintä on syödä vähemmän energiaa kuin kuluttaa, jos laihtua haluaa. ...

Näin tietysti yleisesti, mutta näissä laihdutuskeskusteluissa usein unohdetaan se fakta, että jos vedät miinuskaloreilla, niin et voi juurikaan lihasta nahan alle kasvattaa...

Joissakin tapauksissa (yleensä jo entuudestaan hoikkien naisten tapauksissa) voitaisiin puhua ennemmpinkin kehon muokkauksesta terveellisempään suuntaan, sen ikuisen laihdutusteeman -joka alkaa jo tulla korvista ulos asemesta.

Läski on mahdollista "muuttaa" lihakseksi! Tosin silloin ei kannata tuijottaa sitä vaakaa niin tiukasti ja voi olla varma, että homma on paljon vaativampaa, "LAIHDUTUS"....

Mvn

20.01.2011 21:27

MVN kirjoitti: [quote]mari3 kirjoitti: mutta tärkeintä on syödä vähemmän energiaa kuin kuluttaa, jos laihtua haluaa. ...

Näin tietysti yleisesti, mutta näissä laihdutuskeskusteluissa usein unohdetaan se fakta, että jos vedät miinuskaloreilla, niin et voi juurikaan lihasta nahan alle kasvattaa...

Olen aivan samaa mieltä! ^^ :)

Joissakin tapauksissa (yleensä jo entuudestaan hoikkien naisten tapauksissa) voitaisiin puhua ennemmpinkin kehon muokkauksesta terveellisempään suuntaan, sen ikuisen laihdutusteeman -joka alkaa jo tulla korvista ulos asemesta.

Läski on mahdollista "muuttaa" lihakseksi! Tosin silloin ei kannata tuijottaa sitä vaakaa niin tiukasti ja voi olla varma, että homma on paljon vaativampaa, "LAIHDUTUS"....

Mvn[/quote]

21.01.2011 05:25

Otsikossa oleva linkki on auttanut tuhansia ihmisiä laihtumaan ja voimaan hyvin. Mari3, tämä ei ole kilpailua siitä mikä on paras tapa laihtua. Jos on lobbausta että kertoo eteenpäin mikä itsellä toimii ja itselle sopii niin sitten lobbaan. Kaikkia voi kokeilla ja vhh on yksi tapa. Vhh ei ole vain laihutmista vaan hyvää oloa. NAUTISKI kysi vinkkejä ja CHIBILEI antoi omansa. Miksi siihen pitää suhtautua negatiivisesti?

21.01.2011 12:58

Mä suhtaudun negatiivisesti vain siihen, että ihmiset ajattelevat vain itseään, omaa ulkonäköään ja hyvinvointiaan. Minä minä minä. Globaalimpi ajattelu ei näytä olevan ainakaan täällä kehossa kovin isossa huudossa. Mutta kummakos tuo, tämä kun on yksilön hyvää oloa korostava foorumi. Joten jätetään tämän asian vatvominen tähän, mukavaa ja hyvää oloa vaan kaikille. Kukin löytäköön sen tavallaan.

21.01.2011 14:03

mari3 kirjoitti: mukavaa ja hyvää oloa vaan kaikille. Kukin löytäköön sen tavallaan.

Tässä tulikin koko homman ydin, asiaa :)

kirjaudu sisään jos haluat vastata