Kuntosaliharjoitteluun apua!!!

124023
11. tammikuuta 2013 19:07

Hei!

Apua kaivataan oikeasti. Olen neljäkymppinen nainen. Laihdutin viime keväänä 10 kiloa Jutta Gustafssonin dieettiopeilla, oli muuten todella tehokasta. Nyt kilot ovat alkaneet tulla takaisin. Olen 174 cm pitkä ja painan tällä hetkellä 65 kiloa. Minulla on leveät hartiat ja pömppövatsa,varsin suora selkä ja jalat ja käsivarret ovat lähinnä kuin tikut:) Olen nyt päättänyt aloittaa kuntosaliharrastuksen. Tahtoisin kasvattaa lihasmassaa ja saada joitan kaunista muotoa tähän olemukseeni. Onko jollakin ihanalla, asioita paremmin tuntevalla kanssaihmisellä antaa minulle neuvoja mihin minun kannattaisi keskittyä? Ruokavalioni on edelleen se Jutan rasvaton-sokeriton, aika paljon protskua sisältävä.

Vastaukset: 1

12.01.2013 08:45

Hei Sitruuna,

Painonpudotuksen tärkein tekijä on nimenomaan ruokavalio, josta oiva ja tehokas esimerkki on tuo Jutan opastama. Hyviä rasvoja ei saa kuitenkaan unohtaa pois ja on syytä silloin tällöin pitää hiilihydraattien tankkauspäivä (esim. joka kymmenes päivä).

Koska Sinulla ei pituuteesi (174 cm) nähden ole painoa enempää kuin 65 kiloa, ei ole tarpeen kokonaispainoa vähentää. Lihasmassaa voisit lisätä. Muista, että hiilihydraatit ovat lihastyön pääasiallista energiaa.

Älä kuitenkaan nauti nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja muulloin kuin aamulla ja treenien läheisyydessä. Keskity vihanneksiin ja täysviljatuotteisiin.

Jatka jonkin proteiinipitoisen syömistä joka aterialla.

Lihasmassan lisäämiseen tulee käyttää perusliikkeitä, jotka vaikuttavat suurimpiin lihasryhmiin. Samalla saavat avustavat pienemmätkin työtä. Suosittelen, että teet liikkeitä rinnalle, selälle, reisille ja syville vatsalihaksille.

Treenaa lihaskuntoa 2-3 päivänä viikossa.

Ulkoilu on tärkeää sekä mielelle että keholle. Tee siis välipäivinä 30-60 minuutin palauttava lenkki (kävely riittää).

Tärkeää on sisällyttää treeniviikkoon myös venyttelyä: lyhyt lihaskuntotreenien yhteydessä ja pitempi iltaisin.

Satsaa myös tasokkaaseen ja riittävään yöuneen ja vältä turhaa stressiä.

Tutustu: http://kuntoguru.blogspot.com

Terveisin Arthuro

kirjaudu sisään jos haluat vastata